Audiolense fra Juice Hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.274
    Antall liker
    13.550
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Husker dessverre ikke, dette er ganske lenge siden.
    focusriten var 4 kanaler og presonus var 6 kanals.
    Lånte de i 4SOUND sjappa på Schous Plass i Oslo mens jeg bodde på Tøyen.
    Veldig greie folk, fikk teste forskjellige lydkort inntil jeg var fornøyd.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.274
    Antall liker
    13.550
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Er det mulig å se youtube uten forsinkelse på lyd?

    Har forsøkt med et filter med "mimimum delay XO" i AL corr. prosedyren, og satt 0 millisekund på buffering i device settings i JRiver.
    Likevel er det kraftig forsinkelse på lyden.
    Kan det være noe forsinkelse i selve WDM driveren mon tro?

    Ikke noe must å få til dette for min skyld, da jeg stort sett kun lytter til musikk.
    Men det hadde vært fint å se noen klipp på tuben av og til da.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.865
    Antall liker
    5.754
    Sted
    oslo
    wmd bruker vel live playback buffer settingen, under "advanced".
    kan hende du bare har endret den vanlige playback bufferen?
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.988
    Antall liker
    4.427
    Er det mulig å se youtube uten forsinkelse på lyd?

    Har forsøkt med et filter med "mimimum delay XO" i AL corr. prosedyren, og satt 0 millisekund på buffering i device settings i JRiver.
    Likevel er det kraftig forsinkelse på lyden.
    Kan det være noe forsinkelse i selve WDM driveren mon tro?

    Ikke noe must å få til dette for min skyld, da jeg stort sett kun lytter til musikk.
    Men det hadde vært fint å se noen klipp på tuben av og til da.
    Tror det er vanskelig å få det helt synkront, dessverre. Men det hjelper med et kortere korreksjonsfilter.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.274
    Antall liker
    13.550
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Ok, skal titte på advanced i jriver, og se om jeg finner ut av noe der.
    Bx, er det ikke minimum delay XO som blir det korteste man kan få til av filtre?

    Likevel blir filteret kanskje ikke kort nok når man kjører et 4-veis filter, eller har ikke det noen betydning?
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.988
    Antall liker
    4.427
    Det stemmer Bergfinn. Men jeg tror konvolveren i jriver bruker lengre tid på å filtrere når filtrene blir lengre. Den er ikke optimalisert for lav latency.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.274
    Antall liker
    13.550
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Nå fant jeg også lantency settingen i advanced menyen på jriver og satte den som alt annet jeg kan finne til minimum.
    Det er fortsatt svært langt etterslep i lyd på yotuben, så da skrinlegger jeg hele forsøket i denne omgang.
    Om det fortsatt er noe jeg kan ha utelatt, ønskes tips velkomne.

    Jeg har det helt ok med kun å lytte til musikk.:)

    Etter hvert som årene har gått har interessen for å titte på en TV-skjerm avtatt kraftig.:p
    Faen meg ille nok med de jækla mobilene og pc'er.:cool:
     

    ugn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Innlegg
    244
    Antall liker
    119
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Bx: leser jeg det riktig at et hifi-oppsett med audiolense ikke nødvendigvis vil kunne fungere i en stue med TV? Mtp latency og bilde.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.988
    Antall liker
    4.427
    @bergfinn,

    Nå ser jeg at du kan åpne youtube i jriver. Og så er det en link til google video, og der kan du søke opp NRK og se på nett-TV. Sikkert også mye annet. Og da synkroniserer jriver for deg, også med ttd og lineærfase filtre.

    @ugn,

    TV kan nok være en utfordring. Hvis du kan ta ut lydsignalet fra kabel-tv-boksen, så får du litt latency fra tv-bildet å gå på. Hvor mye det er varierer. Men hvis du tar det analoge signalet ut av tv-en så er dette allerede synkronisert med bildet, og da skal proseseringen gå rimelig kjapt. Du får samme latency-forsprang om du kjører nett-TV.

    Det er også forskjeller på ulike lydkort og avspillingsmetoder (direct sound vs wasapi vs Asio. Lynx-kortet mitt er så kjapt at lyden kommer merkbart før TV-en når jeg kjører uten korreksjon og tar inn lyden før TV-en. Dessverre er dette ute av drift for øyeblikket, så nå har jeg litt lyd-etterslep på begge mine TV-er.

    Men altså - nett-TV og alt annet som kjøres gjennom jriver ser ut til å fungere så det suser etter;D
     
    • Liker
    Reaksjoner: ugn

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Hei, jeg lastet ned ny versjon av JRiver Media center 23 i dag.

    Når jeg laster inn Audiolensefiltrene så slår volumet seg på full utstyring og peaklevel ligger på godt over 100%. Er det noen som har opplevd noe liknende og vet hvordan man kan fikse det?
    Da har BX vært en engel og funnet ut at det er en bug denne i den nye JRiver versjonen. Da er det bare å vente på ny oppdatering. :)
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.988
    Antall liker
    4.427
    Takk, men denne gangen har jeg kun vært sendebud. Matt Ashland (JRiver) er alltid lydhør når jeg kontakter han. Jeg er imponert over de gutta der. Og JRiver blir bare bedre og bedre.
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Billig start, sikkert grei. Så bygger du vel forsterkere med RCA og slipper å mekke nye kabler. Men sannsynligvis trenger du mikrofonforsterker da det virker som de fleste sliter med umik og AL, og muligens også en volumkontroll hvis du ikke er sugen på å bruke Jriver til slikt

    Men kom igjen... summa summarum havner du ikke langt under prisen på en brukt RME ufx med volumknott hvor du har alt integrert. Og... den rapporteres DÖNN stabil fra både halv-og helislandurmadurinn
    Stötte loves og lyd på 5 minutter med kvalifisert hjelp garanteres.

    Hvor mangeveis blir forresten din nye kreasjon?
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Du har sikker rett, Johan.
    Vi holder oss på den smale sti - godt opptråkket er den også.

    madurinn - mannen
    Icelandic er ekki minn sterkasta hlið

    BB
     

    ugn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Innlegg
    244
    Antall liker
    119
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Bx: Takker for forklaringen!
    Så det er ikke selve AL(/jriver) som er problemet, at filterene som er generert forsinker lyden og bildet kommer uten forsinkelse?
    Mer i rettning av lyd og bilde-signalene bør hentes ut et sted i kjeden hvor de er synkrone?

    OB-BB: Trenger du å låne en UMIK for å teste litt er det mulig.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.274
    Antall liker
    13.550
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Ingen analog input for skikkelig mic.
    Styr unna.

    Kjøp brukt RME
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.588
    Antall liker
    7.123
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Umic får du med kalibreringsfil, og trenger ikke mikrofonforsterker.

    Johan-Kr
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Testet umik mot earthworks med individuell kalibrering hjemme og var drastisk forskjell i toppen. Kalibreringen til ymik er nok ganske generell.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.588
    Antall liker
    7.123
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Du skal ikke se bort fra det - uMic er bi-bi-billig, tross alt.

    Johan-Kr
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Jepp, fin til sitt bruk, men synd å kjipe ut på mikk når oppsettet og programvaren ellers er så potent og helt avhengig av en nogenlunde korrekt måling
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.138
    Antall liker
    2.426
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.501
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Du får gjøre som Johoo og de andre sier .RME er saken med remote. Dayton mic fra Cross spektrum labs en full god gunstig løsning. Litt lingvistisk skjerping på orntlig nordisk og hjelpen er nær.
    Har vært støtte kontakt for vanskeligere cases en du kjære Ob.
    Nå driver jeg såklart å selge kunnskap jeg egentlig ikke har men har selvfølgelig en agenda??????
    H
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.457
    Antall liker
    3.711
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Du får eventuelt godsnakke litt med The shy, kanskje du får låne Earthworks mikrofonen hans litt.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Dette er bra - et fantastisk forum om man treffer riktig nerve - masse hjelp, tusen takk!

    Selv er jeg meget svak for miniDSP-produktene. Mye fordi de gjør morro teknologi tilgjengelig og mye fordi de på en gunstigere kronekurs ga masse for pængen. Har hatt og har en god del biter fra dem og er meget fornøyd (ift pris, selvfølgelig og sikkert en eller to vektorer av uvitenhet også) med det som er prøvd ut her.

    RME er nok veien jeg kommer til å gå. Blir for skummelt å sitte alene med en sort boks ingen vi ta si hand i. Bedre da, å sitte i uslettelig gjeld i beste islandske manér for å komme rundt svingen. Dette kommer til å svi. Jeg vet det. Det kommer til å svi.

    Skallen er skrudd inn på RME - takk for innspill, Gutter.

    The Shy virker så bister for tida at han tør jeg i alle fal ikke fraternisere med.

    BB
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.163
    Antall liker
    16.252
    Sted
    Langesund
    Dette er bra - et fantastisk forum om man treffer riktig nerve - masse hjelp, tusen takk!

    Selv er jeg meget svak for miniDSP-produktene. Mye fordi de gjør morro teknologi tilgjengelig og mye fordi de på en gunstigere kronekurs ga masse for pængen. Har hatt og har en god del biter fra dem og er meget fornøyd (ift pris, selvfølgelig og sikkert en eller to vektorer av uvitenhet også) med det som er prøvd ut her.

    RME er nok veien jeg kommer til å gå. Blir for skummelt å sitte alene med en sort boks ingen vi ta si hand i. Bedre da, å sitte i uslettelig gjeld i beste islandske manér for å komme rundt svingen. Dette kommer til å svi. Jeg vet det. Det kommer til å svi.

    Skallen er skrudd inn på RME - takk for innspill, Gutter.

    The Shy virker så bister for tida at han tør jeg i alle fal ikke fraternisere med.

    BB
    Jaggu sa jeg bister. Nettopp ferdig med oppussing av stua, har laget noen avsindige hornsubber, som virker og ha ekstreme kvaliteter. Svever nesten litt over bakken for tiden. Låner gladelig ut mic med micpreamp så det så;)
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Sånn skal man ta en telemarking - les og lær!
    Gratulerer med meningsfull fritid. Inneholder alt bortsett fra øldrikking og kvinnfolkskryt.
    Tror Roald må på banen fortere enn svint.......
    Venter på flere bilder av nyriggen. Golvet og veggen ble flott.
    Takker når det drar seg til.
    BB
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.163
    Antall liker
    16.252
    Sted
    Langesund
    Testet umik mot earthworks med individuell kalibrering hjemme og var drastisk forskjell i toppen. Kalibreringen til ymik er nok ganske generell.
    Vi tok målinger med både Earthworks og umik på subben min. Under 200 Hz var de veldig like. Prøvde også en Behringer 8000 den hadde 5 db lavere nivå ved 15 Hz
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.988
    Antall liker
    4.427
    Konvolveren i jriver har en del latency, men når du kjører bildet også gjennom jriver så er det automatisk lipsync involvert. Og så kan det være nødvendig å tweake litt OCA ukjent latency i systemet...
     

    Consul

    Medlem
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    24
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    4
    Spørsmål, Laptop med Audiolense XO - RME UFX -rett i effektforsterkere i 4 kanals oppsett. Trenger jeg noe mer bortsett fra målemikrofon, og hvilken bør man kjøpe ?

    Mvh
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.988
    Antall liker
    4.427
    Den ser bra ut den Dayton mikrofonen. Men den krever phantom power. Mikrofonforsterker, antar jeg. De to går jo ofte sammen. Stemmer det, Arne?

    Ellers så fungerer vel USB mikrofonen til OpenDRC greit også. Da får du linjesignal direkte.
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.138
    Antall liker
    2.426
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Ja det stemmer,men Consul sier han har Rme og da er der mic forsterker og phantom spenning i den [emoji12]


    Mvh
    ArneM
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.138
    Antall liker
    2.426
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Har glemt den Iom Habicht hadde problemer i sin tid med den... Kan prøve igjen..


    Mvh
    ArneM
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.501
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vi var vel fler som slet med Umik og AL. Bjarnetv hadde også problemer.
    Men som jeg sa den gangen, det å måtte kjøpe en calibrert Dayton fra Cross Spectrum er vel ikke noen dealbreaker i forhold til AL.
    I etttertid, snarere tvert om mad tanke på JoHoo sine gode resultater med sin.

    H
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn