Audio notes venner
Hei Palle , flott innlegg og takk for nok ett fint bidrag..jo mine ht har jo både aktiv bass , og 101 db swå det taler for for sitt , rommet er 18 kvm og blokk , så noe spilling på are you nuts nivå blir aldri på tale , men det er gøy å dra på litt innimellom , jeg regner med at trafokvalitet taler sitt i dynamikkens-tjeneste ,Nybakt eier av heart , hørte kun en låt før han henta pengene

så jeg regner med at han blir fornøyd.....jeg er opptatt av klang , og klangrikdom i musikken , defor valgte jeg vel engang 300b som innpass i den verdenen , og det er ett flott rør ,spiller med fylde og klang det gitt , s¨å var det det noe mindre kraftfulle 2a3 røret , kanskje det kan bli min neste steg inn i musikkens nærhet , jeg tenker nå på dere som driver hele høyttalern med disse forsterkerne , med tanke på min aktive bassdrift skulle det sikkert gå bra her,,,,,,Audionote høyttalere får desverre ikke innpass her , om avangardene ikke skal tjenestegjøre noe mer , er det nok bare to høyttalere fra ettmerke som blir kjøpt.....Klipsch La scala eller cornwall/heresey....ingen andre,,,men jeg har akkurat kjøpt ag ene så de blir nok ett par år først...
I flg Olav Flugsrud kan en Vindicator tilpasses opp til 107 db ved produksjon (low gain kanskje??) jeg har fått klar beskjed om at han ev tar effektfrosterkern i bytte om den brummer , sånn sett er det betryggende , om derimot det skulle bli snaut med effekt , tar han den ikke i retur , det må jeg stå for selv , ved bestilling av såpass laveffektamp som dette...
Dt er mulig at vindi ikke er oppgitt som lowgain , men kan visst ordnes om jeg ber om det , iprislistene på de øvrige trinnene ser jeg heller ikke noe pristillegg for en slik versjon....han nevnte heller ingenting.
Heart er vel det beste jeg har hatt , men relativt høy følsomhet på inngangen gjorde sitt til at det plukkes opp støy på veien fra m3 til heart , og som gir ett høyt støygulv i allefall på 101 db...på feks 98 og lavere er dette knappt merkbart ,mindrevar det også sammen med en spiltter ny Abrahamsen pre hos ny eier i dag ,....
Nå har jeg hatt to sett monoblokker , og jeg liker fortsatt monoblokker , tildels fordi de er plasseringsvennlige med en på hver side av racket , sikekrt nede på gulvet med god lufting , Ett alternativ er quest 300b selvfølgelig , men da snakker vi om 40 lakser , ikke gratis , og tar meg ikke råd til dette . Jeg har også vært inne på tanken å selge min m3 phono , for så å gå til innkjøp av en splitter ny Meishu.....denne kan følgelig lånes via importør for test i så tilfelle.......men det er ett men...en slik pre som jeg har nå , vokser ikke på trær , og gir uansett en bedre fleksibilitet i det lange løp...det er bare en ting jeg er sikker på akkurat nå , det er at det står audionote på min neste amp.