Audiolense fra Juice Hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.958
    Antall liker
    4.397
    Kan noen våge seg frampå med en anbefaling for en ny bærbar PC som skulle kunne oppføre seg greit med Audiolense?
    Helst med et lydkort som gjør at jeg kan måle, lage target og filter, og spille uten eksterne bokser. Stereo holder foreløpig. Jeg har en UMIK-1 med USB, som funker fint med REW på Mac.

    Mine bærbare er Macbook og iPad, eneste Windows er en stasjonær som står to etasjer opp, det er hovedgrunnen til at jeg ikke har skaffet meg Audiolense lisens enda.

    Dette ut fra inntykk/antakelse at problemene som beskrives her er hovedsaklig med bruk av eksterne lydkort, AL 5.0 og Windows10. Er dette inntrykket korrekt?
    Jeg tror mye av det vi ser her nå, er typiske oppstartsproblemer.
     
    Sist redigert:

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.958
    Antall liker
    4.397
    det ser jo litt ut til at problemet er knyttet til at at både lydkortet og mikrofonen er koblet til med USB?
    Jeg har ett lavbudsjett usb lydkort hjemme. Jeg kan ta og teste dette sammen med Lynx Hilo som også kjører USB i ettermiddag. Så ser vi.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.270
    Antall liker
    6.563
    Hvordan kobler dere til mic-preamp og utfører målinger med systemet?

    Jeg har mic tilkoblet usb mic-preamp, og i mitt tidligere målesystem går den ene utgangen fra denne til en inngang på preamp (groundsound), den andre utgangen som loopback til inngang på mic-preamp for timing-referanse.

    I audiolense går da målesignalet ut til mic-preamp, men slik det nå er koblet sendes signalet kun til venstre eller høyre høyttaler. Foreløpig har jeg jukset mellom sveip for venstre/høyre høyttaler (koblet om), men det er jo litt stress.

    Kan målesignal sendes via j-river (ser det er mulig å velge denne option, men jeg får feilmelding om inkompatibelhet), hvorpå den da router hhv høyre og venstre selv?

    Skal jeg evt. droppe loopack på mic-preamp og koble venstre og høyre utgang på dette til venstre og høyre inngang på preamp? Slik det er nå sendes begge sveip til samme utgang på mic-preamp, så får ikke dette til å gå opp helt.

    Bruker AL XO, men kjører 2.0 oppsett foreløpig (aktiv deling i GS).
    Du skal ikke ha noe loopback med Audiolense.

    Du skal kun ta inn mikrofonlyden, ikke noe annet.

    Det er ingen grunn til å kjøre målesveipet via JRiver. Det tryggeste er å ikke gjøre det.
    Flott, da kjører jeg på videre, kobler opp begge utganger fra mic-preamp til min pre (høyre+venstre).
    Ellers har jeg bare kjørt standardoppsett for korrigering, men synes det var veldig intuitivt å måle, filtrere måling, lage target, korrigeringsfilter og kjøre dette i convolver i Jriver. Lyden ble bra og!
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.958
    Antall liker
    4.397
    det ser jo litt ut til at problemet er knyttet til at at både lydkortet og mikrofonen er koblet til med USB?
    Jeg har ett lavbudsjett usb lydkort hjemme. Jeg kan ta og teste dette sammen med Lynx Hilo som også kjører USB i ettermiddag. Så ser vi.
    Svarer selv her,

    Da har jeg testet dette. Lynx Hilo USB og Asus Xonar U7.
    Lynx Hilo har en stereoutgang, en monitorutgang og en hodetelefonutgang. Bare Asio skjønner at dette er 6 utganger. Bortsett fra det, så ser alt ut til å fungere.

    Det er lett å trå feil her. Hvis man har forskjellig sampelrate i målingen og i oppsettet i windows (for akkurat den input device eller output device man bruker) så kan det hende det ikke fungerer.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.858
    Antall liker
    5.734
    Sted
    oslo
    det ser jo litt ut til at problemet er knyttet til at at både lydkortet og mikrofonen er koblet til med USB?
    Jeg har ett lavbudsjett usb lydkort hjemme. Jeg kan ta og teste dette sammen med Lynx Hilo som også kjører USB i ettermiddag. Så ser vi.
    Svarer selv her,

    Da har jeg testet dette. Lynx Hilo USB og Asus Xonar U7.
    Lynx Hilo har en stereoutgang, en monitorutgang og en hodetelefonutgang. Bare Asio skjønner at dette er 6 utganger. Bortsett fra det, så ser alt ut til å fungere.

