Sikkert rørtrøbbel. Kontakt Motron/Kvannlid. Han er ekspert på VT100. En fantastisk forsterker forresten!topline skrev:Etter å ha vært ekstremt fornøyd med lyden en stund, så tok det brått slutt i dag. Kun lyd i en kanal, dvs det kom så vidt noen svake lyder fra høyre høyttaler men diagnosen er sykt effekttrinn.
Noen som vet hvem som har service på ARC i Oslo området?
Finnes det andre? Trodde dette var et spesialrør som kun ble laget av Sovtek. Eller...?Lagga skrev:Puh, nå kommer jeg endelig fram til spørsmålet; er det noen som har erfaringer med andre typer 6H30 rør
enn Sovtek? Og i så fall; gode eller dårlige erfaringer?
Det er flere versjoner av 6H30 roret, eller mer korrekt kvalitetsgrader. Det som regnes for aa vere best er er ror som er merket med DR, OTK stempel og helst fra 78-86. Dette indikerer spesielt selekterte ror for militeart bruk. Disse er "longlife" ror og skal ha en levetid paa over 10000t. Skal laate mye bedre ogsaa!Lagga skrev:Etter å ha hatt litt trøbbel med en kanal som kom og gikk, samt en stadig mer utagerende skraping
i phonoinngangen; byttet jeg begge 6H30-rørene i min LS26.
Ser ut til at problemene er løst, men de hadde gått bare 2463 timer, synes det var litt dårlig, og
forteller meg at jeg kanskje burde skaffe et nytt sett med reserverør med en gang....
Puh, nå kommer jeg endelig fram til spørsmålet; er det noen som har erfaringer med andre typer 6H30 rør
enn Sovtek? Og i så fall; gode eller dårlige erfaringer?
Vennlig hilsen
Morten
Jeg har vel hatt innom ca 30 stk av dette roret og brukt det i f.eks 3 BAT preamper, en ARC VT100 og naa i en ARC LS26 med gode resultat. Leser du litt paa nettet saa finner du nesten utelukkende posetive erfaringer med DR-ror. Det er nok en sammenlignbar situvasjon som en har med NOS kontra nyproduksjon av ror. Det gaar paa kvalitet og seleksjon som er forskjellen paa rorene, som en ogsaa hadde med ror produsert paa 40-50-60 tallet for militert bruk.Finn M skrev:Ok. Greit at det finnes en dyrere versjon av 6H30 røret som har tillegget DR på slutten.
Men det store spørsmålet er: Er det noen som har prøvd dette røret og kan si noe om lydkvaliteten? Greit nok at det er dyrere, men er lyden bedre? Det er det store spørmålet.....
Det var da et svert seriost svar Naa er saken at i dei fleste konstruksjoner for 6H30 saa er det ikke noe alternativ, saa da er det vel best aa bruke det beste alternativet?elta skrev:Angåande 6H30,Eg hadde 6H30DR i min Premier140 og skiftet til 6N6P,og etter min smak total utklassing.Har aldri likt 6h30(trur dr står for dritt røyr)Heldigvis har C-J forstått det og gått over til 6922.
Det at CJ ikke har helt fått taket på 6H30 er ikke til hinder for at det fungerer utmerket hos andre fabrikkanter? :elta skrev:Angåande 6H30,Eg hadde 6H30DR i min Premier140 og skiftet til 6N6P,og etter min smak total utklassing.Har aldri likt 6h30(trur dr står for dritt røyr)Heldigvis har C-J forstått det og gått over til 6922.
Uff...det her ble ikke billig...topline skrev:Etter å ha vært ekstremt fornøyd med lyden en stund, så tok det brått slutt i dag. Kun lyd i en kanal, dvs det kom så vidt noen svake lyder fra høyre høyttaler men diagnosen er sykt effekttrinn.
Noen som vet hvem som har service på ARC i Oslo området?
I tilleg til bytte av en del lytter...eller hva det nå heter..Finn M skrev:Skal jeg gjette? Tror jeg betalte en 7-8 tusen da jeg skiftet rør på min ARC VT-100 mk.II...
Det at rørbytte er så trøblete er den største ulempen med forsterkeren.
Okei... du får trøste deg med at du nå i praksis har bortimot ny forsterker. Som vil vare i mange år bare man husker på å bytte disse effektrøra før de går. Det er faktisk en klassiker, på lik linje med mine McIntosh 275!topline skrev:I tilleg til bytte av en del lytter...eller hva det nå heter..Finn M skrev:Skal jeg gjette? Tror jeg betalte en 7-8 tusen da jeg skiftet rør på min ARC VT-100 mk.II...
Det at rørbytte er så trøblete er den største ulempen med forsterkeren.
SOA skrev:En liten kuriositet for de som i likhet med meg ikke har fått med seg denne...
Fra ARCDB:
"REFERENCE 3 LIMITED EDITION (2009)
The last approximately two dozen REFERENCE 3 preamps built was designated "Limited Edition". It has several unique cosmetic and performance enhancements. Cosmetically, there are natural metallic-finish handles to match the natural anodized Limited Edition front panel (black not available). In addition, the words "Limited Edition" is printed directly below the Audio Research logo on the front panel. Under the cover are higher-performance proprietary output coupling caps that boost the performance of the Limited Edition beyond that of the original version."
SOA skrev:Ny solid state fra Audio Research. Vist på CES sist helg...
Main characteristics DS450:
450 WPC into 8 ohms continuous, over 800 WPC dynamically into 8 ohms
Same size front panel as Reference 5, 19" deep
Silver handles & chassis, aluminum power switch
20A IEC AC power socket
12V trigger input and output
Cardas speaker binding posts
$7.995
Tenker det kan bli knall det ja! Regner selv med at min neste forsterker blir en REF110, det er i hvertfall drømmen en gang.plasma skrev:Snuser litt på kjøp av ARC forsterkere . Det er snakk om REF110 og LS26. Burde låte godt det...
Mvh
Jeg hadde tidligere en VT100MkIII som er nesten identisk med REF110, og da kontaktet jeg forhandlere for å høre på pris for et komplett rørsett! Prisen jeg fikk var da ca.12000.-bjornendrestad skrev:Hva må man påberegne seg i kostnad på rørskifte i en ref 110 ? har foresten handlet en PH5 Riaa så jeg kan vel melde meg in her.
Sjekk ut siste nummeret av Hifi News.decibelius skrev:Er det noen som vet om det eksisterer noen seriøse tester av DSi200?
CD5 og CD8 er stort sett identiske med samme AD-chip og oppbygging, men CD8 bruker rør i strømforsyning og signalvei. Den er vel også "forfinet" med noen bedre komponenter. Om dette forsvarer en merpris på 40k, vel det er ikke godt å si da jeg ikke har hørt CD8!KentOve skrev:Siden sn lurer på hvordan en rør pre fra ARC ville gjort seg med Pass Labs klasse A monoblokker, slenger jeg også på ett lignende spørsmål.
Jeg lurer bare på hva folk her tror om en ARC CD-5 eller en CD-8 sammen med Pass X350.5 og XP-10 ? Og hva er det som gjør at CD-8 kan forsvare en prisstigning på 40k, i forhold til CD-5 ?
Blir vel på grensen dette ja. Pass oppgir 60,5 til 30k og REF5 til min. 20k. F.eks så ligger REF 110 på 300k inngangs impedanse. Ville nok sett på Pass sine egne preamper!sn skrev:Jeg har planer om å oppgradere effekt og pre, og liker meget godt det jeg har hørt med pass labs sine klasse A forsterkere sammen med mine HT og ønsker å prøve rørpre sammen med disse. Det gjelder Passlabs sine XA60.5 monoblokker, og har tenkt spesielt på ARC ref. 5 foran disse. Vet ikke om det er den perfekte match, da ARC oppgir min motstand til 20K, og pass ligger på mellom 15-20K i inngangsimpedans.Er det noen i ARC leiren som har erfaringer med en slik kombo ?
mvh
sn