Borgenvik skrev:
Om man er god med loddebolten, kan man spare fryktelig mange penger for å få like gode saker som ferdigbygd til en MYE lavere pris, pluss at man kan velge komponenter og deler etter egen preferanse..
man kan velge komponenter og deler etter egen preferanse..
...........det er akkurat dette du sier over her som jeg alltid har hatt en hake ved , når det gjelder KIT , og skyt meg gjerne,....
Men , når man kjøper en boks kallt her X.....så har man kjøpt en vare , når nestemann kjøper en X , så blir det gjort om , og disse to x ene låter ikke likt , hvem låter best ? det kommer selvsagt an på hvem som hører , og hva man liker.
Når det kommer til secondhand utstyr så er det jo sånn at originale greier låter slikt det opprinnlig er tiltenkt , når man kommer til kit så må man i ett hvert tilfelle høre den enkelte aktuelle komponent , helst i eget oppsett , for feks to kit 1 låter skjelden likt.
For noen , som er i kjøpsfase kan dette være vrient , spesiellt om hjemlån av aktuell vare ikke er mulig.
Kit produktene er flotte , så ikke misforstå....men det originale sakene fra An/UK er /låter likt...feks en M2 er en M2 , (så sant den ikke er tweaket selvsagt...)
Kit ene har jeg på følsen av at "skreddersy s" til en viss grad i hvert enkelt tilfelle , dette gjør det fleksibelt til eiern som får tilbud om oppgraderinger med det samme han kjøper , og ev kan bytte ut ting.....( men bytter da ikke ut etter egene preferanser ,kanskje??)
Aberet her kan da selvsagt være at man ikke vet hvordan den originale level A ampen låt opprinnelig , (hvis man da ikke har hørt en) .
Det er dyrere selvsagt å benytte seg av komponenter for å senere bytte de ut å kjøpe en gang til....
Men når det er sagt , så er det sånn med Audionote kit , som med annet fra AN (og andre) at det ligger en hel del lytting og prøving/feiling bak ett slikt produkt , her har utallige timer blitt brukt for å sette sammen settene for å oppnå en lydsignatur hos produsenten , den kan forbedres i level b-c osv....Men mitt poeng er at det er viktig , alltid , Audionote eller ei , å vite hvordan det hele låter slik det er satt sammen , deretter kan man dra det i "sin" retning.....
Jeg har lyttet utallige timer på to stk KIT-1 forsterkere , begge med 300b , flere har vært med på seansene , en blodtrimma versjon med WKZ i strømforsyninga og en masse annet "godis", og en standard , eldre modell....disse to låter så forskjellig ,at at dette skal være to like amper i utgangspungtet skulle man ikke tro..Jeg foretrakk ( og flere andre også) den versjonen som ikke var blodtrimma.
derfor er ikke en kit 1 en kit1......kanskje noe av det som gjør det hele facinerende , men også kan være hodebry for en potensiell kjøper .
KIT er moro , og man tilegner seg kunnskap , med å bytte ut komponenter kan lyden endres , men for å endre lyd , bør man ha ett utgangspungt....ett utangspungt som er sammensatt på ingeniørnivå som feks level A komplett er jo fint , da....
En annen hyggelig ting i AN familien er at de rimligere tingene låter da også svært bra , så man kan komme i nirvana uten å svi av ei hel årslønn og vel så det.
Uansett hva du velger , Audionote leverer....
Mvh Espen