Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Re: Audio notes venner

    Etter å ha levd med AN-dac i forskjellige oppsett i noen år nå, må jeg si meg enig i at disse skiller tildels kraftig på drivverk. Inntil for kort tid siden brukte jeg en Sony XA50 es, en regulær orgie i mekanisk kvalitet og betjeningskomfort. Oppgradert med XO3 og nettbrønn, plugget i veggen via en Synergistic Research Master Reference nettkabel. Så dukket det opp et AN CDT One-drev her, og jeg slo til. Synergieffekter er fine saker, nemlig. Denne greia veier ikke allverden, ser ut som den koster noen svært få tusenelapper, kommer med en uhyre kjip fjernkontroll og gir slett ikke noe high-end intrykk, men så er det denne AN-logoen på fronten,da...Disse gutta vet hva de gjør, og vet å ta seg betalt, men estetikk er ikke deres bag, for å si det sånn. Inn i racket, Baseplattform under, strømmen på. Så to timers oppvarming før jeg lytter på en strofe. Om det var forskjell? Jo takk. Her kommer ukas springskalle til de som måtte mene at drev er underordnet. Min svært musikkinteresserte samboer kom hjem fra senvakt samme dag som CDT One ble montert opp. I skuffen lå en av hennes favorittskiver, Mozarts klarinettkonsert med Mathias Frøst som solist. Hun strener rett inn på hjemmekontoret (som ligger i den andre enden av leieligheten), kommer ut etter ti minutter med følgende treffende spørsmål; "Hva har du gjort med anlegget?"
    Jeg lurte på hva som fikk henne til å spørre, og fikk til svar at instrumentene låt mer ekte, særlig stryk. Dessuten var det et roligere drag over musikken. Og mer kroppslighet i måten ting ble framført på....
    Det var sjokkerende sammenfallende med mine egne erfaringer. Needless to say, AN-drevet blir stående. ;-)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Re: Audio notes venner

    B U M P ! ! ! Nå gjør jeg et nytt forsøk på å legge denne tråden i respirator, så den ikke dør hen for oss! Hva i himmelens navn har skjedd med alle AN- fantastene? Sitter dere BARE å hører på musikk,eller? ;-)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Re: Audio notes venner

    Ojoj! Du er en heldig mann, Bambadoo! :) Og nevenyttig, ikke minst! Er du like dyktig med hammer, gipsplater, stikksag og stendere som du er med loddebolten,eller? ;-)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Re: Audio notes venner

    La oss håpe det ;)

    Mjo,vi må holde litt liv i den her tråden.
    Går bare å venter på at det skal bli en AN M2 til salgs ;)
    Takk for lytten foresten Birger,rister ennå jeg ;D

    /jan
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.416
    Antall liker
    11.265
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Re: Audio notes venner

    Er ikke så fantastisk nevenytting, men kan litt om det meste. Kommer langt da, men det tar litt tid. Så har jeg en svoger som er maler. Han kommer med mange gode tips.
    Trenger imidlertid elektriker og murskjærer. (skal inn med et vindu på et rom også. Så skal kabler inn i gangen, og endel spoter rundt omkring i kjelleren. I dag startet jeg å legge gulvplater, og fortsetter i morgen.
    Åpnet en øl nå, og nyter noe musikk på audio note dac og preamp.......

    Avslutter med innmaten til en ankoru
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Re: Audio notes venner

    Bra dere holder liv i tråden :)

    Når kommer Conquestene da Bambadoo?
    Har begynt å surre litt med ideen om å bygge et par monoblokker basert på AN C-core trafoer,men får se om det blir noe av det.
    Har liggende en halvbygget AN riaa og ubygget DAC 2.1 Signature,så det er vel best jeg begynner der ::)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.416
    Antall liker
    11.265
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Re: Audio notes venner

    Audiocompaniet venter på AN silver kondiser som skal stå i de. Da skal de monteres. Litt testing av forsterkerene og de skal være klare for sending eller henting. Mulig jeg skal til Oslo en tur om et par uker. Kan like gjerne hente dem da i stedet for sending.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Re: Audio notes venner

    Audiocompaniet venter på AN silver kondiser som skal stå i de. Da skal de monteres. Litt testing av forsterkerene og de skal være klare for sending eller henting. Mulig jeg skal til Oslo en tur om et par uker. Kan like gjerne hente dem da i stedet for sending.
    Sølv kondiser altså ? Det blir spennende.
    Sending av såpass dyre rør-ting kan nok bli i overkant spennende ja ;)
    Vet du hva slags utgangstrafoer som står i de? EI- eller C -kjerne ?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.416
    Antall liker
    11.265
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Re: Audio notes venner

    Det er nok EI kjerne som står i dem. I Conquest silver står c-kjerne.
    Får se på sikt om disse blir byttet.
     

    845

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    211
    Antall liker
    0
    Re: Audio notes venner

    Vær så god, sett i gang..    ;D

    Synes AN også bør ha en slik tråd her.
    jeg har bygget mere end 20 singleendede forstærkere med AN outputtraffos (alle EIkerner)
    AN EI har en charmerende lyd,med dyb ikke helt defineret bas,samt en blid lidt afrullet top!

    til samme pris kan man købe hammond`s EI,der har stort set samme lyd,men qua større kerne en dybere bas og wattage (belastbarhed)

    C kerner fra AN koster ca det samme som tommy hørnings C ringkerner - der lyder langt bedre end AN/C,men også fylder langt mere på chassiet.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Re: Audio notes venner

    Interesant 845 !
    Har du prøvd av de virkelig dyre AN trafoer når de begynner å gå over til sølv?
    Vet at LMC her på sentralen også mener at Hørning lager vanvittig bra trafoer.
     

    845

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    211
    Antall liker
    0
    Re: Audio notes venner

    Interesant 845 !
    Har du prøvd av de virkelig dyre AN trafoer når de begynner å gå over til sølv?
    Vet at LMC her på sentralen også mener at Hørning lager vanvittig bra trafoer.
    hej rune

    nej jeg mener an er seriøst vanvittige når de sætter prisskilt på deres sølv trafoer.

    jeg har bygget en hel del med hørning,og kan bekræfte hans trafoer er bedre end alt andet jeg kender.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Re: Audio notes venner

    Så langt jeg har forstått Peter Qvortrup er det vel i grunn mer snakk om en komplett ny krets; det er vel tvilsomt om den vil bli betegnet P4, selv om den i modifikasjonsøyemed kan plasseres inni P4-kassene. Audio Note har jobbet et par år med å utvikle en ekstremt forenklet krets, en ren trafoforsterkning så å si, som vil inneholde 4 trafoer (tror jeg det var) 2 rør (300B) og et minimum av komponenter. Utfordringen har vært å få trafoene stabile nok. Dette har nå AN løst, og det blir overmåte spennende å høre resultatet! Selv var de mildest talt entusiastiske mht resultatene de har oppnådd, men for så vidt er vel akkurat dette et kjennetegn for den bedriften. :)

    Mvh
    Håkon

    He he....de heter da fremdeles P4, beviset står jo å spiller i din egen stue. ;D

    Så der står de nå å spiller......voldsomt overbevisende mener nå jeg, så at Andy og Peter var entusiastiske over denne konstruksjonen kan jeg MEGET vel forstå.
    Rørbestykkningen kan vel Håkon selv si noe mer utfyldene om ? men etter hva jeg forsto er det 2 stk. 300B ett likeretterrør og ett driverrør pr. monotrinn?
    Uansett så spiller disse satans godt med en kraft og skyv så det nesten ikke er til å tro. Oppløst og luftig med den rette mellomtonen, og med en makt nedover i bassområdet som de aller fleste ville si var umulig med så få watt.
    Dette er bare ett kjapt inntrykk etter å hå lyttet litt på oppsettet med ett sett "ikke ferdig innspilte" Klipsch RF-63 en times tid. Det er vel og mulig at P4ene kan trenge noen flere timer men....herregud....alt blir vel bare enda bedre, så hvor ender det da..... :eek:
    Som dere kan se så har Håkon fått Alu-fronter som står i stil til resten av AN-komponentene han har.
    AN vinner vel ingen design-priser, men jeg synes det er fint jeg. 8)

    Dere får bære over med den elendige kvaliteten på bildene, men som den fomla jeg er glemte jeg å ta med kamera så mobilen har vært i bruk her.
    Ett vist inntrykk får dere vel.
    Det er Dac 3.1x balanced og M5 phono som står i hylla over P4ene. ;)
    Oppsettet leverer så det holder, det kan jeg love dere... ;D
    Jeg ser frem til flere turer innom Håkon, og da skal jeg huske på å ta med kamera.....kanskje noen bilder inni godsakene og. ::)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.416
    Antall liker
    11.265
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Re: Audio notes venner

    Fytti rakkern for et oppsett. Nydelig. Er det mulig å ta bilder av innmaten også?
    Missunnelig, neida - å joda...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Re: Audio notes venner

    For å sitere en kompis " hører ikke forskjell med og uten dac'en jeg...."
    Var faktisk litt artig å se utrykket til unge herr Rognlien da gett ;D

    Syns det ser bra ut,liker utseende til AN.

    Neste gang husk kamera BHO ;)

    /jan
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Re: Audio notes venner

    For å sitere en kompis " hører ikke forskjell med og uten dac'en jeg...."
    /jan
    Ikke første gang det.....

    Men det ER forskjell!

    På lørdag hadde jeg hyggelig besøk av Lars Erik (UpgradeAudio). Han hadde med seg deres demo-eksemplar av DAC kit 2.1.
    Det skulle ikke mange tonene til før jeg hørte at den får fram en nærve og nærhet som ikke DAC'en i EMC1 up klarer.

    Jeg har også hørt denne DAC'en på et annet anlegg i løpet av helgen. VOgså ved den anledningen viste den etter min mening de samme egenskapne til å trekke fram detaljer og nærve uten å virke analytisk.

    Om jeg skal tillate meg å trekke en kort konklusjon, må det bli at AN DAC kit 2.1 er god. Desverre satte min nåværende forsterker begrensninger for at DAC'en fikk vise hvor god den virkelig er.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Re: Audio notes venner

    Det lille jeg har hørt av AN Dac's var i butikken til HR,Fryd hifi.
    Og må si meg enig i det du kommer med her Erlend.
    Nå er/var vel ikke butikk lokalet til HR det beste men det jeg hørte imponerte meg absolutt.
    Synd man ikke har 45k liggende å slenge ;)

    /jan
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.043
    Antall liker
    2.147
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Re: Audio notes venner

    Jeg kjenner ikke til kit 1.1, men har 2.1. Anbefales på det sterkeste.
    Av de dacene jeg har prøvd, enten det er audio note eller ikke så opplever jeg tildels stor forskjell lydmessig på drivverk.
    Ting en skal tenke på da er:
    Mekanisk demping
    Digital ut del , den er veldig viktig
    Strømforsyning
    etc.

    Spiller nå med et diy cdpro2m drivverk og det låter glimrende. Har fått Audio Note digital pulse transformer som skal innstalleres på digitaldelen på drivverket.
    Med andre ord så bør min nyervervede Sony XA30ES med basedemping i skuff og chassis være en god match til min nye Dac 1.1 Signature plus?

    Er blitt frelst, det samme er en kompis. På grunn av impulse, shame on you, så står det nå en dac 1.1 på Lillehammer og en på Lena.

    Håvard
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Re: Audio notes venner

    Har så smått begynt å se etter en dac å har hørt mye bra om audio note . Tror Ronglien en audio note dac kunne hvert morro å prøve en sånn . Noen som kan anbefale noe har en emc 1 up ::)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Re: Audio notes venner

    Med andre ord så bør min nyervervede Sony XA30ES med basedemping i skuff og chassis være en god match til min nye Dac 1.1 Signature plus?

    Er blitt frelst, det samme er en kompis. På grunn av impulse, shame on you, så står det nå en dac 1.1 på Lillehammer og en på Lena.

    Håvard
    Hehe..Det ansvaret tar jeg med glede, Haavard...på strak arm! ;-)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Re: Audio notes venner

    Med andre ord så bør min nyervervede Sony XA30ES med basedemping i skuff og chassis være en god match til min nye Dac 1.1 Signature plus?

    Er blitt frelst, det samme er en kompis. På grunn av impulse, shame on you, så står det nå en dac 1.1 på Lillehammer og en på Lena.

    Håvard
    Burde jo absolutt gå godt sammen.
    Fader det er mye "kos" på gang her skjønner jeg ;)

    /jan
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.043
    Antall liker
    2.147
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Re: Audio notes venner

    Burde jo absolutt gå godt sammen.
    Fader det er mye "kos" på gang her skjønner jeg ;)

    /jan
    Ja, desverre i følge kjerringa. Kosen er ikke bare forbeholdt henne lenger.

    Håvard
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Re: Audio notes venner

    Ja, desverre i følge kjerringa. Kosen er ikke bare forbeholdt henne lenger.

    Håvard
    Hehe.
    Hører litt sutring borte i hjørnet her også innimellom ;)
    Kos deg du,unner alle godlyd.Bare ikke la det gå på bekostning av hu der hjemme.

    /jan
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.043
    Antall liker
    2.147
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Re: Audio notes venner

    Burde jo absolutt gå godt sammen.
    Fader det er mye "kos" på gang her skjønner jeg ;)

    /jan
    Jada, da har spilleren kommet.
    Den har vært så heldig å vært på en reise med det norske postevesenet. Gleden var stor da den kommet, men skuffelsen desto større da den ble koblet opp. Tror dere den virket? Neida. Satte i en cd, merkelig stille. Spilleren starter ikke å lese plata.
    Denne spilleren er modifisert av Birger Lund Andersen og har en baseplattform innebygd i skuffen. Kan det være en sammeneheng?
    Hva gjør jeg nå?
    Noen som har et tips om hvor jeg kan få den reparert?

    Håvard
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Re: Audio notes venner

    Pokker også, Haavard...Posten enda en gang! Det der tar visst aldri slutt! Kontakt dem og sørg for å få det på transportforsikringen, i det minste...
    Du har min dypeste medfølelse....
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.694
    Antall liker
    3.190
    Re: Audio notes venner

    Noen som har erfaring med å bytte rør i Zero preamp? Må åpne kabinettet og lodde, tar jeg sjansen på å prøve selv?

    Hva vil det koste å overlate jobben til Audiocompaniet?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Re: Audio notes venner

    Noen som har erfaring med å bytte rør i Zero preamp? Må åpne kabinettet og lodde, tar jeg sjansen på å prøve selv?

    Hva vil det koste å overlate jobben til Audiocompaniet?
    Audiokompaniet og sikkert mange andre som kan fixe det for deg.
    Endel lodde kyndige på forumet her også :)
    Nå har ikke jeg sett inni min Zero pre men regner med at det ikke er store jobben og bytte "mini trioden".

    /jan
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.416
    Antall liker
    11.265
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Re: Audio notes venner

    Audiocompaniet kan sikkert gjøre det, men de har det veldig travelt og ting tar tid.
    Ville heller forhørt meg her på forumet om noen barmhjertige sjeler kan foreta jobben.
    Audiomix ville jeg kontaktet hadde jeg vært deg erlandsen.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Re: Audio notes venner

    OJ! Skal jeg noensinne vurdere å melde overgang til en-boks-brigaden, må det bli med en Audio Note 4.1x. Lekkert!
    Ikke for det, jeg er usannsynlig fornøyd med dagens kombinasjon, men man vet jo aldri....
    Takk for linkene, Bambadoo!:)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Re: Audio notes venner

    Hvordan går det med an-zero og rørbytte JanR?

    Audio Note har foresten satt sinn TT3-reference i produksjon
    http://www.audionote.co.uk/news/article_anl_06-06_tt-3.shtml

    Og et par av de nye integrerte cd spillerene kommer også
    http://www.audionote.co.uk/news/article_dig_07-03_cd_players.shtml

    Tipper det er et par "vinnere" der.
    Ikke jeg som skulle bytte rør :) Min har noen tusen timer igjen.
    Erlandsen som vurderte rør bytte mener jeg å huske.

    /jan
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.416
    Antall liker
    11.265
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Re: Audio notes venner

    Jamen fanken det var det ja.
    Hvordan går det erlandsen ;-)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Re: Audio notes venner

    Da var en ny DAC kit 2.1 Signature kommet til verden :)







    Den har gått ca.20 timer nå,og spiller fint ::)
    Men foreløbig så savner jeg kanskje litt snert i godbassen,dvs området fra midbass til nedre mellomtone,da sammenlignet med min DAC kit 1.1 som har gått i mange år nå.Men ellers så må jeg bare igjen bøye meg i støvet for hva Audio Note får til,det låter mer levende og naturlig enn kit 1.1,og jeg hører naturlige ting i noen innspillinger som jeg knapt har hørt tidligere.
    Jeg har invitasjon fra Peter Qvortrup om å komme over å lytte til topp annlegget hans ;D ,og jeg kan ikke akkurat si at lysten har blitt mindre etter å IGJEN ha hørt hvordan AN klarer å skvise enda mer naturtrohet ut av hermetikkplatene mine når jeg beveger meg oppover i AN systemet.
    Jeg var helt ærlig ikke klar over at der kunne ligge så mye info på desse sølvplatene !!
    Nå skinner cymbaler med en helt annen naturlig glans og klarhet,og jeg hører klarere hvordan trommene er stemt og hver del står klarere frem i helheten med enda mer av sine egne klangfarger og særtrekk,og som igjen minner meg mer og mer om hva jeg hører når jeg sitter nede i kjelleren og slår på trommesettet mitt.
    Og det samme kan sies om alle andre instrument.

    Jeg har vert inne på tanken å ringe til fyren som skal kjøpe denne og si at jeg nekter å selge likevel ;D
    Jeg får heldigvis kose meg med den ca en uke til !
    Det var foresten meget interesant forrige helg han og en kompis var her og lyttet til annlegget mitt.De er begge utøvende klassiske musikere og jeg trenger forsåvidt ingen bekreftelser på hva som låter naturlig av andre 8) , men det var likevel hyggelig å oppleve deres reaksjon. :)

    Og nå må snart noen av importørene av AN kit få ut fingeren å få inn et par høytaler byggesett :D ,for av alle de ting jeg har hørt av AN så er høytalerene ved siden av DACene det som imponerer meg mest,og en høytaler har etter min erfaring ALLTID mye mer å si for sluttresultatet en allverdens gull og diamanter i kjeden foran.
    Audio Note E i hjørner er kanskje den mest komplette høytaler jeg har hørt uansett pris,spessielt viss idealet ditt er hvordan instrument låter AKUSTISK.
    De fikser trash så det griner etter,men de har ikke PA og hornannlegg sine overdrivelse spessielt i bass/nedre mellomtone-trøkket.Viss man lytter til en skarptromme eller basstromme akustisk,og så via et veldig godt PA annlegg,så er det 2 ganske forskjellige verdener,MEN overdrivelse er uansett morsomt og jeg rådigger trøkket man får av et godt PA annlegg! Men jeg har ikke hørt en eneste hifi høytaler som klarer begge deler like godt .Det nermeste må vere Von Schweikert og Audio Note ,der VS på sitt beste låter nesten som et mini Turbosound oppsett(som er det noe av det beste jeg har hørt av PA) og Audio Note på sitt beste kan nesten plassere et 3 dimensjonelt bilde av kjøtt og blod i stuen!

    Nok Audio Note skryt for idag ::) ,nå må jeg sette på noe mer av min favoritt musikk!
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.416
    Antall liker
    11.265
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Re: Audio notes venner

    Hvordan går det med dacen?
    Min er nok innspilt nå. Hadde jeg bare hatt tid til å lytte på musikk så hadde alt vært fint.
    Det lille jeg hører for tiden er meget bra.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Re: Audio notes venner

    Den låt veldig fint før jeg "måtte" levere den fra meg  ;)
    Siste kvelden satt jeg lenge og koste meg med Stax høretelefoner og prøvde med både Siemens Cca og Telefunken E88CC , og det var en nytelse !  :)  Fekk litt mastertape følelsen . Alt av innspillinger får mer mening når man hører mer av all den informasjonen som ligger på sølvplatene,og jeg var ærlig talt ikke klar over at digitalt hadde slikt potensiale! Hadde jeg bare fått noen til å lage datamaskiner og opptaksprogram like enkelt med full fokus på at ting skal låte naturlig istedet for å måtte bruke alle algoritmer og koreksjoner som er hippe  8) . For via AN dac låter digitalt av og til mer levende og naturlig klangmessing og dynamisk enn jeg har på opptakene jeg gjør på Macen,og på Macen har jeg da høyere oppløsning enn på noen DVD audio eller SACD! Jeg hører som regel at jeg har høyere oppløsning der,men likevel så låter det ofte litt sterilt når jeg spiller det av via harddisk med full oppløsning og eksternt M-Audio lydkort ? ....... Jeg ikke forstå...  ???  ....  

    Koser meg for øyeblikket godt med DAC kit 1.1 ,som er en strålende liten sak og jeg kommer etterhvert til å begynne å eksprimentere mer med den,og etterhvert ser jeg ikke vekk fra at jeg kommer til å bygge noe mer lignende AN DAC5 fra grunnen av. Jeg har ivertfall forstått at man bør gjøre det enkelt,viss ikke roter man ting bare til og informasjon(naturtrohet,lavt nivå informasjon,dynamikk,klang,liv,rytme,engasjement og lignende...)  forsvinner i alle desse "fantastiske" ingeniør "korreksjons-ledd"  :D  
    Ingeniører får pepper her ja!  :D  Mmmmh.jeg har vel ingeniør utdannelse selv,så......  ::)  

    Ellers tjenestegjorde desse 70 talls klassikerene en stund etter at jeg solgte de fantastiske AN høytaler byggesett 03 .
    Pioneer HPM-100:

     

    For øyeblikket er det desse som lager musikk i stuggun ;
    Pioneer CS99A

     

    Ellers går det endel i sånt  ;)  :
     
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Re: Audio notes venner

    Og bare sånn for ikke å ha gjort dette til en Pioneer og Pearl tråd ;D , så har vi her Audio Note DAC 5 :

     

     

    Hadde vert gøy å få lytte til denne  :)  og gjerne sett litt skjema og studert den innvendig.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.416
    Antall liker
    11.265
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Sv: Audio notes venner

    Masse som har gått tapt i denne tråden ser det ut for.
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Sv: Audio notes venner

    Hvor bør man kjøpe om man ønsker å bygge en AN-forserker selv? England? USA? Hvor er det billigst, mener jeg. Nettspenningsproblemer om man bestiller fra USA kanskje? En kompis og jeg har seriøse planer om å bygge oss AN-forsterkere som et høst/vinter-prosjekt. Jeg tenkte en liten integrert en, men han skjøtter ikke penger, så det blir nok et pre-effekt sett.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn