Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Noen anbefaling i forhold til de ulike motstandene det er å velge i?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    freddie77 skrev:
    Noen anbefaling i forhold til de ulike motstandene det er å velge i?
    Du tenker vol.pot ?
    Synsing fra min side, siden jeg aldri har prøvd vol.pot i dac, men 2x100k burde vel fungere.

/jan

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Takker.
    Får heller lage en tråd under DIY om det blir aktuelt.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    freddie77 skrev:
    Takker.
    Får heller lage en tråd under DIY om det blir aktuelt.
    Ikke rart å takke for.
    Håper du hopper i det og legger ut en byggetråd. Kan jo være interesant for flere det her :)

/jan

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Her i huset har det skjedd litt på Audio Note-siden. Ny 2.1x Signature Dac er på plass, den har fått k-grade chipset og Valvo E88CC rør. Lyden er fantastisk bra, men som med allle andre av sine brødre er den hysterisk kresen på underlag, strøm og kabling. Når det sitter er det ikke noe annet jeg heller ville hatt, faktisk. Før man kommer så langt derimot, kan det være alt fra veldig bra til ganske middelmådig.
    Ellers var kamerat Amademus innom med sine AN-E SP høyttalerer med søkvkabling, sølvspoler og hempmembran i går. Mine egne horn trenger nye elementer og er for tiden sykmeldte. Det er en fantastisk musikalsk høyttaler, så mye er sikkert! Lytterapport kommer!

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Det gleder vi oss til! Musikalitet står høyt på min liste over egenskaper en høyttaler bør ha ;D

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    impulse skrev:
    ...Ellers var kamerat Amademus innom med sine AN-E SP høyttalerer med søkvkabling, sølvspoler og hempmembran i går. Mine egne horn trenger nye elementer og er for tiden sykmeldte. Det er en fantastisk musikalsk høyttaler, så mye er sikkert! Lytterapport kommer!
    Gleder meg til lytterapport! Jeg har samme høyttalere, og ja, de er fryktelige musikalske og morsome! De er ganske kresne på rom og plassering vel og merke... :)

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    bambadoo skrev:
    Borgenvik skrev:
    De er ganske kresne på rom og plassering vel og merke... :)
    Hm, nesten stikk motsatt av hva jeg opplever med AN høyttalere.
    Akkurat.. :)

Hos Olof og "cardas" her på forumet funket de ikke noe særlig.. :)

Mvh
    Ole.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Gleder oss til lytterapport Trond!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Den kommer, Rune. I løpet av helgen. Nå har jeg lyttet til blyzeppelinkameratene, Dylan, Waits, Lislevand, Mozart, tidlig ZZ Top , Mahler og Pearl Jam. Det låter medrivende, det groover som bare pokker, det er veldig lett å ikke tenke hifi, og de "feilene" dennne høyttaleren måtte ha er veldig lette å tilgi. De må riktignok se seg grundig slått av de som står og spiller her til daglig, men det må faktisk det aller meste......

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    Trond; da må jeg høre dine høyttalere iallefall!! :D
    Hvor holder du til?

Mvh Ole.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Borgenvik skrev:
    Trond; da må jeg høre dine høyttalere iallefall!! :D
    Hvor holder du til?

Mvh Ole.

Du er hjertelig velkommen, Ole. Men vent til de er tilbake fra "smøring og oljeskift" og behørig innkjørt etter elementbytte, så snakker vi! ;D

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    Flott! Hvor i landet kan jeg så besøke deg, når "smøring" og slikt er overstått? :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Borgenvik skrev:
    Flott! Hvor i landet kan jeg så besøke deg, når "smøring" og slikt er overstått? :)
    i skogkanten i Bærum. Ikke verdens navle, men lett å finne.

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    No problem! Gleder meg! Husk å si i fra til meg! :)

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Nå hadde du de vel ikke i hjørner Trond,var det ikke så ? For å si det forsiktig så hadde jeg aldri hatt AN E viss jeg ikke hadde hørt de i hjørner,de er faktisk konstruert for å stå i hjørner og de mister sin kompletthet vekk fra hjørner.Personlig synest jeg det er like ille å dra AN E vekk fra hjørner som å gjøre det med Klipschhorn ;) Jeg har hatt begge og prøvt det med begge.
    Men jeg må si det frister mer og mer å få hørt de H2ene dine Trond :)
    Du får komme med lytterapport Borgenvik!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Rune S skrev:
    Nå hadde du de vel ikke i hjørner Trond,var det ikke så ? For å si det forsiktig så hadde jeg aldri hatt AN E viss jeg ikke hadde hørt de i hjørner,de er faktisk konstruert for å stå i hjørner og de mister sin kompletthet vekk fra hjørner.Personlig synest jeg det er like ille å dra AN E vekk fra hjørner som å gjøre det med Klipschhorn ;) Jeg har hatt begge og prøvt det med begge.
    Men jeg må si det frister mer og mer å få hørt de H2ene dine Trond :)
    Du får komme med lytterapport Borgenvik!
    Det stemmer, Rune. Jeg ser den. Dermed skal jeg heller ikke være for bastant. Jeg har ikke mulighet til å få prøvd AN-E i hjørner uten å ominrede hele stua for anledningen, og det vet jeg ærlig talt ikke om jeg gidder. Du er hjertelig velkommen innom når du er i nærheten av hovedstaden neste gang, Rune. H2 er en grenseløst bra høyttaler. Jeg har aldri hatt noe i hus (eller hørt noe!) som så til de grader låter live, og som samtidig spiller alt du kaster på dem med like stor selvfølgelighet. En monumental genistrek av en høyttaler. Derfor er det ikke lett å finne noe som funker bedre heller. Blir det oppgraderinger på den siden (jeg har slått fra meg det vi snakket om i går. Det blir for digert!) er det nok en tur i retning Brian Taylors nye selskap Aspara Acoustics som gjelder.

Pakken din er på vei, forresten!

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Det høres ut til å vere en genial konstruksjon den H2en!
    Jeg syntest bare det er litt viktig å poengtere det med AN E og hjørner ;) Jeg har ikke noe stort behov for å forsvare AN,men jeg forundres når for eksempel Stereophile måler på AN E og ikke plasserer den der den er konstruert for å plasseres og forventer å se dataene AN oppgir ::) Snell E var ikke konstruert for det,mens AN E verken har lineeritet eller noenlunde jamn impulsrespons sannsynligvis fra midt i mellomtonen og ned når de ikke står i hjørner.

Håpte vel at vi skulle få et par H2 til salgs jeg nå,men dengang ei altså ;D De andre du vurderte hørtes vel litt voldsomme ut ja!

Blir spennende å høre den Voodoo CDen din :D

Amademus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    Her i huset har det skjedd litt på Audio Note-siden. Ny 2.1x Signature Dac er på plass, den har fått k-grade chipset og Valvo E88CC rør. Lyden er fantastisk bra, men som med allle andre av sine brødre er den hysterisk kresen på underlag, strøm og kabling. Når det sitter er det ikke noe annet jeg heller ville hatt, faktisk. Før man kommer så langt derimot, kan det være alt fra veldig bra til ganske middelmådig.
    Ellers var kamerat Amademus innom med sine AN-E SP høyttalerer med søkvkabling, sølvspoler og hempmembran i går. Mine egne horn trenger nye elementer og er for tiden sykmeldte. Det er en fantastisk musikalsk høyttaler, så mye er sikkert! Lytterapport kommer!
    Da kommer det skikkelige høyttalerstativer til uka Impulse, så de slipper å stå å vakle som en gammal full sjøman :D

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Det er nok vesentlige mengder kos og hygge å hente ved å benytte stativ og hjørneplassering :)

Mine AN-E er på tur!

Stativene jeg har fått laget.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Flotte stativer Brasse!
    Jeg trodde ikke stativer kunne ha så mye å bety,men jeg ble veldig overasket da jeg satte original stativene under! Enda mer overasket når jeg fyllte de med sandblåsings sand her for ca en uke siden :)

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    Rune S skrev:
    Flotte stativer Brasse!
    Jeg trodde ikke stativer kunne ha så mye å bety,men jeg ble veldig overasket da jeg satte original stativene under! Enda mer overasket når jeg fyllte de med sandblåsings sand her for ca en uke siden :)
    Hva skjedde med sand i?? ;)

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Borgenvik skrev:
    Hva skjedde med sand i?? ;)
    Større ro oppover,mer gjennomsiktighet,mer naturlig dynamikk i hele frekvensområdet,bassen mer korrekt fraspark,aner mer konturene av en ekte stortromme når innspillingen tillater det osv. Ikke himmelvide forskjeler da selvsagt,men jeg ble overasket over at det var så lett hørbare forskjeler.

Monoblokkene har foresten fungert perfekt så takk for den handelen :) De har fått komplett Black Gate WKz i strømforsyningen,og denne uken monterte jeg AN Ultra HiB sølvtrafoene ! ;D

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    Så bra de funket for deg Rune! Når de nye trafoene er spilt inn vil jeg med en gang høre om inntrykkene dine!
    Hvordan spiller de i forhold til de gamle HiB trafoene "rett ut av esken"?

Jeg er forøvrig dønn enig med deg at AN-E MÅ stå i hjørnene, ellers "funker" de ikke slik de skal, rett og slett!

Mvh
    Ole.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Borgenvik skrev:
    Jeg er forøvrig dønn enig med deg at AN-E MÅ stå i hjørnene, ellers "funker" de ikke slik de skal, rett og slett!

Mvh
    Ole.
    De er vel ment å stå i hjørner hvis jeg ikke har misforstått PQ helt ???

/jan

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    Det er de JanR, men greia var bare at impulse ikke hadde testet de i hjørnene.. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Borgenvik skrev:
    Det er de JanR, men greia var bare at impulse ikke hadde testet de i hjørnene.. :)
    Svarte, må være ei merkelig leilighet han har som ikke har hjørner ::)

/jan

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    JanR skrev:
    Borgenvik skrev:

/jan
    Sånn er det å bo i et tårn, Jan! ;D

Neida. Det er bare jævlig upraktisk å bruke hjørnene til høyttalerplassering sånn som jeg har innredet stua, og jeg gidder ikke ominnrede og flytte på to stappfulle bokhyller bare for å teste et par høyttalere. Livet er strevsomt nok som det er. ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    impulse skrev:
    JanR skrev:
    Borgenvik skrev:

/jan
    Sånn er det å bo i et tårn, Jan! ;D

Neida. Det er bare jævlig upraktisk å bruke hjørnene til høyttalerplassering sånn som jeg har innredet stua, og jeg gidder ikke ominnrede og flytte på to stappfulle bokhyller bare for å teste et par høyttalere. Livet er strevsomt nok som det er. ;)
    Hehe.

Jo jeg kjenner til det, hatt ett par runder med "flyttehelvete" her i stua. Ikke noe jeg har planer om å gjenta :)

/jan

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    AN-E, du verden. Nå har jeg bare spilt en times tid på ultralavt nivå, en sang på bakgrunnsnivå og 5 sekund på lyttenivå. I morgen skal det handles kabler og så er det bare å vente på stativene.

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    Brasse skrev:
    AN-E, du verden. Nå har jeg bare spilt en times tid på ultralavt nivå, en sang på bakgrunnsnivå og 5 sekund på lyttenivå. I morgen skal det handles kabler og så er det bare å vente på stativene.
    ;) 8)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Brasse skrev:
    Skjønner veldig godt hvorfor SSM har disse ::)
    ;D ;D

Ja det gjør du nok.....

SSM får seg snart noen lydforbedrende kasser i metall......alt for å skape bedre lyd fra an/e.

Først en liten ikke-an-.----

for så en kjempediger AN :D

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    959
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Har et AN CDT-Zero drivverk her som visstnok skal være modifisert. Aner ikke hva som har blitt gjort, men den matcher DAC'n min utrolig godt - skikkelig knallbra lyd!

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Borgenvik skrev:
    Så bra de funket for deg Rune! Når de nye trafoene er spilt inn vil jeg med en gang høre om inntrykkene dine!
    Hvordan spiller de i forhold til de gamle HiB trafoene "rett ut av esken"?

Mvh
    Ole.
    Jeg monterte først UHiB sølv interstagen,og det er den største forskjelen jeg har hørt ved skifte av komponenter i diverse bokser,og til de prisene så bør det igrunnen vere slik også :D Forskjelen var i størrelsesorden omtrent som å gå fra AN E kit 03 til 04,og på enkelte områder større.De interstagene var også ubrukte,men likevel sekunder etter påslag var det en helt annen energi i AN E ene,en nesten arrogant kontroll,noe som går igjen i opplevelsen av høyere level AN produkt for min del,men samtidig som det er enorm kontroll og oversikt så er der faktisk bare mer av absolutt alt,mer kroppslighet og klangfarger fra topp til bunn,mer dynamikk og energi,mindre forvrenging,mer lineert,lydbildet ekspanderer i alle retninger,og i bunn og grunn får jeg bare mer fornemmelsen av at det låter naturtro og ekte,mindre lyd,mer musikk :)
    Så da var forventningene enorme da jeg skiftet utgangstrafoene fra IHiB kobber til UHiB sølvtrafoene,men der er vel overaskelsen foreløbig ikke like stor,men mye av de samme tingene skjedde der :) Siden jeg spiller trommer ganske ofte så er det igrunnen ofte gjengivelsen av trommer som slår meg først,og med utgangstrafoene på plass ble det enda mer naturlighet,kraft og realisme i alt fra stortromme til cymbaler,og Led Zeppelin rocket som aldri før ! ;D
    Utgangstrafoene var godt brukt i ca 6mnd,så de er muligens innspillt,men det blir uansett spennende å se hvordan det utvikler seg :)

Gratulerer med AN E Brasse!

Ludo,jepp der er en helt spessiell match med AN DAC og AN drivverk :)

Mvh
    Rune

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    4
    impulse skrev:
    Grattis med ny dac, impulse!
    Jeg har aldri eksperimentert med verken underlag, strøm eller kabling på min 2.1 Kit, men her kan det altså ligge store gullskatter skjult? Bruker LMC-kabel, en Stereovox digitalkabel og en gammal skjenk som underlag... Har du eller noen andre her inne noen snarveier til optimalt utbytte så jeg slipper å finne alle veiene til Rom?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takker, Kaptein ! ;) Det som har fungert aller best hos meg, er Base-plattform, evt. luftplattform fra Townsend, sk. Seismic Sink. Ellers funker det veldig bra med vektspesifikke Holfiputer, men det er vel litt usikkerhet rundt Holstein og hans kamerater, så jeg vet ikke om de er å få fatt i akkurat nå. Vet jo at du er gammel og entusiastisk Holfi-eier (i likhet med undertegnede..). Dempeanordningene deres fungerer minst like bra som elektronikken, nemlig.
    Valhalla Technology selger noen lignende puter som jeg vet bruker mye i studiosammenheng, de kan være greie å sjekke ut. (HiFi-Klubben). Om du ikke har hørt hva en AN-dac kan få til når demping og alt sitter, har du nok etpar overraskelser i vente, ja. ;D
    LMC og Stereovox høres ikke ut som noen kjip kabelkombo, akkurat. LMC har jo i høyeste grad øra på plass, og Chris Summovigo kan lage digitalkabler, så mye er sikkert.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn