ArneM
Dsp er et must !
Men så du hadde egen sone til vinyl,det er ikke nødvendig for å spille... Hos meg går det helt sømløst mellom cd,vinyl og strømning.. Kun en sone.
6,0 eller høyereJeg har AL versjon 5.5. Jeg trenger kanskje ny versjon for å kjøre AL Convolver?Tommelopp!
Høres jo bra ut, da prøver jeg det Regnet med at det kanskje ble noe krøll med rekkefølgen på kanalene?vet ikke helt om jeg har misforstått problemstillingen her, men er det ikke bare å velge 10 channels fra output format i dsp studio?
hos meg funker det i allefall knirkefritt.
Hmm..var det ikke med ett års gratis oppgradering i prisen på XO ;-)Ja. Du må ha siste utgave. Konvolveren er gratis inntil videre...
Men jeg har RIAA-korreksjon i filteret i vinylsonen.Men så du hadde egen sone til vinyl,det er ikke nødvendig for å spille... Hos meg går det helt sømløst mellom cd,vinyl og strømning.. Kun en sone.
Jo, så med en fersk lisens er det bare å installere seneste, og så hive en kopi av lisensnøkkelen over i den nye programfolderen.Hmm..var det ikke med ett års gratis oppgradering i prisen på XO ;-)Ja. Du må ha siste utgave. Konvolveren er gratis inntil videre...
Aha... Jeg bruker separat riaa trinn......Men jeg har RIAA-korreksjon i filteret i vinylsonen.Men så du hadde egen sone til vinyl,det er ikke nødvendig for å spille... Hos meg går det helt sømløst mellom cd,vinyl og strømning.. Kun en sone.
Topp! Da prøver jeg å installere AL6.1, som jeg tror er den siste innenfor et år siden jeg kjøpte.Jo, så med en fersk lisens er det bare å installere seneste, og så hive en kopi av lisensnøkkelen over i den nye programfolderen.Hmm..var det ikke med ett års gratis oppgradering i prisen på XO ;-)Ja. Du må ha siste utgave. Konvolveren er gratis inntil videre...
Fulgte oppskriften din, og alt ser tilforlatelig ut, men ingen lyd.. Opptaket i 10 kanaler i AL ble greit, lagret i convolverformat. Installerte convolver, og fikk lagt inn filteret.Hopp over Jriver 's convolver....
Last ned og installer Audiolense convolveren,velg Audiolense convolver i filtype ved filtertype.
I Jriver,Ta vekk avhuking for convolveren og sett utgang til 2 kanaler samt at du velger Audiolense som lydkort.
Lag ny korreksjonsfil i Audiolense med 10 kanaler.... Veg denne i Audiolense convolveren og du er oppe å kjører...
Fortsatt ingen suksess. Prøvd standalone i dag, slo av Jriver, og startet opp AL convolver. Det lyser grønt i Stream-knappen. Når jeg spiller vinyl ser jeg signal inn fra RME UFX TotalMix, og i Windows på riktig Recording device, men ingenting ut igjen på Software Playback i RME TotalMix. Lagret et filter i .cfg/.wav-format, og satte antall kanaler i Jriver til 10, og aktiverte Jriver convolveren, og byttet lydkort til RME UFX, da virker det, og kanalmappingen er også riktig.Stand-alone er perfekt for vinyl. Mer brukervennlig enn jriver imo.
Re: en utgave: Alt er pakket inn i samme installasjonen. Konvolveren har 32 og 64 bits kode for å matche med det du ellers bruker av software på PC-en.
Kan du sende meg Alc-fila og målefila? Jeg har lyst til å sjekke om alt er som det skal...Fortsatt ingen suksess. Prøvd standalone i dag, slo av Jriver, og startet opp AL convolver. Det lyser grønt i Stream-knappen. Når jeg spiller vinyl ser jeg signal inn fra RME UFX TotalMix, og i Windows på riktig Recording device, men ingenting ut igjen på Software Playback i RME TotalMix. Lagret et filter i .cfg/.wav-format, og satte antall kanaler i Jriver til 10, og aktiverte Jriver convolveren, og byttet lydkort til RME UFX, da virker det, og kanalmappingen er også riktig.Stand-alone er perfekt for vinyl. Mer brukervennlig enn jriver imo.
Re: en utgave: Alt er pakket inn i samme installasjonen. Konvolveren har 32 og 64 bits kode for å matche med det du ellers bruker av software på PC-en.
Filer sendtKan du sende meg Alc-fila og målefila? Jeg har lyst til å sjekke om alt er som det skal...Fortsatt ingen suksess. Prøvd standalone i dag, slo av Jriver, og startet opp AL convolver. Det lyser grønt i Stream-knappen. Når jeg spiller vinyl ser jeg signal inn fra RME UFX TotalMix, og i Windows på riktig Recording device, men ingenting ut igjen på Software Playback i RME TotalMix. Lagret et filter i .cfg/.wav-format, og satte antall kanaler i Jriver til 10, og aktiverte Jriver convolveren, og byttet lydkort til RME UFX, da virker det, og kanalmappingen er også riktig.Stand-alone er perfekt for vinyl. Mer brukervennlig enn jriver imo.
Genererte nye filter, både convolver og wav-format. Ingen endring. Skal en lagre filter for alle samplerater, eller resamples filtrene avhengig av kilden for AL convolver? Prøvde å kjøre standalone igjen, og merket meg at da jeg startet opp sto det 88,2kHz samplerate i convolver GUI. Klikket i ruten, og kunne steppe opp til 96000, som var det jeg lagret filteret i. Det ble forresten lagret to .alc filterfiler når jeg slo på RIAA-korreksjon. Lagres det automatisk en fil uten RIAA også? Det står bare riaa som postfix i den ene fila. Convolveren krasjer når jeg klikker "Stop stream". Den husker ikke filter filnavnet.Filer sendtKan du sende meg Alc-fila og målefila? Jeg har lyst til å sjekke om alt er som det skal...Fortsatt ingen suksess. Prøvd standalone i dag, slo av Jriver, og startet opp AL convolver. Det lyser grønt i Stream-knappen. Når jeg spiller vinyl ser jeg signal inn fra RME UFX TotalMix, og i Windows på riktig Recording device, men ingenting ut igjen på Software Playback i RME TotalMix. Lagret et filter i .cfg/.wav-format, og satte antall kanaler i Jriver til 10, og aktiverte Jriver convolveren, og byttet lydkort til RME UFX, da virker det, og kanalmappingen er også riktig.Stand-alone er perfekt for vinyl. Mer brukervennlig enn jriver imo.
Filtrene resamples hvis det behøves. Det kan forsåvidt være like greit som å lage mange ulike i Audiolense, tror jeg. Når du slår på RIAA kan du velge å få begge. Det er nok det som har skjedd her.Genererte nye filter, både convolver og wav-format. Ingen endring. Skal en lagre filter for alle samplerater, eller resamples filtrene avhengig av kilden for AL convolver? Prøvde å kjøre standalone igjen, og merket meg at da jeg startet opp sto det 88,2kHz samplerate i convolver GUI. Klikket i ruten, og kunne steppe opp til 96000, som var det jeg lagret filteret i. Det ble forresten lagret to .alc filterfiler når jeg slo på RIAA-korreksjon. Lagres det automatisk en fil uten RIAA også? Det står bare riaa som postfix i den ene fila. Convolveren krasjer når jeg klikker "Stop stream". Den husker ikke filter filnavnet.Filer sendtKan du sende meg Alc-fila og målefila? Jeg har lyst til å sjekke om alt er som det skal...
Trodde OMF hadde samme mic som meg - Earthworks M30Det er et spørsmål The Shy kanskje kan svare på, han har top of the line og Umik1, men jeg tror ikke han har testet.
Noen oppsett tips...? Fikk ikke noe til med første forsøk [emoji31]Oppgradert Convolver - nye muligheter
Omsider virker Roon direkte , men like gledelig er at VB-Audio Hi-Fi Cable fungerer (https://www.vb-audio.com/Cable/#DownloadASIOBridge)
Med asio ut og tapping direkte til convolver gjør at spotify går direkte til Convolver og man slipper å forholde seg til Jriver om man ikke absolutt ønsker da.
Da sender jeg målefila over fjellet.Da må jeg ta en kikk på målefila. Du har mailadressen...
Sendte målingen. Fikk du noe ut av det?Da må jeg ta en kikk på målefila. Du har mailadressen...
Pre ringing på impulsresponsen etter korreksjon. Det har alltid vært at den ene har mye mer rippel enn den andre kanalen. Bytter på litt da Noen ganger er det høyre, andre ganger venstre.Den havnet i jobbmailen min. Og der ble den liggende til nå
Hva er det egentlig du viste i de to siste grafene?