    Det er lett å trå feil her. Hvis man har forskjellig sampelrate i målingen og i oppsettet i windows (for akkurat den input device eller output device man bruker) så kan det hende det ikke fungerer.
    har som sagt prøvd å matche samplerate på både 44000 og 48000, inn, ut, i windows, i aurora programvaren og i audiolense.
    får prøve 4.13 senere for å se om det er noe forskjell, men sitter fortsatt fast på jobb, så det må bli i morgen :p
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.819
    Antall liker
    3.499
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Entligen en riktig gladmelding i AL tråden :)

    Fikk besøk av Naturlyd i kveld og han hadde med seg sin målemicrofon.
    En to tre BINGO.

    Vanlig prosedyre med inntasting av filtre i AL, default hele veien bare til å teste om det kom lyd.
    Asio på RME lydkort, ASIO på mic rett i RME.
    Ad hoc måling, filtrere måling, lage coerrection filter, convolver og BINGO LYD og det med store bokstaver.

    Dette gir mersmak

    Det som for meg tydligen har vært problemet er separat avspilling og microfon.
    Tross uendelige forsøk med alle mulige og umulige kombinasjoner endte det konsekvent opp med feilmelding.
    Samme inn og ut, mic rett i lydkort og saken løst :)

    Det er klart at det kan evt. kalles en bug at denne muligheten som skal finnes der med bruk av USB mic ikke fungerer.

    Nå passet jeg bare på at Naturlyd ikke fikk med seg sin microfon slik at jeg kan nå gå litt mer bevist frem med å måle og jobbe litt mer.

    To be continued
     

    Peppers

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.08.2010
    Innlegg
    88
    Antall liker
    34
    Sted
    Oslo
    Haukur - dobbeltliker! ;) Du skal ha for utholdenheten din. Godt å lese at det endelig løsner. (hvor mange pc'er kastet du ut gjennom vinduet egentlig??:rolleyes: )
     
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

    ugn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Innlegg
    244
    Antall liker
    119
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Så bra!
    Er det noen måte å verifisere at micen fungerer ellers? Har du REW installert og kan prøve å ta en måling der f.eks?
    Bare for å utelukke at noe har skjedd med micen fra DSP-helga og til du kom hjem.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.858
    Antall liker
    5.734
    Sted
    oslo
    eksperimenteringen fortsetter.
    prøvde 4.13, uten hell.

    prøvde så uten usb mikrofonen, men selv den innebygde mikrofonen ga bare feilmeldinger.

    fant frem loddebolten og fikk koblet til en elektret mikrofon med rca inn på analoginngangen på lynxen.
    det fungerte.
    DSCN5487.jpg


    altså har jeg så langt aldri fått det til å virke med separate av og innspillingsenheter, uansett om jeg prøver meg på usb mikrofon eller den innebygde.
    bytting av samplerate, asio, wasapi, osv, har så langt bare endret feilmeldingen som dukker opp.

    kanskje like greit å kaste inn håndkle, kjøpe seg en kalibrert cross spectrum/dayton mikrofon og en behringer PS400, bare for å slippe å krangle mot separate input og output...
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.819
    Antall liker
    3.499
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hei Ugn

    Nå var det ikke min mic som ble brukt på kurset men jeg har brukt umiken min i går kveld nettopp til noen REW målinger før jeg satte i gang med AL
    Må si meg litt enig med Bjarnetv, heller mot samme innkjøp, en Behringer 8000 koster rundt 600 her i landet. De er forsåvitt ikke individuelt kalibrerte men det ligger generiske calbrerings filer til de på net. Ikke 100 % men en enkelt skritt videre. Microfon delen kan man ta mer på alvor på sikt.
    Dayton kommer med cal fil fra parts express og koster ikke all vede.
    Har sett litt på AUDIX TM 1 også men det komlette kitet derfra komer fort på 3,5 k, men litt billigere en earthworks.
    Stor fare for at jeg må levere RME kortet til bake i morgen slik at det blr nok bare dette ene raske eksperimentet nå.
    Fortsettelse følger om noen uker.
    Et lite spørsmål til Bjarne TV, er det ikke mic innganger på Lynx ?

    H
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.858
    Antall liker
    5.734
    Sted
    oslo
    Et lite spørsmål til Bjarne TV, er det ikke mic innganger på Lynx ?

    H
    lynx aurora 8 har ikke mic inngang nei, bare 8 analog inn og 8 ut.

    har jo allerede individuell målefil til SOFSCI mikrofonen, så kanskje jeg burde finne en mic-preamp med phantom power og ubalansert inn (mikrofonen har bare rca), slik at jeg slipper å kjøpe ny mikrofon.

    om du er ute etter en mikrofon habich, så er vel cross spectrum labs det beste stedet å kjøpe, siden de selger dayton emm-6 med individuell kalibrering til en "levelig" pris.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.819
    Antall liker
    3.499
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Skal undersøkes

    Det var det som skulle til hos meg, i går kveld :)

    Har ikke prøvd igjen , men er rett sikker på at problemet ligger i å vlege seperat inn og avspilling.
    Som jeg sa tidligere, kanskje en bug, men det finnes en levelig work around. dvs ny mic.

    H
     

    ugn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Innlegg
    244
    Antall liker
    119
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    *host* jeg kan være interessert i å kjøpe en pent brukt UMIK :p
     
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.819
    Antall liker
    3.499
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ikke sikkert det :)

    Spøk til side.
    Jeg tor uansett jeg beholder min U Mik en god stund fremover, Et veldig nyttig og enkelt verktøy å bruke sammen med REW.
    Men skulle jeg ombestemme meg er du først på lista.

    H
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.958
    Antall liker
    4.397
    Hei Ugn

    Nå var det ikke min mic som ble brukt på kurset men jeg har brukt umiken min i går kveld nettopp til noen REW målinger før jeg satte i gang med AL
    Må si meg litt enig med Bjarnetv, heller mot samme innkjøp, en Behringer 8000 koster rundt 600 her i landet. De er forsåvitt ikke individuelt kalibrerte men det ligger generiske calbrerings filer til de på net. Ikke 100 % men en enkelt skritt videre. Microfon delen kan man ta mer på alvor på sikt.
    Dayton kommer med cal fil fra parts express og koster ikke all vede.
    Har sett litt på AUDIX TM 1 også men det komlette kitet derfra komer fort på 3,5 k, men litt billigere en earthworks.
    Stor fare for at jeg må levere RME kortet til bake i morgen slik at det blr nok bare dette ene raske eksperimentet nå.
    Fortsettelse følger om noen uker.
    Et lite spørsmål til Bjarne TV, er det ikke mic innganger på Lynx ?

    H
    Det kan være ganske betydelige forskjeller i responsen på slike mikrofoner. Store forskjell fra batch til batch, og også forskjeller innen samme batch.

    Generiske kalibreringsfiler er risikosport.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.819
    Antall liker
    3.499
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Du har sikkert rett BX

    Dayton kan fås med indivuduelle cal. filer, er nok sikrest det.
    Klart at det hadde vært best å kunne bruke U Miken, men utlegg for en rimelig mic er ingen deal breaker.
    Bedre mic kan altids skaffes når man er sikker på veien videre, evt. en på deling ,med andre gærninger.

    H
     

    Bidland

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    83
    Antall liker
    34
    Du har sikkert rett BX

    Dayton kan fås med indivuduelle cal. filer, er nok sikrest det.
    Klart at det hadde vært best å kunne bruke U Miken, men utlegg for en rimelig mic er ingen deal breaker.
    Bedre mic kan altids skaffes når man er sikker på veien videre, evt. en på deling ,med andre gærninger.

    H
    Hvis det er greit med litt produktinfo her så kan jeg informere om to alternativer som er tilgjengelige hos oss.
    dbx RTA - denne kommer uten kalibreringsfil.
    dbx RTA målemikrofon – LydRommet

    MicW M215L - leveres med kalibreringsfil på USB stick. Klasse 1 mikrofon med god linearitet.
    MicW 1/2" målemikrofon – LydRommet
    MicW

    Vi har også kalibrator til denne, for dem som ønsker nøyaktig dB-SPL måling.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.038
    Antall liker
    9.126
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Har du tips til en billig og grei mikrofonforsterker som er nøytral også..?

    Mvh
    OMF
     

    Bidland

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    83
    Antall liker
    34
    Har du tips til en billig og grei mikrofonforsterker som er nøytral også..?

    Mvh
    OMF
    Jeg bruker et Scarlett 2i2 til måling.
    Focusrite Scarlett 2i2 MkII – LydRommet

    Hvis du skal ha en ren pre-amp med analog ut så er vel dbx 286S med bypass på prosesseringen et rimelig alternativ.
    dbx 286S mikrofon preamp – LydRommet

    Hvis man går litt opp i pris er Focusrite ISA One et bra valg.
    Focusrite ISA ONE preamp + DI – LydRommet

    Så fins det flere alternativer med flere mikrofoninnganger, men det er vel ikke relevant her?
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.819
    Antall liker
    3.499
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    En liten update er vel på sin plass nå i begynnelsen av helgen

    Har avansert til 4 veis nå.
    Stort sett en helt ny installsjon på alla parametre, gik smertefritt :)
    Begeistringen bare stiger.

    H
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.958
    Antall liker
    4.397
    En liten update er vel på sin plass nå i begynnelsen av helgen

    Har avansert til 4 veis nå.
    Stort sett en helt ny installsjon på alla parametre, gik smertefritt :)
    Begeistringen bare stiger.

    H
    Kult!
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.819
    Antall liker
    3.499
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    3vay, 4 way, 5way, my way, or the high way.
    Vi tar det litt rolig i begynnelsen.

    Ikke alle som har et helt Slukotek å boltre seg i :)

    Når det er sagt virker det slik på meg at integrasjon mellom elementer blir veldig bra med AL.

    Jeg bruker den "overlapp" funksjonen som ble vist på kurset, des mid bass helt ned og bass bare opp til 80hz.

    Eksperimenterer litt med steilhet på deleflanker, bratt opp tildiskant og litt slakere mellom bass og midbass

    To be continued

    H
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.958
    Antall liker
    4.397
    Du har sikkert rett BX

    Dayton kan fås med indivuduelle cal. filer, er nok sikrest det.
    Klart at det hadde vært best å kunne bruke U Miken, men utlegg for en rimelig mic er ingen deal breaker.
    Bedre mic kan altids skaffes når man er sikker på veien videre, evt. en på deling ,med andre gærninger.

    H
    Hvis det er greit med litt produktinfo her så kan jeg informere om to alternativer som er tilgjengelige hos oss.
    dbx RTA - denne kommer uten kalibreringsfil.
    dbx RTA målemikrofon – LydRommet

    MicW M215L - leveres med kalibreringsfil på USB stick. Klasse 1 mikrofon med god linearitet.
    MicW 1/2" målemikrofon – LydRommet
    MicW

    Vi har også kalibrator til denne, for dem som ønsker nøyaktig dB-SPL måling.
    Bidland,


    Flott at du poster dette. Me jeg synes nok disse to faller litt mellom stoler. Den første er litt dyr, og kanskje såpass at de som er betalingsvillig da heller går for en Earthworks. Og den andre holder ikke, ettersom den ikke er kalibrert. Hva om Lydrommet tar inn en rimelig kalibrert målemikrofon i vareutvalget? Det hadde vært noe det.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Kjøpte en kalibrert mic-w for iPad sammen med måleappene fra faber acoustical, men fant dessverre aldri helt ut av det.
    Et kurs via Skype hadde vært tingen.....
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.819
    Antall liker
    3.499
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kaster raskt ut et spørsmål.

    Jeg ser at det er en del å spare på frakt på microfoner fra cross spectrum labs om man bestller fler.

    47 dollar for en og 62 dollar for 4.
    Jeg tar sikte på å bestillen en dayton emm 6 i løpet av kommende uke. Er det noen interesse for felleskjøp ?

    Kan også melde at jeg har en RME UFX med remote på innkommende :)

    H
     

    ugn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Innlegg
    244
    Antall liker
    119
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ikke lest så altfor mye om Dayton-micene, men muligens jeg kan være interessert i en umm-6.
     

    ugn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Innlegg
    244
    Antall liker
    119
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Haha, det leste jeg jo på siden dems.. det gikk bare inn i bullshifilteret og ble totalt filtrert vekk ;D
    Men da kan jeg absolutt være interessert i en UMIK-1 fra de. Si gjerne i fra om flere melder seg og du tenker å bestille.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.437
    Antall liker
    2.675
    Torget vurderinger
    1
    Det ble brått stopp i leken med AL grunnet dårlig tid men om alt klaffer blir det nye muligheter i påsken og med litt flaks dukker også ørene til 8x12 opp :)

    Ønsker å få kjørt noen målinger med REW men det var ikke mye samarbeidsvillig noen som har lykkes med dette?
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.672
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Det ble brått stopp i leken med AL grunnet dårlig tid men om alt klaffer blir det nye muligheter i påsken og med litt flaks dukker også ørene til 8x12 opp :)

    Ønsker å få kjørt noen målinger med REW men det var ikke mye samarbeidsvillig noen som har lykkes med dette?
    Hvor er det det stopper? Hvis du skal teste med og uten Al har i alle fall jeg fått det til med siste versjon av REW. Den har mulighet til å generere testsveip med tidsreferanse. Da er det bare å lagre div sveip på serveren din og spille dem av. REW venter på tidsreferansen før den starter målingen.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.437
    Antall liker
    2.675
    Torget vurderinger
    1
    Skal laste ned siste og prøve i morgen, jeg klarer ikke helt å få taket på hva AL gjør, de endringene som gjøres i target samsvarer ikke med opplevelsen av det nye filteret så jeg ønsker å måle gjennom filter for å se hva som egentlig skjer.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.819
    Antall liker
    3.499
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Først litt oppdatering og et spørsmål til superbrukerne.

    Jeg er nå en stolt eier av en RME UFX med ARC remote.
    Denne remote boksen gjør at jeg kan tro på et liv med AL.
    Har nå programmert den slik at den store knappen er master volum på alla kanaler ut,
    ett tastetrykk for mute og trykk på en tast for USB inn og en annen for analog inn, veldig greit.
    Den remote boksen fungere nå som jeg ønsker og fir meg pre amp funksjoner med et tastetrykk.
    Ikke noe rot inni PC til å justere volum etc.

    Men her kommer spørsmålet. Nå har jeg RIAA koblet til analog inn men lyden som kommer ut
    går helt klart ikke innom AL filtret i Jriver til tross tor at J river er satt som WDM driver.
    Aner at man må ett eller annet sted sett opp noen slags loop back.
    Er det noen der ute som kan hjelpe.
    Jeg er klar over at AL har RIAA korreksjon men det er ikke det jeg spør etter nå.

    Skal fortsatt ikke driste meg på å snakke om lyden, får sikkert bar kjeft fr de som tvivler
    for å ikke høre alle de negative artefaktene som korreksjon bringer med seg.
    Men jeg sier bare som engelsk mennene "the proof of the puddng is in the eating"

    Her i mitt rom på mitt oppsett, stor begeistring.:)

    Habicht
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.958
    Antall liker
    4.397
    habicht,

    Du må gå inn i windows-innstillingene på lydkortet ditt, på inngangen på lydkortet og spesifisere at jriver skal lytte til inngangen. Da kommer lyden gjennom korreksjonsfilteret.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.819
    Antall liker
    3.499
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Får ikke helt taket på det her.

    Mener du panelen de man velger avspilligs og innstillings enheter på PC?
    Der er J river valgt som avspiller men kommer ikke opp som innspillingsenhet.
    Der kommer det bare opp de diverse inngangene på lydkortet, og jeg kommer å ønske meg å bruke både analog inn og toslink inn.
    Tar med meg bruksanvisningen til RMEpå toget til Finse.
    Må lese meg litt opp og få litt bedre forståelse for den dingsen.

    Spiller utmerket dirkete fra PC så dette går fremover, med volum på remote :)

    H
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.958
    Antall liker
    4.397
    ¡Muy bien!

    Du er kun noen museklikk unna å rute ekstern ly gjennom jriver. Det starter nederst i høyre hjørne...
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.819
    Antall liker
    3.499
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg vil nok trenge å bli matet med en bitteliten teskje.
    Men vi gir oss ikke.
    Kan i tillegg røpe at jeg har aldri hatt så bra lyd totalt sett.
    Og jeg har bare så vitt begynt å skrape på overflaten.
    Men nå er det lokalt brygget pale ale her på Finse hytta etter en vakker skitur.
    Fortsettelse følger i påske helgen

    H
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn