Eller Audiomix. Han som hjalp meg. Da selvsagt ut fra Brynar sitt sortiment. Begynner å bli tomt ja.JanR skrev:Oki, takkerbambadoo skrev:NOS beyschlag er det Motron som har et lager av. Lenge siden jeg handlet og det er noen verdier han ikke har.
Sjekke litt hjemme hva jeg evt trenger og maile Brynjar.
/jan
Nei. Kabinettet tilhører første demoversjonen av L1-84 som vi fikk i byggeklubben Rør og Spetakkel. De hadde klart å presse denne ned i denne kassen. Men det ble trangt og den ble veldig varm. Jeg kjøpte nytt kabinett fra Olof for å bygge denne dacen. Den er lik ny kasse til L1-84. Noe bredere, lengre og høyere. Så byttet jeg om. Dac'en kom inn i demokassen til L1 og forsterkeren fikk ny kasse. Her er begge kassene før forsterkeren ble flyttet til ny kasse:HEL skrev:Moro. Har du lagd det kabinettet selv?
Ja det gjenstår å se. Først var den litt anemisk synes jeg. Så jeg fikk byttet om til min hjemmelagde kabler på utgangen også, slik at min ikke audiofile kollega fikk verifisert at det er forskjell på kabler ;D. Kropp og bass kom på plass. Men finlytting har jeg ikke utstyr til her.ØivindJ skrev:Hvordan låter det?
Hjalp de kule reservedelene på lyden også?
Ahh, bør raska på jeg da skjønner jegjames skrev:Eller Audiomix. Han som hjalp meg. Da selvsagt ut fra Brynar sitt sortiment. Begynner å bli tomt ja.JanR skrev:Oki, takkerbambadoo skrev:NOS beyschlag er det Motron som har et lager av. Lenge siden jeg handlet og det er noen verdier han ikke har.
Sjekke litt hjemme hva jeg evt trenger og maile Brynjar.
/jan
Atle
Har en gammel Dac 1 sjøl, skal ikke noen steder med det første den.james skrev:Takk for det.
Blir testing hjemme. Må vel få seg en del timer innspilling før konklusjonen er klar. Tenkte jeg skulle legge på litt kondiser på elektrolyttene også hvis jeg får plass under printene.
Gir vel kanskje en rapport senere. Jeg har jo en topptrimmet dac 1.1 å måle den mot. Men må si at jeg liker lyden på disse dacene. Veldig musikalske. Synd at de er ute av produksjon. Vi prøver å få tak i nye sett til byggeklubben vår. Uten suksess så langt.
Pesquera skrev:Jeg har lånt et par AN-E/SPX og begynner å forstå hvorfor noen blir så voldsomt fascinert av disse anakronismene. De kommunikative kvalitetene er i toppklasse, men jeg sliter fremdeles med den noe "måteholdne" diskantgjengivelsen og perspektivegenskapene. Så spørsmålet til AN menigheten er om det er noen av dere som har forsøkt å sprite dem opp med ekstern bånd/bulletdriver?
Da har dacen fått spilt seg inn vel 50 timer. Consen og jeg sett oss ned og finlyttet litt i Consen sitt høyoppløste anlegg. Må vel bare erkjenne at jeg er godt fornøyd. Den har en veldig flott og kroppslig klang, stram og dyp bass. Spilt helt klart best med Telefunken 802S. Den er oppløst og har godt perspektiv både sideveis og høyde. Men den kan fortsatt åpne seg litt mer opp og frigi den siste biten i toppen. Den har også også litt mer å gå på i dybden. Men alt dette tror jeg vil komme med innspilling. Consen sin dac er litt mer oppløst, har bedre dybde og dypere bass. Men han slår ikke min på klang (Beyshlag motstandene?) Men han har Rubicon BG på utgangskortet. I tillegg 8uF på linjekortet. Det siste ble testet ut på min. Fikk litt dypere bass. Ellers så gikk det meste feil vei ellers.james skrev:Motivasjonen var egentlig å bygge en billigest mulig AN dac med litt deler jeg hadde. Skal brukes til stueanlegget sammen med en Sonos. Nå bruker jeg pc og HRT usb-dac. Pc støyer. Det gjør HRT'en også .
Men som alltid. Når jeg skal bygge noe, klarer jeg ikke å la være å putte litt bedre deler i den. Så denne har fått NOS Beyschlag motstander og Tubecaps. Den har også fått Vishay elektrolytter som har gode spesifikasjoner. Blir spennende å teste den hjemme.
Litt flere bilder:
Er nok ikke så "effektive" kanskje som man skulle tro. Flere som sier det samme, mere effekt og de våkner.Pesquera skrev:Det kan jeg definitivt underskrive på. Har hørt dem med 2x8 W og det fungerte fint så lenge en holdt seg til akustisk gitar eller blokkfløyte, men det ble lettere kaotisk med en gang besetningen steg til kvartett eller mer. Opplever dem også som betraktelig mer kontrollerte og responsive når de får litt effekt i seg.
På de høytalerne, vil jeg tro ja.Brasse skrev:30 Naim-watt var betraktelig artigere enn 10 Audio Note-watt.
Kun positiv erfaring med UA jeg iaf.erikr skrev:Noen som har erfaringer med Upgrade audio. Svares det rimelig raskt på mail generelt, eller bør man bruke tlf hvis man vil ha råd og info derfra?
Som sagterikr skrev:Både fått tilbakemelding på mail, og snakket med Upgrade på tlf.
Virkelig hyggelige folk
Hei hei!patro skrev:Sitter landfast på Nes noen uker nå og har derfor ennå ikke fått hørt min nyinnkjøpte effekt - Audio Note L4 Sign - noe jeg gleder meg veldig til!
Mens jeg venter her oppe i/på/ved Mjøsa får jeg spørre etter ANvennenes erfaringer med driverrørene ECF80/E80CF og ekvivalenter - hvilke foretrekker dere - hvilke bør man styre unna?
Hei Ole,Olbor skrev:Hei hei!patro skrev:Sitter landfast på Nes noen uker nå og har derfor ennå ikke fått hørt min nyinnkjøpte effekt - Audio Note L4 Sign - noe jeg gleder meg veldig til!
Mens jeg venter her oppe i/på/ved Mjøsa får jeg spørre etter ANvennenes erfaringer med driverrørene ECF80/E80CF og ekvivalenter - hvilke foretrekker dere - hvilke bør man styre unna?
Håper du blir knallfornøyd. Takker for handelen!
Eneste ECF80 jeg har hatt i min (din) er Mullard og Philips. Mulladene var grå og kjedelige mens Philipsene er ganske gode. De står i nå.
Kan også tenke meg at du ikke trår feil med Telefunken heller, men de er dyre.
Mvh. Ole