Ja, det er synd, men en får tåle det...om.s skrev:Sier som Fosse sier det i NOrCargo tråden, utrolig irriterende at ikke det går å få med innlegg etter 19 April, borte er kontiniuteten og helheten i tråden ....
mvh
Takker gutta.om.s skrev:Her begynner det å bli bra orden i rekkene ;D , skal innrømme at jeg er litt nysgjerrig på om du har merket noen lydmessige gevinster ved bytte til dette racket?
mvh
Det hadde jo vært spennende, lenge siden det var noe Audionet omtale ja ;D ....Berg skrev:Det ryktes at det muligens kommer en Audionet omtale i et av norges hifiblader engang fremover. Det blir jo sikkert bra
om.s skrev:Ja, jeg har ikke sett noen gjennom min korte hifi-tid..Berg skrev:Det ryktes at det muligens kommer en Audionet omtale i et av norges hifiblader engang fremover. Det blir jo sikkert bra
Pk
Det hadde jo vært spennende, lenge siden det var noe Audionet omtale ja ;D ....
mvh
Spør den som har en SAM... :/buster skrev:Pks, du skal vel snart selge AMP3-em" Host-Kremt"
Bjørn
Om du gidder kan du jo gå inn på tråden "Forsterker underlag" som ligger under HiFi Generelt, der er hele prosessen beskrevet ...pks skrev:Se der, ja...
Og hva mener du de lydmessige forbedringene er?
PK
Det skal jeg!, håper jeg får ha den hjemme noe dager da verken Audionet eller jeg liker stress når det skal fin testes .....buster skrev:WOW!! Den ser ba ut . Skriv noen linjer når du har fått spilt på den hjemme!
Bjørn
Her hjemme i stua fremstår de ganske så "veslevoksne", nydelige i både finish og design, lydmessig meget meget spennende! der har jo Totem allerede enn høy stjerne rundt om, hva musikkformidlingen angår mener jeg, ett meeget hyggelig bekjentskap dette ja ;D ;DLudo skrev:Wow - de der ser jo ganske så mektige ut ja
Man blir jo selektiv og litt sær med tanke på hva som interesserer en av høyttalere og det er ikke flust av kandidater på lista mi for tiden.pks skrev:Spennende med høytalerbytte om.s, men du må vel teste flere par : ?
Ser ut som et hyggelig bekjentskap disse Totemene!
PK
Her kommer ett bilde av Totem "pålene" pks, skulle disse bli foretrukket fremfor W-B Discoveryéne så vil de bli bestillt i Maple finish, men som sagt de er i en innspillings prosess og man får vurdere pro´s and con´s veldig nøye her, ser ingen nytte el vits i å bytte bare for byttingens skyld, så høyt henger W-Béne i synergi med Audionetpks skrev:Hehe.. Ja.. Du får sende de gamle oppover når du har bestemt deg. er vel nesten umulig å få solgt dom ;D Jeg kan jo evt betale frakt....
husk å ta bilder du og ;D
PK
Hehe du har rett ang bassen, men det skulle jo bare mangle og, men det er alikevel forbausende hvor bra WBéne henger med, skal bli spennede å koble de tilbake om en tid.Berg skrev:Se der ja. Tipper det har blitt mere bass iallefall
wb høyttalere trur jeg er ekkelt lett å få solgt, så noen røverkjøp på oss som kunne tenke seg et tror jeg kan bli vanskelig ;D
Jepps, det var derfor jeg skrev mere bass og ikke bedre bass. Kvantitet og kvalitet er jo to helt forskjellige ting og når det gjelder bass er det kvalitet som gjelder. Det sagt så skal jeg ikke si at de du har inne nå spiller dårlig bass det vet jeg jo ikke. En av WB sterke sider er jo nettopp bassen, etter hva jeg har skjønt uten alt for mye førstehånds kjennskap til slike produkter.om.s skrev:Hehe du har rett ang bassen, men det skulle jo bare mangle og, men det er alikevel forbausende hvor bra WBéne henger med, skal bli spennede å koble de tilbake om en tid.
Ellers holder jeg jeg meg til det jeg lenge har sagt, jeg foredrar kvalitet fremfor kvantitet, hva lyden gjelder og i særshet bassen, heller litt mindre og bra enn mye og dårlig, imho.
Men WB Discovery´s tilsalgs? nja, tja, tiden får vise hva som skjer ;D ;D....
mvh
Henger helt med på resonnementet ditt her både hva WB og bass angår, sågar mener jeg at de WBéne jeg har nå er så bra på dette at disse, Totem Wind er det første høyttaler paret jeg har funnet bryet verdt å teste hjemme, det borger iht mine erfaringer på bl.a det du sier om kvaliteten på WB bassen, forøvrig var det noe av det RoDa også poengterte i den hjemme hos reportasjen herfra, bassen!.Berg skrev:Jepps, det var derfor jeg skrev mere bass og ikke bedre bass. Kvantitet og kvalitet er jo to helt forskjellige ting og når det gjelder bass er det kvalitet som gjelder. Det sagt så skal jeg ikke si at de du har inne nå spiller dårlig bass det vet jeg jo ikke. En av WB sterke sider er jo nettopp bassen, etter hva jeg har skjønt uten alt for mye førstehånds kjennskap til slike produkter.om.s skrev:Hehe du har rett ang bassen, men det skulle jo bare mangle og, men det er alikevel forbausende hvor bra WBéne henger med, skal bli spennede å koble de tilbake om en tid.
Ellers holder jeg jeg meg til det jeg lenge har sagt, jeg foredrar kvalitet fremfor kvantitet, hva lyden gjelder og i særshet bassen, heller litt mindre og bra enn mye og dårlig, imho.
Men WB Discovery´s tilsalgs? nja, tja, tiden får vise hva som skjer ;D ;D....
mvh
Uavhengig om du velger å bytte eller ikke. Så er det jo greit å prøve nye ting fra tid til annen, det er etter min mening det morsomme med denne hobbyen.
Jupp!om.s skrev:forøvrig var det noe av det RoDa også poengterte i den hjemme hos reportasjen herfra, bassen!.
mvh
Takker for lytten Rolf, det er imponerende hva du har satt sammen i reality anlegget ditt, det er blandt det mest musikalske jeg har lyttet til på veldig lenge, og det til en pris uten at man behøver ruinere seg!RoDa skrev:Jupp!om.s skrev:forøvrig var det noe av det RoDa også poengterte i den hjemme hos reportasjen herfra, bassen!.
mvh
Det er jo ikke helt tilfeldig at du fikk høre på det utstyret du fikk høre på her hos meg forrige helg.
(Uten at vi skal si noe mer konkret ennå )
Låter ikke akkurat i samme klasse som ditt her i reality-rommet, men det er mye de samme prioriteringene og begynner å smake fugl uten de aller største økonomiske utlegg.
Takk for besøket, prekas påsan ;D
Mvh
Rolf
Ah, se der ;Dom.s skrev:Her kommer ett bilde av Totem "pålene" pks, skulle disse bli foretrukket fremfor W-B Discoveryéne så vil de bli bestillt i Maple finish, men som sagt de er i en innspillings prosess og man får vurdere pro´s and con´s veldig nøye her, ser ingen nytte el vits i å bytte bare for byttingens skyld, så høyt henger W-Béne i synergi med Audionetpks skrev:Hehe.. Ja.. Du får sende de gamle oppover når du har bestemt deg. er vel nesten umulig å få solgt dom ;D Jeg kan jo evt betale frakt....
PK
(og for den observante seer så har jeg byttet ut vinkorkene med Quadrasphire "QX silencers" kabelløftere)
mvh
Så ting er på gang til besøket mitt om.s? Spennende dette, for å si det mildtom.s skrev:Hyggelig at ART V2én faller i smak Buster, det er liksom noe med den synergien du nå har bygget opp hjemme, skal bli spennende med noen bilder ......
Selv har jeg har "lånt" Audionet elektronikken min bort til andre enn mine kjære Wilson-Benesch Dicovery for første gang på nesten 4 år, det ble ikke som tidligere nevnt i en annen tråd Audiostatic, men valget og nysgjerrigheten falt isteden på en modell fra TotemAcoustic, "Wind" som er deres nest største modell, denne er knapt halvt innspillt og ytes derfor ikke fullrettferdighet i en kritisk bedømmelse så langt, men det virker lovende, virkelig lovende, og betagende er det som kommer ut fra disse skulpturene, ikke minst funker dette ypperlig musikalt sammen med Audionet elektronikken, om det blir ett bytte vet jeg ikke pr idag, men jeg antar jeg kan ha de noen dager her hjemme og bl.a spille de litt mer inn før en slik beslutning tas....
mvh
Hehe, det vet jeg ikke helt, det er litt avhengig av den allerede meget store og gode "good will`en" til AudioAktören som har lånt meg disse nydelige Totem "pålene", har vi flaks så står de her når dere kommer på besök, jeg har så vidt begynt å orientere meg rundt på ett "Audio opplegg" som nevnt tidligere, når dere kommer ;D.....Viking skrev:Så ting er på gang til besøket mitt om.s? Spennende dette, for å si det mildtom.s skrev:Hyggelig at ART V2én faller i smak Buster, det er liksom noe med den synergien du nå har bygget opp hjemme, skal bli spennende med noen bilder ......
Selv har jeg har "lånt" Audionet elektronikken min bort til andre enn mine kjære Wilson-Benesch Dicovery for første gang på nesten 4 år, det ble ikke som tidligere nevnt i en annen tråd Audiostatic, men valget og nysgjerrigheten falt isteden på en modell fra TotemAcoustic, "Wind" som er deres nest største modell, denne er knapt halvt innspillt og ytes derfor ikke fullrettferdighet i en kritisk bedømmelse så langt, men det virker lovende, virkelig lovende, og betagende er det som kommer ut fra disse skulpturene, ikke minst funker dette ypperlig musikalt sammen med Audionet elektronikken, om det blir ett bytte vet jeg ikke pr idag, men jeg antar jeg kan ha de noen dager her hjemme og bl.a spille de litt mer inn før en slik beslutning tas....
mvh
Det er jo "drömmen" å kunne oppgradere til W-B "ACT", men dessverre så tror jeg ikke det er noen (kjente) par av denne i landet, eller i Sverige for den saks skyld ,for tiden, og jeg handler ikke höyttaler for over 100K uten å ha testet eller i det minste ha hört den på en demo el lign först, men lyst på? ;D ;D....pks skrev:Ah, se der ;Dom.s skrev:Her kommer ett bilde av Totem "pålene" pks, skulle disse bli foretrukket fremfor W-B Discoveryéne så vil de bli bestillt i Maple finish, men som sagt de er i en innspillings prosess og man får vurdere pro´s and con´s veldig nøye her, ser ingen nytte el vits i å bytte bare for byttingens skyld, så høyt henger W-Béne i synergi med Audionetpks skrev:Hehe.. Ja.. Du får sende de gamle oppover når du har bestemt deg. er vel nesten umulig å få solgt dom ;D Jeg kan jo evt betale frakt....
PK
(og for den observante seer så har jeg byttet ut vinkorkene med Quadrasphire "QX silencers" kabelløftere)
mvh
Så bra ut..
Bare en ting, siden du skal bytte HT, da må du vel teste større WB?
Ser fram til å høre din avgjørelse, hvertfall
PK