bjornendrestad
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 03.05.2007
- Antall liker
- 7
Ett bilde til. Tror det blir flere produkter av det merket på sikt
Vedlegg
-
91.8 KB Visninger: 1.190
bjornendrestad skrev:Ett bilde til. Tror det blir flere produkter av det merket på sikt
Da blir det en PH6. Bra jeg ikke har hatt råd til en PH5 tidligere.... ;DSOA skrev:ARC PH6
Det måtte vel komme en DAC8 da DACen i CD5 og CD8 er ganske mye bedre enn DACen i CD3 og CD7 som jeg rengner med DAC7 er basert på!SOA skrev:Coming soon melder ARC...
ARC DAC8
ARC PH6
Vi venter i spenning!
mvh
Da er prisene satt:JK skrev:SOA skrev:Coming soon melder ARC...
ARC DAC8
ARC PH6
Vi venter i spenning!
mvh
Det måtte vel komme en DAC8 da DACen i CD5 og CD8 er ganske mye bedre enn DACen i CD3 og CD7 som jeg rengner med DAC7 er basert på!
Skal si ARC er aktive for tiden.....
Følg med på www.arcdb.ws som er en ARC tribute side.Voff skrev:Hvor kan man finne informasjon om PH-6. ARC sidene sier bare "coming soon"...
Da blir man vel nødt til å få den fra USA. Prisen i Norge blir vel 40.000kr. Sprenger nok mitt budsjett... ;Ddiamond73 skrev:Hei,
Vedr. pris PH-6:
Følge Dave Gordon i ARC (Munchen-messen) - USD 3495,- pluss VAT
Voff skrev:Da blir man vel nødt til å få den fra USA. Prisen i Norge blir vel 40.000kr. Sprenger nok mitt budsjett... ;Ddiamond73 skrev:Hei,
Vedr. pris PH-6:
Følge Dave Gordon i ARC (Munchen-messen) - USD 3495,- pluss VAT
Tror bias på inngangsrørene er mindre viktig i forsterkerene med 6H30 rørene. Jeg hadde ivertfall ingen problemer med dette ved rørbytte på VT100MkIII. Men det var irriterende med komponenter som røk når et rør tok kvelden. Dette er bedre på min nåværende BAT der det går en sikring når et rør ryker.Voff skrev:Jeg er en lykkelig(?) eier av en VT100MKII. Egentlig så hadde jeg tenkt at dette skulle bli min siste ( ;D) forsterker. Lydmessig er den jo en klassiker. Problemet er at den er forsterkernes svar på en vintage Ferrari; den er dyr å holde. Justering av bias på ingangsrørende er visstnok et sant helvete; Kvannlid bruker 6 voltmetre samtidig under prosessen. For oss som bor i ødemarka er det et styr å sende denne mastodonten (som forøvrig er for tung for posten) til andre kanten av landet for rørbytte og justering. Et annet problem med VT100 er at dersom driverøra går (skjedd to ganger hos meg ) så ryker to motstander, to transistorer pluss to utgangsrør . Dette skjer akkompagnert av et lysglimt like kraftig som en blitz samt et smell som en kinaputt ;D.
Jeg er fremdeles fundamentalist ;D. Jeg lurer på om Ref 110 er mer servicevennlig; kan man skifte rør og justere bias på en grei måte selv? Forhåpentligvis eksploderer den ikke ved rørkollaps ;D.
Egentlig hadde jeg ønsket at ARC kom med en integrert forsterker i Ref serien med rør....
Det burde være en smal sak å lage en servicevenlig forsterker i dag. Kanskje autobias?Pesquera skrev:Audio Research har alltid vært notorisk servicefiendlige.
diamond73 skrev:VOFF - det burde bli unødvendig, tenker den lander mer mot 30,000,-
Mvh. AT
Har også en VT-100. Tidligere eier hadde aldri noe problem med denne. Helt til jeg fikk fatt i den og satte inn uoriginale rør. Fyrverkeri i min også.Voff skrev:Jeg er en lykkelig(?) eier av en VT100MKII. Egentlig så hadde jeg tenkt at dette skulle bli min siste ( ;D) forsterker. Lydmessig er den jo en klassiker. Problemet er at den er forsterkernes svar på en vintage Ferrari; den er dyr å holde. Justering av bias på ingangsrørende er visstnok et sant helvete; Kvannlid bruker 6 voltmetre samtidig under prosessen. For oss som bor i ødemarka er det et styr å sende denne mastodonten (som forøvrig er for tung for posten) til andre kanten av landet for rørbytte og justering. Et annet problem med VT100 er at dersom driverøra går (skjedd to ganger hos meg ) så ryker to motstander, to transistorer pluss to utgangsrør . Dette skjer akkompagnert av et lysglimt like kraftig som en blitz samt et smell som en kinaputt ;D.
Oj...spennende kombinasjon. Gratulerer så mye. Du får legge ut noen bilder når de ankommer...DevilEj skrev:Da venter jeg inn en ls26 og HD220 til helgen som skal overta driften av mine ML Summit. Nå er det bare å glede seg
Dette var en av grunnene til at jeg solgte min VT100 mk.II for 5 år siden. Bare en liten kommentar: hvis Kvanlid bruker 6 voltmeter så må det være fordi han liker å brife litt.... Det ligger en fin beskrivelse inkl bilder ute på nettet omkring dette med rørbytte. Synes å huske at han greide seg med to stk + tre timers jobb.Voff skrev:Jeg er en lykkelig(?) eier av en VT100MKII. Egentlig så hadde jeg tenkt at dette skulle bli min siste ( ;D) forsterker. Lydmessig er den jo en klassiker. Problemet er at den er forsterkernes svar på en vintage Ferrari; den er dyr å holde. Justering av bias på ingangsrørende er visstnok et sant helvete; Kvannlid bruker 6 voltmetre samtidig under prosessen. For oss som bor i ødemarka er det et styr å sende denne mastodonten (som forøvrig er for tung for posten) til andre kanten av landet for rørbytte og justering. Et annet problem med VT100 er at dersom driverøra går (skjedd to ganger hos meg ) så ryker to motstander, to transistorer pluss to utgangsrør . Dette skjer akkompagnert av et lysglimt like kraftig som en blitz samt et smell som en kinaputt ;D.
Jeg er fremdeles fundamentalist ;D. Jeg lurer på om Ref 110 er mer servicevennlig; kan man skifte rør og justere bias på en grei måte selv? Forhåpentligvis eksploderer den ikke ved rørkollaps ;D.
Egentlig hadde jeg ønsket at ARC kom med en integrert forsterker i Ref serien med rør....
Kankje det er din gamle jeg har? ;DFinn M skrev:Dette var en av grunnene til at jeg solgte min VT100 mk.II for 5 år siden.
Jeg har kun hørt MKII som regnes for å være klassikeren. Forandringen fra MKI er en betydelig større strømforsyning (fra 270 Joules til 540 joules). MKII kan virkelig levere bass. Som gode kraftige transistortrinn.Baard skrev:Hei AR venner
Audio Research VT100 finnes i mange MK utgaver.
Hvilke av disse er best - lydmessig, og hvem av dem er mest service vennlig eller stabile?
I tilfelle regner jeg med at den har det bra...?Voff skrev:Kankje det er din gamle jeg har? ;DFinn M skrev:Dette var en av grunnene til at jeg solgte min VT100 mk.II for 5 år siden.
Solgte du den Nordover? 8)
Takk -det er det jeg også har fått forståelsen av. Lydmessig en juvel, men stabilitet litt mer tvilsom??Voff skrev:Ryktene sier at MKIII ikke er like musikalsk som MKII. Dette har jeg altså ikke hørt selv.
Jasså, denne sida finnes fremdeles? Det var den som fikk meg til å forså at jeg ikke skulle prøve å skfte rør selv!Baard skrev:Hvor regelmessig - kan du angi et timetall?
http://mycollins.net/audio/artube1.html
Liker denne bildeserien!
neida - regna ikke med det. Men hvis vi sier ca 4 år på en MkII variant så er vel det innenfor normal bruk og normalt vedlikeholds intervall kanskje :Finn M skrev:Jeg sitter ikke å teller timer, jeg hadde forsterkeren min i tre år før jeg skiftet rør. Og da var rørene i følge selger brukt ca 1000 timer da jeg kjøpte den.
Selvfølgelig er det greiere med de nyere modellene som Reference 110 der man kan få timeantallet opp på displayet med et tastetrykk....