Hehe, den var kjapp om.s!
Den dama både synger flott og ser ikke så verst ut heller....
SAM skal få lokket på igjen og vi er ferdige med å titte under.
Avslutter tråden med mine inntrykk skrevet i denne tråden så langt.
Skal etterhvert fortsette med inntrykk, den som venter får lese....
SAM V2:
- Det første som VIRKELIG slår en ved møte med dette merket.....
...er bassgjengivelsen.
Den er plassert i en egen klasse som jeg herved døper Audionet-klassen.
En ting er at det hersker tysk "ordnung muss sein" (Faen, det kan jo forkortes om.s !!
), men en annen sak er at det i tillegg spiller så uttrykksfullt og sammenhengende. Start-stopp er lynkjapt men samtidig frarøves ikke bassen for vekt eller "fedme" når det er tilstede i opptaket. Denne mangelen på etterslep og upresis romling setter ny standard og gir deg nye høyttalere.
Du kan mistenke rom, plassering og høyttalerne selv for å ha mangler i bassområdet, slik at du feilaktig beskriver måten dine høyttalere spiller bass på. Hint; Din effektforsterker bidrar ikke helt uvensentlig til dette
Ved å fjerne unødvendig grums og dårlig timing så fremstår bassen med mer trøkk, definisjon og fremdrift, noe som gjør at du opplever dine høyttalere som sterkere i bassen og mer dyptgående (grunnet større kontroll) i tillegg til at bassen ikke får frarøve resten av frekvensområdet sitt nødvendige fokus.
Ja, du kan oppleve bassen som "mindre" og at lyden ikke er like feit som du er vant til. Men vent litt så siger inntrykkene inn... 8)
Litt mer om Audionet-bassen.
Håper ingen trodde jeg prøvde å formidle at SAM spiller med imponatorfakter i bassen, for det er tvert imot.
Når bassen er så integrert med hele resten av frekvensområdet skjer det motsatte, alle imponatorfakter forsvinner.
Timingen er superb, og henger sammen fra topp til bunn slik at hverken bass eller diskant får lov til å stikke av hver for seg og "imponere" lytteren.
Alle vet at transienter er en samling frekvenser, og skal disse (som musikken er en samling av) presenteres livaktig så må de stemme innbyrdes i tid og styrke.
So long Audionet-ere 8)