Hornet
Hi-Fi entusiast
;D ;D Hehe Jeg må vel snart begynne å roe ned litt, har noe jeg skal selge også og det er ikke så enkelt, markedet virker veldig tregt for tiden.
Hehe, godt noen holder stand med Audionet, vi frafalne til rør kan mimre over svunne dager ;D ...SaltyDog skrev:Gratulerer med en flott Audionet forsterker, Hornet!
Fortsetter du slik, går du snart selveste gismo en høy gang...
;D ja etter frafall av sånne referansepersoner (du startet jo mye av dette 8)) så er vi ikke så veldig mange igjenmusicus skrev:Hehe, godt noen holder stand med Audionet, vi frafalne til rør kan mimre over svunne dager ;D ...SaltyDog skrev:Gratulerer med en flott Audionet forsterker, Hornet!
mvh
Nå er det vel på tide å bytte ut den Usher`n Salty 8)SaltyDog skrev:Gratulerer med en flott Audionet forsterker, Hornet!
Hva skjer a gismo, cd riggen ut??? ??? ...gismo skrev:Nå er det vel på tide å bytte ut den Usher`n Salty 8)SaltyDog skrev:Gratulerer med en flott Audionet forsterker, Hornet!
Sånn at SAM får seg en god "kunstnerisk" lekekammerat ;D
gismo
Du blir med i den gjengen du også SaltyDog, ikke dumtSaltyDog skrev:Hehe, du sier noe, gismo... ;D
Men det er nok ikke nye høyttalere som står først i køen her.
Jeg går baklengs inn i framtida: Med en MI RIAA i bestilling er det platespiller som er på trappene.
Etter et opphold på nesten 20 år...
Ser at du satser annerledes.
Ja musicus, her har det tørna helt ;Dmusicus skrev:Hva skjer a gismo, cd riggen ut??? ??? ...gismo skrev:Nå er det vel på tide å bytte ut den Usher`n Salty 8)SaltyDog skrev:Gratulerer med en flott Audionet forsterker, Hornet!
Sånn at SAM får seg en god "kunstnerisk" lekekammerat ;D
gismo
mvh
Ah gismo, selvfølgelig...gismo skrev:Du blir med i den gjengen du også SaltyDog, ikke dumtSaltyDog skrev:Hehe, du sier noe, gismo... ;D
Men det er nok ikke nye høyttalere som står først i køen her.
Jeg går baklengs inn i framtida: Med en MI RIAA i bestilling er det platespiller som er på trappene.
Etter et opphold på nesten 20 år...
Ser at du satser annerledes.
Det er visst der man får den "gamle gode følelsen" ;D
Som du sier så prøver jeg den "nye" veien og håper det kan bli bra
gismo
Edit: Tenkte ikke på ht da jeg nevnte at SAM burde få en ny medspiller på sitt Audionet-lag, tenkte på selve "kunstneren" 8)
Njeii, tror ikke det, fler og fler som ikke klarer slippe sølvskivene etter at den første fil forelskelsen har lagt seg, tror ikke jeg slipper min cdp så lett, får rekke med noen album på eple telefonen så lenge ;DRoDa skrev:musicus: CD er ute
Jøss kanskje det er håp for Retep også da !? ;DSaltyDog skrev:Som nevnt tidligere i tråden, så blir Audionet lenge hos sine eiere.
Vel det gjenstår å se. Er jeg ikke fornøyd så må man jo lete videre. Tror dama ivertfall blir fornøyd med få bokser og god lyd. Er spennende å vente på ampen, men den som venter på noe godt venter vel ikke forgjeves.johnnygrandis skrev:Jøss kanskje det er håp for Retep også da !? ;DSaltyDog skrev:Som nevnt tidligere i tråden, så blir Audionet lenge hos sine eiere.
Takker for innspill og synspunkter RetepRetep skrev:Jeg hadde moon 300d dac i 14 dager. Og jeg endte opp med å selge den igjen. Hørte forskjell på den og Abrahamsen sin, Men jeg lite Abrahamsen bedre.
Kan vel kort si at moon nok er renere i lyden og mere hifi. Abrahamsen er mere rock og power.
Moon til akustisk og Abrahamsen til Rock og metall.
Helt ærlig så tror jeg ikke det skiller mye på dac-er i denne prisklassen. Men det er med mitt oppsett i mitt rom og med min lydfilosofi.
Skulle jeg valgt igjen så hadde jeg nok valt MF sin nye 5000kr dac.
Den har jeg sett på, lest om osv... Ikke dum den wyred4sound dacenHornet skrev:Det er en jungel med Dacer der ute. En som har fått gode kritikker er denne http://www.stilimento.no/products/wyred-4-sound-dac-2
En annen er audiolab sin DAC I 8200 serien.som også står i stil med Auidionet sine produkter.
Jeg skal gi tilbakemelding når jeg har fått koplet opp og hørt min nye Hegel HD20 DAC.gismo skrev:Dac til Audionet :
Suger på denne karamellen om dagen og tankene flyr
Er vant til ART G2 med sin spillestil, dvs "jævla bra på alt" bare for å moderere meg litt ;D ;D
Liten mulighet til å få hørt så mye dessverre og da blir det mye lesing av tester og yttringer fra folk som har hørt på noen dacer
Setter pris på innspill på godt og vondt om noen skulle ville mene noe, iallefall er det dac`er mellom 5-15k (stort sprang ) som jeg tenker mest på i første omgang.
Rega DAC: Flott pris, spilleglede og litt analog lyd om jeg har forstått dette riktig. Mange flotte omtaler.
BelCanto DAC 1,5 / 2,5: Liker denne godt i design, godt tilbud i disse dager Men er den litt tynn og lys :
Hegel HD20: Gode omtaler og anbefalinger , men ryktes litt det samme som BelCanto, på villspor?
Burson DAC160: Ny spennende, flott sak. Liker denne pga tidligere god erfaringer med HA160 Men hvordan spiller den?
Moon 300D DAC: Er den jeg tror mest på og liker veldig godt, men har dessverre ikke hørt denne, her ville innspill blitt varmt mottatt
Og mange flere..... men slenger på et bilde av den som fenger mest
gismo
Audiolab CD8200 er en USB/ DAC med drivverk. Genial sak som matcher Audionet sine forsterkere.gismo skrev:Den har jeg sett på, lest om osv... Ikke dum den wyred4sound dacenHornet skrev:Det er en jungel med Dacer der ute. En som har fått gode kritikker er denne http://www.stilimento.no/products/wyred-4-sound-dac-2
En annen er audiolab sin DAC I 8200 serien.som også står i stil med Auidionet sine produkter.
Audiolab sin har jeg ikke lyst på, ønsker ikke cd-spiller mere 8) ;D
Takk for innspill Hornet!
gismo
Hei Jonas...jonas skrev:Jeg skal gi tilbakemelding når jeg har fått koplet opp og hørt min nye Hegel HD20 DAC.gismo skrev:Dac til Audionet :
Er vant til ART G2 med sin spillestil, dvs "jævla bra på alt" bare for å moderere meg litt ;D ;D
Liten mulighet til å få hørt så mye dessverre og da blir det mye lesing av tester og yttringer fra folk som har hørt på noen dacer
Setter pris på innspill på godt og vondt om noen skulle ville mene noe, iallefall er det dac`er mellom 5-15k (stort sprang ) som jeg tenker mest på i første omgang.
Rega DAC: Flott pris, spilleglede og litt analog lyd om jeg har forstått dette riktig. Mange flotte omtaler.
BelCanto DAC 1,5 / 2,5: Liker denne godt i design, godt tilbud i disse dager Men er den litt tynn og lys :
Hegel HD20: Gode omtaler og anbefalinger , men ryktes litt det samme som BelCanto, på villspor?
Burson DAC160: Ny spennende, flott sak. Liker denne pga tidligere god erfaringer med HA160 Men hvordan spiller den?
Moon 300D DAC: Er den jeg tror mest på og liker veldig godt, men har dessverre ikke hørt denne, her ville innspill blitt varmt mottatt
gismo
Tips til deg Retep: Lån min Audiolab dac (som er til salgs) en helg og du har mest sannsynlig din nye dac Den rocker på meget høyt nivå
Har bare hørt en W4S forsterker, men det var nok til at jeg styrer unna greiene derfra i fremtiden.gismo skrev:Den har jeg sett på, lest om osv... Ikke dum den wyred4sound dacen
Flott jonasjonas skrev:Jeg skal gi tilbakemelding når jeg har fått koplet opp og hørt min nye Hegel HD20 DAC.gismo skrev:Dac til Audionet :
gismo
Tips til deg Retep: Lån min Audiolab dac (som er til salgs) en helg og du har mest sannsynlig din nye dac Den rocker på meget høyt nivå
Takk RoDa, da vet jeg for kjenner deg og AudionetRoDa skrev:Har bare hørt en W4S forsterker, men det var nok til at jeg styrer unna greiene derfra i fremtiden.gismo skrev:Den har jeg sett på, lest om osv... Ikke dum den wyred4sound dacen
Klasseforskjell fra SAM.
Stemmer det. Du har jo allerede skaffet deg en nydelig sak til Audionetten din 8)Retep skrev:Hei Jonas...jonas skrev:Jeg skal gi tilbakemelding når jeg har fått koplet opp og hørt min nye Hegel HD20 DAC.gismo skrev:Dac til Audionet :
gismo
Holder nok med min Malmin modda MF cdpre24 nå ivertfall.
Men takk for tipset-
Mvh Peter