Audionet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Sv: Audionet.

Masse innlegg borte, desverre...
    Men det går vel bra...
    For å komme inn igjen der det slapp..
    Gratulerer med ART V2 buster!

PK

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3

Teste bildefunksjon...

Vedlegg

O

om.s

Gjest

Sier som Fosse sier det i "NorCargo.." tråden, utrolig irriterende at ikke det går å få med innlegg etter 19 April, borte er kontiniuteten og helheten i tråden :mad: ....

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3

om.s skrev:
    Sier som Fosse sier det i NOrCargo tråden, utrolig irriterende at ikke det går å få med innlegg etter 19 April, borte er kontiniuteten og helheten i tråden :mad: ....

mvh
    Ja, det er synd, men en får tåle det...
    Vi får komme back in track etter hvert...

PK

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3

Ja, jeg vil bare legge ut bilder av racket jeg!
    Her trives Audionet godt.

Synd jeg har lite tid til lytting om dagen :(

PK

O

om.s

Gjest

Her begynner det å bli bra orden i rekkene ;D , skal innrømme at jeg er litt nysgjerrig på om du har merket noen lydmessige gevinster ved bytte til dette racket?

mvh

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.274
    Torget vurderinger
    26

Dette ser flott ut pks. Gratulerer så mye.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3

om.s skrev:
    Her begynner det å bli bra orden i rekkene ;D , skal innrømme at jeg er litt nysgjerrig på om du har merket noen lydmessige gevinster ved bytte til dette racket?

mvh
    Takker gutta.
    Jeg har nesten ikke hatt tid tel lytting de siste dagene.. Har tett program fra 7-22(23) og da er folk lite motagelige for lyder...
    Har hatt tid en dag, og da dro jeg til theStig, og det angrer jeg ikke på!! (I løten-målestokk er bi nesten naboer!)
    Men jeg betviler egentlig noen lydmessig forbedring pga 1: forrgie racket var så tungt, at vibrasjoner vil være bortimot umulig og 2: har ikke helt trua... Men jeg skal seriøst sette meg å lytte. Racket blir stående uansett utslag!

Har fått Superspikes under stativene mine også, men de er kun montert, jeg har ikke hørt på musikk med de i lydkjeden min...

PK

Berg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    1

Det ryktes at det muligens kommer en Audionet omtale i et av norges hifiblader engang fremover. Det blir jo sikkert bra :)

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3

Den må jo leses, selvfølgelig.
    hvilket blad er det snakk om? jeg tør tippe fidelity...
    Tipper også på SAM V2...
    Men din skal vel du selge snart berg?? *host-kremt*

Pk

B

buster

Gjest

Ja; det blir spennende :). Er ikke akkurat bortskjemt med omtale av Audionet her hjemme. Pks, du skal vel snart selge AMP3-em" Host-Kremt" ;)
    Bjørn

O

om.s

Gjest

Berg skrev:
    Det ryktes at det muligens kommer en Audionet omtale i et av norges hifiblader engang fremover. Det blir jo sikkert bra :)
    Det hadde jo vært spennende, lenge siden det var noe Audionet omtale ja ;) ;D ....

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3

om.s skrev:
    Berg skrev:
    Ja, jeg har ikke sett noen gjennom min korte hifi-tid..

Pk
    Det hadde jo vært spennende, lenge siden det var noe Audionet omtale ja ;) ;D ....

mvh

O

om.s

Gjest

Jeg har idag fulgt opp en tidligere tråd om underlag under forsterkere under HiFi Generellt, med nye erfaringer der...
    Tenkte derfor også poste ett bilde på en kombinasjon jeg finner meget god under Audionet AMP II MAX blokkene mine, oppfordringen? Tenk over og jobb litt med underlaget deres, det er selvsagt ikke sikkert det vil være samme utslag som for meg men ett lite tips for å heve kvaliteten på lydreproduksjonen ;) :D ;D ....

Audionet AMP II MAX, Cardas Myrtle Kloss, Black Labrador Granite....

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3

Se der, ja...
    Og hva mener du de lydmessige forbedringene er?

PK

O

om.s

Gjest

pks skrev:
    Se der, ja...
    Og hva mener du de lydmessige forbedringene er?

PK
    Om du gidder kan du jo gå inn på tråden "Forsterker underlag" som ligger under HiFi Generelt, der er hele prosessen beskrevet ;) :) ...

mvh

O

om.s

Gjest
    Da har man endelig fått lyttet litt til denne:

med denne kring rustningen:

Högtalare:

Focal JM-Lab Electra 1037

Elektronik:

Försteg: AudioNet Pre 1G3
    Slutsteg: AudioNet Amp 1 V2
    Cd-spelare: AudioNet Art G-2

Kablar:
    HarmonicTech:

Högtalarkabel Magic Reference Woofer
    Signalkabel: Magic Link Two

Acoustic Zen:
    Strömkabel: Gargantua II
    Signalkabel: Silver Reference II

Isotec:
    Strömkablar: Premium x 2 st

Dessverre var både lokale og oppstilling meget mangelfullt med tanke på en rettferdig bedømming, men det var nå iaf så interressant at den, ART G2 muligens kommer hjem hit på en liten test til uka ;) ;D

mvh

B

buster

Gjest
    WOW!! Den ser ba ut :) :). Skriv noen linjer når du har fått spilt på den hjemme!
    Bjørn

O

om.s

Gjest
    buster skrev:
    WOW!! Den ser ba ut :) :). Skriv noen linjer når du har fått spilt på den hjemme!
    Bjørn
    Det skal jeg!, håper jeg får ha den hjemme noe dager da verken Audionet eller jeg liker stress når det skal fin testes ;) :) .....

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Spennende om.s.. ;D

Husk bilder også!!! ;)

PK

B

buster

Gjest
    Hei igjen!! Etter mye om og men er endelig Art V2 spilleren på plass i stuen :) :). Førsteinntrykket er veldig lovende. Mye mer ro, bedre sammenheng og bedre oppløsning enn MF A5. Er en god del mørkere og mer " analog" i spillestilen enn MF. En stor takk til Om.s og Terje N hos Audioaktøren som hjalp til med tansport og ettersyn (justering av Laser samt fikse oppheng.) Den serviceviljen Terje N har vist idenne saken er bare kjempeimponerende :) Vet hvor jeg handler i framtiden!! Den var visst pakket som bare en svenske kan prestere!! Blir spennende å se om det bir bare bedre og bedre framover.
    Bjørn

O

om.s

Gjest
    Hyggelig at ART V2én faller i smak Buster, det er liksom noe med den synergien du nå har bygget opp hjemme, skal bli spennende med noen bilder ;)......

Selv har jeg har "lånt" Audionet elektronikken min bort til andre enn mine kjære Wilson-Benesch Dicovery for første gang på nesten 4 år, det ble ikke som tidligere nevnt i en annen tråd Audiostatic, men valget og nysgjerrigheten falt isteden på en modell fra TotemAcoustic, "Wind" som er deres nest største modell, denne er knapt halvt innspillt og ytes derfor ikke fullrettferdighet i en kritisk bedømmelse så langt, men det virker lovende, virkelig lovende, og betagende er det som kommer ut fra disse skulpturene, ikke minst funker dette ypperlig musikalt sammen med Audionet elektronikken, om det blir ett bytte vet jeg ikke pr idag, men jeg antar jeg kan ha de noen dager her hjemme og bl.a spille de litt mer inn før en slik beslutning tas....

Legger ved ett bilde av "pålene" ;) ;D

http://www.totemacoustic.com/english/products/floorStanding_wind.htm

mvh

O

om.s

Gjest
    Ludo skrev:
    Wow - de der ser jo ganske så mektige ut ja :)
    Her hjemme i stua fremstår de ganske så "veslevoksne", nydelige i både finish og design, lydmessig meget meget spennende! der har jo Totem allerede enn høy stjerne rundt om, hva musikkformidlingen angår mener jeg, ett meeget hyggelig bekjentskap dette ja ;D ;D

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Gratulerer buster!
    moro! Begynner å bli kompetent oppsettet ditt nå! ;D
    Her Trengs bilder :D ;)

Spennende med høytalerbytte om.s, men du må vel teste flere par ::) ?
    Ser ut som et hyggelig bekjentskap disse Totemene!

PK

O

om.s

Gjest
    pks skrev:
    Spennende med høytalerbytte om.s, men du må vel teste flere par ::) ?
    Ser ut som et hyggelig bekjentskap disse Totemene!

PK
    Man blir jo selektiv og litt sær med tanke på hva som interesserer en av høyttalere og det er ikke flust av kandidater på lista mi for tiden.
    Totem kjenner jeg fra noen av de mindre modellene deres fra 15 år tilbake så de har på en måte utmerket seg over lang tid og derfor får disse seg en runde med Audionet elektronikken. ;) :)

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Hehe.. Ja.. Du får sende de gamle oppover når du har bestemt deg. er vel nesten umulig å få solgt dom ;D Jeg kan jo evt betale frakt.... :)
    husk å ta bilder du og ;D

PK

O

om.s

Gjest
    pks skrev:
    Hehe.. Ja.. Du får sende de gamle oppover når du har bestemt deg. er vel nesten umulig å få solgt dom ;D Jeg kan jo evt betale frakt.... :)

PK
    Her kommer ett bilde av Totem "pålene" pks, skulle disse bli foretrukket fremfor W-B Discoveryéne så vil de bli bestillt i Maple finish, men som sagt de er i en innspillings prosess og man får vurdere pro´s and con´s veldig nøye her, ser ingen nytte el vits i å bytte bare for byttingens skyld, så høyt henger W-Béne i synergi med Audionet ;)

(og for den observante seer så har jeg byttet ut vinkorkene med Quadrasphire "QX silencers" kabelløftere)

mvh

Berg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    1
    Se der ja. Tipper det har blitt mere bass iallefall ;)

wb høyttalere trur jeg er ekkelt lett å få solgt, så noen røverkjøp på oss som kunne tenke seg et tror jeg kan bli vanskelig ;D

O

om.s

Gjest
    Berg skrev:
    Se der ja. Tipper det har blitt mere bass iallefall ;)

wb høyttalere trur jeg er ekkelt lett å få solgt, så noen røverkjøp på oss som kunne tenke seg et tror jeg kan bli vanskelig ;D
    Hehe du har rett ang bassen, men det skulle jo bare mangle og, men det er alikevel forbausende hvor bra WBéne henger med, skal bli spennede å koble de tilbake om en tid.

Ellers holder jeg jeg meg til det jeg lenge har sagt, jeg foredrar kvalitet fremfor kvantitet, hva lyden gjelder og i særshet bassen, heller litt mindre og bra enn mye og dårlig, imho.

Men WB Discovery´s tilsalgs? nja, tja, tiden får vise hva som skjer ;) ;D ;D....

mvh

Berg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    1
    om.s skrev:
    Hehe du har rett ang bassen, men det skulle jo bare mangle og, men det er alikevel forbausende hvor bra WBéne henger med, skal bli spennede å koble de tilbake om en tid.

Ellers holder jeg jeg meg til det jeg lenge har sagt, jeg foredrar kvalitet fremfor kvantitet, hva lyden gjelder og i særshet bassen, heller litt mindre og bra enn mye og dårlig, imho.

Men WB Discovery´s tilsalgs? nja, tja, tiden får vise hva som skjer ;) ;D ;D....

mvh
    Jepps, det var derfor jeg skrev mere bass og ikke bedre bass. Kvantitet og kvalitet er jo to helt forskjellige ting og når det gjelder bass er det kvalitet som gjelder. Det sagt så skal jeg ikke si at de du har inne nå spiller dårlig bass det vet jeg jo ikke. En av WB sterke sider er jo nettopp bassen, etter hva jeg har skjønt uten alt for mye førstehånds kjennskap til slike produkter.

Uavhengig om du velger å bytte eller ikke. Så er det jo greit å prøve nye ting fra tid til annen, det er etter min mening det morsomme med denne hobbyen.

O

om.s

Gjest
    Berg skrev:
    om.s skrev:

mvh
    Jepps, det var derfor jeg skrev mere bass og ikke bedre bass. Kvantitet og kvalitet er jo to helt forskjellige ting og når det gjelder bass er det kvalitet som gjelder. Det sagt så skal jeg ikke si at de du har inne nå spiller dårlig bass det vet jeg jo ikke. En av WB sterke sider er jo nettopp bassen, etter hva jeg har skjønt uten alt for mye førstehånds kjennskap til slike produkter.

Uavhengig om du velger å bytte eller ikke. Så er det jo greit å prøve nye ting fra tid til annen, det er etter min mening det morsomme med denne hobbyen.
    Henger helt med på resonnementet ditt her både hva WB og bass angår, sågar mener jeg at de WBéne jeg har nå er så bra på dette at disse, Totem Wind er det første høyttaler paret jeg har funnet bryet verdt å teste hjemme, det borger iht mine erfaringer på bl.a det du sier om kvaliteten på WB bassen, forøvrig var det noe av det RoDa også poengterte i den hjemme hos reportasjen herfra, bassen!.

Men som du sier, det er gøy og spennende å teste nye kombinasjoner, ikke minst er det spennede å høre hvordan Audionet elektronikken oppfører seg i samspann med annen enn bare de kjente høyttalerene, og det funker!! ;) ;D...

mvh

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    om.s skrev:
    forøvrig var det noe av det RoDa også poengterte i den hjemme hos reportasjen herfra, bassen!.
    mvh
    Jupp!
    Det er jo ikke helt tilfeldig at du fikk høre på det utstyret du fikk høre på her hos meg forrige helg. ;)
    (Uten at vi skal si noe mer konkret ennå :D )

Låter ikke akkurat i samme klasse som ditt her i reality-rommet, men det er mye de samme prioriteringene og begynner å smake fugl uten de aller største økonomiske utlegg.
    Takk for besøket, prekas påsan ;D

Mvh
    Rolf

O

om.s

Gjest
    RoDa skrev:
    om.s skrev:
    forøvrig var det noe av det RoDa også poengterte i den hjemme hos reportasjen herfra, bassen!.
    mvh
    Jupp!
    Det er jo ikke helt tilfeldig at du fikk høre på det utstyret du fikk høre på her hos meg forrige helg. ;)
    (Uten at vi skal si noe mer konkret ennå :D )

Låter ikke akkurat i samme klasse som ditt her i reality-rommet, men det er mye de samme prioriteringene og begynner å smake fugl uten de aller største økonomiske utlegg.
    Takk for besøket, prekas påsan ;D

Mvh
    Rolf
    Takker for lytten Rolf, det er imponerende hva du har satt sammen i reality anlegget ditt, det er blandt det mest musikalske jeg har lyttet til på veldig lenge, og det til en pris uten at man behøver ruinere seg!

Takker også for kaffen, og tar gjerne en kopp igjen neste gang man oppover ;) :) ;D ;D....

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    om.s skrev:
    pks skrev:

PK
    Her kommer ett bilde av Totem "pålene" pks, skulle disse bli foretrukket fremfor W-B Discoveryéne så vil de bli bestillt i Maple finish, men som sagt de er i en innspillings prosess og man får vurdere pro´s and con´s veldig nøye her, ser ingen nytte el vits i å bytte bare for byttingens skyld, så høyt henger W-Béne i synergi med Audionet ;)

(og for den observante seer så har jeg byttet ut vinkorkene med Quadrasphire "QX silencers" kabelløftere)

mvh
    Ah, se der ;D
    Så bra ut..
    Bare en ting, siden du skal bytte HT, da må du vel teste større WB?
    Ser fram til å høre din avgjørelse, hvertfall ;)

PK

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    om.s skrev:
    Hyggelig at ART V2én faller i smak Buster, det er liksom noe med den synergien du nå har bygget opp hjemme, skal bli spennende med noen bilder ;)......

Selv har jeg har "lånt" Audionet elektronikken min bort til andre enn mine kjære Wilson-Benesch Dicovery for første gang på nesten 4 år, det ble ikke som tidligere nevnt i en annen tråd Audiostatic, men valget og nysgjerrigheten falt isteden på en modell fra TotemAcoustic, "Wind" som er deres nest største modell, denne er knapt halvt innspillt og ytes derfor ikke fullrettferdighet i en kritisk bedømmelse så langt, men det virker lovende, virkelig lovende, og betagende er det som kommer ut fra disse skulpturene, ikke minst funker dette ypperlig musikalt sammen med Audionet elektronikken, om det blir ett bytte vet jeg ikke pr idag, men jeg antar jeg kan ha de noen dager her hjemme og bl.a spille de litt mer inn før en slik beslutning tas....

mvh
    Så ting er på gang til besøket mitt om.s? Spennende dette, for å si det mildt :)

O

om.s

Gjest
    Viking skrev:
    om.s skrev:

mvh
    Så ting er på gang til besøket mitt om.s? Spennende dette, for å si det mildt :)
    Hehe, det vet jeg ikke helt, det er litt avhengig av den allerede meget store og gode "good will`en" til AudioAktören som har lånt meg disse nydelige Totem "pålene", har vi flaks så står de her når dere kommer på besök, jeg har så vidt begynt å orientere meg rundt på ett "Audio opplegg" som nevnt tidligere, når dere kommer ;) ;D.....

mvh

mvh

O

om.s

Gjest
    pks skrev:
    om.s skrev:
    pks skrev:

PK

mvh
    Ah, se der ;D
    Så bra ut..
    Bare en ting, siden du skal bytte HT, da må du vel teste større WB?
    Ser fram til å høre din avgjørelse, hvertfall ;)

PK
    Det er jo "drömmen" å kunne oppgradere til W-B "ACT", men dessverre så tror jeg ikke det er noen (kjente) par av denne i landet, eller i Sverige for den saks skyld ,for tiden, og jeg handler ikke höyttaler for over 100K uten å ha testet eller i det minste ha hört den på en demo el lign först, men lyst på? ;D ;D....

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Hehe, skjønner. ;)

Er forresten mulighet for ferie til Gøteborg til sommeren, muligheter for en demo da ::) ? ;D
    Det hadde hvertfall vært moro :D
    Kun på planleggingsstadiet foreløpig, dog...

Pk

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn