Takk for avklarende ... oppklaring!Cobra2 skrev:Ja, OC9 mkIII har "Line contact" / "Micro-line"-nål.
Ja, en finere slipning varer (teoretisk) lengre.
Mr "Sreten" har LANG fartstid med vinyl.
Takk for avklarende ... oppklaring!Cobra2 skrev:Ja, OC9 mkIII har "Line contact" / "Micro-line"-nål.
Ja, en finere slipning varer (teoretisk) lengre.
Mr "Sreten" har LANG fartstid med vinyl.
Da er den bestilt. Spanderer du et ekstra armrør til VPIarmen min?Lagga skrev:AT33 Mono Limited Edition MC
Vennlig hilsen
Morten
Bestilte via Joynet. Beklager, men noen stereoversjon av AT 33 har jeg ikke.Vidar P skrev:LPGear? Har du en stereoversjon av AT33 også, så man kan glede seg til en relativ omtale med monopressinger?
;DParelius skrev:Da er den bestilt. Spanderer du et ekstra armrør til VPIarmen min?Lagga skrev:AT33 Mono Limited Edition MC
Vennlig hilsen
Morten
Ja ja, jeg forstår mindre og mindre. Men nå kom det altså en i posten, og det er en Anniversary (og ikke Limited Edition). Ikke greit å bli klok på noe her.Lagga skrev:;DParelius skrev:Da er den bestilt. Spanderer du et ekstra armrør til VPIarmen min?Lagga skrev:AT33 Mono Limited Edition MC
Vennlig hilsen
Morten
Mnjaa, jeg bidrar gjerne med en god malt til en kommende lytteseanse........?
Vennlig hilsen
Morten
Det er vel dynamisk compliance som er mest relevant i denne sammenheng, er det ikke?Vidar P skrev:Ikke egentlig vel, fordi de er vel oppgitt med forskjellig hz her og der, som gjør det hele vanskelig sammenliknbart noen ganger.coolbiz skrev:Uansett har AT33EV og OC9/MLIII så ulik compliance at de vel i liten grad er kandidater til samme arm(?)
Statisk compliance, begge ved 100hz, er faktisk temmelig lik, med 35 vs 40x106 cm/dyne.
Håper du deler dine erfaringer med ossIkke den største responsen her, men jeg tok sjansen og bestilte en AT 33 EV fra Hong Kong...........så da får jeg etterhvert svar på hvordan den spiller opp mot en Denon 103R. Får mulighet til å teste i 2 spillere også....................
A propos (har selv Thorens td 126), blir originalarmen tp 16 for lett og laus for AT i denne klassen?Har fått testet AT 33 EV litt nå, og du verden...............det spiller bra. Så langt er den satt i et Ortofon LH-9000 headshell og testet på min Thorens TD 521 med Jelco 750L 12 tommers arm. Funket absolutt best med Tag McLaren riaa'en min, og ikke Primare Riaa'en som jeg synes spiller bedre med Denon 103R pickupen.
Skal få rigget opp en Thorens TD-125 (muligens til helgen) og får da testet begge pickuper i forskjellige kombinasjoner.
Hei.A propos (har selv Thorens td 126), blir originalarmen tp 16 for lett og laus for AT i denne klassen?Har fått testet AT 33 EV litt nå, og du verden...............det spiller bra. Så langt er den satt i et Ortofon LH-9000 headshell og testet på min Thorens TD 521 med Jelco 750L 12 tommers arm. Funket absolutt best med Tag McLaren riaa'en min, og ikke Primare Riaa'en som jeg synes spiller bedre med Denon 103R pickupen.
Skal få rigget opp en Thorens TD-125 (muligens til helgen) og får da testet begge pickuper i forskjellige kombinasjoner.
Ole G
A propos (har selv Thorens td 126), blir originalarmen tp 16 for lett og laus for AT i denne klassen?Har fått testet AT 33 EV litt nå, og du verden...............det spiller bra. Så langt er den satt i et Ortofon LH-9000 headshell og testet på min Thorens TD 521 med Jelco 750L 12 tommers arm. Funket absolutt best med Tag McLaren riaa'en min, og ikke Primare Riaa'en som jeg synes spiller bedre med Denon 103R pickupen.
Ole G
Tak for en fin beskrivelse med sammenligningen med at-oc9 som jeg har haft.Jeg liker begge godt, og har hørt 103'ere spille forbløffende godt, bl.a. hos Rudi. Har ingenting imot den, men det er en pickup jeg ville velge for
f.eks. 70talls hardrock, i mine ører er den litt "rough and ready".
AT lyst, hmm, jo - det er slik f.eks. en OC9 spiller. AT 33 er i mine ører en divisjon over, den er luftig, den har finesse, og den har et solid bassfundament.
Derav analogien mellom CV og BW.....
Vennlig hilsen
Morten