Du tenker vol.pot ?freddie77 skrev:Noen anbefaling i forhold til de ulike motstandene det er å velge i?
Ikke rart å takke for.freddie77 skrev:Takker.
Får heller lage en tråd under DIY om det blir aktuelt.
Gleder meg til lytterapport! Jeg har samme høyttalere, og ja, de er fryktelige musikalske og morsome! De er ganske kresne på rom og plassering vel og merke...impulse skrev:...Ellers var kamerat Amademus innom med sine AN-E SP høyttalerer med søkvkabling, sølvspoler og hempmembran i går. Mine egne horn trenger nye elementer og er for tiden sykmeldte. Det er en fantastisk musikalsk høyttaler, så mye er sikkert! Lytterapport kommer!
Hm, nesten stikk motsatt av hva jeg opplever med AN høyttalere.Borgenvik skrev:De er ganske kresne på rom og plassering vel og merke...
Akkurat..bambadoo skrev:Hm, nesten stikk motsatt av hva jeg opplever med AN høyttalere.Borgenvik skrev:De er ganske kresne på rom og plassering vel og merke...
Borgenvik skrev:Trond; da må jeg høre dine høyttalere iallefall!!
Hvor holder du til?
Mvh Ole.
i skogkanten i Bærum. Ikke verdens navle, men lett å finne.Borgenvik skrev:Flott! Hvor i landet kan jeg så besøke deg, når "smøring" og slikt er overstått?
Det stemmer, Rune. Jeg ser den. Dermed skal jeg heller ikke være for bastant. Jeg har ikke mulighet til å få prøvd AN-E i hjørner uten å ominrede hele stua for anledningen, og det vet jeg ærlig talt ikke om jeg gidder. Du er hjertelig velkommen innom når du er i nærheten av hovedstaden neste gang, Rune. H2 er en grenseløst bra høyttaler. Jeg har aldri hatt noe i hus (eller hørt noe!) som så til de grader låter live, og som samtidig spiller alt du kaster på dem med like stor selvfølgelighet. En monumental genistrek av en høyttaler. Derfor er det ikke lett å finne noe som funker bedre heller. Blir det oppgraderinger på den siden (jeg har slått fra meg det vi snakket om i går. Det blir for digert!) er det nok en tur i retning Brian Taylors nye selskap Aspara Acoustics som gjelder.Rune S skrev:Nå hadde du de vel ikke i hjørner Trond,var det ikke så ? For å si det forsiktig så hadde jeg aldri hatt AN E viss jeg ikke hadde hørt de i hjørner,de er faktisk konstruert for å stå i hjørner og de mister sin kompletthet vekk fra hjørner.Personlig synest jeg det er like ille å dra AN E vekk fra hjørner som å gjøre det med Klipschhorn Jeg har hatt begge og prøvt det med begge.
Men jeg må si det frister mer og mer å få hørt de H2ene dine Trond
Du får komme med lytterapport Borgenvik!
Da kommer det skikkelige høyttalerstativer til uka Impulse, så de slipper å stå å vakle som en gammal full sjømanimpulse skrev:Her i huset har det skjedd litt på Audio Note-siden. Ny 2.1x Signature Dac er på plass, den har fått k-grade chipset og Valvo E88CC rør. Lyden er fantastisk bra, men som med allle andre av sine brødre er den hysterisk kresen på underlag, strøm og kabling. Når det sitter er det ikke noe annet jeg heller ville hatt, faktisk. Før man kommer så langt derimot, kan det være alt fra veldig bra til ganske middelmådig.
Ellers var kamerat Amademus innom med sine AN-E SP høyttalerer med søkvkabling, sølvspoler og hempmembran i går. Mine egne horn trenger nye elementer og er for tiden sykmeldte. Det er en fantastisk musikalsk høyttaler, så mye er sikkert! Lytterapport kommer!
Hva skjedde med sand i??Rune S skrev:Flotte stativer Brasse!
Jeg trodde ikke stativer kunne ha så mye å bety,men jeg ble veldig overasket da jeg satte original stativene under! Enda mer overasket når jeg fyllte de med sandblåsings sand her for ca en uke siden
Større ro oppover,mer gjennomsiktighet,mer naturlig dynamikk i hele frekvensområdet,bassen mer korrekt fraspark,aner mer konturene av en ekte stortromme når innspillingen tillater det osv. Ikke himmelvide forskjeler da selvsagt,men jeg ble overasket over at det var så lett hørbare forskjeler.Borgenvik skrev:Hva skjedde med sand i??
De er vel ment å stå i hjørner hvis jeg ikke har misforstått PQ helt ???Borgenvik skrev:Jeg er forøvrig dønn enig med deg at AN-E MÅ stå i hjørnene, ellers "funker" de ikke slik de skal, rett og slett!
Mvh
Ole.
Svarte, må være ei merkelig leilighet han har som ikke har hjørner :Borgenvik skrev:Det er de JanR, men greia var bare at impulse ikke hadde testet de i hjørnene..
Sånn er det å bo i et tårn, Jan! ;DJanR skrev:Svarte, må være ei merkelig leilighet han har som ikke har hjørner :Borgenvik skrev:Det er de JanR, men greia var bare at impulse ikke hadde testet de i hjørnene..
/jan
Hehe.impulse skrev:Sånn er det å bo i et tårn, Jan! ;DJanR skrev:Svarte, må være ei merkelig leilighet han har som ikke har hjørner :Borgenvik skrev:Det er de JanR, men greia var bare at impulse ikke hadde testet de i hjørnene..
/jan
Neida. Det er bare jævlig upraktisk å bruke hjørnene til høyttalerplassering sånn som jeg har innredet stua, og jeg gidder ikke ominnrede og flytte på to stappfulle bokhyller bare for å teste et par høyttalere. Livet er strevsomt nok som det er.
8)Brasse skrev:AN-E, du verden. Nå har jeg bare spilt en times tid på ultralavt nivå, en sang på bakgrunnsnivå og 5 sekund på lyttenivå. I morgen skal det handles kabler og så er det bare å vente på stativene.
;D ;DBrasse skrev:Skjønner veldig godt hvorfor SSM har disse :
Og jeg ;DBorgenvik skrev:...Og Borgenvik! ;D
Jeg monterte først UHiB sølv interstagen,og det er den største forskjelen jeg har hørt ved skifte av komponenter i diverse bokser,og til de prisene så bør det igrunnen vere slik også Forskjelen var i størrelsesorden omtrent som å gå fra AN E kit 03 til 04,og på enkelte områder større.De interstagene var også ubrukte,men likevel sekunder etter påslag var det en helt annen energi i AN E ene,en nesten arrogant kontroll,noe som går igjen i opplevelsen av høyere level AN produkt for min del,men samtidig som det er enorm kontroll og oversikt så er der faktisk bare mer av absolutt alt,mer kroppslighet og klangfarger fra topp til bunn,mer dynamikk og energi,mindre forvrenging,mer lineert,lydbildet ekspanderer i alle retninger,og i bunn og grunn får jeg bare mer fornemmelsen av at det låter naturtro og ekte,mindre lyd,mer musikkBorgenvik skrev:Så bra de funket for deg Rune! Når de nye trafoene er spilt inn vil jeg med en gang høre om inntrykkene dine!
Hvordan spiller de i forhold til de gamle HiB trafoene "rett ut av esken"?
Jeg er forøvrig dønn enig med deg at AN-E MÅ stå i hjørnene, ellers "funker" de ikke slik de skal, rett og slett!
Mvh
Ole.
Grattis med ny dac, impulse!impulse skrev:Her i huset har det skjedd litt på Audio Note-siden. Ny 2.1x Signature Dac er på plass, den har fått k-grade chipset og Valvo E88CC rør. Lyden er fantastisk bra, men som med allle andre av sine brødre er den hysterisk kresen på underlag, strøm og kabling. Når det sitter er det ikke noe annet jeg heller ville hatt, faktisk. Før man kommer så langt derimot, kan det være alt fra veldig bra til ganske middelmådig.