Audionet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• M

musicus

Gjest
    Jeg er også her, trives veldig godt med mine VIP G2 & SAM V2 (m/riaa) og mine Wilson Benesch Vertex og nu er det også bestillt ny ht kabel, en Purist Audio Design Venustas Presto bi-wi ;)

de fortjener og ett bilde, riktignok forrige modell (ikke Presto)

vi kjører like godt på med mer siden anlegget er nedkoblet for tiden ;-)

mvh

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.474
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Se der ja, endelig noen Audionet bokser musicus:cool:
    Det er blir flott dette her:)
    Ser at du kommer tilbake til PAD igjen, velkommen tilbake!!
    Nå må du bare se etter å få satt opp dette flotte oppsettet ditt igjen....;)

gismo

Får slenge på PRE1 G2 jeg da....

c04475dc73025cee6bc186865c5b5e15.jpg

M

musicus

Gjest
    Hei du, ja det ble visst slik, hadde tenkt meg en Cardas Golden Ref ht kabel, men fant ikke en som passet mine behov, og å kjøpe en ny tar jeg meg ikke råd til just nu, så da det dukket opp en PAD Venustas var det egentlig bare å slå til, skal teste med en full loop PAD Venustas etterhvert også.
    Får nøklene til leiligheten den 17 des, så da starter oppakningen ;)

Lånte samme modell som du har på ht kabelen (har du Presto utg?), det var bedre enn jeg mintes fra tidligere da jeg testet, det er vel litt pros and cons ifht CGR men toalt sett er det kompetente og gode kabler disse PAD..

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.474
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei du, ja det ble visst slik, hadde tenkt meg en Cardas Golden Ref ht kabel, men fant ikke en som passet mine behov, og å kjøpe en ny tar jeg meg ikke råd til just nu, så da det dukket opp en PAD Venustas var det egentlig bare å slå til, skal teste med en full loop PAD Venustas etterhvert også.
    Får nøklene til leiligheten den 17 des, så da starter oppakningen ;)

Lånte samme modell som du har på ht kabelen (har du Presto utg?), det var bedre enn jeg mintes fra tidligere da jeg testet, det er vel litt pros and cons ifht CGR men toalt sett er det kompetente og gode kabler disse PAD..

mvh
    Hepp....
    Mine Purist Audio Design Aqueous Aureus er ikke en Presto revisjon , men meget godt fornøyd med disse :)
    Jeg kunne også ha tenkt meg en total PAD Aqueous Aureus (hakket under dine Venustas) loop her hjemme og i den forbindelse har jeg kikket litt på denne Purist Audio Design's Aqueous Aureus -Praesto Revision RCA Digital i første omgang.
    full1897.jpg

Så får jeg se om jeg våger gå for Purist Audio Design's Aqueous Aureus - Praesto Revision interconnect senere.
    Der er jeg jo utrolig fornøyd med mine Whistler Audio Coanda så den må nok suges leeenge på, helst teste disse opp mot hverandre;)

full4023.jpg

gismo

M

musicus

Gjest
    Presto versjonen er nok mer i min gate enn den gamle, iaf var den det på ht siden, noe mer åpen og transparent, tror ikke du kan gå feil med de, gi meg ett signal om du vil teste, kjenner importøren for Skandinavia og kan sikkert være behjelpelig med noe ;)

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.474
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Men for ikke å snakke for mye om kabler i denne tråden må det vel rettes opp med et bilde;)
    Det er jo tross alt Audionet dette handler om....:cool:

33794946f9922d626e608a28aad3ba20.jpg

gismo

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.944
    Men for ikke å snakke for mye om kabler i denne tråden må det vel rettes opp med et bilde;)

Vis vedlegget 170118

gismo
    Jeg tror du savner frøkna jeg :rolleyes:
    Her om dagen gikk a helt bananas med noe BASS materiale fra Mr.Bromberg.
    Jeg blir like rasket over hver gang over hvor mye bass Quad ESL-63 egentlig klarer, og ikke minst detaljeringsgraden.
    Man er selvfølgelig ikke i nærleiken av Slukotek bass og dess like, men det holder til husbruk.
    Men altså frøken ART G2 med Shunyata Phyton nettingstrømper og ESP.....å du og du...

M

musicus

Gjest

Vis vedlegget 170118

gismo
    Siden vi er i mimre modus, det er dager jeg angrer jeg lot dette gå selvom jeg er fornøyd med dagens WB & Audionet oppsetning...
    L1000068.jpg

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.474
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 170118

gismo
    Siden vi er i mimre modus, det er dager jeg angrer jeg lot dette gå selvom jeg er fornøyd med dagens WB & Audionet oppsetning...
    Vis vedlegget 170128

mvh
    ;) der er det noen bokser man glatt kunne ha tenkt seg vettu musicus:)
    Det som er bra må da være at du har funnet veien tilbake....:cool:

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.474
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 170118

gismo
    Jeg tror du savner frøkna jeg :rolleyes:
    Her om dagen gikk a helt bananas med noe BASS materiale fra Mr.Bromberg.
    Jeg blir like rasket over hver gang over hvor mye bass Quad ESL-63 egentlig klarer, og ikke minst detaljeringsgraden.
    Man er selvfølgelig ikke i nærleiken av Slukotek bass og dess like, men det holder til husbruk.
    Men altså frøken ART G2 med Shunyata Phyton nettingstrømper og ESP.....å du og du...
    Frøkna sammen med hjelpegutten (1 og 3 fra toppen) hadde det veldig godt her hos meg, og hun behaget med utrolige
    prestasjoner her oppe i hulen;)
    Men når man først skulle skille seg fra henne så tror jeg hun fikk seg et meget godt nytt hjem!
    Der blir hun puslet med på alle mulige plan, gode medspillere, grove kammerater rett inn bak (fy... ikke noen stygge tanker nå..) og en eier som hun kan "Trøllbinde" når hun presterer på sitt beste. Hun savnes iblandt, men vet hun har det godt...:cool:

gismo

Sist redigert:

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.181
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Får vel melde meg inn i vennegjengen jeg og.
    I helga landa en brukt Audionet VIP her i stua, fra Sverige.
    Skal brukes som drivverk til min dac, men tross noen år på baken så skjemmer den seg ikke ut som cd spiller heller.

Håvard

M

musicus

Gjest
    Skal brukes som drivverk til min dac, men tross noen år på baken så skjemmer den seg ikke ut som cd spiller heller.

Håvard
    Det er en habil spiller, min tidligere VIP gjorde godt fra seg den med (den på bildet litt over her) , grattis! :)

mvh

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.181
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Helt klart habil.
    Eneste feil er at jeg sliter med at den ene digital utgangen detter ut av og til like etter jeg har slått på spilleren.
    Etter et par minutter faller alt til ro. Ellers er det å si at bare et blikk og et løft på den, så kontaterer man med en gang eiergleden.

Håvard

M

musicus

Gjest
    Helt klart habil.
    Eneste feil er at jeg sliter med at den ene digital utgangen detter ut av og til like etter jeg har slått på spilleren.
    Etter et par minutter faller alt til ro. Ellers er det å si at bare et blikk og et løft på den, så kontaterer man med en gang eiergleden.

Håvard
    Ett tips er å la all Audionet elektronikk stå på og bli riktig gjennomvarm, da vil man kunne hale ut det beste av apparatene, det gjaldt på min VIP og det samme gjelder på min nuværende VIP G2 :)

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.474
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Håvard
    Gratulerer Håvard:)
    Har selv vært eier av en VIP G2, meget god spiller!

99a361d0f3647c644ab6c2a87f85bb1a.jpg

gismo

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.181
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Takker for svar.
    Den er god, helt klart. Men det er noe galt.
    Her en dag slo jeg den på, lot den stå en halvtime med cd i før jeg satte den på.
    Kom noe som minnet om rosa støy da jeg brukte den mot dac. Som cd spiller fungerte den helt fint (Kjører en kabel analogt ut og inn i pre samtidig som jeg også brukler den som cd drev til min eastern electric dac). Slo av cd, dro skuffen bak og prøvde igjen. Dakom det musikk, men "Locked" lyset på dac slo seg av en tre fire ganger før den stabiliserte seg.

Håvard

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.474
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Hornet

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    61
    Sted
    Elnesvågen
    Torget vurderinger
    17
    Ja dette blir spennende, er i vertfall helt sikker på at det de eventuelt kommer med er i absolutt toppklasse, har flere av deres produkter som står høyt på listen over komponenter jeg sikler etter.
    SÅ RING DA NORSK TIPPING I KVELD !!!!

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Toppklasse vil nok også det nye produktet også være. Og det morsomme er at det kan gjøre andre produkter bedre også. :)

Det kommende produktet fra Audionet vil være en oppgradert strømforsyning for de som ikke syntes EPS gir nok. Den nye strømforsyningen heter EPX(Enhanced Power Supply extended) og kan etter hva jeg har blitt informert brukes på alle enheter som støtter EPS.

Geir Arne

M

musicus

Gjest
    Denne komboen av forrige generasjon Audionet (VIP G2 & SAM V2) går fra klarhet til klarhet, sammen med WB & PAD er dette ett vindu inn til innspillingen, tror ikke jeg har hatt makan til kombinasjon hjemme på mange mange år, me like!! :D

(Valhalla kablen på bildet var innom på lån ett par dager bare)

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.474
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Denne komboen av forrige generasjon Audionet (VIP G2 & SAM V2) går fra klarhet til klarhet, sammen med WB & PAD er dette ett vindu inn til innspillingen, tror ikke jeg har hatt makan til kombinasjon hjemme på mange mange år, me like!! :D

(Valhalla kablen på bildet var innom på lån ett par dager bare)

mvh
    Hei musicus:)

Dette er jo hyggelig lesing av en annen Audionet-fan;)
    Godt å se deg tilbake i familien, det var jo din skyld i sin tid at jeg ble intr i Audionet:)
    Det superoppsettet du hadde for noen år tilbake satte meg på dette sporet, så dobbelt hyggelig å se du har "de rette boksene" i oppsettet igjen!!

gismo

Hornet

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    61
    Sted
    Elnesvågen
    Torget vurderinger
    17
    Ganske imponerende innmat på denne også AMP I V2 (Samme som Gismo har) Sjekk de oljefatene tl kondiser.

image-r960x852-C-ead97d37-68527826.jpg

M

musicus

Gjest
    Om noen har lurt på hvordan Audionet ser ut i sort ser dere svaret under. :)

Jeg syntes den var veldig flott, hva syntes dere?

Vis vedlegget 182292

Geir Arne
    Siden du spør ;) jeg har hatt noen komponenter i sort fra Audionet tidligere b.la PAM m/EPS og en ART, liker de nok best i silver, og skulle gjerne hatt silver/red som kombinasjon farve diodelys, er litt mett på det blå, mildt sagt, alt høyst imo selvsagt...

mvh

Huldra57

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo

Vis vedlegget 182292

Geir Arne

Hei Ganilsen!

Flott forsterker du har fått deg!

Synes dog den er griselekker i sølv....

Har lest om dette merket i svenske blader. Finnes den til,salgs i norge nå, eller er den svensk.?

Har spurt på Dynaudiotråden,,et par mann som har Audionet, uten å få svar.

Btw Husker deg best fordi du fortalte at du ikke hører forskjell på høyttalerkabler. Bruker du fortsatt de Fem kr pr meter, Claes kablene ?
    Jeg skreiv ned hva de het, men har rota bort lappen. Husker du betegnelsen ? Skulle veldig gjerne ha prøvd de, " kabelskeptiker, som jeg jo er.,)

Mvh Huldra57

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4

Vis vedlegget 182292

Geir Arne

Hei Ganilsen!

Flott forsterker du har fått deg!

Synes dog den er griselekker i sølv....

Har lest om dette merket i svenske blader. Finnes den til,salgs i norge nå, eller er den svensk.?

Har spurt på Dynaudiotråden,,et par mann som har Audionet, uten å få svar.

Btw Husker deg best fordi du fortalte at du ikke hører forskjell på høyttalerkabler. Bruker du fortsatt de Fem kr pr meter, Claes kablene ?
    Jeg skreiv ned hva de het, men har rota bort lappen. Husker du betegnelsen ? Skulle veldig gjerne ha prøvd de, " kabelskeptiker, som jeg jo er.,)

Mvh Huldra57
    Hei igjen.

Vi, High Fidlity Audio, er forhandler og importør på Audionet i Norge. Så denne er å skaffe her på berget også.

Når det kommer til kabler må jeg også ta med konteksten av min uttalelse. :) Det var ved en kombinasjon av elektronikk og høyttalere jeg byttet fra relativt dyre kabler(uten å nevne merke) til standard RKUB(felles typebetegnelse) kabel. I dette tilfellet hørte jeg absolutt ingen forskjell. I senere tid har jeg hørt forskjellige kabler(altså a-b testing) i flere oppsett, og jeg har nok landet på at jeg fremdeles ikke opplever den store forskjellen. Skeptiker som jeg er. :) Men på dette feltet er det mange meninger, så jeg har en intensjon om å teste kabler igjen når jeg blir skikkelig kjent med nye oppsett. Så får vi se hvordan det går den gangen.

På det konkrete spørsmålet må jeg si ja og nei. Jeg bruker fremdeles RKUB i kinoen, men i hoved stereoanlegget bruker jeg noe som er litt mer ekslusivt. Og i kinoen kommer jeg nok til å jobbe med akustikken en god stund før jeg vurderer nye kabler. :)

Geir Arne

Sist redigert:

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Siden du spør ;) jeg har hatt noen komponenter i sort fra Audionet tidligere b.la PAM m/EPS og en ART, liker de nok best i silver, og skulle gjerne hatt silver/red som kombinasjon farve diodelys, er litt mett på det blå, mildt sagt, alt høyst imo selvsagt...

mvh
    Kombinasjonen rød og sølv har jeg aldri sett, men det kan nok være en flott kombinasjon. Display og frontfarge kan som du sikkert vet bestilles om hverandre.

Geir Arne

Huldra57

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Oops.
    Ser du er blitt bransjeaktør... Jobber i firma , som importerer Audionet altså. (Har ikke sett ansatte vært aktiv på vennetråd før...)
    Bra jeg ikke sa noe negativt om forsterker da ;)

jeg har lest om dette merket i virkelig mange år i Hifi och Musik.

Stilrene og solide produkter har Audionet alltid hatt om jeg husker rett.

(ang kabeler så var det som du sier en god stund siden vi prata om det, husker godt annonsa, da du solgte en del av "det merket vi ikke skal nevne" ) ;)
    Fint m litt humor oppi all seriøsiteten i hifi. Det er jo tross alt bare en redskap til musikkgjengivelse.......

Får klikke meg inn og se hva dere selger. Har vært nyskjerrig på Audionet i mange år.

mvh Huldra

M

musicus

Gjest

mvh
    Kombinasjonen rød og sølv har jeg aldri sett, men det kan nok være en flott kombinasjon. Display og frontfarge kan som du sikkert vet bestilles om hverandre.

Geir Arne
    Jeg tror jeg har sett kombinasjonen engang på bilde, ellers kjører jo Moon mye med den kombinasjonen, en fin kombinasjon, jo jeg er klar over at man kan legge den ved bestilling av nye komponenter, uansett farver så er det knallbra produkter...

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn