Audionet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Gratulerer.. Virkelig pen denne SAM'n ;D

PK

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.274
    Torget vurderinger
    26
    Velkommen i klubben RoDa.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer så mye med ny integrert RoDa,
    men blir det ikke litt "tam" lyd med så få (gode) ic. som en integrert medfører da ::)
    Mvh.KW

Berg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    1
    Se derja Roda, du måtte ha den til slutt eh ? :D Velkommen i SAM klubben.

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Takker :)

KW: En Whistler er saker det! Jo mindre kabel (lydmessig) jo bedre kabel ;)

Berg: Kan tenke meg du visste dette kom til å skje, kunne like gjerne kapitulert med en gang... ;D

Nå skal jeg hjem å varme den litt opp igjen 8)

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Hei

Når skjedde utseende-endringen på SAM V2?
    Ser at min og Bergs ser forskjellige ut.

Berg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    1
    Roda, jepp det er en stund siden det endret fronten. Om det er forskjell innvendig vet jeg jammen ikke. Vi tar gjerne noen bilder fra innsiden ;D Tror jeg har lakt ut noen bilder av innsiden av min tidligere i tråden.

edit:
    Det nye utseende kom for 2-3 måneder siden på audionet sin webside. Men om det er samtidig som de forandret vet jeg ikke. Det kan jo hende de oppdaterer websiden sin like ofte som noen norske forhandlere ;)

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Takker Berg

Ser det nå på hjemmesiden.
    Ja, det blir nok noen bilder under lokket etterhvert.
    Men akkurat nå er den så urørt og delikat at jeg ikke får meg til å hente verktøykassen...... ;)

O

om.s

Gjest
    Det kan stemme bra at de har foretatt en forandring det siste halve året, om det har skjedd noe på innsiden av SAM er ikke sikkert, men de har foretatt en omfattende oppgradering av resten av sortimentet, meange modeller har fatt G2 (ny generasjon) og V2 (oppgradert versjon) på fronten, samt at designet og logoen er forsiktig forandret, siste gang dette var aktuellt var vel rundt 2003 for en del produkter, så det er ikke noe som skjer hvert år eller oftere (Gudsjelov), disse gutta forandrer ikke ett "winning team", og det gode er at man kan sende inn sine forsterkere og få siste versjon mot en betydelig mindre sum enn for ett nytt produkt, seriøst!, imo......

Vet det er tidlig med "riktige" lytte inntrykk, men kom igjen :D ;D ;D...

mvh

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Jau Jau, sånn går no dagan........

Først i hvileposisjon

Så våkner villdyret

Påslått og klar til dyst. Legg merke til at inngang 2 nå heter "TO" istedet for "TWO". Man kan navne inngangene som man ønsker på SAM V2.

Etter lange herlige lytteøkter er det dags for litt søvn igjen

Atter en gang i hvilemodus, ventende på at jeg igjen skal vekke den til live 8)

Lytteinntrykk kommer, men vil jobbe litt mer med dem. SAM fortjener IKKE lettvinte løsninger ;)

Vedlegg

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Poesi ;D

Eddit: Du skriver ikke tilfeldigvis for noe blad ??? ;)

O

om.s

Gjest
    Herlig Rolf! :D
    Du har selvsagt rett, SAM liker ikke/fortjener ikke lettvinte løsninger, nydelig design de har fått med små forandringer på frontene sine....

mvh

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ser veldig bra ut Rolf :)
    Må nok en tur innom Moss på nyåret.

/jan

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Jeg drister meg utpå og starter med noen små beskrivelser......
    (Har jo hatt en annen SAM V2 innom ved noen anledninger ;) )

Det første som VIRKELIG slår en ved møte med dette merket:

...er bassgjengivelsen.
    Den er plassert i en egen klasse som jeg herved døper Audionet-klassen.
    En ting er at det hersker tysk "ordnung muss sein" (Faen, det kan jo forkortes om.s !! :eek: ), men en annen sak er at det i tillegg spiller så uttrykksfullt og sammenhengende. Start-stopp er lynkjapt men samtidig frarøves ikke bassen for vekt eller "fedme" når det er tilstede i opptaket. Denne mangelen på etterslep og upresis romling setter ny standard og gir deg nye høyttalere.
    Du kan mistenke rom, plassering og høyttalerne selv for å ha mangler i bassområdet, slik at du feilaktig beskriver måten dine høyttalere spiller bass på. Hint; Din effektforsterker bidrar ikke helt uvensentlig til dette ;)
    Ved å fjerne unødvendig grums og dårlig timing så fremstår bassen med mer trøkk, definisjon og fremdrift, noe som gjør at du opplever dine høyttalere som sterkere i bassen og mer dyptgående (grunnet større kontroll) i tillegg til at bassen ikke får frarøve resten av frekvensområdet sitt nødvendige fokus.
    Ja, du kan oppleve bassen som "mindre" og at lyden ikke er like feit som du er vant til. Men vent litt så siger inntrykkene inn... ;)

Fra du trykker på denne knappen:

.....så transformeres bassen fra denne typen (inntullet i beskyttende lag)

Til den samme pålen, men nå fjernet for dette fnidderet som ligger rundt. Jupp, bassen står som en påle!!

Med en slik bassgjengivelse stilles (jule)sleden opp for resten av frekvensområdet, så det bare er å kjøre på.
    Musikken spiller og flere inntrykk kommer.

