Audionet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• O

om.s

Gjest
    RoDa skrev:
    Her med oppdatert design på frontplaten:

http://www.audionet.de/fileadmin/template/images/produkte/audionet_pre_g2_head.jpg

Men hvorfor G2 og ikke G3?
    Har det noe med knotten å gjøre (i forhold til knapper mener jeg ;))
    He he, joda skulle gjerne hatt en ny av denne, men til den nette sum av 115K i Sverige er det ikke bare bare, da kan man enda finne den samme preén med det gamle designet til en forhåpentligvis hyggeligere pris, disse konservative gutta setter ikke G3 bak logoen før de virkelig har en ny forforsterker å komme med, hadde det vært "marginelle" forandringer i konstruksjonen hadde de nok kommet med V2 bak isteden, og godt er det imo ;) ;D....

mvh

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.134
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Audionet er dritlekkert. Har hatt lyst til å høre et slikt oppsett helt siden Martin Viktorin (tror det var ham) testet CD-spiller og integrert i Audio nummer 45 eller deromkring.

Om.s: Leica Digilux 3?

O

om.s

Gjest
    C._Alshus skrev:
    Audionet er dritlekkert. Har hatt lyst til å høre et slikt oppsett helt siden Martin Viktorin (tror det var ham) testet CD-spiller og integrert i Audio nummer 45 eller deromkring.

Om.s: Leica Digilux 3?

Jo, jeg holder absolutt med ang Audionet´s design, og de har tatt ett stort skritt i riktig retning med sitt nye design, ikke har de endret mye, men det lille de har gjort er det klasse over, skulle du väre i Göteborg´s området noen gang er det bare å ta kontakt så har du mulighet å få lyttet til ett större Audionet oppsett (til tross for en akustik som suger) så tror jeg det vil kunne gi en liten fornemmelse av potensialet :)...

Leicaén står absolutt til forventningene, har ikke rukket å sette meg inn i alle detaljene, men de bildene og mulighetene jeg har oppdaget til nå sier meg at jeg valgte rett kamera, og ikke minst er eier gleden stor på ett slikt lite kamera, kommer sterkere tilbake vil jeg tro med bilder etc...

mvh

B

buster

Gjest
    Hei! Den PRE G2 er virkelig utrolig lekker :). Sjekker ut litt om priser, innbytte etc. Ville vært drømmepre for min nye AMP1 V2....( som blir bedre og bedre fremdeles... ;D ;D
    Bjørn

O

om.s

Gjest
    buster skrev:
    Hei! Den PRE G2 er virkelig utrolig lekker :). Sjekker ut litt om priser, innbytte etc. Ville vært drømmepre for min nye AMP1 V2....( som blir bedre og bedre fremdeles... ;D ;D
    Bjørn
    Driver å sjekker litt priser etc selv på den lekre saken, veil i Sverige er 115K og tror den ligger veil på ca 100K i Norge, en perfekt match for mine AMP II MAX også, ellers er det dessverre en relativt sjelden pre på brukt markedet, brukt kan man få de for en 5-6K Euro, hvilket er en mer oppnåelig pris, om man kan leve med det gamle designet på fronten ;)

mvh

B

buster

Gjest
    Da er den nye VIP G2 på vei.... Trenger vel ikke si at jeg er spent :) :). Planen er å bruke balansert Golden Ref. mellom PRE1 G2 og den nye spilleren. Er litt forvirret på dette m balansert eller single ended. Noen som har erfaringer? Har det noe å si at effekt-trinnet ikke er balansert? Må det være gjennmført hele veien, eller oppnår man virkningen med å bare ha det mellom kilde og pre?
    Bjørn

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    buster skrev:
    Da er den nye VIP G2 på vei.... Trenger vel ikke si at jeg er spent :) :). Planen er å bruke balansert Golden Ref. mellom PRE1 G2 og den nye spilleren. Er litt forvirret på dette m balansert eller single ended. Noen som har erfaringer? Har det noe å si at effekt-trinnet ikke er balansert? Må det være gjennmført hele veien, eller oppnår man virkningen med å bare ha det mellom kilde og pre?
    Bjørn
    Tøft, Gratulerer!

PK

O

om.s

Gjest
    buster skrev:
    Bjørn
    Gratulerer Bjørn, hørte noen rykter idag om din nye investering ;) ;D.

Snakket selv med Audionet for ett par år siden om dette med xlr kontra rca, og de anbefalte rca så lenge man brukte det i ett fullt Audionet oppsett, de mente dette var bedre, valgte selv å gå for Cardas Golden Reference rcafra VIP til PRE I G2 og så derfra til AMP II MAXène, etter deres anbefaling.

Sikkert ikke uten grunn at AMP Ién din kun har rca inngang!? ;) .....

mvh

B

buster

Gjest
    Takker! Er og litt spent på hvordan bildet på dvd- funksjonen er, for ikke å snakke om sacd. Din har vel ikke sacd om.s? Kjekt at denne har samme stilige fronten som min AMP1 V2.
    Bjørn

O

om.s

Gjest
    buster skrev:
    Takker! Er og litt spent på hvordan bildet på dvd- funksjonen er, for ikke å snakke om sacd. Din har vel ikke sacd om.s? Kjekt at denne har samme stilige fronten som min AMP1 V2.
    Bjørn
    Hei igjen...

Min gamle VIP har dvd-audio (det var visst noe som het det før ;) ) og har således ikke sacd funksjonen, kjøpte meg tv igår så jeg tenkte forsøke meg på dvd funksjonen, ellers dreier mine tanker mer mot ART V2 siden jeg utelukkende spiller cd (når det gjelder digitalmediet tiltross for ett meget lite antall dvd-a skiver).

Men har du noen tanker ang hva du gjør med kablingen?

mvh

B

buster

Gjest
    Hei! Kjøpte et par cardas golden ref xlr som jeg tenkte skulle brukes mellom kilde og pre. :( :(. Vurderer å prøve å bytte disse til rca etter din anbefaling. Har fra før et par av samme type (rca) som brukes mellom pre og effekt. Ellers er planen å få lagt inn en egen kurs på 16a som bare skal brukes på stereoanlegget. Tror dette er en stor oppgradering for relativt lite penger.Enig??
    Bjørn

O

om.s

Gjest
    buster skrev:
    Hei! Kjøpte et par cardas golden ref xlr som jeg tenkte skulle brukes mellom kilde og pre. :( :(. Vurderer å prøve å bytte disse til rca etter din anbefaling. Har fra før et par av samme type (rca) som brukes mellom pre og effekt. Ellers er planen å få lagt inn en egen kurs på 16a som bare skal brukes på stereoanlegget. Tror dette er en stor oppgradering for relativt lite penger.Enig??
    Bjørn
    Om du kjøpte kablene av Vidar på AudioArt kan han sikkert låne deg ett par rca også så du kan teste selv, ellers hadde jeg god erfaring ved egen dedikert kurs i det tidligere huset, men det er vanskelig å svare for hvordan det vil bli i ditt, men kjør på, om ikke du har jordfeil så kan vel ikke noen større skade skje ;) :).....

ang rca kontra xlr så var det visst også en kabel motstander her inne som også mente at rca var bedre xlr i ett godt tunet anlegg, og det tror jeg absolutt ditt er :)
    mvh

B

buster

Gjest
    Hei! kjøpte ikke kablene hos audioart, men det lar seg sikkert gjøre å bytte her på hfs. :) :). Har og noen kimber hero rca som er helt greie, dog ikke i klasse med Cardas GR..
    Bjørn

O

om.s

Gjest
    Jeg vil tro du du vil komme til å like det med rca, om ike tar jeg på meg skylden ;D som fulgte Audionet´s råd og gjorde det til mitt eget (dog etter egen og samme positive erfaring ;) )...

Keep us posted!

mvh

spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    1
    Tror jeg snart skal teste Lyngdorf SDA2175 på min Audionet Pre1 G2. Noen som har testet dette allerede?

Gleder meg :D. Syns SDA2175 har gjort det veldig bra på BW 703 tidligere, men da med andre preamps de har på HFK da :p.

O

om.s

Gjest
    spurv skrev:
    Tror jeg snart skal teste Lyngdorf SDA2175 på min Audionet Pre1 G2. Noen som har testet dette allerede?

Gleder meg :D. Syns SDA2175 har gjort det veldig bra på BW 703 tidligere, men da med andre preamps de har på HFK da :p.
    Jeg har liten eller ingen erfaring med deres pre på andre forsterkere, skal bli interessant å lese om dine erfaringer her, gi gjerne en tilbake melding når du har testet, også på fullt oppsett ;) :) ....

mvh

B

buster

Gjest
    Takk for godt råd! Har akkurat sendt en pm til selgeren. Fikk akkurat den nye VIP G2 I hus. Virker lovende. kommer tilbake....
    Børn

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Som man ser er det en 60/40 deling på plassen til henholdsvis forsterkerkretsløp og strømforsyning.

Signalet beveger seg bakfra inn på printkortet med rca-kontaktene og fremover til kjøleribbene ved frontplaten påmontert sine totalt 4 transistorer, før det igjen hopper bakover langs disse Kimber TC lignende kablene og inn på høyttalerterminalene.
    Forsterkerkortet seg ut til å være symmetrisk oppbygget for de to kanalene.

Strømforsyningen med sin voksne trafo og sine minst like voksne kondensatorer... :eek:

Vedlegg

• 148.1 KB Visninger: 489
    • 81.3 KB Visninger: 472
    K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Nærmere bilde av transistorene, legg merke til staget som går til volumpot'en. Fra frontplaten og tvers gjennom kjøleribbene. ;)

Bakplaten med inngangsterminalene, samt tape- og preout.

Vedlegg

• 165.4 KB Visninger: 453
    • 125.6 KB Visninger: 470
    K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Joda, som flere sikkert har lagt merke til så er det som sedvanlig det "forhatte" Alps Blue som er potmeter her også.
    Selv har jeg ikke kløe eller potmeterfetish, så det lever trygt her. :)

Har foreløpig ikke tenkt tanker om plastfjerning og linolje heller...... mon tro jeg befynner å bli frisk likkavæl?

Til venstre nettbrønn og så disse vanvittige kondensatorene!
    Lurte først på hvorfor høyttalerkontaktene står så tett sammen siden det er god plass på bakplata...... Now I see :eek:

Grunnkurs Elektro eleven i meg synes ikke det er pent å se kobber i termineringene til kondensatorene., usj!
    Men det er kanskje ugreit med så tykke ledere?

Her er i alle fall et bilde for å vise størrelsen, plusspoeng for navn på artist på cdcoveret ;)

Vedlegg

• 121.4 KB Visninger: 439
    • 130.7 KB Visninger: 439
    • 117.7 KB Visninger: 448
    O

om.s

Gjest
    RoDa skrev:
    Joda, som flere sikkert har lagt merke til så er det som sedvanlig det "forhatte" Alps Blue som er potmeter her også.
    Selv har jeg ikke kløe eller potmeterfetish, så det lever trygt her. :)

Har foreløpig ikke tenkt tanker om plastfjerning og linolje heller...... mon tro jeg befynner å bli frisk likkavæl?

Til venstre nettbrønn og så disse vanvittige kondensatorene!
    Lurte først på hvorfor høyttalerkontaktene står så tett sammen siden det er god plass på bakplata...... Now I see :eek:

Grunnkurs Elektro eleven i meg synes ikke det er pent å se kobber i termineringene til kondensatorene., usj!
    Men det er kanskje ugreit med så tykke ledere?

Her er i alle fall et bilde for å vise størrelsen, plusspoeng for navn på artist på cdcoveret ;)
    Sofie Zelmanie og Audionet passer godt sammen ;) ...

mvh

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Dessverre ser jeg ingen rør ;) , men lekkert var det lell. :)
    De mindre røde kondisene rundt forbi der.....er det BG?

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Hehe, den var kjapp om.s!

Den dama både synger flott og ser ikke så verst ut heller....

SAM skal få lokket på igjen og vi er ferdige med å titte under.

Avslutter tråden med mine inntrykk skrevet i denne tråden så langt.
    Skal etterhvert fortsette med inntrykk, den som venter får lese....

SAM V2:

- Det første som VIRKELIG slår en ved møte med dette merket.....
    ...er bassgjengivelsen.
    Den er plassert i en egen klasse som jeg herved døper Audionet-klassen.
    En ting er at det hersker tysk "ordnung muss sein" (Faen, det kan jo forkortes om.s !! :eek: ), men en annen sak er at det i tillegg spiller så uttrykksfullt og sammenhengende. Start-stopp er lynkjapt men samtidig frarøves ikke bassen for vekt eller "fedme" når det er tilstede i opptaket. Denne mangelen på etterslep og upresis romling setter ny standard og gir deg nye høyttalere.
    Du kan mistenke rom, plassering og høyttalerne selv for å ha mangler i bassområdet, slik at du feilaktig beskriver måten dine høyttalere spiller bass på. Hint; Din effektforsterker bidrar ikke helt uvensentlig til dette ;)
    Ved å fjerne unødvendig grums og dårlig timing så fremstår bassen med mer trøkk, definisjon og fremdrift, noe som gjør at du opplever dine høyttalere som sterkere i bassen og mer dyptgående (grunnet større kontroll) i tillegg til at bassen ikke får frarøve resten av frekvensområdet sitt nødvendige fokus.
    Ja, du kan oppleve bassen som "mindre" og at lyden ikke er like feit som du er vant til. Men vent litt så siger inntrykkene inn... 8)

Litt mer om Audionet-bassen.
    Håper ingen trodde jeg prøvde å formidle at SAM spiller med imponatorfakter i bassen, for det er tvert imot.
    Når bassen er så integrert med hele resten av frekvensområdet skjer det motsatte, alle imponatorfakter forsvinner.
    Timingen er superb, og henger sammen fra topp til bunn slik at hverken bass eller diskant får lov til å stikke av hver for seg og "imponere" lytteren.
    Alle vet at transienter er en samling frekvenser, og skal disse (som musikken er en samling av) presenteres livaktig så må de stemme innbyrdes i tid og styrke.

So long Audionet-ere 8)

Vedlegg

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    BHO skrev:
    Dessverre ser jeg ingen rør ;) , men lekkert var det lell. :)
    De mindre røde kondisene rundt forbi der.....er det BG?
    Du skal vite denne spiller mer "rørete" enn masse rørutstyr der ute ;)

"that the Audionet was not that far away from the darTZeel in essential sonic character, with enviable imaging and dynamics and very impressive bass control.

It may be jumping to a conclusion, but perhaps the sonic similarity was accounted for by the fact that, like the darTZeel, the Audionet has only two output devices per channel and an unusually hefty power supply."

"Still, the SAM V2 sounded neither spare nor lean but rather creamy, perhaps even "tube-like," and its dynamics were excellent."

"The Audionet SAM V2 integrated amplifier's pros: sophisticated sound, great dynamics and bass, excellent build quality at the price, options allowing for great flexibility, solid value for money. Its cons? None that I can think of."

fra: http://www.stereophile.com/thefifthelement/606fifth/index1.html

Vet ikke om det er BG-er, hvis logoen kan minne om "BC" så er det ikke usannsynlig.
    Dette skal trenge laaaaaaang innspillingstid, så kanskje det er noe i det?

K

kbwh

Gjest
    Fantastiske bilder RoDa. Enig ang. termineringen ved ladelyttene. Litt krympestrømpe der hadde hjulpet på inntrykket, som forøvrig tangerer det Brystonske.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.208
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Fantastiske bilder RoDa, og måten du skriver på er noe jeg bare kan drømme om!

Ser ut som disse folka som satt sammen Sam ikke bare har sans for god lyd men også meget god sans for desing, både inni og utenpå kabinettet.

Nok en gang RoDa, dette ser pent ut. Ser ut som du er på vei mot nirvana!

O

om.s

Gjest
    De to foregående posterene har selvsagt helt rett, du tar noen fantastisk flott bilder RoDa, av en fantastisk flott forsterker ;) ;D....

mvh

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Takker og bukker gutter, selv om jeg må be om unnskyldning for bildene.
    Orka ikke koble ned forsterkeren, så bildene ble tatt oppå benken der den står. Ikke det beste lyset.
    Men når dere ikke klager, så skal ikke jeg si noe... ;D

Ja, det er flere merker som gir samme feelingen av vel sammenskrudd og velfungerende elektronikk.
    Det faktum at SAM er tyst både fysisk og i høyttalerene er vel verdt noen kroner.

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Toppen.........

Audionet spiller og spiller, og nå tror jeg det begynner å løsne litt også.
    Den er litt livligere og åpnere oppover, uten at det på noen måte er løssluppen. ;)

Faktisk sliter jeg litt med å beskrive "toppen" på den.
    Klisjén 'naturlig forlengelse av mellomtonen' blir kanskje mer enn noen gang aktuell.
    Det er langt unna 'rikt' grunnet horder av 2de harmonisk forvrengning, men allikevel føles det naturlig og mykt.

Når man hører musikk live (and unplugged) så er tankene langt unna -diskant-, slik er det også når du lytter til Audionet.
    Det er ikke hva som imponerer mest, men så er også Audionet hifi for voksne. :D

Forsterkeren oppfattes ikke som lys, kanskje heller litt som om den ruller av i toppen. Det gjør den ikke! -3dB nås ved 500kHz, ja det er riktig --> en halv million Hertz. ;)

På diskantrike låter, som for eksempel 'Not dark yet' fra Kirsti Hukes utsøkte plate 'deloo' gjengis uten at det blir påtrengende.
    Det er oppløst som puddersnø, luften selv og samtidig disktint, presist og rensket for fnidder og korn.

Denne 'kjølige transistorforsterkeren' imponerer ved å låte herlig naturlig og ekte også øverst i det hørbare frekvensområdet.
    Kan hende er det MOS FET'ene som gjør det, eller kan hende er det at antaller transistorer er begrenset til to pr kanal?
    Man kan bare spekulere, resultatet legger diskusjonene døde.... 8)

Beskrivelsen av krydderet er ferdig, nå er det selve livet - mellomtonen - som står for tur.
    Med den følger også beskrivelsen av helheten, hvordan forsterkeren tråkler sammen lydbildet, og her er det bedre kvalitet på tråklingen enn hva undertegnede klarte å få til i heimkunnskaptimene for å si det sånn!

I overkant av tredve tusen blanke norske kroner er mye penger det. Men det spørs allikevel om jeg ikke kommer til å gå hardt ut med at dette er verdt pengene og vel så det likevel.... ::)

Stay tuned

Vedlegg

O

om.s

Gjest
    Fortsatt nydelige bilder RoDa, og gode beskrivelser av HiFién for voksne :D ;D ;D....

mvh

B

buster

Gjest
    Supre bilder RoDa :). Her har je gmye å lære!! Kan slutte meg til hovedtrekkene i lydsignaturen som din nye SAM V2 har, selv om jeg har separat PRE 1G2 og AMP1V2. Ang innspillingstid; jeg har hatt AMP 1V2 i snart 2 måneder og føler at den på ingen måte er ferdig innspilt... Stadig hyggelige små forbedringer :) Audionet er virkelig kvalitet. Utrolig rart at dette er ukjent for de fleste her på berget :-\. Fidelity nevner omtrent aldri Audionet ( eller Wilson Benesch) med et ord...
    Bjørn

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    buster skrev:
    Supre bilder RoDa :)

Fidelity nevner omtrent aldri Audionet ( eller Wilson Benesch) med et ord...
    Takker

Jeg har skrevet om Wilson Benesch Square One i Fidelity.
    Da mitt fokusområde er/var i prisklassen rundt 10-15 k +- så er det ikke så mye annet jeg kunne skrive om. ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn