Kule-Trygve
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 04.02.2008
- Antall liker
- 289
Tror Renaissance- kablene fungerer like godt til alt
Ja, da er ARC Reference 5 SE lansert. Så da raser vel bruktprisene på Reference 5....SOA skrev:
Ville heller bedt om en 230V utgave siden det er nettspenningen i Norge.....
Må prøve å få en 220v utgave fra statene....
Nåja, designet har jo også blitt brukt på 90-tallet. Her VT130 fra 1996, forøvrig en glimrende forsterker.Ellers interessant at ARC flørter med 70-talls look.
Dette stemmer vel ikke. Reference 210 og 110 har vel samme kretsdesign...Tja ARC har vel latt det gå "sport" i Reference navnet, dessverre. Det er jo nesten bare Reference produkter som blir lansert for tiden...
Når det gjelder REF110 (REF150), så er denne strengt tatt en VT100 som fikk nytt navn (og dertil høyere pris). Ser du på oppbyggning så har den ikke så mye felles med dei "ekte" Reference forsterkerene 210 og 610......
Utrolig lekker sak det der. Det er bare å begynne å spare!Ref75 på Newport Show
Dette stemmer vel ikke. Reference 210 og 110 har vel samme kretsdesign...
Kan ikke se at ref 110 er identisk med VT100: den har større strømsforsyning enn VT100 men litt mindre enn VT100 MKII/MKIII. Kretsene synes forskjellig også. Dessuten brukes det tidvis andre typer rør....
På den annen side er VT100 MKII en klassiker....
Ref75 på Newport Show
Vis vedlegget 140208
KT120 rør, 75 Watt..... må si at denne såg meget interessant ut....
Men det kommer an på prisen selvsagt. Når de legger opp til Reference standard så blir den nok ikke billig...
Prisen blir $9000 i USA, så tipper veil pris i Norge blir rundt 85k NOK.Skal jeg tippe på ca.75k? ARC REF forsterkerene koster rundt 1k for hver W i dei andre utgavene
REF210, kostet ca.210k. REF110, kostet ca.110k.........
Ref 110 TubeKretsene på REF210 og REF110 er fundamentalt forskjellige, med helt andre rør i bruk og helt annen strømforsyning.
VT100 MkIII og REF110 har eksakt samme rør og type strømforsyning og etter hva jeg kan se samme filosofi og layout, bortsett fra at
printet er "liggende" i REF110. Prisen økte derimot fra ca.75k til 110k......
REF210 er bygget på lesten til REF610 og disse to forsterkerene skiller seg ganske mye ut fra resten av sortimanget. REF-serien var fra tidligere
en påkostet serie som dannet toppen av Audio Research sine produkter, nå er snart alle produktene for salg med REF-navn. ARC har jo nye eiere som vel vil bruke dette for hva det er verdt.....Dessverre......
Hvor stort prutningsmonn er det?Det blir 85 ja , jeg har fått det bekreftet av Frode , Acoustic Tuning .
Det opplyses det ingenting omHvor stort prutningsmonn er det?
Det blir 85 ja , jeg har fått det bekreftet av Frode , Acoustic Tuning .
Dette liker jeg, fine i svartReference 250 i svart. Hva sier du jakr...angrer du fargevalget på dine 250, eller er du endelig omvendt til ekte ARC fundamentalist
KT120 rør, 75 Watt..... må si at denne såg meget interessant ut....
Men det kommer an på prisen selvsagt. Når de legger opp til Reference standard så blir den nok ikke billig...
Ref75 på Newport Show
Vis vedlegget 140208
Hullene er der så det er nok bare å bestille fra ARC..........Utrolig vakkert,men ARC skal ha rack håndtak
mvh