Vedlegg

O

om.s

Gjest
    Hehehe, lenge siden en slik god latter(f**n hva bra bilder du tar RoDa) ;D ;D ;D ;D ;D

mvh

B

buster

Gjest
    Gratulerer m ny fin forsterker ro-da :). Samme design som min nye Amp1 V2. Skal prøve å få til noen bilder i kveld. :p

B

buster

Gjest
    Har prøvd å legge inn bildene. Får det ikke til :mad: :mad:. Bildene er for store. har prøvd å komprimere. Tar gjerne imot gode råd for å få det til....
    Bjørn

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    buster skrev:
    Har prøvd å legge inn bildene. Får det ikke til :mad: :mad:. Bildene er for store. har prøvd å komprimere. Tar gjerne imot gode råd for å få det til....
    Bjørn
    Aner ikke hvordan det gjøres her på hfs.
    Legger bildene mine på photobucket,funker gull :)
    http://photobucket.com/
    Koster nada og er enkelt og ikke minst raskt å legge opp bilder der.

/jan

O

om.s

Gjest
    Her kommer ett bilde via photobucket, stemnings bilde i svart/hvitt i nye leiligheten..

mvh

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Der var det stemning ja. Ser bra ut.
    Musikksamlingen har fått plass i stua denne gangen altså?

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    buster skrev:
    Bjørn
    Bildeløsningen her på HFS fungerer veldig bra synes jeg.
    For å komprimere bildene anbefaler jeg PICASA, et enkelt og bra program.

O

om.s

Gjest
    RoDa skrev:
    Der var det stemning ja. Ser bra ut.
    Musikksamlingen har fått plass i stua denne gangen altså?
    Cdéne har havnet i stua, vinylen står i rommet ved siden av, her kommer ett i farger....

Leker meg med mitt nye Leica kamera litt, bær over med meg..

og litt mer leking med kameraet...

mvh

L

Ludo

Gjest
    Vel, det skulle forundre meg om du ikke trives der ;) Det ser bra ut - god jul!

L

Ludo

Gjest
    Flotte bilde RoDa - de er helt i stil med kvaliteten på forsterkeren :)

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Litt videre om min nye venn SAM:

Med denne knappen:

...kommer man inn ved et lett trykk på en meny som velger utganger (speakers og eller headphones, de observante ser headphone-utgangen på baksiden av forsterkeren) samt justerer lysstyrken på display (eller slår helt av).
    Et lengre trykk på knappen sender deg inn på en mer avansert meny som lar deg slå av og på pre-out, velge tekst på inngangene og konfigurere dac-kortet om det er tilstede.

Dette øyet på fronten tar imot sendingene fra fjernkontrollen som styrer alle funksjoner, inklusive "set".

Litt mer om Audionet-bassen.
    Håper ingen trodde jeg prøvde å formidle at SAM spiller med imponatorfakter i bassen, for det er tvert imot.
    Når bassen er så integrert med hele resten av frekvensområdet skjer det motsatte, alle imponatorfakter forsvinner.
    Timingen er superb, og henger sammen fra topp til bunn slik at hverken bass eller diskant får lov til å stikke av hver for seg og "imponere" lytteren.
    Alle vet at transienter er en samling frekvenser, og skal disse (som musikken er en samling av) presenteres livaktig så må de stemme innbyrdes i tid og styrke.

Kommer tilbake med flere inntrykk, men nå er det på tide å hjelpe nissen.
    Sokker skal fylles, slik at barna blir glade i morgen tidlig.

Prates

Vedlegg

O

om.s

Gjest
    Ludo skrev:
    Vel, det skulle forundre meg om du ikke trives der ;) Det ser bra ut - god jul!
    Joda trives vel forsåvidt godt, men akustikken suger her,den er ikke bra, dessverre! :)

mvh

B

buster

Gjest
    Vi gjør et nytt forsøk, denne gangen gjennom imageshack.

Det første bildet er et oversiktsbilde, der dere også får se en del av cd-samlingen ;)

Andre bilde er litt nærmere, oversikt over hvordan anlegget er satt opp:

Her er et nærbilde av det nye barnet mitt - eldstesønnen har akkurat forlatt redet, men dette hjelper på smerten ;)

Enda et oversiktsbilde. Dette kan da bli et bra anlegg om noen år ;D ;D

O

om.s

Gjest
    Ett spennende oppsett du har fått deg der Bjørn, meget nysgjerrig på den AMP I V2én din, tror det er som du sier at det er anlegg i mange år der, bare ren musikk glede, vanskelig å finne noe man opplever som bedre enn WB/Audionet kombinasjon.....

mvh

O

om.s

Gjest
    Siden det nettopp har vært høytider da man visst kunne ønske seg saker legger jeg ut ett bilde på ett vakkert syn, dessverre kom ikke den i midten av disse fem bakerste innenfor mine dører denne gangen men kanskje en annen dag :D :D.....

(Bak f.v og t.o.m midten...) Audionet AMP II MAX/AMP II/PRE G2 og ART V2 fremme til høyre....

mvh

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Hehe, mye å ønske seg der gitt!

Hva er forresten disse klossene oppå flere av komponentene?

O

om.s

Gjest
    RoDa skrev:

Har ikke tilgang til bildene her fra jobben, men de lignet veldig på vanlige treklosser, skal forsöke legge ut ett när bilde senere idag....

mvh

O

om.s

Gjest
    RoDa skrev:

Her kommer det jeg ønsker meg aller mest for tiden, Audionet PRE G2 :D ;D, med det som for meg ser ut som lakkede treklosser oppå, hva meningen er, kan jeg bare tenke meg til ;) .....

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn