Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    JanOlav skrev:
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:
    En L2 kit er jo også å foretrekke fremfor L3 kit med tanke på feit lyd. :)
    For ordens skyld, 6SN7 som sitter i M2 er ett "feitere/varmere" rør enn smårørene (12au) i for eks L2.
    Men L2 er ingen dårlig pre men ikke så feit i lyden som M2, meg om det.

    Men det er noe i det JO sier her. M2/L2 er nok "feitere/mere rørete" enn storebrødrene M3/L3.
    Ja jeg har hørt M3 og L2.

    /jan
    Jo, rett i det med tanke på rørene, men likevel mer rørete/feitere i L2.
    L3 er mer dedikert/oppløst. Det er i forhold til L2 vel og merke, for det er jo fremdeles AN vi snakker om; MUSIKALITET i høysetet. 8)
    Nettopp :)

    Noen foretrekker det oppløste framfor det "feite/varme", sånn er det jo bare.

    edit: skriveleif...

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:
    En L2 kit er jo også å foretrekke fremfor L3 kit med tanke på feit lyd. :)
    For ordens skyld, 6SN7 som sitter i M2 er ett "feitere/varmere" rør enn smårørene (12au) i for eks L2.
    Men L2 er ingen dårlig pre men ikke så feit i lyden som M2, meg om det.

    Men det er noe i det JO sier her. M2/L2 er nok "feitere/mere rørete" enn storebrødrene M3/L3.
    Ja jeg har hørt M3 og L2.

    /jan
    Jo, rett i det med tanke på rørene, men likevel mer rørete/feitere i L2.
    L3 er mer dedikert/oppløst. Det er i forhold til L2 vel og merke, for det er jo fremdeles AN vi snakker om; MUSIKALITET i høysetet. 8)
    Nettopp :)

    Noen foretrekker det oppløste framfor det "feite/vame", sånn er det jo bare.

    /jan
    Jau, slik er det!! ;)
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Tusen takk for kjappe gode svar.

    Håper det lar seg ordne med remote på M2/L2.

    Får ta ein tlf til uppgrade gutta!

    Har spillt på denonkasettspiller noen dager,der hadde mykje av den gode varme/feite lyden gjemt seg i flere år,makan.

    Kanskje den lyden lar seg kopiere til cd om eg bruker An pre?

    Mvh.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    samlanes skrev:
    Finst M2 kun som ferdigutg,uten remote?Ka er ca pris?

    Mvh.
    M2 er "ferdig" utgaven ja, ble ikke levert med remote. Er plass til en Alps (for eks) remote pot der mener jeg å huske.
    Bruktpris, tja...
    Alt fra 6-7k (linje) til 10-12k (phono) "ballpark"
    Kan jo selvsagt være heldig å få de billigere, både her hjemme og i utlandet.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    samlanes skrev:
    Tusen takk for kjappe gode svar.

    Håper det lar seg ordne med remote på M2/L2.

    Får ta ein tlf til uppgrade gutta!

    Har spillt på denonkasettspiller noen dager,der hadde mykje av den gode varme/feite lyden gjemt seg i flere år,makan.

    Kanskje den lyden lar seg kopiere til cd om eg bruker An pre?

    Mvh.
    Remote er ikke noe stort problem.

    Spiller endel kassetter sjøl, riktig nok med M2 pre. Men lyden liker jeg selv om den er alt annet enn "korrekt" ;) Sjarmerende lyd. Og det er jo mange gode gamle minner på kassettene, for min del. Er foresten en Nakamichi 202 som brukes til kass. avspilling nå om dagen.
    Blir ikke fullt så "feit" på cd men som sagt bruker samme pre til både kass./cd/vinyl.
    Men at det blir litt mere "rørete" med for eks en M2 er helt sikkert.

    /jan
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Takker for svar Jan.

    Har sett i tråden din at du bruker kasettspiller,kjenner ikkje til mod du har.(nakamichi var vel blandt dei beste når kasset var på topp.)
    Ja,mange gode minner på kasett,hadde 3-400hundre stk,finner bare 100nå.
    Trur eg må sanke inn noen perler fra venner og kjente,hehe.

    Det "verste" av allt er at dybden i lyden fra kasett er minst like bra som cd.
    Lurer av og til på all den nymotens lyd,den passer ikkje alle,det er sikkert!

    Mvh.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    samlanes skrev:
    Takker for svar Jan.

    Har sett i tråden din at du bruker kasettspiller,kjenner ikkje til mod du har.(nakamichi var vel blandt dei beste når kasset var på topp.)
    Ja,mange gode minner på kasett,hadde 3-400hundre stk,finner bare 100nå.
    Trur eg må sanke inn noen perler fra venner og kjente,hehe.

    Det "verste" av allt er at dybden i lyden fra kasett er minst like bra som cd.
    Lurer av og til på all den nymotens lyd,den passer ikkje alle,det er sikkert!

    Mvh.
    Bruker en Nakamichi rx-202. Har 2 til stående, en Naka og en Clarion.
    400 kassetter + - noen få. Flere skal det bli
    Og ja, forskjellen på kass-cd er ikke så stor som man skulle tro :) Ikke hvis man har en tålig oppegående kass.spiller. Lurt flere her i huset. Nå skal det vel sies at det er en smule opp og ned på kvaliteten på kassetter...men morro lell.


    Nymotens lyd ja, AN er vel ganske gode på å balansere den gode gamle lyden og den moderne (noe forenklet)
    AN, i de produktene jeg har hørt, er tro mot lydfilosofien sin. Både dac og pre amper, som jeg har hørt endel på. Hatt zero pre/OTO SE og 2 M2 pre's. Låner en Meishu nå om dagen, ingen dårlig amp det gett. Koster litt, lyd pr krone...njaaa. Men som sagt en bra amp.

    Nei far, finner du en M2 så hadde jeg vurdert kjøp. Virker som vi har ganske lik smak når det gjelder lyd ?

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    OTO SE en jeg hadde , hadde påbygget remote , dette hadde blitt gjort av tidligere eier hos Roar Malmin....funka utmerket det.

    Jeg for min del har vent meg til uten remote og fortsetter med det.

    Når det gjelder volumer , er step-attenuatorene til AN meget gode.

    Som du sier Jan , så er Meishu en bra amp , jeg hørte jo silverversjonen på messa ( på mine høyttalere) , og det spillte jo forrykende. Jeg vurderer en slik Meishu silver som neste forsterker. I flg Audionote selv , skal Meishu være vesentlig bedre enn feks en kombo som M2/qonqror...

    forskjellene på silver og standard skal også iflg AN være vesentlig , spesiellt når det gjelder oppløsning og dynamikk , jeg har ikke prøvd disse opp mot hverandre , men velger å stole på produsenten,.

    DEn aller største forskjellen er selvsagt utgangstrafoene på silver , da dette er Hi-B trafoer.

    Prisforskjellen får jo den enkelte selv vurdere , differansen på line versjonene er ca 15-20k.

    Mvh Espen
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Etter lesing i tråden din Jan,har eg tenkt akkurat det samme som du skriver mtp preferanser.

    Trur ganske sikkert eg slår til på M2 når sjangsen byr seg.

    Det med variabel kvalitet på kassetter er ganske merkbart ja,slikt bryr oss ikkje.

    Arild.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    samlanes skrev:
    Det med variabel kvalitet på kassetter er ganske merkbart ja,slikt bryr oss ikkje.

    Arild.
    Ikke litt engang ;D


    samlanes skrev:
    Etter lesing i tråden din Jan,har eg tenkt akkurat det samme som du skriver mtp preferanser.

    Trur ganske sikkert eg slår til på M2 når sjangsen byr seg.

    Arild.
    Mye svada i den tråden min, men innimellom kan det jo være noe nyttig info ;)

    http://www.hifi4all.dk/ksb/soeg.asp
    http://hifimagasinet.com/lasannons.asp?rec=1
    http://www.blocket.se/

    Søk litt der. Hender det dukker opp bla M2's der.

    /jan
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Bytte en cj Premier 16 i en Audio Note M2?? :eek: Vel er dette en vennetråd, Arild... men jeg hadde tenkt meg jævlig godt om først...
    For å si det forsiktig.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    impulse skrev:
    Bytte en cj Premier 16 i en Audio Note M2?? :eek: Vel er dette en vennetråd, Arild... men jeg hadde tenkt meg jævlig godt om først...
    For å si det forsiktig.
    Den ikke forsiktige versjonen er jeg spent på ;)

    /jan
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Ok. I min bok er Premier 16 noe av det beste cj har produsert i betalbar klasse. Ever. Audio Note M2 er ikke en preamp som når den til knærne engang, særlig mht finesse, klangfarger, mellomtonekvaliteter og romopplevelse/akustikk.. Det er heller ikke en preamp jeg reservasjonsløst ville anbefalt, rett og slett fordi den er litt kilen i forhold til hva du kobler den til. Det kan funke glimrende, men også relativt mediokert. Arild sier han er på jakt etter noe som er "feitere", etter hva jeg forstår. Vel er AN gode på å få fram sjelen i musikken, men gutter, cj er ikke akkurat innesnødde på det punktet de heller. Jeg ville begynt med å eksperimentere med rør, men det er meg. En Premier 16 er ikke akkurat noe man skiller seg lett av med.
    Det er mulig jeg får kjetterstempel her inne nå, men det får våge seg.

    Dette er litt som å bytte bort en klassisk, italiensk sportsbil du vet du aldri får tilbake mot en bola Skoda.
    I aller beste mening, selvfølgelig.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Nå har ikke jeg veldig stor erfaring med CJ saker , selv om jeg har eiet en PV10-al.......som ble brutalt overkjørt av en M3 fra an , ved test ( jada utgangspungtet var rått parti , jeg vet det.) Men ekstra gøy å bytte når forskjellene er så store.

    CJ er jo fine saker det , jeg vil nok helle til at en test hjemme med disse to side om side , vil gi deg ett hint,.

    Ellers legger det en L3 på børsen , bør være en fremragende preamp.

    Mvh ES
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    ssm skrev:
    Nå har ikke jeg veldig stor erfaring med CJ saker , selv om jeg har eiet en PV10-al.......som ble brutalt overkjørt av en M3 fra an , ved test ( jada utgangspungtet var rått parti , jeg vet det.) Men ekstra gøy å bytte når forskjellene er så store.

    CJ er jo fine saker det , jeg vil nok helle til at en test hjemme med disse to side om side , vil gi deg ett hint,.

    Ellers legger det en L3 på børsen , bør være en fremragende preamp.

    Mvh ES
    pr 16 er noe annet enn pv 10. ærlig talt!! Grenser til useriøst å mene noe om utfallet av en slik test med å bruke PV10 som eksempel.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Espen, her generaliserer du noe inn i h...... slik jeg oppfatter deg. PV 10 er en veldig musikalsk og god preamp til prisen, men Premier 16 er av en helt annen klasse. En helt annen verden, for ikke å si et helt annet solsystem. Det er som å sammenligne en AN Zero dac med en Dac 4. Get the point?
    Jeg forstår at det er mye entusiasme for ANs preamper her inne. Det skulle bare mangle, de er pokker så gode. Men noen ganger er det helt ok med både edruelighet og en smule perspektiv.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ett øyeblikk troddde jeg faktisk at jeg var havnet i "CJ's venner....."


    Takk for svar Trond :)

    /jan
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Setter pris på alle synspunkter,jeg har kun hatt holfi pre8,så cj16 siste ca2åra.

    Så min erfaring er langtfra noe å skrive hjem om.

    Slik som lyden er på mange plater,er jo lyden knall på alle måter.

    Men på litt for mange plater ønsker eg meg eindel feitere lyd.(halvgode bluesinnspillinger feks.)

    Har muligens tenkt å ha begge preamper ein periode.(prøver å selge bilstereo,da har jeg råd til begge deler.)

    Hva sier du Trond til Bp pre kontra cj 16,er den feitere/mørkere enn cj?
    (venter også på at motron skal få inn 6sn7 av rca (5892?)til min consonance effekt,da hadde jeg muligens gitt dei dårlege platene det som trengs?
    Evnt jeg kjøper mullard ecc33,men levetiden på dei er kun normal,mot 10000på rca sine,pluss at rca 5892 er enda mørkere etter det eg har lest?

