Fordi jeg er furten etter noen timers fikling, og håpet konvolveren skulle fungere uten tilleggsfiduser. Men har ikke gitt opp riktig ennå.Hvorfor kan du ikke ta inn vinyl som asio?
Tips til hvordan jeg aktiverer asio for analog kilde?
Fordi jeg er furten etter noen timers fikling, og håpet konvolveren skulle fungere uten tilleggsfiduser. Men har ikke gitt opp riktig ennå.Hvorfor kan du ikke ta inn vinyl som asio?
Vi har vel ca samme setup frem til høyttalere, du bruker vel rme interface du også?Hvorfor har du gitt opp j river i den settingen Bergfinn
Kun nysgjerrig ettersom jeg nettopp har fått til akkurat det
Fair enough. Selv synes jeg den gir en mye bedre brukeropplevelse. Men jeg er ikke i mål før den kan mates direkte fra alle kilder.Da har ikke konvolveren noe funksjon hos meg
Godt. Jeg har gitt opp med å gi opp!Fair enough. Selv synes jeg den gir en mye bedre brukeropplevelse. Men jeg er ikke i mål før den kan mates direkte fra alle kilder.
Hehe. Når man tester ut 100 forskjellige ting og skal holde styr på filtre og aktiverte funksjoner blir det mange rare filnavn.. Pleier å slette alle som ikke skal brukes og omdøpe til litt kortere filnavn, men nå har jeg akkurat vært gjennom en testfase i forbindelse med nye midbass drivere så da er det litt messy.. Men den låter nydelig@gut_man Skulle gjerne hørt den gulltargeten med preventiv bassboost
Mht lipsync kan du ha så langt filter fu bare vil med konvolveren. Men du må bruke minimum fase target og XO, og helst ikke bruke ttd.... eller i beskjedne mengder. 20 ms ttd vindu kan gå.Dersom man sliter med lipsync, noe jeg gjorde i lang tid er det sannsynligvis korreksjonsprosedyren som må tweakes. Jeg kan ikke kjøre filterlengder over 16384, men jeg tror det er mest fordi jeg kjører 5 veis og at kompleksiteten i korreksjonsfilteret dermed øker filter latency. Som vist på siste bildet er filter latency hos meg 1 500 ms.
Vis vedlegget 685324
Det er imidlertid uproblematisk å kjøre med et eget filter for standalone konvolveren dersom man trenger å tweake for å få lipsync 100%.
Måtte ta en ekstra kikk på denne. Bra jobbet. Jeg vil tro du kan få til samme ttd korreksjon i et lengre filter med potensielt mer nøyaktig frekvenskorreksjon. Du må bare sørge for at ttd-vinduet er kort nok.Dersom man sliter med lipsync, noe jeg gjorde i lang tid er det sannsynligvis korreksjonsprosedyren som må tweakes. Jeg kan ikke kjøre filterlengder over 16384, men jeg tror det er mest fordi jeg kjører 5 veis og at kompleksiteten i korreksjonsfilteret dermed øker filter latency. Som vist på siste bildet er filter latency hos meg 1 500 ms.
Vis vedlegget 685324
Det er imidlertid uproblematisk å kjøre med et eget filter for standalone konvolveren dersom man trenger å tweake for å få lipsync 100%.
Det er bare å kjøre på, gutman.Legger ut en group delay måling også av minimum phase filteret. Ut fra hva jeg leser meg til fra manualen og hva man sikter etter, må da dette være et greit resultat? Dersom disse innleggene og bildene ikke er av interesse for andre enn meg selv, er det bare å si fra så tar jeg det på pm eller mail med Bx.
Vis vedlegget 685447
Jeg har en egen "development" lisens der mye rart som jeg har lagt opp gjennom årene er tilgjengelig, selv om det er fjernet fra de kommersielle lisensene. Og i farten glemte jeg at venstre vindu var fjernet. Disse vinduene fungerer både på høyre og venstre side. Men i en tidligere utgave var det mulig å angi forskjellige verdier på høyre og venstre side. Stort sett har det ingen ting for seg, og resultatet blir dårligere, så derfor fjernet jeg den muligheten. Man ønsker jo ikke at ting skal være mer komplisert enn nødvendig. Men når du nå kommer og forsøker å kombinere TTD med minst mulig latency - og lykkes ganske bra må sies - så ser jeg at denne funksjonen faktisk har noe for seg. Så den skal inn igjen.Kunne du tatt et skjermbilde av det du beskriver Bx? Jeg skjønner ikke helt hva du mener med korreksjonsvinduet på venstre side, eller hva en mid frequency som gir uavkortet TTD i praksis vil si. Enklere å forstå hvis du kunne vist bilder.