Audionet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• O

om.s

Gjest
    pks skrev:
    Hehe, skjønner. ;)

Er forresten mulighet for ferie til Gøteborg til sommeren, muligheter for en demo da ::) ? ;D
    Det hadde hvertfall vært moro :D
    Kun på planleggingsstadiet foreløpig, dog...

Pk
    Er du forbi her nede så gi bare lyd/teks fra deg, gjerne litt i forkant om du vet så man kan planlegge litt, (jobber både jun, juli og aug men med mine tre fridager inni mellom) :) :) ....

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Du får i såfall høre det i god tid, om det blir en tur nedover.
    ;D

PK

argh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Antall liker
    0
    om.s skrev:
    pks skrev:
    Hehe.. Ja.. Du får sende de gamle oppover når du har bestemt deg. er vel nesten umulig å få solgt dom ;D Jeg kan jo evt betale frakt.... :)
    husk å ta bilder du og ;D

PK
    Her kommer ett bilde av Totem "pålene" pks, skulle disse bli foretrukket fremfor W-B Discoveryéne så vil de bli bestillt i Maple finish, men som sagt de er i en innspillings prosess og man får vurdere pro´s and con´s veldig nøye her, ser ingen nytte el vits i å bytte bare for byttingens skyld, så høyt henger W-Béne i synergi med Audionet ;)

(og for den observante seer så har jeg byttet ut vinkorkene med Quadrasphire "QX silencers" kabelløftere)

mvh
    Nydelig anlegg du har der

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    om.s skrev:
    Viking skrev:
    om.s skrev:
    Hyggelig at ART V2én faller i smak Buster, det er liksom noe med den synergien du nå har bygget opp hjemme, skal bli spennende med noen bilder ;)......

Selv har jeg har "lånt" Audionet elektronikken min bort til andre enn mine kjære Wilson-Benesch Dicovery for første gang på nesten 4 år, det ble ikke som tidligere nevnt i en annen tråd Audiostatic, men valget og nysgjerrigheten falt isteden på en modell fra TotemAcoustic, "Wind" som er deres nest største modell, denne er knapt halvt innspillt og ytes derfor ikke fullrettferdighet i en kritisk bedømmelse så langt, men det virker lovende, virkelig lovende, og betagende er det som kommer ut fra disse skulpturene, ikke minst funker dette ypperlig musikalt sammen med Audionet elektronikken, om det blir ett bytte vet jeg ikke pr idag, men jeg antar jeg kan ha de noen dager her hjemme og bl.a spille de litt mer inn før en slik beslutning tas....

mvh
    Så ting er på gang til besøket mitt om.s? Spennende dette, for å si det mildt :)
    Hehe, det vet jeg ikke helt, det er litt avhengig av den allerede meget store og gode "good will`en" til AudioAktören som har lånt meg disse nydelige Totem "pålene", har vi flaks så står de her når dere kommer på besök, jeg har så vidt begynt å orientere meg rundt på ett "Audio opplegg" som nevnt tidligere, når dere kommer ;) ;D.....

mvh

mvh
    Ser uansett frem til et Hifi besøk i Gøteborg :) :) :) :) :)

O

om.s

Gjest
    argh skrev:
    om.s skrev:
    pks skrev:
    Hehe.. Ja.. Du får sende de gamle oppover når du har bestemt deg. er vel nesten umulig å få solgt dom ;D Jeg kan jo evt betale frakt.... :)
    husk å ta bilder du og ;D

PK
    Her kommer ett bilde av Totem "pålene" pks, skulle disse bli foretrukket fremfor W-B Discoveryéne så vil de bli bestillt i Maple finish, men som sagt de er i en innspillings prosess og man får vurdere pro´s and con´s veldig nøye her, ser ingen nytte el vits i å bytte bare for byttingens skyld, så høyt henger W-Béne i synergi med Audionet ;)

(og for den observante seer så har jeg byttet ut vinkorkene med Quadrasphire "QX silencers" kabelløftere)

mvh
    Nydelig anlegg du har der
    Takker for det! det spiller nydelig også om jeg ikke skal være beskjeden ;) ;D..
    Høyttalerene er kun på lån fra AudioAktøren i Horten for tiden, det er de første jeg har giddet ta orket med å dra hjem på nesten 4 år, til daglig er det ett par av disse som står her hjemme.

Wilson Benesch "Discovery".

Racket har vokset seg for høyt og står for en midlertidig splitting i to snart, inntil man får anledning til å investere i noe annet....

mvh

O

om.s

Gjest
    Viking skrev:
    om.s skrev:
    Viking skrev:
    om.s skrev:
    Hyggelig at ART V2én faller i smak Buster, det er liksom noe med den synergien du nå har bygget opp hjemme, skal bli spennende med noen bilder ;)......

Selv har jeg har "lånt" Audionet elektronikken min bort til andre enn mine kjære Wilson-Benesch Dicovery for første gang på nesten 4 år, det ble ikke som tidligere nevnt i en annen tråd Audiostatic, men valget og nysgjerrigheten falt isteden på en modell fra TotemAcoustic, "Wind" som er deres nest største modell, denne er knapt halvt innspillt og ytes derfor ikke fullrettferdighet i en kritisk bedømmelse så langt, men det virker lovende, virkelig lovende, og betagende er det som kommer ut fra disse skulpturene, ikke minst funker dette ypperlig musikalt sammen med Audionet elektronikken, om det blir ett bytte vet jeg ikke pr idag, men jeg antar jeg kan ha de noen dager her hjemme og bl.a spille de litt mer inn før en slik beslutning tas....

mvh
    Så ting er på gang til besøket mitt om.s? Spennende dette, for å si det mildt :)
    Hehe, det vet jeg ikke helt, det er litt avhengig av den allerede meget store og gode "good will`en" til AudioAktören som har lånt meg disse nydelige Totem "pålene", har vi flaks så står de her når dere kommer på besök, jeg har så vidt begynt å orientere meg rundt på ett "Audio opplegg" som nevnt tidligere, når dere kommer ;) ;D.....

mvh

mvh
    Ser uansett frem til et Hifi besøk i Gøteborg :) :) :) :) :)
    Det skal bli hyggelig med HiFi besøk av noen som er like lidenskapelig opptatt av det som en selv ;D ;D ;D ......

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Jeg vurderer og bytte ut Audionet elektronikken for en stund, og gå for et helt annet oppsett.
    Hvorfor?
    Har oppdaget klare svakheter i oppsettet, skyldes vel stort sett (bare) HT, men jeg velger å gå denne veien for å få maksimal ytelse pr krone.
    Når jeg blir rik, kommer jeg til å gå for to oppsett der Audionet er inkludert... merk: Når jeg blir rik..
    Men jeg skal stadig være en god Audionet venn, så dere blir ikke kvitt meg fra tråden. ;)
    Nå blir AMP III lagt ut for salg. Du er først i køa Buster.
    Det er begynnelsen... Blandete følelser, men oppgraderingene er sikre som banken....

så...

PK

O

om.s

Gjest
    Etter en uke nå med Totem "Wind" på besøk var det på tide å koble tilbake mine kjære WB Discovery´s, selvsagt hadde man en formening om hvor dette bar hen, men det er alikevel påtagelig hvor mye bedre mye var og savnet av de siste tonene "der nede" kan jeg nok leve lykkelig videre med. Så enn så lenge kommer anlegget til å bestå som dette.
    Ser ingen vits i å utbrodere i mange og omfattende detaljer om forskjellene mellom disse høyttalerene, men bassen hos Totem er nevnt som noe man kanskje kommer savne, ellers har de vel både pro´s og con´s begge, mitt valg og prioriteringer er enkle ;)

mvh

O

om.s

Gjest
    pks skrev:
    Jeg vurderer og bytte ut Audionet elektronikken for en stund, og gå for et helt annet oppsett.
    Hvorfor?
    Har oppdaget klare svakheter i oppsettet, skyldes vel stort sett (bare) HT, men jeg velger å gå denne veien for å få maksimal ytelse pr krone.
    Når jeg blir rik, kommer jeg til å gå for to oppsett der Audionet er inkludert... merk: Når jeg blir rik..
    Men jeg skal stadig være en god Audionet venn, så dere blir ikke kvitt meg fra tråden. ;)
    Det er begynnelsen... Blandete følelser, men oppgraderingene er sikre som banken....

så...

PK
    Hyggelig så lenge det varte! ;D ;D ,neida det er vel litt av sjarmen og gleden med dette, å oppdage nytt og gå videre, men dropp nå innom tråden alikevel til tider, om ikke annet så for å si hvor mye du savner Audioneténe dine "man vet ikke hva man har før man mister det, osv...." ;) ;D ;D...

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    om.s skrev:
    pks skrev:
    Hvorfor?

så...

PK
    Hyggelig så lenge det varte! ;D ;D ,neida det er vel litt av sjarmen og gleden med dette, å oppdage nytt og gå videre, men dropp nå innom tråden alikevel til tider, om ikke annet så for å si hvor mye du savner Audioneténe dine "man vet ikke hva man har før man mister det, osv...." ;) ;D ;D...

mvh
    Hehe.. Jeg er nok å se i tråden ja.
    Og det er absolutt ikke Audionet elektronikken det står på, men for at alt skal falle på plass, så blir det slik for nå.
    Og, for å si det sånn.. Har jeg mulighet for demo hos en av dere, så hadde det vært veldig moro!
    Jeg er fortsatt ihugga Audionet fan, bare så det er sagt!!!

Hvilke høytalere blir de neste tel test? ::)

PK

O

om.s

Gjest
    pks skrev:
    om.s skrev:
    pks skrev:
    Hvorfor?

så...

PK

mvh
    Hvilke høytalere blir de neste tel test? ::)

PK
    Ingen aning! lista mi med aktuelle kandidater er ikke akkurat full, men jeg vet hva jeg vil teste, WB "ACT", ellers er Merlin en annen høyttaler jeg har veldig sansen for, men det blir med evnt annen elektronikk enn Audionet så det er vel ikke ikke dags aktuellt det heller.....

Men kanskje dukker det opp noe interessant om en tid!?...

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Du kan jo få kjøpe Jamoene mine.. ;D

hm.. Du får tråle bruktbørsene, så dukker det nok opp noe :D

Pk

O

om.s

Gjest
    pks skrev:
    Du kan jo få kjøpe Jamoene mine.. ;D

hm.. Du får tråle bruktbørsene, så dukker det nok opp noe :D

Pk
    Man finner nok noe når tiden er inne, lykke til med ditt nye prosjekt :) ......

mvh

O

om.s

Gjest
    om.s skrev:
    Etter en uke nå med Totem "Wind" på besøk var det på tide å koble tilbake mine kjære WB Discovery´s, selvsagt hadde man en formening om hvor dette bar hen, men det er alikevel påtagelig hvor mye bedre mye var og savnet av de siste tonene "der nede" kan jeg nok leve lykkelig videre med. Så enn så lenge kommer anlegget til å bestå som dette.
    Ser ingen vits i å utbrodere i mange og omfattende detaljer om forskjellene mellom disse høyttalerene, men bassen hos Totem er nevnt som noe man kanskje kommer savne, ellers har de vel både pro´s og con´s begge, mitt valg og prioriteringer er enkle ;)

mvh
    Fra det ene til det andre, delte opp racket idag, med tanke på at det hadde vokst seg både for høyt og ustabilt, for 250,- Nok, kom man så her langt i neste forsøk.

bedre med horisontalt arrangert enn vertikalt over enn viss høyde.

Dette er nok ett bedre utgangspunkt å tune videre med, og med RoDa´s 1/5 regel med høyttalerene, i både side og lengde retning, var det faktisk en liten lydmessig gevinst i det hele :) .....

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Det så litt bedre ut, ja! ;D om mulig....
    Bedre tilgang til toploader er vel også kjekkt?

Pk

O

om.s

Gjest
    pks skrev:
    Det så litt bedre ut, ja! ;D om mulig....
    Bedre tilgang til toploader er vel også kjekkt?

Pk
    Helheten ble noe bedre ja ;D, og med ny "diffusor" (den andre druknet) i høyre hjørne så ble det hele litt bedre ja, skal legge en solid bøkeblokk under både cd og lp spiller og teste om det har noen gevinst, beisen må bare tørke først.....

mvh

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Dette ble lekkert om.s!
    Kan tenke meg det åpnet opp litt ikke bare visuelt men også lydmessig?

Snakkes
    Rolf

O

om.s

Gjest
    Selv har jeg under dagen eksprimentert med underlag til Audionet cd og SME vinylspiller, de er begge plasseret på Quadrasphire racket hvor jeg igjen har lagt en IKEA slakterblokk på toppen. Undelaget mellom rack og blokk er nå blitt den til høyre på bildet:

Fra tidligere er det den til venstre på bildet (ikke Spider versjonen som avbildet) som går igjen under ALLE komponentene, foruten høyttalerene og mono-blokkene.

Og jeg kan bare si det!, Finite har gjort det, igjen!! imo.... :) ;D.....

mvh

K

kbwh

Gjest
    Meget elegant etter oppdeling, om.s. Spiller grammofonen bedre slik?

O

om.s

Gjest
    Valentino skrev:
    Meget elegant etter oppdeling, om.s. Spiller grammofonen bedre slik?
    Ja! litt, eller mye, av den tidligere frustasjonen har forsvunnet og blitt erstattet av glede og fornøydhet over resultatet på vinyl siden...

mvh

O

om.s

Gjest
    Kanskje litt mye av det gode her, men våger meg på å legge ut bilder av slutt resultatet, det nye fra de andre bildene er treplatene som cd og vinylspilleren står på, og med Finite Elemente Ceraball Universal koblinger under ble dette fullklaff lydmessig....

både visuellt og lydmessig bedre,imho

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Lite som skjer i tråden etter den ble fløtta.
    Hva skjer i Audionetverdenen?
    Jeg har ikke solgt noe enda, men prøver da (desverre??).
    Trenger ikke en backup-spiller og forsterker da om.s? ;D ;)

Pk

O

om.s

Gjest
    pks skrev:
    Lite som skjer i tråden etter den ble fløtta.
    Hva skjer i Audionetverdenen?
    Jeg har ikke solgt noe enda, men prøver da (desverre??).
    Trenger ikke en backup-spiller og forsterker da om.s? ;D ;)

Pk
    Hehe, dessverre, men....

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Da er CD-spilleren sendt, og å gå ned til DVD-spiller var et veldig stort hopp,selv som bakgrunnsstøy, så litt bortskjemt har jeg vært. Men jeg fikk da en allright pris, og har råd til å begynne å bygge opp et nytt anlegg. Med elektronikk med vekt på tilsammen like mye som ART V2 og høytalere på 200 kg pr stk ;D Sært gett...

God sommer ;D

Pk

O

om.s

Gjest
    pks skrev:
    Da er CD-spilleren sendt, og å gå ned til DVD-spiller var et veldig stort hopp,selv som bakgrunnsstøy, så litt bortskjemt har jeg vært. Men jeg fikk da en allright pris, og har råd til å begynne å bygge opp et nytt anlegg. Med elektronikk med vekt på tilsammen like mye som ART V2 og høytalere på 200 kg pr stk ;D Sært gett...

God sommer ;D

Pk
    Nesten synd du forlater Audionet "skuta", pks!.
    Selv kommer det til å bli ett par spennede dager her nede i Gøteborg nå når Viking ankommer om ett par timer, det skal bli virkleig spennende og interressant med slikt engasjert besøk, det gode er vel at vi har omtrent likt utgangspunkt for mye, så får vi se om Audionet/Wilson-Benesch faller i smak hos andre og...

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    om.s skrev:
    pks skrev:

God sommer ;D

Pk
    Nesten synd du forlater Audionet "skuta", pks!.
    Selv kommer det til å bli ett par spennede dager her nede i Gøteborg nå når Viking ankommer om ett par timer, det skal bli virkleig spennende og interressant med slikt engasjert besøk, det gode er vel at vi har omtrent likt utgangspunkt for mye, så får vi se om Audionet/Wilson-Benesch faller i smak hos andre og...

mvh
    Er litt vemodig, ja, siden jeg vet at det ikke er Audionet som holder anlegget tilbake..
    Men tilbudet fra theStig vil nok gi meg endel bedre lyd!
    Dama er sur for at jeg selger også, og vil ha det i stueanlegget, og det skar a få. ;)
    Er nok ikke ferdig med audionet jeg, skal du se.

PK

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Fortleste denne tråden og ja, den er interessant for en Naim-eier også... ;)

Audionet og Wilson Benesch er visst en bra kombi...http://www.wilson-benesch.com/news/WB Lo-res.pdf

Hadde vært interessant og hørt Audionet, men jeg tenker jeg fortsetter som Naim-eier. Forøvrig skal WB matche Naim-lyden også.

Mvh

Berg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    1
    Ja WB og Audionet skal være gode saker. Selv har jeg ikke hatt høve til å lytte til de to ilag ennå. Men audionet lytter jeg fortsatt til daglig. Om det dukker opp noe WB på bruktmarkedet engang på høsten. Kan det hende jeg slår til.

Ellers så synker vel hifi-interessen i takt med at kviksølvet stiger så det har ikke vært så mye "fikling" i sommer. Dog tikket det inn en baseplatform til platespilleren min i forige uke. Tror jeg skal prøve den på forsterkeren også ettervært. Noen som har prøvd base på Audionet ? På platespilleren min (clearaudio) har den helt klart en positiv effekt.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Berg skrev:
    Ja WB og Audionet skal være gode saker. Selv har jeg ikke hatt høve til å lytte til de to ilag ennå. Men audionet lytter jeg fortsatt til daglig. Om det dukker opp noe WB på bruktmarkedet engang på høsten. Kan det hende jeg slår til.

Ellers så synker vel hifi-interessen i takt med at kviksølvet stiger så det har ikke vært så mye "fikling" i sommer. Dog tikket det inn en baseplatform til platespilleren min i forige uke. Tror jeg skal prøve den på forsterkeren også ettervært. Noen som har prøvd base på Audionet ? På platespilleren min (clearaudio) har den helt klart en positiv effekt.
    Hadde jo vært moro om du prøvde det da, Berg ;)
    Så forresten en SAM V2 på hifimagasinet til 15000 ell no sånn..
    Sjølsagt når jeg tok valget å bytte.. jaja...

PK

Berg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    1
    Forøvrig ny type baseplatform. I en hva jeg mener er en meget flott finish i lønn.

Vedlegg

O

om.s

Gjest
    Nydelig finish på den platformen der Berg, som en lite apropo så var jeg veldig sterkt fokusert på å skaffe meg ett par slike platformer til mono-blokkene i fjor høst, men prisen stoppet det effektivt, 6-7K pr stk :eek:
    det ble vel i overkant.

mvh

O

om.s

Gjest
    Etter noen dager med sorg og svart sol, er det dags for elektronikken å stemme opp følelsene igjen, og Audionet svikter ikke......

mvh

Berg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    1
    om.s skrev:
    Etter noen dager med sorg og svart sol, er det dags for elektronikken å stemme opp følelsene igjen, og Audionet svikter ikke......

mvh
    ;D

Når det gjelder Base platformer så koster de litt ja. Den jeg har er ny type, vet ikke om den er helt i salg ennå. Er litt skeptisk til slike ting som denne, men på platespilleren min har den helt klart positiveffekt. Kanskje det blir en til forsterkeren også, vi får se.

O

om.s

Gjest
    Berg skrev:
    om.s skrev:

mvh
    ;D

Når det gjelder Base platformer så koster de litt ja. Den jeg har er ny type, vet ikke om den er helt i salg ennå. Er litt skeptisk til slike ting som denne, men på platespilleren min har den helt klart positiveffekt. Kanskje det blir en til forsterkeren også, vi får se.
    Føler vel også at det meste er på plass her hjemme nå, noe kunne man nok gjort annerledes men utifra dagen så tror jeg at mye av det meste er optimalisert.....

mvh

O

om.s

Gjest
    pks skrev:
    AMP III solgt :(

PK
    Så det! håper ikke du solgte deg for billig, ellers er man jo nysgjerrig på hvem, og om det er noen her på sentralen som har har handlet, tips? (etter kjøpers godkjennelse selvsagt)..

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Desverre holder kjøperen til på avforum, men skal høre om han gidder å stikke innom tråden.
    Ble solgt for det som jeg aventerte den for til slutt. Jeg synes det er for billig i forhold til hva man får, men markedet bestemmer prisen.

Han skulle prøve forsterkeren i 1 uke, for så å bestemme seg, men det tok ikke så lang tid ;D

PK

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn