HerrligtOg en av tingene jeg har prøvd er å endre etternavnet på lisensnøklene, ettersom det var tegn på at diverse avspillere leste konvolverlisensen uten grunn. Så nå er dere dessverre utsatt for litt slurv (nok en gang) fra mitt hold. Så med konvolver 1.9 så må lisensnøkkelens etternavn endres til x.audiolenselicense.
Amatørskap, selvsagt. Men det ligger kjærlighet bak. Jeg er en ekte amatør (som Anne Grethe Preuss sang om) Jeg kommer sterkere tilbake, med nye bugs, men også forbedringer.
Hvorfor denne kontra al convolver? Eller Hang loose?
Nettopp... De er jo enklere men dyrere alternativ...Har ikke prøvd al convolveren eller hang loose dessverre. Hvis jeg skal bruke al må jeg kjøpe ny lisens på XO, så inntil videre bruker jeg gratisprogramvareJeg bruker Foobar2000 convolveren daglig på kontor PC'n, men det er veldig styrete å rute feks YouTube via Foobar2000. Det er derfor jeg prøver å finne et alternativ.
Ja, men mange har egentlig veldig lyst til å re-installere Windows av en eller annen merkelig grunn.......Noen som har noen tips til hva jeg kan prøve før jeg må ta den tunge veien å installere windows på nytt?
Har du satt lydkort som avspiller i Jriver? Og sjekket routing i total mix ?Hei, etter et avbrekk fra godlyd i et par år.... prøver å koble opp igjen samme oppsett som tidligere fungerte, emn foreløpig komplett stillhet. (bortsett fra normal sus fra driverne) Spiller fra Jriver 24.0.75, Windows10 versjon 22H2, bygg 19045. Videre til RME UFX. Filter fra AL 5.3. skal spille på 3 veis system. Windows er oppdatert, driver til RME/ totalmix oppdatert. Filter er lastet ut og inn igjen i Jriver. Alle signaler ser ut til å gå riktig vei og aktivitet i totalmix ser normal ut. Fremdeles bare en trykkende stillhet. Noen som har noen tips til hva jeg kan prøve før jeg må ta den tunge veien å installere windows på nytt?
Ja kanskje ikke så dumt å få renset systemet litt, om ikke det er den OCD en som virkerJa, men mange har egentlig veldig lyst til å re-installere Windows av en eller annen merkelig grunn.......![]()
Hei Arne! Har gått gjennom de grunnleggende tingene med Habicht og plaget han allerede, men det kan fort være noe vi har glemt her. Lydkort ut fra Jriver er satt til ASIO fireface USB. Får heller ikke lyd gjennom Audiolense når jeg tester speaker connections. Er litt rusten her, hva skal lyd ut fra Windows stå på når jeg jobber i audiolense? regner med jeg må bytte fra Jriver til RME et eller annet?Har du satt lydkort som avspiller i Jriver? Og sjekket routing i total mix ?
Hei Bergfinn! Ja WDM er på og 5.1 er igang. Alle metere viser riktig i totalmix, men altså der stopper det. Det skal nok fort vise seg at jeg lurer på noen ting jaJRiver er en mange armet og forvirrende labyrint, men likevel en god convolver ved riktig bruk.
Har du husket å huke av på WDM driveren?
...og 5.1 channels på output format?
ArneM er best på denslags.
Jeg bruker Fireface UC, totalmix, om du skulle lure på noe i den greia.
Default lyd ut fra windows betyr nada her. Både JRiver òg Audiolense kommuniserer direkte med lydkortet. Det er nok i lydkortet (inkl driver og mikser etc) du bør lete etter problemet.Hei Arne! Har gått gjennom de grunnleggende tingene med Habicht og plaget han allerede, men det kan fort være noe vi har glemt her. Lydkort ut fra Jriver er satt til ASIO fireface USB. Får heller ikke lyd gjennom Audiolense når jeg tester speaker connections. Er litt rusten her, hva skal lyd ut fra Windows stå på når jeg jobber i audiolense? regner med jeg må bytte fra Jriver til RME et eller annet?