Se der ja
Da gjør jeg et forsøk på å legge inn bilde av min AM3 sign. Har begrensede datakunnskaper når det gjelder akkurat dett.
Gunnar
Det er ikke lengre vekk enn at det skal jeg legge på minneDet var en betydelig oppgradering i forhold til min gamle Audioresearch SP6 og Electrocompaniets EC-4.6. AN M3 går betydelig dypere i frekvens og gir mye mer dybde i lydbildet, kort sagt den er bedre på alle parametre. Anbefales uten reservasjoner.
Hvis noen er interessert i en demo/lytting er de velkomne. Jeg bor på Nøtterøy.
Send meg en PM hvis aktuelt
Gunnar
Var akkurat innomDet er jeg sikker på at du kan, Jan. Se forøvrig Jolida-tråden din for kommentar.....
Den til 10K ?Min AN dac 1.1x er forøvrig for salg nå.
Den er modifisert en god del..
Lagt på minnetDu kan jo prøve å få tak i en Synergistic Research Digital Corridor, det er en utrolig god kabel med svært god instrumentkarakter, mye rominformasjon og bassgjengivelse av en annen verden. Ellers har jeg brukt en kabel fra Apogee med stort hell. Den føres i flere profflyd-forretninger, er en favoritt hos en god del anmeldere rundtomkring og koster ca. 1000,- Du kommer til å kjenne den igjen på den ekle fargen. Lillarosa. Pen er den definitivt ikke.
AN Pre er nok atskillig bedre enn "bra til prisen" og kan måle seg lydmessig med ferdigbygde pre til mye høyere pris. Der ligger jo fordellen med å bygge selv, og du har mulighet til oppgradering senere.Entusiastiske venner? Hehe, ingen som vil svare på min forrige post?
Har ikke hørt annet enn AN Zero.Kan vel tenke meg at alt annet (fra AN) vil låte f** så mye mere/bedreEntusiastiske venner? Hehe, ingen som vil svare på min forrige post?
Alt kan bygges med fjernkontroll!Kunne tenkt meg en god pre, men fjernkontroll er ganske...essensielt. Kan dette evt monteres?
Har tittet litt på en ubalansert pre, men hvilken "versjon" burde jeg legge meg på for å få et tilfredsstillende produkt som ikke trenger å bli oppgradert med det første?
Takk
Tror deg.Mine AN venner......
Ref mitt innlegg paa DIY sidene:
AN amplifier kit2 og Klipsch RF5 er en match som absolutt boer hoeres. Etter det jeg hoerte er jeg fristet til aa bruke utrykket "Match made in Heaven" men synes det blir for svulstig.
Det svinger noe sinnsykt. Hoer heller selv!
(by the way: jeg faar et par RF5 i Cherry - mint condition til salgs i loepet av vinteren )
Var rett å slett for billigDa var dacen solgt. Bra for meg og kjøper, synd for dere andre som gikk glipp av den ;-)
Mannen er i sjokk ennå ?Erland, du kan jo ikke stave.
Av og til skriver jeg nok feil, men denne gangen er det nok ikke dette som er grunnen.Erland, du kan jo ikke stave.
Ahh ok.Av og til skriver jeg nok feil, men denne gangen er det nok ikke dette som er grunnen.
Jeg er paa jobb paa en rigg ute i Engelske kanalen. PC'n jeg sitter paa har ikke norsk tastatur. Derfor er "a med ring over" erstattet med aa. "O med strek over", erstattet med oe, osv. Dette er da helt vanlig, saa jeg trodde da du hadde sett det gjort foer.
Nei Jan, Kit2 er levert tilbake. Tror den staar paa demo hos Audioaktoren i Horten. Spoer Olof eller Lars Erik!
Kan du forklare det litt nærmere ?Noen bilder av Audio Note sin stand under årets CES.
Ligger her:
http://www.audiofederation.com/hifiing/2007/CES2007/day1/index.htm
Vedrørende dacene:
......men tenk på dette med impedanse tilpasning.
Huff, så mye å tenke på... I mangel på teknisk kunnskap, vil en AN dac være ok match til en Primare I30 da?Noen av dacene har relativt høy utgangsimpedans, og da bør inngangsimpedansen på preampen eller den integrerte forsterkeren være rimelig høy også.
Forholdet bør være over 10/1 (en tommelfingerregel). Noen mener 50/1.
Om utgangsimp. på dacen er 1k ohm, så bør ing. impedansen på preampen være 10x denne. Gjerne 20x også.
Akkurat hva denne faktoren skal være er jeg usikker på, og de lærde har forskjellig oppfatning av denne konstanten.
De trafo koblede dacene har lav utg. impedans, og passer til det meste.
Om ikke dette overholdes, så kan resultatet bli at en får litt "bass-rolloff" og mindre dynamisk og engasjerende lyd.