    Arild.
     

    tRMD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    238
    Antall liker
    0
    Skjønner ikke helt at man skal ønske noe feitere - i disse tider ;D

    Men uansett ville jeg ikke ønsket at preampen skulle farge opptaket jeg prøver å få gjengitt. Om man vil vri lydsugnaturen så mener jeg man bør gjøre det så sent som mulig i kjeden. Der er jeg LINNIST ;)
    Source first! Det som mistes kan aldri hentes frem igjen!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Jeg har kun hørt BP-preampen hos alliansebroder Birger (BHO), og jeg synes det låt ekstremt medrivende, musikalsk og veldig naturlig, med en nesten naturstridig groove. Jeg har aldri hørt Premier 16 mot BP, så det skal jeg ikke mene så mye om, men jeg tror jeg ville eksperimentert endel med rør før jeg tenkte på å bytte preamp. Du sitter på en fantastisk en som det allerede er, og kanskje du kan jobbe litt mer med andre aspekter ved anlegget? Hva vet jeg. Jo, jeg vet en ting. Personlig ville jeg prøvd så å si alt før jeg kastet Premier 16 på dør.....
     

    tRMD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    238
    Antall liker
    0
    BP pre - hva snakker vi av penger for noe sånt da?
    Og slikt no er vel bestillingsvare regner jeg med?
    Alltid spennende med nye "navn" å drømme om
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Impulse har sagt det meste. Skulle jeg påpekt svakheter med vidunderlige premier 16, så er det nettopp det at den er litt mørk og "rørete" i lyden. Den spiller i tillegg i mine ører svært så kroppslig og den nærmest maler musikken i lufta. Arild, er du sikkert på at den fungerer slik den skal? I rett oppsett spiller den fantastisk, men sammen med bla Conconanse cyber 211 ble det en dårlig match. Kan det være det samme med din Conconanse?

    Lf
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Dette blir nesten i meste laget:),men flott at dere er ærlige på alle måter.

    Bp blir nok for dyr skal den kjøpes ny.

    Til Elel:min m800effekt har 100kohm inputputimp,samme som premier 140 faktisk.
    input sensitivity m800 er 770mv.usikker på ka den er på premier 140.

    Mulig matchen ikkje er optimal?

    Uansett blei lyden litt bedre med m800 kontra pr140,sikkert noen som rynker på nesen av den påstanden.

    Bruker mullard e88cc goldpins og mullard 7308,noen tips til andre rør?



    Selvfølgelig er eg klar over kvalitetene til pr16,spesiellt klang og romopplevelse som Trond påpeiker.
    Det er akkurat etter mine ønsker,men enda feitere lyd på eindel plater kunne eg faktisk tenkt meg.
    Mine "krav er muligens litt spesielle,men har tru på at det kan oppnås.(muligens med andre rør/nettkabel ol?)

    Mvh.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Er godt mulig at ELEL6200 har et poeng her, kan godt være Consonancen som ikke passer sammen med CJen din. Har hatt Consonance i hus selv, feit lyd var ikke min første tanke.
    Hva med å prøve en Audio Note L4 foreksempel? ;)
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Godt mulig skifte av effekt er veien å gå,takk for tipset.
    Vil L4 drive spendor sp100ok,dei er på 90db,8ohm,med litt høg slope i filter(trur det er 24db)?

    Får sikkert tips om skifte av høgt,hehe.
    Hvilken mod consonance prøvde du Jan olav,rørtype?

    Hvor mye feitere meiner dere lyden er fra An L4 effekt kontra M800se?
    Jeg er ikkje milevis unna idealet,bare 1-2 hakk feitere,så er eg der.
    Får ta meg ein alvorsprat med uppgrade.

    Mvh.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    samlanes skrev:
    Godt mulig skifte av effekt er veien å gå,takk for tipset.
    Vil L4 drive spendor sp100ok,dei er på 90db,8ohm,med litt høg slope i filter(trur det er 24db)?

    Får sikkert tips om skifte av høgt,hehe.
    Hvilken mod consonance prøvde du Jan olav,rørtype?

    Hvor mye feitere meiner dere lyden er fra An L4 effekt kontra M800se?
    Jeg er ikkje milevis unna idealet,bare 1-2 hakk feitere,så er eg der.
    Får ta meg ein alvorsprat med uppgrade.

    Mvh.
    L4 vil sannsynligvis klare seg utmerket til dine HT, L6 er vel på trappene (2x70watt) i såfall om det blir for lite effekt med L4. ;D

    Jeg hadde en CYBER-30 Integrated Tube Amplifier med 2A3 rør, manglet den feite rørklangen som du søker, ellers til de rette HT så var det en kjempegod forsterker.

    Om du liker HT dine så bør du IKKE tenke tanken engang! ;)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Samlanes,viss du føler du er ganske nær så tror jeg at jeg vil anbefale å jobbe med det du har,men hvem,hva,hvor man skal begynne er det sikkert 150 forskjellige svar på ;D
    M800 kan bli frempå spessielt viss den sliter med å drive høytalere skikkelig.
    Regner også med CJ har høy gain? ,M800 har ganske høy følsomhet inn,og jeg opplever nesten uten unntak at alle volumpotmeter i preer ikke åpner opp lydmessig før de passerer kl.9. ,noe som resulterer i at lyden blir litt hard og kantete,og mangler luftighet og generell gjennomsiktighet.
    Du kan også gjøre mye i DACen viss du har loddebolt,igrunnen noe av det smarteste jeg har lært meg å bruke i min evinnelige jakt på god hifi,hint hint ;) ,skal ofte ikke så mye til i en såpass gjennomsiktig DAC før du voicer ting mange hakk ene eller andre veien.
    Har du et bilde av innmaten i din så legg det gjerne inn her så kan jeg se om jeg ser noe jeg drar kjensel på som kan bidra til for lite varme,fylde osv.

    Av AN preer så vil jeg også anta på generell basis at en gammel M2 med 6SN7 kanskje vil vere en av de mer feite rørete,uten at jeg har hørt den ::) ,men har hatt kit 1 og tror sånn noenlunde at det er samme kretsen som sitter som fortrinn i den som M2.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    http://www.conradjohnson.com/It_just_sounds_right/a-pr16.html

    Som Rune sier, leke litt med rør er jo en mulighet. Det billigste, tror jeg, er kanskje å gjøre nettopp det.

    M2 er feit, den er nok mere feit en "korrekt" som det har blitt nevnt her tidligere.
    Den er midt i blinken for meg og mitt oppsett. Ikke dermed sagt at det vil fungerer like bra hos andre.

    /jan

    Feit ja. En riktig liten tjukkas er det. ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    http://www.conradjohnson.com/It_just_sounds_right/a-pr16.html

    Som Rune sier, leke litt med rør er jo en mulighet. Det billigste, tror jeg, er kanskje å gjøre nettopp det.

    M2 er feit, den er nok mere feit en "korrekt" som det har blitt nevnt her tidligere.
    Den er midt i blinken for meg og mitt oppsett. Ikke dermed sagt at det vil fungerer like bra hos andre.

    /jan

    Feit ja. En riktig liten tjukkas er det. ;D
    Hehe takk Rolf ;)

    /jan
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Det virker ut som Premier 16 har høy gain. PR16 koblet sammen med de gamle cyber 211 monoblokkene dine, Rune spilte alt for høy.Den spilte høyt allerede på step1 (det må sies at jre har en forkjærlighet for lettdrevne høyttalere men likevel...).

    Jeg har også en dac 2.1 12au7. Min spiller mørkt og fett med Mullard CV4003 rør, uten at det er en kombo jeg foretrekker. Kanskje verd å prøve om du ikke alerede har gjort det, Arild.

    Jeg var for øvrig svært misfornøyd med lyden fra min AN DAC 2.1 Signatur+++ og vurderte å selge den. Forsikkerhet skyld sendte jeg den til rep for å sjekke at det ikke var noe galt før salg, og vips så spilte den som jeg vet at AN kan spille. Det viste seg at DACen ikke hadde vært helt "ferdigbygd". Nå er det uaktuelt å selge den :)

    Lf
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Takker dere for råd og tips.

    Til Rune:Ang dacen min er det gjort mykje bra,den er 100% fri for ladelytter inkl 4stk på linjekortet.2lytter blei erstattet til mundorf,dei to siste blei fjernet etter tips fra olof.Bruker også ecc82rør.
    Har også fått inn tentklokke i denon 3930,koblet på 2volts utgang,akkurat pga det du Rune nevner med gain.

    Min cj pre har mykje gain ja,26db,så det er nok sjelden eg er over 30 på volum,ofte 15-20.(går til 100)
    Foranledning til spm her på hfs,begynte med at eg ødela ein lytt i dac,så koblet eg til denon cd spiller,med elendig lyd iforhold til audio note dacen.Fin lyd på gode innspillinger,thats it.
    Gikk å hentet et kassettdeck av denon og fikk nermest sjokk,med den fyldige taktfulle lyden.Lyden satt som klistret i rommet,med like bra dybde som cd,minst.(3d,er uten tvil noe av det beste med cj pre)Heilt spesiell match med kasett til par tusinger og pre til villedende 100k,hehe.
    Så begynte tankene å gå,kan eg klare å få den lyden på cd,men forstår såklart at eg mister eindel på dybde,og muligens klang.
    Vil faktisk påstå at det er mere nærhet/ekte følelse av lyden på dei gode opptaka på kasett.(egentlig det samme eg har opplevd på gode vinylplater på ok utsyr.
    Om eg skulle få anledning til Kjøp/test av M2,og bli stående,måtte eg vel bare innrømmet at eg var lengre unna enn det eg trodde da.Om Cj skulle havne på brukten altså.

    Jeg vil ha 2stk pre med bryter mellom!!!

    Mvh.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    ELEL6200 skrev:
    Det virker ut som Premier 16 har høy gain. PR16 koblet sammen med de gamle cyber 211 monoblokkene dine, Rune spilte alt for høy.Den spilte høyt allerede på step1 (det må sies at jre har en forkjærlighet for lettdrevne høyttalere men likevel...).

    Jeg har også en dac 2.1 12au7. Min spiller mørkt og fett med Mullard CV4003 rør, uten at det er en kombo jeg foretrekker. Kanskje verd å prøve om du ikke alerede har gjort det, Arild.

    Jeg var for øvrig svært misfornøyd med lyden fra min AN DAC 2.1 Signatur+++ og vurderte å selge den. Forsikkerhet skyld sendte jeg den til rep for å sjekke at det ikke var noe galt før salg, og vips så spilte den som jeg vet at AN kan spille. Det viste seg at DACen ikke hadde vært helt "ferdigbygd". Nå er det uaktuelt å selge den :)

    Lf
    Godt å høre at du fikk den til å funke, Ellef! Er det nå jeg skal si "hva var det jeg sa..."?? ;D ;D
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Til Rune:Lyden var spissere med premier 140 uten tvil.
    Ikkje dag og natt,men lett hørbart.
    Så eg trur ikkje M800 har problemer å drive høgt.

    Mine sp100 går kun ned til 45på papiret,kanskje 30-35 i vanlig rom,så forst slipper hvertfall 20-30hz området,det er vel der det også går mest effekt.

    Om eg drar på skikkelig faller ikkje lyden sammen overhodet,det blir bare helvetes høgt, fortsatt med god kontroll i lyden.
    Rommet på 16kv går i metning før anlegget uten tvil.

    Men detaljene ang impedanse ol er eg grønn,bortsett fra at inngimpedansen er 100k ohm på både M800 og Pr140.
    Inngangsensitivity er 770 på M800,veit ikkje ka den er på pr140.

    Håper motron får inn rca 6sn7(5892) snart,det har eg trua på.
    Veit du Rune om Mullard ecc 33 funker i M800?

    Arild på Hifi Guiden bruker dei sjøl i ett oppsett,med litt ekstra trøkk i mellombass,og rund fin lyd ift standard 6sn7.

    Mvh.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    samlanes skrev:
    Håper motron får inn rca 6sn7(5892) snart,det har eg trua på.
    Veit du Rune om Mullard ecc 33 funker i M800?

    Arild på Hifi Guiden bruker dei sjøl i ett oppsett,med litt ekstra trøkk i mellombass,og rund fin lyd ift standard 6sn7.

    Mvh.
    Bruker ecc33 rund baut. Dvs i linje på M2 og som drivere i Svampen (2A3 ampen)
    Ikke funnet noen rør ennå som jeg føler spiller like godt her.


    Edit.
    Bruker ecc33 i linje på Meishu også, det gjorde ikke vondt det heller ;)

    /jan
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    samlanes skrev:
    Til Rune:Lyden var spissere med premier 140 uten tvil.
    Ikkje dag og natt,men lett hørbart.
    Så eg trur ikkje M800 har problemer å drive høgt.

    Mine sp100 går kun ned til 45på papiret,kanskje 30-35 i vanlig rom,så forst slipper hvertfall 20-30hz området,det er vel der det også går mest effekt.

    Om eg drar på skikkelig faller ikkje lyden sammen overhodet,det blir bare helvetes høgt, fortsatt med god kontroll i lyden.
    Rommet på 16kv går i metning før anlegget uten tvil.

    Men detaljene ang impedanse ol er eg grønn,bortsett fra at inngimpedansen er 100k ohm på både M800 og Pr140.
    Inngangsensitivity er 770 på M800,veit ikkje ka den er på pr140.

    Håper motron får inn rca 6sn7(5892) snart,det har eg trua på.
    Veit du Rune om Mullard ecc 33 funker i M800?

    Arild på Hifi Guiden bruker dei sjøl i ett oppsett,med litt ekstra trøkk i mellombass,og rund fin lyd ift standard 6sn7.

    Mvh.
    Da høres det ut som du har en fin match mellom forsterker og høytalere.
    Jeg har ikke prøvt Mullard ECC33.

    Viss Premieren har 15V max utsignal og M800 trenger 0.7V for å gi maks uteffekt,så kan det vere rimelig ubrukelig i praksis når det blir slik som Ellef nemner,men det høres ut som at det går greit for din del.Dette vil også ha mye samenheng med hvor høyt utsignal kilden har og hvor følsomme høytalerene er.
    Ser ut som Prem har 600 ohms utgangsimp og M800 100K,så det burde passe ypperlig.

    Slik jeg ser det,når du føler ting låter flott med kassett,stor kassett tilhenger selv også foresten selv om man gjerne får stygge blikk fra high-enders når man sier sånt :D ,så vil jeg tro det beste er å jobbe med DAC/drivverk.Har du prøvd andre drivverk? Viss Denonen alene har trekk som du helst vil forandre,så kan de skinne gjennom selv om du bruker den kun som drivverk.
    Ellers er min erfaring at bare skifte av utgangskondisene i DACen din kan forandre lyden mer enn du klarer med noe rørskifte.Så har man motstander,innvendig kabling,strømforsyning osv. Balansen kan man ta omtrent akkurat dit man vil med litt jobbing.
    Film kondiser er sikkert vel og bra,men alt har egenkarakter samme om det er Audio Note ultrararevirginsilver eller Mundorf et eller annet .
    Som sagt et bilde av innmaten hadde vert morsomt,så kan du sikkert få et par tips her inne hva som eventuellt kunne bidra til mer feitlyd ;D
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg sliter med bilder gitt.

    Bruker canon eos300 analogt kamera,og ingen peiling på overføring via data.

    Ang dacen,har eg skiftet koblingskondis til auricap 4,7uf(hadde an silver 0,33 fra før.)dette førte til bedre bass og litt mere organisk lyd.
    Olof hadde dacen inne til skifte av lytter på M2kortet+lytter på linjekort,bruker bugle boy ecc82rør,olof satte også inn noen beyshlag motstander på linjekort,han ville ikkje skifte alle til beyshlag pga for høg spenning for beyshlag mtp levetid.

    Olof og Lars Erik testet dacen,og ga tydleg svar om eg synst lyden var sibilant,måtte eg leite etter feil andre plasser,hehe.

    Litt arrogant kanskje,men dacen føler eg ikkje kan bli serleg meir analog.(kan sikkert dra det lengre med skifte av trafoer til feks bp/hørning,men da trur eg heller eg hadde kjøpt meg komplett Tent spiller.)
    Da har eg meir tru på drevskifte,då måtte det blitt tent eller rega?

    Har snakket med Motron nå,og bestillt 2stk Rca 5692,som han muligens får inn denne uken.
    Dei har vel ca samme signatur som Ecc33,som du Jan bruker.

    Nå kommer jo flere og flere ut av skapet ang kassettspillere,artig.



    Mvh.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn