oyvjorge
Hi-Fi freak
Noen som har prøvd å bytte signalrør på effektforsterkerne til ARC? Har en gammel VT130SE jeg tenkte å prøve det på. Er det noe å hente? Kunne tenkt meg litt mer åpenhet feks.
Hæ? Den forsterkeren er vel så åpen det kan bli. ;DNoen som har prøvd å bytte signalrør på effektforsterkerne til ARC? Har en gammel VT130SE jeg tenkte å prøve det på. Er det noe å hente? Kunne tenkt meg litt mer åpenhet feks.
Men du har ikke hatt den selv eller prøvd å bytte rør i den?Hæ? Den forsterkeren er vel så åpen det kan bli. ;DNoen som har prøvd å bytte signalrør på effektforsterkerne til ARC? Har en gammel VT130SE jeg tenkte å prøve det på. Er det noe å hente? Kunne tenkt meg litt mer åpenhet feks.
Har hørt den....
Kan dessverre ikke hjelpe deg med erfaringer når det gjelder REF250, men gjør ARC slik de gjorde med REF210 når den ble lansert med KT120, så var oppgraderingen av tidligere modeller bare tilgjengelig en kort periode. Så det er vel bare å slå til visst prisen ikke er hindsides?Hei, noen av dere som har oppgradert ref 250 til ref 250SE?
Erfaringer?
jakr
Er vel ikke den vakreste kreasjonen i ARC sin portefølje etter min meningNytt fra CES.
ARC Reference 160M
Some manufacturers weren't exhibiting at CES but did have suites elsewhere in the Venetian hotel. One such was Audio Research, who was showing the first amplifier to be designed following the passing of the company's long-time Senior Design Engineer, Ward Fiebiger, who died of a heart attack last March. The Ref160M monoblock offers around 150W into 8 ohms and will cost in the region of $30,000/pair. If you look closely at the photo, you can see that the illuminated power meter on the front panel is transparent, allowing you to see the glowing tubes behind it.
Vis vedlegget 476200
Vis vedlegget 476201
Ikke tull! De kaster pengene etter degDa er det vel bare til å forberede seg på å gå den tunge veien til banken med lua i hånden.
Helt uenig JK. Dette var råstilig og lekker design imo. Flott å se at ARC fornyer seg, og monotrinn fra ARC i denne klassen er det lenge siden vi har sett. Tenker også disse har det nye sikringskretsen ala VT80 SE, slik at man unngår at katodemotstanden ryker ved rørhavari. Bra!Er vel ikke den vakreste kreasjonen i ARC sin portefølje etter min meningNytt fra CES.
ARC Reference 160M
Some manufacturers weren't exhibiting at CES but did have suites elsewhere in the Venetian hotel. One such was Audio Research, who was showing the first amplifier to be designed following the passing of the company's long-time Senior Design Engineer, Ward Fiebiger, who died of a heart attack last March. The Ref160M monoblock offers around 150W into 8 ohms and will cost in the region of $30,000/pair. If you look closely at the photo, you can see that the illuminated power meter on the front panel is transparent, allowing you to see the glowing tubes behind it.
Vis vedlegget 476200
Vis vedlegget 476201
Er også nok en VS-klasse basert krets som er flyttet opp i REF land....
...tror heller på en forbedret Ref 150 SE i monoutgave...Ellers så kan det se ut fra rørbestykningen at det er en VS115 krets som er brukt, bare tilpasset KT150 rørene.
Som egentlig er en VT100 MkIII.......tror heller på en forbedret Ref 150 SE i monoutgave...Ellers så kan det se ut fra rørbestykningen at det er en VS115 krets som er brukt, bare tilpasset KT150 rørene.
Du fornekter deg ikke J . Vi får ta et møte snart. Lenge siden nå...Som egentlig er en VT100 MkIII.......tror heller på en forbedret Ref 150 SE i monoutgave...Ellers så kan det se ut fra rørbestykningen at det er en VS115 krets som er brukt, bare tilpasset KT150 rørene.
He,He. Er ikke så glad i at de "Utvanner" REF klassen... Er blitt et sannsurium av komponenter som det begynner å bli vanskelig å forstå seg på, og hva det er en egentlig kjøper. Nå er jeg jo en skikkelig blodfan av ARC så tviler ikke på at alt de lager er noe av det beste som er på markedet, men føler det er mer ryddig å holde seg til tradisjonen der REF-produktene var noe spesielt og laget for å flytte grenser, og ikke bruke enklere kretser med litt bedre komponenter og kabinetter....Du fornekter deg ikke J . Vi får ta et møte snart. Lenge siden nå...Som egentlig er en VT100 MkIII.......tror heller på en forbedret Ref 150 SE i monoutgave...Ellers så kan det se ut fra rørbestykningen at det er en VS115 krets som er brukt, bare tilpasset KT150 rørene.
Som egentlig er en VT100 MkIII.......tror heller på en forbedret Ref 150 SE i monoutgave...Ellers så kan det se ut fra rørbestykningen at det er en VS115 krets som er brukt, bare tilpasset KT150 rørene.
He,He. Ikke noe galt med VT100 nei. Hadde en VT100 MkIII i mange år, men det er mange hakk opp til kretsene i den "gamle" REF klassen. Har gått gradenene oppover og nå sist fra CD5 til CD REF8 og det er store forskjeller ute og går når ARC bruker rør i strømforsyningen.Som egentlig er en VT100 MkIII.......tror heller på en forbedret Ref 150 SE i monoutgave...Ellers så kan det se ut fra rørbestykningen at det er en VS115 krets som er brukt, bare tilpasset KT150 rørene.
...og hva er galt med VT100?
Forresten er det noe prutningsmonn på nytt ARC greier her i landet? Noen som vet?
Jeg hadde en VT100 MkIII som jeg kjøpte demobrukt en gang rundt 2005 tror jeg det var. Den var orginalt levert med Sovtek og levetid på rørene var oppgitt til 2000t fra ARC, noe som stemte godt. ARC benyttet senere selv Winged C da Sovtek rørene ikke var mye å skryte av for å si det mildt....Winged C holder bare 2000t i min VT 100...
Jeg hørte stor forskjell på Sovtek vs Winged C i sin tid da jeg hadde VT100. Har ingen problemer med å høre forskjell på de forskjellige typene 6550 jeg har testet i strømforsyningen i REF5/REF210/REF CD8. Har testet NOS Tung Sol, nyprodusert Tung Sol, NOS RCA, Winged C og JJ Tesla. Sovtek/Svetlana og Kinarør gidder jeg ikke engang teste...Som sagt så skiftet jeg mine winged C etter ca 2000 timer da bias begynte å fluktuere/være ustabil. Det var rutinesjekking av bias som avslørte det.
Hører ikke forskjell på winged C og de nye Svetlana 6550 jeg nå bruker. Det lyser blått som bare det!
Det er en VT100MKII.
For et fantastisk oppsett! Tenker det blir mange timer med kvalitetstid foran anlegget.Tenkte jeg skulle laste opp et bilde av hvordan alteret ble seende ut etter at all elektronikk og det som setter lyd i bevegelse har blitt satt på hjul. Meget praktisk. Neste blir å sjekke ut hvordan jeg skal få stivet av randkanten på panelene slik at de små vibrasjonene som er der under påtrykk forsvinner. Alltid et lite problem en skal jobbe med..Katten koser seg.
jakr
Har ikke testet dette, men koster nesten ingen ting så bytter de sammen med 6550 røretSmårørene holder vel lengre enn 1500 timer?
Kan se ut som den er erstattet med GSPre. Er ikke lett å navigerer seg gjennom produktlinjene til ARC om dagen...Synes som SP20 er ute av sortimentet hos ARC. Finner den ikke lengre på hjemmesidene deres. Det var synd. Kunne tenkt meg en slik.
Liker ikke utseende på denne. Dessuten koster den 65% mer enn SP20; 165 000kr er totalt utelukket for meg. Pass!Kan se ut som den er erstattet med GSPre. Er ikke lett å navigerer seg gjennom produktlinjene til ARC om dagen...
Kan dessverre se ut som "strategien" til de nye eierne er å pakke "gamle" komponenter inn i ny boks og øke prisen med 50%....Liker ikke utseende på denne. Dessuten koster den 65% mer enn SP20; 165 000kr er totalt utelukket for meg. Pass!Kan se ut som den er erstattet med GSPre. Er ikke lett å navigerer seg gjennom produktlinjene til ARC om dagen...