Cato G.
Hi-Fi interessert
Jeg har
Jeg har flere typer 6H30 rør liggende: Jeg har fire Reflektor NOS 6H30 DR liggende, 4 Sovtek og 8 Electro Harmonix. Et av Reflektor-rørene er ikke så bra som de andre (som er pre-1986 og OTK-godkjent), og jeg vil gjerne plassere det der hvor det gjør minst "skade". Jeg kjøpte mine Reflektor rør nye/ubrukte, men de har nå noen tusen timer på baken, og derfor vil jeg teste de opp mot nye og selekterte Electro Harmonix rør. I strømforsyningen har jeg et nytt russisk Svetlana 6550 NOS og et "plain" Sovtek 6H30.En må vel ha skjema for å klargjøre hvilket rør som er hva, men det er vel bare å rulle rundt på rørene for å finne ut hvilket som støyer? Det sikreste å få rørene testet. Skal ikke være nødvendig å få preamp rør "matchet", men jeg gjør det alikevel
Ellers så er det ikke mye å velge i når det gjelder 6H30 rør. Mitt forslag er å bruke noen kroner ekstra og kjøp EH goldpins. Disse skal være noe bedre selektert enn Sovtek sine, selv om de kommer fra samme fabrikken. Har en mye penger og tid å lete finnes NOS 6H30DR rør, men disse er blitt svindyr. Ellers så har 6550 røret i strømforsyningen mye å si for lyden, og dette + 6H30 røret i strømforsyningen varer bare erfaringsmessig 1500t før det påvirker lydbildet. Rørene i signalveien skal vare rundt 3000t
Sist redigert: