O.J.B
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 10.11.2004
- Antall liker
- 2
Er det Runes blokker det er snakk om her nå?
Jepp - antar detEr det Runes blokker det er snakk om her nå?
Nå har du noe å lure på, ei god stund fremover.tRMD skrev:Når du sier "mer Hi Fi" janR - hva mener du da egentlig - i beste mening selvsagt ;D
Quote kan du ikke.shaunv skrev:JanR skrev:Ja og nei. Mest nei.tRMD skrev:Er de i Meishu land lydmessig?
Meishu, i MINE ører, er nok mere musikk mens int. blokkene er mere hifi.
Håper ikke jeg fornærmer noen her nå
I beste mening.
/jan
Sammen med M2 hadde vel du kunne leve med deg også?
Interstage-blokkene til Rune trenger absolutt ingen BP PSU.. Trafoen på de blokkene der er MER enn gode nok.. Hør med Upgrade!shaunv skrev:gikk nok litt fort i svingene Jan 8) Klarte ikke skrive for måtte befinne meg der musikken spilles!
Skulle godt tenkt meg å prøve interstage engang forsåvidt, men da må jeg skaffe en BP PSU til først 8)
Løp og kjøpshaunv skrev:gikk nok litt fort i svingene Jan 8) Klarte ikke skrive for måtte befinne meg der musikken spilles!
Skulle godt tenkt meg å prøve interstage engang forsåvidt, men da må jeg skaffe en BP PSU til først 8)
Mulig det du, men har du prøvd ?Borgenvik skrev:Interstage-blokkene til Rune trenger absolutt ingen BP PSU.. Trafoen på de blokkene der er MER enn gode nok.. Hør med Upgrade!shaunv skrev:gikk nok litt fort i svingene Jan 8) Klarte ikke skrive for måtte befinne meg der musikken spilles!
Upgrade mener også at L4 med BP også er å smøre smør på flesk..shaunv skrev:Har i grunn ikke helt forstått hva som selges? Det er to forskjellig interstage såvidt jeg forstår. Og at han har noen dyre sølvtrafoer man kan få kjøpt. Er de som selges til 32k dine gamle Borgenvik?
Hva med L4 med BP psu, hadde det vært noe kanskje?
Hadde mat hatt pengene kunne man jo løpt og kjøpt
Hvordan vil du beskrive de da? ... OG til prisen?De til 32.000 er ettersom jeg forstår, de samme som jeg hadde..
Det lurte jeg på og...tRMD skrev:Og JanR - hva mener du med at noe AN lager er dratt "vel langt" ?De til 32.000 er ettersom jeg forstår, de samme som jeg hadde..
Helt enig i alt du skriver her..Brasse skrev:Jeg vil tro at en batteridrevet hodetelefonforsterker med AA-batterier er tilstrekkelig for å dynamikk ut av LS ;D
Når det gjelder følsomhet og AN-E høyttalere, er Quortrup optimistisk i sine spesifikasjoner? 10w og 94 db/w var ikke det mest dynamiske jeg har hørt (men veldig veldig fint). Nå har jeg prøvd 30w og 50w på mine kasser, og det er noe helt annet.
Åkåmmijena! ;DDa kan dere jo lure sammen
Er du så ille nysgjerrig på AN foreslår jeg at du tar deg en tur ut til de som har AN og syns det er morro å vise det fram.tRMD skrev:Åkåmmijena! ;DDa kan dere jo lure sammen
Bare ute etter å bli opplyst. Som sagt veldig nysgjerrig på AN...
Her er jeg enig med deg Jan!JanR skrev:Sitte her og forklare i øst og vest blir neppe noe greie på. Må A: høres på hjemme på eget anlegg, B: komme seg ut og høre på litt av det som finns i hus og hjem der ute.tRMD skrev:Åkåmmijena! ;DDa kan dere jo lure sammen
Bare ute etter å bli opplyst. Som sagt veldig nysgjerrig på AN...
Sagt det før og skal si det en gang til, det er bare å komme innom så kan du gjøre deg opp en mening om AN og om det er noe for deg.
/jan
Smør på flesk driver vi jo aldri med i denne hobbien! 8)Borgenvik skrev:Upgrade mener også at L4 med BP også er å smøre smør på flesk..
BP funker godt på Kit 1 og 2, samt Vindicator for eksempel..
De til 32.000 er ettersom jeg forstår, de samme som jeg hadde..
Gleder meg til å ta den med oppover..shaunv skrev:Smør på flesk driver vi jo aldri med i denne hobbien! 8)Borgenvik skrev:Upgrade mener også at L4 med BP også er å smøre smør på flesk..
BP funker godt på Kit 1 og 2, samt Vindicator for eksempel..
De til 32.000 er ettersom jeg forstår, de samme som jeg hadde..
Hjalp mye med BP PSU på lydtrykk, kontroll og dynamikk på mine 94dB varianter for å si det sånn. Gleder meg til å høre din L4!!! Kanskje den bare klaffer!
Du har da såvidt hørt min gamle OTO på AG i alle fall! Sies riktignok ikke å være en god match.tRMD skrev:Selvsagt er dere det Dere sitter jo der med utstyret. Og dere har en lang historie med AN....
Jeg skal ikke krangle med dere. Men guruer bør jo dele sin guruviten...
Ha en god lytteaften da. Jeg takker av for ikveld. Føler det er litt lukket her 8)
Det gleder deg å spre det glade budskap og glede med andre ord?Borgenvik skrev:Gleder meg til å ta den med oppover..
Sånn som det skal væreshaunv skrev:Borgenvik skrev:Gleder meg til å ta den med oppover..
Det gleder deg å spre det glade budskap og glede med andre ord?
JanR skrev:Sånn som det skal væreshaunv skrev:Borgenvik skrev:Gleder meg til å ta den med oppover..
/jan
jupp! Venter på deg også Jan!
Ble litt forsinket de platespiller greiene, så du har ennå noen dager på deg
Du MÅ jobbe litt med quotingen din ;Dshaunv skrev:JanR skrev:Sånn som det skal væreshaunv skrev:Borgenvik skrev:Gleder meg til å ta den med oppover..
/jan
jupp! Venter på deg også Jan!
Ble litt forsinket de platespiller greiene, så du har ennå noen dager på deg
En fantastisk bra link! Takk Olof! Da fikk jeg bekreftet en del...Karlsson skrev:Rekomenderad läsning.
Vet att den är lång. Men det är värt att läsa!
Ett måste för alla A-N fans. Säger egentligen allt om A-N`s ljudfilosofi.
Ger även svar på vad som är musikaliskt osv efter A-N`s mening.
Det är kanske inte det dom flesta förknippar med musikaliskt?
http://www.audionote.co.uk/articles/art_audio_hell.shtml
Mvh
O
AN M2.samlanes skrev:Er nyskjerrig på Audio note preamp.
Hvilken mod låter mørkest,feitest?
Mvh.
Nå er vel ikke CJ utpreget "rørete" (ikke les det som kritikk)samlanes skrev:Bruker cj premier 16ls2 idag,vil noen modeller fra an låte merkbart mørkere/feitere enn cj?
Er ikkje så farlig om man mister mikro/nano detaljer.
Mvh.
Burde vel fungere greit det uten at jeg har hørt comboen.samlanes skrev:Skal kobles i consonance m800se,med 100k ohm inngimpedanse.
Er og intr i Bp pre,noen som kjenner lydsignaturen i dei kontra Cj?
Mvh.
For ordens skyld, 6SN7 som sitter i M2 er ett "feitere/varmere" rør enn smårørene (12au) i for eks L2.JanOlav skrev:En L2 kit er jo også å foretrekke fremfor L3 kit med tanke på feit lyd.
Jo, rett i det med tanke på rørene, men likevel mer rørete/feitere i L2.JanR skrev:For ordens skyld, 6SN7 som sitter i M2 er ett "feitere/varmere" rør enn smårørene (12au) i for eks L2.JanOlav skrev:En L2 kit er jo også å foretrekke fremfor L3 kit med tanke på feit lyd.
Men L2 er ingen dårlig pre men ikke så feit i lyden som M2, meg om det.
Men det er noe i det JO sier her. M2/L2 er nok "feitere/mere rørete" enn storebrødrene M3/L3.
Ja jeg har hørt M3 og L2.
/jan