Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    Erland skrev:
    Kunne sagt noe helt annet, men dette er en AN-tråd, så det lar jeg være 8)
    ;D ;D
    Leser tanker *....hmmm...BP...dukket plutselig opp i hodet....*

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Ja Erland.....BP har jeg hørt flere ganger hos BHO , kongegreier men desverre ikke oppnålig nå med hensyn til prisen på en amp....Vindicatoren er jo tross alt i Level 3 segmentet , og jeg tviler ikke på at denne ikke spiller bra , men jeg ønsker en amp jeg kan spille litt høyt med , det må min neste amp greie på 101 db horn....

    Det at en ikke får testa sakene , gjør jo at det blir litt sjansespill , men det kan jammenmeg bli bra også...Kjell sine positive oppfatninger ang denne ampen , og mitt kjennskap til andre an entry level cd spillere , taler en sak som skal tilsi at det uansett vil låte veldig flott , sammen med min m3 pre.....

    Kanskje jeg skulle selge m3 ern og kjøpe en Meishu ;D.......?

    Får ta meg litt god tid , og ikke stresse nå , Heartene spiller utrolig fint , men hadde litt for høyt inngangssignal så gain ble høyt , de solgtes i dag , så litt kapital kom inn , og kan legges i nye greier...jeg ønsker fortrinnsvis ett an produkt , fordi jeg har litt trua på synergieffekten. ;)

    300b interstage er og ett alt...men ikke med HiB trafooene ,d et tillater ikke økonomien for øyeblikket , den interstagen som kan velges strekker seg til levelC og 2a3/300b.....ett pluss at den kan konfigueres med begge rørtypene ,d ette gir fleksibilitet.

    Jeg lager ei oppsummerings ,liste :

    An vindicator (level 3)

    An P2 (level 2)

    An kit 2a3/300b interstage level c

    Quest litt frem i tid alt brukte , som sikkert ikke finnes i Norge

    Ønsker litt seriøs synsing , jeg vil gjerne bli fornøyd med valget denne gangen.

    Mvh Espen
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    442
    Antall liker
    307
    Audio notes venner

    ixos_76,

    Det var flott du fikk solgt Heart blokkene. Prøvde å reklamere litt på sentralen for å hjelpe deg. Kjøperen av disse kommer til å få seg en skikkelig overraskelse over hvor kjempegode disse er.

    Du må ikke forhaste deg med forsterkerkjøp. Bruk god tid på dette. Gjør deg kjent med 2A3 lyden hos han du får besøk av i helga.

    AN P2 er en kjempegod forsterker, men siden 300B har vært din gate, tror jeg at AN 2A3 eller AN 300B vil være mer i din gate. P2'en er nok ikke så bra for din del etter min mening og ligger nok lydmessig under de foran nevnte. Dette er også en helt annen konstruksjon med 6L6 som utgangsrør.

    ixos_76, du må ikke være så redd for at du skal få for lite watt. Du har jo med de mest lettdrevne høyttalerne som er. Og får du ikke AN forsterker(ne) til å passe med Avantgarde, så vet du jo om et merke som passer bedre. Gutter, hører vi navnet Audio Note i det fjerne? ;D

    Når Audio Note spiller med sitt hjerte, og du hører med ditt, så finner dere nok sammen.

    PS! Hvis du ikke vet dette, så har Audio Note nå også Low Gain versjoner for de som ønsker dette (fra Conquerer 300B og oppover).

    Mvh
    Palle
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Hei Palle , flott innlegg og takk for nok ett fint bidrag..jo mine ht har jo både aktiv bass , og 101 db swå det taler for for sitt , rommet er 18 kvm og blokk , så noe spilling på are you nuts nivå blir aldri på tale , men det er gøy å dra på litt innimellom , jeg regner med at trafokvalitet taler sitt i dynamikkens-tjeneste ,Nybakt eier av heart , hørte kun en låt før han henta pengene ;) så jeg regner med at han blir fornøyd.....jeg er opptatt av klang , og klangrikdom i musikken , defor valgte jeg vel engang 300b som innpass i den verdenen , og det er ett flott rør ,spiller med fylde og klang det gitt , s¨å var det det noe mindre kraftfulle 2a3 røret , kanskje det kan bli min neste steg inn i musikkens nærhet , jeg tenker nå på dere som driver hele høyttalern med disse forsterkerne , med tanke på min aktive bassdrift skulle det sikkert gå bra her,,,,,,Audionote høyttalere får desverre ikke innpass her , om avangardene ikke skal tjenestegjøre noe mer , er det nok bare to høyttalere fra ettmerke som blir kjøpt.....Klipsch La scala eller cornwall/heresey....ingen andre,,,men jeg har akkurat kjøpt ag ene så de blir nok ett par år først...

    I flg Olav Flugsrud kan en Vindicator tilpasses opp til 107 db ved produksjon (low gain kanskje??) jeg har fått klar beskjed om at han ev tar effektfrosterkern i bytte om den brummer , sånn sett er det betryggende , om derimot det skulle bli snaut med effekt , tar han den ikke i retur , det må jeg stå for selv , ved bestilling av såpass laveffektamp som dette...

    Dt er mulig at vindi ikke er oppgitt som lowgain , men kan visst ordnes om jeg ber om det , iprislistene på de øvrige trinnene ser jeg heller ikke noe pristillegg for en slik versjon....han nevnte heller ingenting.

    Heart er vel det beste jeg har hatt , men relativt høy følsomhet på inngangen gjorde sitt til at det plukkes opp støy på veien fra m3 til heart , og som gir ett høyt støygulv i allefall på 101 db...på feks 98 og lavere er dette knappt merkbart ,mindrevar det også sammen med en spiltter ny Abrahamsen pre hos ny eier i dag ,....

    Nå har jeg hatt to sett monoblokker , og jeg liker fortsatt monoblokker , tildels fordi de er plasseringsvennlige med en på hver side av racket , sikekrt nede på gulvet med god lufting , Ett alternativ er quest 300b selvfølgelig , men da snakker vi om 40 lakser , ikke gratis , og tar meg ikke råd til dette . Jeg har også vært inne på tanken å selge min m3 phono , for så å gå til innkjøp av en splitter ny Meishu.....denne kan følgelig lånes via importør for test i så tilfelle.......men det er ett men...en slik pre som jeg har nå , vokser ikke på trær , og gir uansett en bedre fleksibilitet i det lange løp...det er bare en ting jeg er sikker på akkurat nå , det er at det står audionote på min neste amp. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    ixos_76 skrev:
    Jeg har også vært inne på tanken å selge min m3 phono , for så å gå til innkjøp av en splitter ny Meishu.....denne kan følgelig lånes via importør for test i så tilfelle.......men det er ett men...en slik pre som jeg har nå , vokser ikke på trær , og gir uansett en bedre fleksibilitet i det lange løp...
    Så så, må ikke kvitte deg med alt du har nå da :)
    Er ganske sikker på at M3 og Vindicator spiller på lag, kan lissom ikke bli feil det der.
    Effektmessig, trenger ikke mere enn 3W gode watt til hønna dine.

    Må innrømme at Meishu er noe som jeg absolutt kunne tenkt å prøvd her hjemme men det får vente.
    Alt i sin tid ;)

    /jan
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.400
    Antall liker
    11.236
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Audio notes venner

    Solgte mine AN Conquest for en tid tilbake. Ikke dårlige de heller.
    m3'n hadde jeg beholdt hadde jeg vært deg.

    www.hifi4all.dk står det av og til AN utstyr til salgs.

    Har du god tid så dukker det opp noe snaisent AN forsterkeri på forskjellige bruktbørser. Men som sagt du skal ha litt tolmodighet.

    Alle anbefaler f.eks. m3 med f.eks. quest foran Meishu etc. Du blir også mer fleksibel senere. En god preamp gjør underverker med signalet. Pre delen i Meishu er nok ikke i samme liga som m3 preampen din.

    Jeg spiller på horn med 108 db følsomhet. Med M3 (L3) preampen og Conquest (high gain) var det litt sus og brum. Ikke veldig sjenerende, men det var noe. Nå har jeg et par ca 40 år gamle Quad II sammen med m3 preampen og det er helt tyst... :D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    jeg har god tid til å tenke , bare utrolig spennede med 2a3....hva man kommer lengst med er ikke godt å si...det finnes mye bra der ute , hvis jeg kjøper vindicator , kommer ejg til å henge på en psu fra Borderpatrol på sikt tipper jeg... ;)

    Med borderpatrols dyre psu er må jeg nesten ha stereotrinn for at det ikke skal bli helt insain prismessig....men jeg tror nok vindicatoern spiller flott rett ut av esken også....bare sånn at det er sagt....Espen
     

    bjornendrestad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    239
    Antall liker
    7
    Audio notes venner

    Audio Note Dac 2.1 Level C signature , er det noen her som har hørt den versjonen der, hvordan er den mot foreksempel mot en 3x1, Hvor mange timers jobb må regnes i og sette i samen en sånn dac , virker som en bra dac, sansen for det merket der.. :) :) :) Har hørt Dac 3x1 samen med Emc1, låter fantastisk.
     

    Dig_it_all

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.09.2007
    Innlegg
    91
    Antall liker
    15
    Audio notes venner

    ixos_76 skrev:
    Hei , nå er jeg skikkelig i tvil her hva jeg skal gå for...eneste jeg er sikkert på at det må bli an effekt.....

    høyttalerene er ag uno/101 db 1w meter....jeg liker jo å spille litt høyt innimellom , men primert snakker vi om 10 % av lyttetiden tipper jeg ,

    2a3 er nevnt , og en vindicator ville nok kanskje holdt , ett interstagekit er heller ikke å forakte , da med mulighet for 2a3/300b konfig...som kan endres...men det er jo og jævli fristende med ett an produkt som er nytt ut av esken og spiller med en gang , med an s ventetider kan det bli lenge å vente , jeg har ikke sjekket lev tiden på kit ene....

    kanskje jeg skal lene meg tilbake å spille på kineserne noen uker ;)


    Kommer jan til helga får jeg jo prøvet 2a3......

    Hva med noe helt annet...feks en P2 se ? noen som har hørt disse ?

    Noen potensielle vindicator kjøpere her om jeg bestiller og ikke får det til?

    ;)

    Kanskje lite å bekymre seg over... eller? Hva sier menigheten?


    Hei.
    Her er en potensiell Vindicator 2A3 interessent, og en stor fan av Audio Note for øvrig. Har vært inne på tanken å gå til anskaffelse av en 2A3 power amp en stund, og da Audio Note introduserte Vindicator for en tid tilbake øket interessen for dette betraktelig.

    Bruker for tiden en 300B (Kit One) amp på stativhøyttalere med 84 db følsomhet. Rommet er ca. 18 kvm. stort, og syntes det spiller mer enn høyt nok med volumkontrollen i kl.12 posisjon.

    Om den nevnte høyttalerfølsomhet vil kunne fungere tilfredsstillende med Vindicator - er vel kanskje å kreve for mye av en liten 3,5 watt forsterker, men at f.eks et par Coincident Speaker Technology - Triumph Signature (94 db) eller Omega høytalere vil kunne klare jobben - iallfall i et mindre rom - det tror jeg på......


    Fint om noen med erfaringer der ute kunne gi tilbakemld. på om også andre høytalere enn 95 db + følsomhet vill kunne gi et lydmessig godt resultat med en Vindicator 2A3 ?




    Dig_it_all
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Audio notes venner

    bjornendrestad skrev:
    Audio Note Dac 2.1 Level C signature , er det noen her som har hørt den versjonen der, hvordan er den mot foreksempel mot en 3x1, Hvor mange timers jobb må regnes i og sette i samen en sånn dac , virker som en bra dac, sansen for det merket der.. :) :) :) Har hørt Dac 3x1 samen med Emc1, låter fantastisk.
    Har den samme selv, ganske hypa opp riktignok, bygget av Upgrade Audio, ble meget bra.

    Har ikke hørt denne Dacen mot en 3.1, men 2.1 signature er iallefall en herlig Dac. Velger du kit kan du jo tune lyden enkelt til det du selv er ute etter ved å velge kondensatorer osv.. Da får du tunet lyden slik DU vil ha den.. Jeg elsker denne Dacen bare så det er sagt. :)

    Lykke til, Audio Note blir det vel uansett? :)
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Audio notes venner

    Dig_it_all skrev:
    ixos_76 skrev:
    Hei , nå er jeg skikkelig i tvil her hva jeg skal gå for...eneste jeg er sikkert på at det må bli an effekt.....

    høyttalerene er ag uno/101 db 1w meter....jeg liker jo å spille litt høyt innimellom , men primert snakker vi om 10 % av lyttetiden tipper jeg ,

    2a3 er nevnt , og en vindicator ville nok kanskje holdt , ett interstagekit er heller ikke å forakte , da med mulighet for 2a3/300b konfig...som kan endres...men det er jo og jævli fristende med ett an produkt som er nytt ut av esken og spiller med en gang , med an s ventetider kan det bli lenge å vente , jeg har ikke sjekket lev tiden på kit ene....

    kanskje jeg skal lene meg tilbake å spille på kineserne noen uker ;)


    Kommer jan til helga får jeg jo prøvet 2a3......

    Hva med noe helt annet...feks en P2 se ? noen som har hørt disse ?

    Noen potensielle vindicator kjøpere her om jeg bestiller og ikke får det til?

    ;)

    Kanskje lite å bekymre seg over... eller? Hva sier menigheten?


    Hei.
    Her er en potensiell Vindicator 2A3 interessent, og en stor fan av Audio Note for øvrig. Har vært inne på tanken å gå til anskaffelse av en 2A3 power amp en stund, og da Audio Note introduserte Vindicator for en tid tilbake øket interessen for dette betraktelig.

    Bruker for tiden en 300B (Kit One) amp på stativhøyttalere med 84 db følsomhet. Rommet er ca. 18 kvm. stort, og syntes det spiller mer enn høyt nok med volumkontrollen i kl.12 posisjon.

    Om den nevnte høyttalerfølsomhet vil kunne fungere tilfredsstillende med Vindicator - er vel kanskje å kreve for mye av en liten 3,5 watt forsterker, men at f.eks et par Coincident Speaker Technology - Triumph Signature (94 db) eller Omega høytalere vil kunne klare jobben - iallfall i et mindre rom - det tror jeg på......


    Fint om noen med erfaringer der ute kunne gi tilbakemld. på om også andre høytalere enn 95 db + følsomhet vill kunne gi et lydmessig godt resultat med en Vindicator 2A3 ?




    Dig_it_all
    Sjekk for ALL DEL ut Audio Note E høyttalerkit hos Upgrade :) 98Db
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    442
    Antall liker
    307
    Audio notes venner

    Dig_it_all,

    Veldig hyggelig at du lukter litt på AN Vindicator 2A3.

    Som meget lykkelig Vindicator-eier så må jeg si at 3,5 watt er mer en nok hvis en har en høyttaler med fin impedance kurve. Til jeg får mine AN "hamp" høyttalere, så spiller jeg nå på ProAc med en føsomhet på 85-86db i sammens med Vindicator'n. Og jeg kan love de spiller med trøkk, og at det er høyt nok.

    Du nevner Omega høyttalere. Jeg har ikke hørt dette merke, men har kjempegod tro på disse. Dette også fordi de bruker hampelementer og er meget lettdrevne. For å få den dypeste bassen, så trengs det nok subwoofer på de fleste stativhøyttalerne til Omega.

    NB! Vet ikke hvor mye penger du er tenkt å legge i høyttaler, og hvilken type musikk du spiller, men som Borgenvik sier, har du mulighet å komme deg til Upgrade Audio, så må du få lyttet på Kit'ene til AN. NB! Der er det ikke hi-fi'en som råder, der er det MUSIKKEN!!!

    Coincident er sikkert og kjempegode, men det er kjempemye å velge mellom alt etter hva type musikk du spiller og liker. Jeg vet ikke hva slags musikk du spiller mest, men når jeg ser at du har Kit One, så tror jeg ikke du er en person som spiller bare P3's "pedo pop".

    Fint å få høre hva du tenker om tiden fremover, og hva du har tenkt å gjøre.

    Mvh
    Kjell(Palle)
    ;D"The first AN 2A3 Vindicator owner in the world" ;D "AN Vindicator Agent 001 with licence to play" ;D
     

    Dig_it_all

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.09.2007
    Innlegg
    91
    Antall liker
    15
    Audio notes venner

    Palle skrev:
    Dig_it_all,

    Veldig hyggelig at du lukter litt på AN Vindicator 2A3.

    Som meget lykkelig Vindicator-eier så må jeg si at 3,5 watt er mer en nok hvis en har en høyttaler med fin impedance kurve. Til jeg får mine AN "hamp" høyttalere, så spiller jeg nå på ProAc med en føsomhet på 85-86db i sammens med Vindicator'n. Og jeg kan love de spiller med trøkk, og at det er høyt nok.

    Du nevner Omega høyttalere. Jeg har ikke hørt dette merke, men har kjempegod tro på disse. Dette også fordi de bruker hampelementer og er meget lettdrevne. For å få den dypeste bassen, så trengs det nok subwoofer på de fleste stativhøyttalerne til Omega.

    NB! Vet ikke hvor mye penger du er tenkt å legge i høyttaler, og hvilken type musikk du spiller, men som Borgenvik sier, har du mulighet å komme deg til Upgrade Audio, så må du få lyttet på Kit'ene til AN. NB! Der er det ikke hi-fi'en som råder, der er det MUSIKKEN!!!

    Coincident er sikkert og kjempegode, men det er kjempemye å velge mellom alt etter hva type musikk du spiller og liker. Jeg vet ikke hva slags musikk du spiller mest, men når jeg ser at du har Kit One, så tror jeg ikke du er en person som spiller bare P3's "pedo pop".

    Fint å få høre hva du tenker om tiden fremover, og hva du har tenkt å gjøre.

    Mvh
    Kjell(Palle)
    ;D"The first AN 2A3 Vindicator owner in the world" ;D "AN Vindicator Agent 001 with licence to play" ;D



    Hei "Palle".

    Gratulerer som den første AN Vindicator eier på kloden, og takk for tilbakemld.

    Overraskende å lese at Vindicator også kan fungere på såpass lav følsomhet som 85-86 db. Mine er som nevnt 84 db, og det fungerer helt utmerket uten hørbar forvrengning på AN Kit One 300B med volumkontroll i kl. 12 posisjon eller lavere. Laveste impedans er 6 ohms ( 8 ohms høyttalere - Celestion SL6). Jeg liker disse høyttalerne meget godt, og kommer ikke til å kvitte meg med de selv om de har noen år på nakken. Mange vil sikkert si at dette ikke vil kunne fungere i det hele tatt, men hvor høyt en spiller er jo også et parameter da, og hvilken lydsignatur en foretrekker - en varm og fyldig sound er ikke å forakte såfremt at det ikke blir for mye av det gode - mulighet å korrigere evt. ubalanse med kabler etc.


    Regner med at det blir til å benytteVindicatoren i kombinasjon med en M3 Phono forforsterker, når tiden for bestilling nærmer seg. Ellers brukes i all hovedsak vinyl. Blir nok en Project RPM 10 påmontert en Dynavector 17 D etterhvert også.

    Hører på alle typer musikk - fra Jazz til Heavy - så høyttaler bør ha allroundegenskaper.


    Enjoy The Music !




    Dig_it_all.
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    442
    Antall liker
    307
    Audio notes venner

    Dig_it_all,

    Du må som sagt se på impedance-kurven på dine høyttalere. Det er det som teller mest. Dårlig kurve og 84db kan i værste fall bli for lite for 3,5watt pr.kanal. Tross alt, det er jo noe forskjell på 2A3 og 300B.

    Mvh
    Palle
     

    Dig_it_all

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.09.2007
    Innlegg
    91
    Antall liker
    15
    Audio notes venner

    Palle skrev:
    Dig_it_all,

    Du må som sagt se på impedance-kurven på dine høyttalere. Det er det som teller mest. Dårlig kurve og 84db kan i værste fall bli for lite for 3,5watt pr.kanal. Tross alt, det er jo noe forskjell på 2A3 og 300B.

    Mvh
    Palle


    Hei.
    Laveste impedans på Celestion SL 6 ( 8 Ohms høyttalere) er 6 Ohms, men jeg har ikke til hensikt å bruke de med AN Vindicator - mulig at det oppsto en liten misforståelse der, beklager det - blir nok heller til at jeg finner noe rundt en 90-94 db + som kan egne seg bedre med Vindicatoren, og lagrer Celestion eller vekselbruker den med en annen forsterker.

    Grunnen til denne fokuseringen min på denne Vindicatoren er at den i kanskje sterkere grad enn f.eks en 300B forsterker vil kunne være i stand til å formidle enda større grad av ro og "sort bakgrunn" nettopp i kraft av sin lavere effekt. Det er denne roen som "bor" i en SET-amp som jeg er ute etter å oppleve i så stor grad som mulig. Det handler om "Musical Involvement".

    hei JanR !

    Håper at du tillater at jeg har sneket meg inn på forumet ditt.




    Dig_it_all
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    eller gå for noe rundt 100 db kanskje?....da blir det nok fres og fart :)

    ;D ;D ;D
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    442
    Antall liker
    307
    Audio notes venner

    Mørk bakgrunn og "musical involvment" kan jeg love du får med en Vindicator.

    Mvh
    Palle
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Man fikler da ikke såpass tidelig i proseessen Borgenvik..... ;)

    men jo du har helt rett gøy å se hvordan det ser ut inni , menn i fare for at det er utrolig lite inni der...mht hva man har betalt , kan det og være greit å la det være en stund.....

    sett inni de interstagene , ikke akkurat noe skjærereir inni der , nærmest ekko og tomme kasser....men hva spiller det for noe rolle om petter quortrup og Andy har fått til vellydende saker med enkle kretser..?..nøkkelen ligger nok akkurat her.....enkle ting som er godt gjennomprøvet....pq er en mann jeg har stor respekt for , i lydverdenen , jeg har også registrert at hans kreasjoner ikke faller i god jord hos andre produsenter...det får heller bli dems problem......jeg tok en titt inni en EAR 509 her.....så ikke så veldig bra ut akkurat , kretskort med loddinger i allle bauger og kanter og trengt som fy.....så det ut til på bildet..........an har utrolig ryddige konstruksjoner.......så speller det faen så bra også!
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Audio notes venner

    ixos_76 skrev:
    Man fikler da ikke såpass tidelig i proseessen Borgenvik..... ;)

    men jo du har helt rett gøy å se hvordan det ser ut inni , menn i fare for at det er utrolig lite inni der...mht hva man har betalt , kan det og være greit å la det være en stund.....

    sett inni de interstagene , ikke akkurat noe skjærereir inni der , nærmest ekko og tomme kasser....men hva spiller det for noe rolle om petter quortrup og Andy har fått til vellydende saker med enkle kretser..?..nøkkelen ligger nok akkurat her.....enkle ting som er godt gjennomprøvet....pq er en mann jeg har stor respekt for , i lydverdenen , jeg har også registrert at hans kreasjoner ikke faller i god jord hos andre produsenter...det får heller bli dems problem......jeg tok en titt inni en EAR 509 her.....så ikke så veldig bra ut akkurat , kretskort med loddinger i allle bauger og kanter og trengt som fy.....så det ut til på bildet..........an har utrolig ryddige konstruksjoner.......så speller det faen så bra også!
    Et utrolig bra innlegg Ixos! Helt enig med deg i alt du skriver, end of story...

    PS: Jeg åpnet alt sammen, og tok bilder FØR jeg koblet opp :) Men det er jo bare tullingen Borgenvik som MÅ finne ut av ting ;)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Hei venner , da har jeg bestemmt meg for å kjøpe en 2a3 poweramp fra audionote , modell vindicator for paring med min M3 phono.......på sikt blir det montert en Borderpatrol psu på denne ,vil jeg tro...men først må ampen vise stabilitet før dette kan gjøres , fordi garantien da bortfaller.......

    Jeg starter med det hele helt originalt , så får vi se.....Kjell Takk for all infoen du har gitt meg ang. vindien... ;)

    Jeg har grublet mye , hatt noen amper nå , men ikke audionote på preen , det ender sotrtsett med impedansekrasj, støy og andre påvirkelige parametere som stikker kjepper i hjulene(les hornene) for golyden....nå er det nok , denne gangen blir det audionote , brand new...

    Mvh Espen
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Audio notes venner

    ixos_76 skrev:
    Hei venner , da har jeg bestemmt meg for å kjøpe en 2a3 poweramp fra audionote , modell vindicator for paring med min M3 phono.......på sikt blir det montert en Borderpatrol psu på denne ,vil jeg tro...men først må ampen vise stabilitet før dette kan gjøres , fordi garantien da bortfaller.......

    Jeg starter med det hele helt originalt , så får vi se.....Kjell Takk for all infoen du har gitt meg ang. vindien... ;)

    Jeg har grublet mye , hatt noen amper nå , men ikke audionote på preen , det ender sotrtsett med impedansekrasj, støy og andre påvirkelige parametere som stikker kjepper i hjulene(les hornene) for golyden....nå er det nok , denne gangen blir det audionote , brand new...

    Mvh Espen
    Gratulerer så mye Ixos.. En ting til; om du vil høre Interstage før du kjøper Vindicator tar jeg gjerne de to timene det tar bort til deg med de, om det er av interesse,
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    442
    Antall liker
    307
    Audio notes venner

    ØivindJ,

    På side 127 i denne Audio Note tråden ser du noen få bilder av Vindicator'n min utvendig "live".

    Mvh
    Kjell
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    442
    Antall liker
    307
    Audio notes venner

    Hall-o!

    Som du vet Øyvind, så bruker ikke AN ny type kasse for hvert produkt. Conqueror'n var ett av mine alternativer før jeg valgte Vindicator'n. Har det på følelsen art du er en lykkelig eier av denne? ;D

    Mvh
    Kjell
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    442
    Antall liker
    307
    Audio notes venner

    Enhver lærer nå å kjenne sin, som brura sa.

    Litt enig likevel, Jan ;D

    Mvh
    Kjell
     
    Ø

    ØivindJ

    Gjest
    Audio notes venner

    300b klarer dere nok å tåle ;)

    Ting begynner virkelig å funke her nå:

    - Nye rør på plass i dac`en.
    - Bedre plassering av ht.
    - Spikes.
    - Litt puter og et teppe for akustikken.

    - Veldig interesant å prøve en annen ht-kabel også. Sier ikke at det nødvendigvis blir Flatline her til slutt, men det skjedde endel interesante ting.


    Stadig oftere lekre syndedamer "i levende livet" innom her :)
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    442
    Antall liker
    307
    Audio notes venner

    Helt enig Øivind. Det kan være mye bedre å bruke penger på å "tweake" litt, enn å kjøpe nye stereokomponenter.

    Uren strøm og vibrasjoner er stereo'ens værste fiende synes jeg. Alt du nevner opp her gjør mye forbedring unntatt "spikes". Nei, fysj og fysj. Dette er bare min mening. :)

    Mvh
    Kjell
     
    Ø

    ØivindJ

    Gjest
    Audio notes venner

    Dette har vi vært innom :) :

    Erland skrev:
    RF skal på spikes!

    Putter du spikes under Heritage vil PWK snu seg i grava. De skal rett på gulvet, gjerne med en gummimatte etc under!
    Ellers er det mere småplukk å ta tak i her: Rør-dempere, få bytta ut en monster-signalkabel, osv osv

    Ting går den rette veien da.. :)
    (Hobbyen er morro om dagen)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Hei Venner , da melder jeg om ventetid på ny , bestillt audionoteamp....livet er herlig dere :)

    Espen
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.400
    Antall liker
    11.236
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Audio notes venner

    Grattis så mye... Blir spennende å høre inntrykkene. Leveringstid likeså :)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Takk Bambadoo , jeg er mere bekymret for leveringstiden enn lyden , men den som venter på no godt , venter ikke for gjeves ;)

    Det ble en 2a3 set Audionote Vindicator , kjøpt av Fryd hi-fi , på tampen ....

    Dette blir siste handelen jeg gjør av mr Rognlien , jeg syntes det midlertid er synd at det gikk som det gikk , og viser at det er rift om beinet i denne bransjen , jeg har bare godord å si om både Håkon , servicen og konseptet han har bygget fryd på , ei sjappe som vil bli husket og savnet......Jeg tviler på at jeg opplever noe i nærheten av utstrakt service med det første... :)

    Planen er å "hekte" på en borderpatrol psu på denne etterhvert , men vi får se , ikke sikkert jeg har behov for det heller , rent lydmessig , iallefall ikke før jeg har prøvd ;)

    Kjenner jeg gleder meg allerede..... ;)

    Espen
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    bambadoo skrev:
    Grattis så mye... Blir spennende å høre inntrykkene. Leveringstid likeså :)
    Leveringstiden er interesant ja :)

    Som Espen sier, den leverer nok (lydmessig) det den skal ;)

    /jan
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Audio notes venner

    Gratulerer, Espen! Forstår veldig godt at du gjorde som du gjorde, når du faktisk ikke trenger mer effekt for å fore hornene dine. Mulig jeg hørtes litt betenkt ut i går, men min tiltro til AN-lyden er veldig stor, så jeg er sikker på at du treffer blink med dette kjøpet. :)
    Det er veldig trist med Fryd Hi Fi, men en god ting er det i det minste med alt sammen. Mannen er tilbake for fullt som kollega og skribent i Fidelity. Det er ikke et lite pluss, spør du meg... :)
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Audio notes venner

    ØivindJ skrev:
    Ellers er det mere småplukk å ta tak i her: Rør-dempere, osv osv
    Har nevnt det i andre tråder, men jeg har som en del andre veldig god erfaring med UltraSonic titan/teflon demperingene fra www.herbiesaudiolab.com
    Mtp at jeg har monoblokker som står nære horna, er rørene veldig disponert for vibrasjoner. Det er helt tydlig å høre hvordan demperingene forbedret lyden. Nå har jeg slike på alle signal og effektrør i systemet.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.400
    Antall liker
    11.236
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Audio notes venner

    Bruker Duende demperinger selv. Men av en eller annen grunn så funket ikke demperinger på preampen. Der var det bedre uten. Ellers så ble lyden bedre med dempere.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Audio notes venner

    impulse skrev:
    Det er veldig trist med Fryd Hi Fi, men en god ting er det i det minste med alt sammen. Mannen er tilbake for fullt som kollega og skribent i Fidelity. Det er ikke et lite pluss, spør du meg... :)
    Nei,det må jeg si,nå er det like før jeg begynner å abbonere igjen ! :)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Hei , Takk for fine ord alle sammen,....jeg kjøpte jo horn for litt siden , og har ingen tanker med å oppgradere till andre ht på lenge , lenge , . samtidig var jeg veldig gla for de vakre tonene heart greide å trylle frem her , det ble på 101 db litt for høyt støygulv , og høy gain med min m3...etter en del vurderinger solgte jeg disse blokkene.....DEt er mye spennende der ute i set verden , og jeg knne ramset opp en hel masse , jeg FØLER i midlertid at jeg nå har brukt betydlige midler i forhold til hva jeg er god for på denne hobbyen , da hadde det vært fint å kunne nyte musikken til det fulle , derfor har jeg safet og gått for ett an rpodukt som befinner seg i samme level som preampen....og med dette håper jeg på en masse musikkglede utover , når jeg bare får forsterkern....

    Monoblokker er jeg svak for , er liksom så symmetrisk å se til.......men jeg må ikke glemme at lyden er jo viktigst ,slik at jeg nå har kjøpt en stereoamp vil gjøre oppsettet mer asymmetrisk å se til , det åpner og for en ny mulighet , mht plass , det blir ett tilsvarende rack ved siden av det jeg har i dag....dette vil løse ett fremtidig plassproblem mht å bruke en dac.....Når platespillern har hederspalssen på toppen , vil det med to rack og være mulig å benytte den andre topplassen til enten en vincicator(ikke gjemme den inni racket) eller ett toploadet drivverk til dac en på sikt....) så nå har jeg tenkt litt nytt denne gangen , så får vi se.

    Impulse : JAAAAAAAAA jeg gleder meg til å lese fidelity med Håkon bak pennen i strørre grad( deg og forresten)

    Jo du var jo tvilende ja , hørte jo det , men somsagt horna blir , hvis de ikke blir blir de neste høyttalerne 104 db så da er det nok effekt uansett....jeg har jo sjanset på at jeg fortsatt ikke har hørt 2a3 , men det får gå.....Håper det blir ok i allefall , Mvh Espen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn