Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.060
    Antall liker
    11.040
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har hatt følgende dacer siste 6 år: EC, Benchmark, EC for andre gang, PS Audio (veldig fornøyd, men til salgs) og nå Audio Note 1x......... wow, for en oppgradering, ikke det at de andre dacene er dårlige, det er bare det at AN låter som en fet platespiller!!

    Hvordan låter AN preampene forresten, kanskje noe for meg :)
     

    Rokko

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2004
    Innlegg
    248
    Antall liker
    5
    Ja da må jeg bare gratulere meg selv med vel utført jobb. Kit 1 står nå og spiller i stua:)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    hel skrev:
    Jeg har hatt følgende dacer siste 6 år: EC, Benchmark, EC for andre gang, PS Audio (veldig fornøyd, men til salgs) og nå Audio Note 1x......... wow, for en oppgradering, ikke det at de andre dacene er dårlige, det er bare det at AN låter som en fet platespiller!!

    Hvordan låter AN preampene forresten, kanskje noe for meg :)

    AN-preampene har den samme grunnkarakteren som dacene deres. Musikalsk, klangrikt og veldig innsiktsfullt. De kan være litt kresne på matching, så det er lurt å prøve først, selv om det kanskje ikke alltid er like lett å få til. Jeg ser det ligger noen på børsen nå om dagen. Det er jo et greit sted å starte...
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.060
    Antall liker
    11.040
    Torget vurderinger
    10
    impulse skrev:
    hel skrev:
    Jeg har hatt følgende dacer siste 6 år: EC, Benchmark, EC for andre gang, PS Audio (veldig fornøyd, men til salgs) og nå Audio Note 1x......... wow, for en oppgradering, ikke det at de andre dacene er dårlige, det er bare det at AN låter som en fet platespiller!!

    Hvordan låter AN preampene forresten, kanskje noe for meg :)

    AN-preampene har den samme grunnkarakteren som dacene deres. Musikalsk, klangrikt og veldig innsiktsfullt. De kan være litt kresne på matching, så det er lurt å prøve først, selv om det kanskje ikke alltid er like lett å få til. Jeg ser det ligger noen på børsen nå om dagen. Det er jo et greit sted å starte...
    Har akkurat gjort avtale om M2 :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    impulse skrev:
    hel skrev:
    Jeg har hatt følgende dacer siste 6 år: EC, Benchmark, EC for andre gang, PS Audio (veldig fornøyd, men til salgs) og nå Audio Note 1x......... wow, for en oppgradering, ikke det at de andre dacene er dårlige, det er bare det at AN låter som en fet platespiller!!

    Hvordan låter AN preampene forresten, kanskje noe for meg :)

    AN-preampene har den samme grunnkarakteren som dacene deres. Musikalsk, klangrikt og veldig innsiktsfullt. De kan være litt kresne på matching, så det er lurt å prøve først, selv om det kanskje ikke alltid er like lett å få til. Jeg ser det ligger noen på børsen nå om dagen. Det er jo et greit sted å starte...
    Henger meg på det impulse skriver her.

    Zero, billig pre, mye for pengene syns jeg.
    M2, en vinner i min bok, litt "feitere" i lyden enn M3.
    M3, litt mere high end'ish enn M2.

    L2 er jo ett alternativ også, kit ver. Få's hos upgrade audio til en fornuftig pris.

    /jan
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    6sn7 er et trioderør?

    Er 12au7 et trioderør?

    Er M2 mer gjennomsiktig enn L2?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ØivindJ skrev:
    6sn7 er et trioderør?

    Er 12au7 et trioderør?

    Er M2 mer gjennomsiktig enn L2?
    Ja, dobbeltrioder begge.

    Ikke hørt L2 eller M2 sammen/i samme anlegg så det tør jeg ikke si for mye om.
    Det som jeg er ganske sikker på er at 6SN7 er ett varmere/mer "romantisk" rør enn 9 pins små rør som for eks 12AU7.
    Personlig foretrekker jeg 6SN7 fremfor 12xx7 rørene.

    Sikkert en grunn til at Meishu har ett M2 linjekort med 6SN7 ;)


    Skal ta med M2'n til RolfOzzy en kveld om ikke så lenge og teste vs L2 (med "BP" linjekort) m/5687 rør.

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    ØivindJ skrev:
    6sn7 er et trioderør?

    Er 12au7 et trioderør?

    Er M2 mer gjennomsiktig enn L2?
    Ja, dobbeltrioder begge.

    Ikke hørt L2 eller M2 sammen/i samme anlegg så det tør jeg ikke si for mye om.
    Det som jeg er ganske sikker på er at 6SN7 er ett varmere/mer "romantisk" rør enn 9 pins små rør som for eks 12AU7.
    Personlig foretrekker jeg 6SN7 fremfor 12xx7 rørene.

    Sikkert en grunn til at Meishu har ett M2 linjekort med 6SN7 ;)


    Skal ta med M2'n til RolfOzzy en kveld om ikke så lenge og teste vs L2 (med "BP" linjekort) m/5687 rør.

    /jan
    Den er bra bastarden min. Jeg har jo hatt M2 også. Og det er ingen tvil om at bastarden spiller fletta av den ihvertfall. :)

    Ble meget vellykker med BP linjekort. Er mer oppløst enn en standard M2.
     

    tRMD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    238
    Antall liker
    0
    Hva med LS som ligger ute?
    Og The Preamp Kit?

    Nysgjerrig på AN nå altså!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    tRMD skrev:
    Hva med LS som ligger ute?
    Og The Preamp Kit?

    Nysgjerrig på AN nå altså!
    Det må du jo få lov til å være.
    Kjenner ikke the pre amp kit. Antar det er en tidlig ver. av L2 ?

    LS ?

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Den preamp-kit en som legger ute er faktisk rasende bra , det er Aair sin gamle , og jeg har lyttet noen timer til den.....jeg kan virkelig anbefale den preampen , dersom man ønsker seg en billig pre , her får man vel sånn ca max av hva man kan for pengene,

    ellers går det jo en del preamper på børsen om dagen ser jeg.... :)

    M8 er litt stivt priset , når kommer "mellmklasse" preene m5/&6 på børsen ? Mon tro om det er solgt noen i Norge

    M6 har jo fått knakende gode tester , koster en slant , ca 75k , men opp mot en del andre "parfyme-merker" som Hovland , Accuphase, cary , osv.....forunderer det meg at flere ikke velger m5 / m6 fra Audionote,,,,

    AN s preamper fra Level 3 og oppover holder følge med mange andre gode , svindyre(dyrere) preamper rundt forbi.

    Mvh Espen
     
    A

    aair

    Gjest
    JanR skrev:
    Kjenner ikke the pre amp kit. Antar det er en tidlig ver. av L2 ?

    LS ?

    /jan
    Ja, det stemmer. The Preamp Kit er Audio Notes første preamp-byggesett og ble avløst av L2. Den som ligger ute til salgs nå, har forøvrig ditt "gamle" Noble-pot installert, Jan ;)

    Spilte ikke halvgærent den preampen der, husker jeg. Ble i sin tid bygget av en overlege nede i Tønsberg-området. Dig-it-all her på HFS hadde den i eie i årevis før han kjøpte seg M3. Preampen har hatt en 4-5 eiere og er meget bra behandlet. Det følger med full dokumentasjon og byggeveiledning. Gary i Border Patrol mener visstnok at denne preampen er et veldig godt utgangspunkt for ombygging til en enda bedre amp med 5687-rør.

    Knut
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    aair skrev:
    JanR skrev:
    Kjenner ikke the pre amp kit. Antar det er en tidlig ver. av L2 ?

    LS ?

    /jan
    Ja, det stemmer. The Preamp Kit er Audio Notes første preamp-byggesett og ble avløst av L2. Den som ligger ute til salgs nå, har forøvrig ditt "gamle" Noble-pot installert, Jan ;)

    Knut
    Da er den godkjent ;D
    Løp og kjøp.

    /jan
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Nå snakker jeg ikke som Hovlandeier, Espen, men denne sentralen er blitt full av den typen merkelapper som du bruker her. "Sirkuskabler", parfymepickups" og nå "parfymemerker". Det bidrar ikke akkurat til å gjøre sentralen mer matnyttig, IMHO. For å si det ufattelig forsiktig er det både upresist og egentlig ganske useriøst. La oss bruke beskrivelser som sier noe om hva de forskjellige merkene står for, og ikke henfalle til sånt tjafs. Det er faktisk flere enn Audio Note som kan lage ekstremt dugelig utstyr, selv om jeg også er enig i at AN lager glimrende preamper. De er kanskje ikke så fleksible som endel andre mht hvaslags utstyr de passer sammen med, men de låter fantastisk i de rette settingene. Dessuten er det vel ingen overdrivelse å si at de har et ganske industrielt look. Det kan kanskje forklare den noe begrensede utbredelsen.

    I beste mening, selvfølgelig.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    impulse skrev:
    Nå snakker jeg ikke som Hovlandeier, Espen, men denne sentralen er blitt full av den typen etiketter som du bruker her. "Sirkuskabler", parfymepickups" og nå "parfymemerker". Det bidrar ikke akkurat til å gjøre sentralen mer matnyttig, IMHO. For å si det ufattelig forsiktig er det både upresist og egentlig ganske useriøst. La oss bruke beskrivelser som sier noe om hva de forskjellige merkene står for, og ikke henfalle til sånt tjafs. Det er faktisk flere enn Audio Note som kan lage ekstremt dugelig utstyr, selv om jeg også er enig i at AN lager glimrende preamper. De er kanskje ikke så fleksible som endel andre mht hvaslags utstyr de passer sammen med, men de låter fantastisk i de rette settingene.

    I beste mening, selvfølgelig.
    støttes! har du lyttet til AN M5 og M6 ssm?
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    199
    Antall liker
    449
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    aair skrev:
    JanR skrev:
    Kjenner ikke the pre amp kit. Antar det er en tidlig ver. av L2 ?

    LS ?

    /jan
    Ja, det stemmer. The Preamp Kit er Audio Notes første preamp-byggesett og ble avløst av L2. Den som ligger ute til salgs nå, har forøvrig ditt "gamle" Noble-pot installert, Jan ;)

    Spilte ikke halvgærent den preampen der, husker jeg. Ble i sin tid bygget av en overlege nede i Tønsberg-området. Dig-it-all her på HFS hadde den i eie i årevis før han kjøpte seg M3. Preampen har hatt en 4-5 eiere og er meget bra behandlet. Det følger med full dokumentasjon og byggeveiledning. Gary i Border Patrol mener visstnok at denne preampen er et veldig godt utgangspunkt for ombygging til en enda bedre amp med 5687-rør.

    Knut
    Nå skal vel egentlig ikke jeg som selger av aktuell preamp si så mye på forumet, men jeg er enig med Aair og er litt imponert av hva denne preampen kan til en såpass beskjeden pris. Jeg har også tidligere hatt en annen AN The Preampkit og AN M3 HiB kit (sistnevnte bygget jeg selv og nå angrer på at jeg solgte). Hadde tenkt å beholde preampen, men har nå blitt fristet av et annet interessant tilbud som kanskje vil matche resten av anlegget på en enda bedre måte...

    Anders
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    impulse skrev:
    Nå snakker jeg ikke som Hovlandeier, Espen, men denne sentralen er blitt full av den typen etiketter som du bruker her. "Sirkuskabler", parfymepickups" og nå "parfymemerker". Det bidrar ikke akkurat til å gjøre sentralen mer matnyttig, IMHO. For å si det ufattelig forsiktig er det både upresist og egentlig ganske useriøst. La oss bruke beskrivelser som sier noe om hva de forskjellige merkene står for, og ikke henfalle til sånt tjafs. Det er faktisk flere enn Audio Note som kan lage ekstremt dugelig utstyr, selv om jeg også er enig i at AN lager glimrende preamper. De er kanskje ikke så fleksible som endel andre mht hvaslags utstyr de passer sammen med, men de låter fantastisk i de rette settingene.

    I beste mening, selvfølgelig.
    støttes! har du lyttet til AN M5 og M6 ssm?
    Da må jeg virkelig beklage......det var da slettes ikke meningen å fornærme noen....

    til fingern....: jeg har hørt begge to....men mest på m5

    poenget var at disse pfremragende preampene ikke er dyrere enn mye annet rundt forbi som blir innkjøpt , og akkurat når det gjelder preampene ( min m3) så koplet jeg denne til en hel masse forskjellig , både her hjemme og andre plasser , og det var påfallende hvor godt den sto seg , rett og slett.

    For all del det er drøssevis med bra preamper der ute , hovland har to av de...., og jeg hadde nok ikke lagt ut tråden i hi-fi generellt heller......

    I AN S venne-tråd derimot........men igjen , min dypeste beklagelse går til alle som måtte føle seg urettsmessig behandlet... ;D

    Ser man på byggekvaliteten på disse preampene også , er det godt byggede saker som virkelig varer....
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    Nå snakker jeg ikke som Hovlandeier, Espen, men denne sentralen er blitt full av den typen merkelapper som du bruker her. "Sirkuskabler", parfymepickups" og nå "parfymemerker". Det bidrar ikke akkurat til å gjøre sentralen mer matnyttig, IMHO. For å si det ufattelig forsiktig er det både upresist og egentlig ganske useriøst. La oss bruke beskrivelser som sier noe om hva de forskjellige merkene står for, og ikke henfalle til sånt tjafs. Det er faktisk flere enn Audio Note som kan lage ekstremt dugelig utstyr, selv om jeg også er enig i at AN lager glimrende preamper. De er kanskje ikke så fleksible som endel andre mht hvaslags utstyr de passer sammen med, men de låter fantastisk i de rette settingene. Dessuten er det vel ingen overdrivelse å si at de har et ganske industrielt look. Det kan kanskje forklare den noe begrensede utbredelsen.

    I beste mening, selvfølgelig.
    Når det gjelder den "industrielle looken" så finner jeg det forunderlig at folk ikke vurderer apparatets musikk-kapasitet fremfor dets forvenglige utseende....

    det blir litt som å vurdere bilens utseende , og ikke kjøreegenskapene.

    Så prioriterer vi forskjellig selvsagt , men for meg er Hi-fi Apparater ett verktøy for musikk-reproduksjon , og ikke skulpturer som skal gi ett status-symbol over hvor fint og flott det kan være.....

    I Beste mening....selvfølgelig

    Espen
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    ssm skrev:
    65finger skrev:
    impulse skrev:
    Nå snakker jeg ikke som Hovlandeier, Espen, men denne sentralen er blitt full av den typen etiketter som du bruker her. "Sirkuskabler", parfymepickups" og nå "parfymemerker". Det bidrar ikke akkurat til å gjøre sentralen mer matnyttig, IMHO. For å si det ufattelig forsiktig er det både upresist og egentlig ganske useriøst. La oss bruke beskrivelser som sier noe om hva de forskjellige merkene står for, og ikke henfalle til sånt tjafs. Det er faktisk flere enn Audio Note som kan lage ekstremt dugelig utstyr, selv om jeg også er enig i at AN lager glimrende preamper. De er kanskje ikke så fleksible som endel andre mht hvaslags utstyr de passer sammen med, men de låter fantastisk i de rette settingene.

    I beste mening, selvfølgelig.
    støttes! har du lyttet til AN M5 og M6 ssm?
    Da må jeg virkelig beklage......det var da slettes ikke meningen å fornærme noen....

    til fingern....: jeg har hørt begge to....men mest på m5

    poenget var at disse pfremragende preampene ikke er dyrere enn mye annet rundt forbi som blir innkjøpt , og akkurat når det gjelder preampene ( min m3) så koplet jeg denne til en hel masse forskjellig , både her hjemme og andre plasser , og det var påfallende hvor godt den sto seg , rett og slett.

    For all del det er drøssevis med bra preamper der ute , hovland har to av de...., og jeg hadde nok ikke lagt ut tråden i hi-fi generellt heller......

    I AN S venne-tråd derimot........men igjen , min dypeste beklagelse går til alle som måtte føle seg urettsmessig behandlet... ;D

    Ser man på byggekvaliteten på disse preampene også , er det godt byggede saker som virkelig varer....
    det jeg har lyttet til av AN ting er veldig bra så jeg ble litt nyskjerrig på de du nevnte :) blir ikke fornærmet men syntes godt du kunne funnet bedre eksempler
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    For ordens skyld, Espen.. Jeg er ikke fornærmet. Det er bare det at denslags lettvindte merkelapper er veldig overfladiske og meningsløse når man faktisk har lyttet til forskjellige ting. Så er jeg vel også litt hengt opp i hvilke vendinger vi bruker for å beskrive ting her inne. Mulig det er en yrkesnevrose, ikke vet jeg.La betonghodene som ikke hører forskjell på en pøkk bruke dem, de vet jo likevel ikke bedre.... ;)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    impulse skrev:
    For ordens skyld, Espen.. Jeg er ikke fornærmet. Det er bare det at denslags lettvindte merkelapper er veldig overfladiske og meningsløse når man faktisk har lyttet til forskjellige ting. La betonghodene som ikke hører forskjell på en pøkk bruke dem, de vet jo likevel ikke bedre.... ;)

    Hm. Betonghodene. Hva er nå det for slags lettvint merkelapp? ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Den er slett ikke lettvindt, Rolfozzy. Det er mange her inne som har brukt titalls meningsløse innlegg på å fortjene den. ;D
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    impulse skrev:
    Den er slett ikke lettvindt, Rolfozzy. Det er mange her inne som har brukt titalls meningsløse innlegg på å fortjene den. ;D
    Ja jeg har lagt merke til alle "tror jeg" meningene. Best og holde kjeft. Eller tann for tastatur.

    Tror jeg. ;D
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.060
    Antall liker
    11.040
    Torget vurderinger
    10
    Gjettekonkurranse. Hvor god match er Audio Notes Dac One 1x til Klipsch RB75?

    Hint....sjekk bruktbørsen ;)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    fant ikke no spennede på bruktbørsen ? ang rb/dac....

    Hvorfor ikke merke annonsene solgt istedenfor å fjerne,.,,,?

    Ser innleggene dine godt Impulse , du har selvsagt rett .

    I ett av de flotteste anlegg jeg tilstadighet hører på hos Herr Fosse , her på sentralen spilles det på Hovland HP-100 , en fantastisk musikkmaskin , bare så det er sagt.....

    M5 er bra....det er mye bra i Level 2 fra an , men for meg og mitt føler jeg spesiellt for produkserien level 3 , jeg har hørt dyrere greier og , fra an , men syntes level 3 produktene kanskje gir mest value for the money , noe Peter og gutta også hevder....

    hver sin lyst selvsagt.....man bør og kan forvente en del av L3 saker , for det koster en real slant i innkjøp disse industriboksene... ;D

    En ting kan vi være enige om.....Peter har vel aldri vært spesiellt interessert crome og bling bling..., eller lage de flotteste skulpturer av sine saker , men lyden.....den er det mange som sverger til selvsagt.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.060
    Antall liker
    11.040
    Torget vurderinger
    10
    ssm skrev:
    fant ikke no spennede på bruktbørsen ? ang rb/dac....
    Den ligger der fortsatt:

    Jeg fant ut etter et års grundig lytting på SACD kontra Redbook at matching med resten av anlegget betyr alt og hvorvidt det er 24 eller 16 bit er en mindre vesentlig detalj ;D

    ssm skrev:
    Hvorfor ikke merke annonsene solgt istedenfor å fjerne,.,,,?
    Det gjør jeg som regel. Best det så slipper man telefoner og pm når produktet allerede er solgt ;D
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Hei AN-venner.

    Har som dere sikkert skjønte av diverse andre poster hatt problemer med at lyden i venstre bass-element forsvant. Og kom tilbake.

    Hadde besøk av to Trentemøller-frelste venner i helga, så jeg skrudde opp og frem. Elementet holdt hele seansen, men lyden forsvant igjen senere på kvelden da jeg var alene. Har innbilt meg at det er en dårlig kontakt der som kommer og går pga volum (og vibrasjoner?).

    Prøvde å sette lyden til kun den kanalen som manglet bass, skrudde opp og da kom bassen tilbake etter 30 sekunder. Så det er ihvertfall ikke vibrasjoner. Hva kan det være? Fungerer jo stort sett, har falt ut 2 ganger siste to ukene (i ca 2 minutter). Det er jo til å leve med, svært sjelden jeg spiller så høyt som jeg gjorde i helga, men hadde vært kjekt med en diagnose før høyttaleren går til sørvis.

    Har prøvd å bytte om på høyre og venstre kanal, problemet følger ikke etter, derfor er jeg ganske sikker på at det er høyttaleren.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hva med kontakt mellom kabel terminal/ kabel terminal på høyttalerelementet ? sjekk disse pungtene , lodd kablen på så er du sikker....

    du kan selvsagt også måle kablene internt , men hvordan dette går over delefilteret er jeg usikker på rett og slett.

    sjekk derfor kontaktpungtene i terminalene(loddingene) både på ht term inni kassa og bak på elementet....om det finnes noe smart som heter kabelsko bør du bytte ut disse. :D


    Lykke til....Espen
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Får ikke ut det elementet uten å ødelegge enten meg eller elementet. Det sitter som limt. Så da får det stå slik til jeg er lei av at det ikke fungerer, så bærer jeg høyttaleren over gata.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Brasse skrev:
    Får ikke ut det elementet uten å ødelegge enten meg eller elementet. Det sitter som limt. Så da får det stå slik til jeg er lei av at det ikke fungerer, så bærer jeg høyttaleren over gata.
    det er nok lurt å bære de over gata
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Bass eller diskantelementet du skal ut med?

    ES
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    ssm skrev:
    Bass eller diskantelementet du skal ut med?

    ES
    tillater meg å svare da jeg har skåret av meg halve fingren på det fordømte BASS elementet. oppskriften er å varme opp seigguffa med hørføner og bruke en vinopptrekker til å dra ut elementet. det sitter jævlig hardt fast. Jeg ville betalt noen hundrelapper for å unngå skader på HT (potensielt)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Det skal jeg utvilsomt gjøre. Har lagt inn en tråd på Audio Note kits-forumet for å muligens få en halvveis diagnose før overlevering til reperatør (mindre feilsøking).
     

    tRMD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    238
    Antall liker
    0
    Audio Notes Interstage

    de monotrinna som er på børsen.
    Interstage kit.

    Noen som kan fortelle litt om de?
    Lyd - drifsikkerhet...
    Match m Klipsch La Scala f.eks....
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Tror de hører med blant noe av det ypperste fra den kanten, og matchen med La Scala er det ingen grunn i verden til å uroe seg for. Jeg hadde jaggu kjøpt dem selv, om jeg hadde vært i markedet for rørforsterker...
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Audio Notes Interstage

    tRMD skrev:
    de monotrinna som er på børsen.
    Interstage kit.

    Noen som kan fortelle litt om de?
    Lyd - drifsikkerhet...
    Match m Klipsch La Scala f.eks....

    Har jo aldri prøvd Interstage selv, men match sammen med lettdrevne horn fra Klipsch trenger du ikke bekymre deg for, det vil bli bra.
     

    tRMD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    238
    Antall liker
    0
    Jeg hadde jaggu kjøpt dem selv, om jeg hadde vært i markedet for rørforsterker...
    veldig nysgjerrig på de.
    Men så må det en pre til og så....

    Er litt Integrert i hue for tida.
    Men de virker veldig veldig spennende.
    Er de i Meishu land lydmessig?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    tRMD skrev:
    Er de i Meishu land lydmessig?
    Ja og nei. Mest nei.
    Meishu, i MINE ører, er nok mere musikk mens int. blokkene er mere hifi.
    Håper ikke jeg fornærmer noen her nå :)

    I beste mening.

    /jan
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    tRMD skrev:
    Er de i Meishu land lydmessig?
    Ja og nei. Mest nei.
    Meishu, i MINE ører, er nok mere musikk mens int. blokkene er mere hifi.
    Håper ikke jeg fornærmer noen her nå :)

    I beste mening.

    /jan
    Sammen med M2 hadde vel du kunne leve med deg også?;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn