Audionet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Ka farsken!?!?!?
    Forvist til side to?

Nei, nå må alle Audionet-menn til pc-ene!

Hører dere? Skru av disse anleggene og skriv i tråden!!

Vedlegg

O

om.s

Gjest
    RoDa skrev:
    Ka farsken!?!?!?
    Forvist til side to?

Nei, nå må alle Audionet-menn til pc-ene!

Hører dere? Skru av disse anleggene og skriv i tråden!!
    De fleste er vel så fornöyde med elektronikken sin at de konsentrerer seg på musikken, det er bare sånne som meg, med for mye fritid som har tid å skrive her ;) ;D ...

mvh

B

buster

Gjest
    Jeg får legge inn noen ord :). Fikk lagt inn egen kurs for hi-fi,en i dag. Står en Shunyata Hydra8 og venter på å bli hentet i morgen. Har bestilt sprett ny PRE1 G3 som er klar i løpet av februar. Er nå ferdig med ganske omfattende oppgraderinger. Har nå Audionet,s nye produktlinje hele veen med VIP G2-PRE1 G3- EPS-AMP1 V2. ;D ;D.
    Låter aldeles flott nå, og bedre blir det...
    Bjørn

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    buster skrev:
    Jeg får legge inn noen ord :). Fikk lagt inn egen kurs for hi-fi,en i dag. Står en Shunyata Hydra8 og venter på å bli hentet i morgen. Har bestilt sprett ny PRE1 G3 som er klar i løpet av februar. Er nå ferdig med ganske omfattende oppgraderinger. Har nå Audionet,s nye produktlinje hele veen med VIP G2-PRE1 G3- EPS-AMP1 V2. ;D ;D.
    Bjørn
    Begynner jo virkelig å bli noe ;D

Gratulerer med bestillingen!
    PK

O

om.s

Gjest
    buster skrev:
    Bjørn
    Her begynner det virkelig å ligne noe Bjørn, kan bare gratulere og minne deg på at jeg tar kontakt når man er i gamle byen igjen, grattis til ett nydelig og spennende oppsett :D

mvh

Ram1s

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.01.2006
    Antall liker
    0
    Har selvsagt lyst til og bli medlem i eksklusive Audionett klubben,
    Har tenkt og kjøpe ett effektrinn,har fått anbefalinger av Arild om Amp1 V2.
    Det står ikke mye i denne tråden om den,men er det noen som har noen erfaringer med Mk2?

Det var egentlig Bryston jeg hadde lyst på men Audionett er nok en utfordrer. :)

Mvh
    Ram1s

O

om.s

Gjest
    Ram1s skrev:
    Har selvsagt lyst til og bli medlem i eksklusive Audionett klubben,
    Har tenkt og kjøpe ett effektrinn,har fått anbefalinger av Arild om Amp1 V2.
    Det står ikke mye i denne tråden om den,men er det noen som har noen erfaringer med Mk2?

Det var egentlig Bryston jeg hadde lyst på men Audionett er nok en utfordrer. :)

Mvh
    Ram1s
    Alltid hyggelig med med nye "medlemmer" ;D, AMP I V2 har Buster nettopp investert i, har forresten nettopp hört en liten historie om en som byttet fra Bryston til Audionet, så helt feil kan det ikke väre å teste....

mvh

B

buster

Gjest
    Hei igjen! Rett før PRE1 G3 kommer på plass i heimen.. Dn er meldt på (gratis!)haugen!!
    Om jeg gleder meg? Littt.... :D :D
    Bjørn

O

om.s

Gjest
    Legger inn dette bildet, lånt fra ett annet forum fra messa i Sthlm i helgen som var, her er det ypperste av Audionet elektronikk koblet opp, er det forresten noen som kjenner til TAD höyttalere? de på bildet koster visst den nette sum av 660 000,- Sek.

Mellan högtalarna ser vi 4 st. monoblock Audionet Max, försteget Audionet Pre G2, CD-spelaren Audionet Art G2 (överst). I racket fanns också en dCS Puccini CD/ SACD Player och en isotek strömrenare...

mvh

B

buster

Gjest
    PRE 1 G3 er i hus ;D ;D Virker veldig lovende, selv kald og "fersk". Phonosteget som er innebygget er usannsynlig god :) :). Om.s: Uansett hvordan jeg vender og snur på strømkablene så kommer meldingen; "phase incorrect" :(. Er dette veldig viktig, eller???
    Bjørn

O

om.s

Gjest
    buster skrev:
    PRE 1 G3 er i hus ;D ;D Virker veldig lovende, selv kald og "fersk". Phonosteget som er innebygget er usannsynlig god :) :). Om.s: Uansett hvordan jeg vender og snur på strømkablene så kommer meldingen; "phase incorrect" :(. Er dette veldig viktig, eller???
    Bjørn
    Egentlig ikke, men det bruker komme når man enten har ujordet kurs, eller kanskje det er en fase feil på anlegget? er noe usikker her da jeg ikke har vært borte i det selv, finnes det evnt en funksjon på Preén å snu fasen?...

mvh

B

buster

Gjest
    Hei! Ingen mulighet for å vende fasen via pre'en. Snakket med Eric om dette. han sier dette er vanlig i Norge. Ellers skal alt være i perfekt orden med strømmen. Egen 16a jordet kurs og Hydra v8 og Audionets nye strømkabel p10 forsyner anlegget. Har besøk i kveld, så jeg MÅ holde meg i skinnet med å prøve ut den nye Pre'en. Kommer tilbake...
    Bjørn

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    buster skrev:
    Hei! Ingen mulighet for å vende fasen via pre'en. Snakket med Eric om dette. han sier dette er vanlig i Norge. Ellers skal alt være i perfekt orden med strømmen. Egen 16a jordet kurs og Hydra v8 og Audionets nye strømkabel p10 forsyner anlegget. Har besøk i kveld, så jeg MÅ holde meg i skinnet med å prøve ut den nye Pre'en. Kommer tilbake...
    Bjørn
    Grunnen i Norge tror jeg er at vi har to-fas i steden for en-fas som er vanlig. Altså 2*230 eller 1*400 og 1*nøytral. Dette er sikkert grunnen.

MVh

Pk

J

Jurassic

Gjest
    Jeg er veldig interessert i forskjellen mellom 1 fas og 2 fas 8)

B

buster

Gjest
    Takk for info'en gutter! Er vel lurest å bruke den gamle metoden. Lytte med øra!!
    Bjørn

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Velkommen!
    (Jeg får vel spare penger til du skal selge ART'en?) :D

O

om.s

Gjest
    R.E.S. skrev:
    pks skrev:
    Supert RES, flott anlegg!

PK
    Det spiller ikke så ille heller, serru :)

Roy
    Her var du jo allerede (la inn en liten kommentar i vakre lytterom tråden), nydelige bilder/oppsett Roy, har du gjort deg opp noen mening om PRE 1 G2? er litt nysgjerrig der :D

mvh

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Hmmmm.....

Må innrømme jeg har tenkt tanker om en ART V2 i det siste........

Men har også drømmer om en EMC-1up........

What to do, what to do?

R

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    RoDa skrev:
    Hmmmm.....

Må innrømme jeg har tenkt tanker om en ART V2 i det siste........

Men har også drømmer om en EMC-1up........

What to do, what to do?

R
    Disse har jeg faktisk hatt "opp mot hverandre". Ikke på samme tid, dog.

En test jeg ikke har sagt mye om på HFS.. Mest for å ikke få EC-folket på nakken ;)

Hos meg på gamleanlegget, uten noe nivåmatch eller blindtesting, bare kjapp A-B var Audionet en stor vinner. Men begge spillerene ble testet opp mot min daværende DVD-spiller. 12k var for mye for EC-spilleren, men Audionet måtte jeg ha.. Det var lenge siden, med ukers mellomrom, men forbedringene var store og til det bedre med ART V2.

Men selvsagt: test hos deg, og gjerne blindt og nivåmatchet ;)

PK

O

om.s

Gjest
    Tror pks er inne på noe her, test de selv, mot hverandre, gjerne med både öya og andre sanser åpne og spill så höyt du kan ;) ...

Alvorlig, synergien SAM/ART V2 skal man ikke kimse av, men det er bare min favorisering igjen ;) :D.....

mvh

K

kbwh

Gjest
    Sånn! Kan ikke ha et slikt ugudelig svarantall (sekshundreogsekstiseks) stående i timevis.  0:)

O

om.s

Gjest
    Valentino skrev:
    Sånn! Kan ikke ha et slikt ugudelig svarantall (sekshundreogsekstiseks) stående i timevis. 0:)
    Du verden!, det tallet misset jeg, skal bortse fra symbolikken, men det skal vel ikke skjules at man kalles både det ene og andre i sammenhenger ;D ;D

mvh

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Djevelsk svar om.s :D ;D

Hvor ofte er det ART V2 til salgs?
    Kan jeg få ART V2 med "ny" front?

Hva koster ca en ny ART V2, hvis de er å få tak i?

Mange spørsmål, men i denne tråden (om noen) finnes vel svarene....? ;)

O

om.s

Gjest
    RoDa skrev:
    Djevelsk svar om.s :D ;D

Hvor ofte er det ART V2 til salgs?
    Kan jeg få ART V2 med "ny" front?

Hva koster ca en ny ART V2, hvis de er å få tak i?

Mange spørsmål, men i denne tråden (om noen) finnes vel svarene....? ;)
    ART V2 til salgs virker å komme i bölger, lenge siden jeg så noen sist, ny ART V2 tror jeg kan väre vanskelöig å få tak, og tror jeg den er med den gamle fronten.

En ny ART G2 tror jeg havner på 40-45K i Norge veil, lenge siden jeg har sjekket det nå. og det varierer muligens litt mot Euroén.

Ellers er Svenske bruktmarkeder muligens rett sted å se etter brukt Audionet, selv om det har värt stille her og en stund nå...

mvh

M. U.

Medlem
    Ble medlem
    04.08.2007
    Antall liker
    0
    Long time, no see.. Etter et lengre avbrekk, både fra Hifi websider og oppgraderingsmonsteret.

Helt til for et par uker siden, var lei lyd fra alle kanter, morro faktoren var borte, så bakhøytalere, center og reciver ble solgt unna og jeg satt igjen med Fronthøytalere, DVD spiller, Squeezebox, en TV og ikke minst AMP III jeg kjøpte av PKS i fjor.

Ja PKS, vet at du har etterlyst bilder en stund ;), så her følger et par oversikt bilder. :D

Jeg trengte en pre. Mine letning ente med et brukt kjøp her på sentralen...Etter salg av nevnte enheter, så rakk min lommebok til en oppgradert og modifisert EC4.6.

Som dere ser i fra bildet, så er det noen ugunstige mål på ECn så intil videre så må den finne seg i være 'nederst på rangstigen'.

Har ikke rukket og hørt så mye på den nye invisteringen enda, og forholdene til lytting ser ikke så veldig bra ut før Påske. Men førsteintrykket, så er det et langt steg opp lydmessig i forhold til den gamle og slitne reciveren som jeg hadde der før...

Vedlegg

O

om.s

Gjest
    Hyggelig med nye bidrag her inne ;D , du har nok mange gode musikk timer fremfor deg her M.U, kom gjerne tilbake med lytte inntrykk senere ;) :D .....

mvh

O

om.s

Gjest
    Siste HiFi & Musik har en "test" av Audionet ART G2, har ikke lest denne selv enda, men til tross for min skepsis til bladets "löse" profil så kommer jeg vel å kjöpe det for denne testens skyld, ikke hverdag det testes Audionet utstyr i noen av de Nordiske bladene....

mvh

O

om.s

Gjest
    Vel, har nå lest den og det var jo særdeles hyggelige ord fra en svoren vinylmann (testeren), når en av konklusjonene (De kjører +/- kommentarer) blir at knappt prisen på en cd spiller til 54600,- Sek er minus så,sa noen rene cd drømmen ;) ......

mvh

B

buster

Gjest
    Hei! forundrer meg ikke at de trekker den konklusjonen!! VIP G2 'en min er bare utrolig bra :D. Kan ikke forestille meg hva som skulle være bedre i mitt system ;D.
    Bbjørn

O

om.s

Gjest
    buster skrev:
    Hei! forundrer meg ikke at de trekker den konklusjonen!! VIP G2 'en min er bare utrolig bra :D. Kan ikke forestille meg hva som skulle være bedre i mitt system ;D.
    Bbjørn
    Selv om ikke jeg har G2 versjonen av digital spilleren mener jeg meg at den holder seg godt alikevel, det eneste hjemme som slår den er SME riggen, men der er vi allerede i en annen divisjon ;D..

ART G2, er en digital våt dröm for undertegnede ;D

mvh

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Dæven han steiki!!
    Nå har jeg funnet årsaken til vellyden i Audionet!

Bildebevis:

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn