Audionet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• AJ_82

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Du kan også sette de til å vise tempen i display mens de er på, cool, ok eller high vil da vises :)

A.J.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.962
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det er nok dessverre kun på de dyrere sakene... ;)

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Hvis noen får for seg å bestille en EPX har jeg veldig lyst å låne/prøve den litt :p

A.J.
    Det er bare å kline til, hadde EPS på både pre og riaa tidligere, og har noen planer i bakhodet om å sette en på VIP G2`n nu, en oppgradering verdt pengene (nå vet jeg ikke prisen på EPX) men....

mvh
    Her ryker man nok glatt på 20K musicus;)

gismo
    Tror den faktisk koster det dobbelte veiledende.

A.J.
    Dette stemmer ganske bra. EPX koster veil kr 39'990,- og EPS G2 går opp til kr 19'990,-. EPX leverer rikelig med støm, 0,5 farad(500'000mF) totalt! EPX er den eneste strømforsyningen man kan koble til DNP, men alle enheter som kan brukes med EPS G2 kan også bruke EPX.

Geir Arne

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.196
    Torget vurderinger
    96
    Fiffig. Men hvis tempen blir liggende nærmere den grensa hele tiden, så vil det uansett slite mer på komponentene.
    En kondensator har en forventet levetid innenfor en gitt temperatur.
    En hver produsent av store forsterkere vil anbefale god lufting, dette har stått i alle bruksanvisninger jeg har sett.

Sist redigert:

AJ_82

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Når har jeg spilt musikk i rundt 4 timer og effektene er fortsatt bare lukne... Virker som den gode gjennomstrømmingen i de holder tempen ganske stabel:) Må være et gjennomtenkt design dette, hehe:p

A.J.

Vedlegg

Sist redigert:

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.196
    Torget vurderinger
    96
    Da går det vel bra da :) Mine AMP II MAX blir svært varme når jeg spiller over lengre tid. Skal nevnes at peak meterne på dem da viser opp mot 6-700 watt. Jeg liker å spille høyt!

AJ_82

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Audionet boksene har fått nye venner:) Virker som en veldig god match det lille jeg har fått spilt.

A.J.

Vedlegg

AJ_82

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Audionet boksene har fått nye venner:) Virker som en veldig god match det lille jeg har fått spilt.

A.J.
    Gratulerer, en match jeg kjenner litt til;)

gismo
    Hatt Audio Physic tidligere?
    Dette er da Avanti V. Litt usikker på om det er flere utgaver av de, men kjøpt i 2012.

A.J.

Sist redigert:
    Ble medlem
    29.01.2014
    Antall liker
    30
    Torget vurderinger
    2
    Audionet G3

For dem som har lyst på en Audionet G3+EPS. Det står en og spiller hos Arild på HiFI guiden på Ilseng (rett utafor Hamar) (sammen med en EPS, sjølsagt). Den har vært min, men trengte en SACDspiller til alle mine klassiske plater. Skaffet meg derfor en McIntosh MCD 1100.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.962
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Mange som sikler på ny fjernkontroll?
    Den nye står "litt" mer i stil med Audionetboksene enn hva Logitechplasten gjør 8)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.477
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Den nye står "litt" mer i stil med Audionetboksene enn hva Logitechplasten gjør 8)
    Den er helt i stil syns jeg RoDa, flott og riktig design på denne:)

gismo

Sist redigert:
    B

Briern

Gjest

gismo
    Men, er ikke logitechen mer anvendelig? Forøvrig enig når det gjelder design, men man får jo nesten en ny Dayens Ampino til prisen som forlanges. Tror jeg beholder logitechen inntil videre.....???

AJ_82

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Hadde et lite besøk av Ganilsen igår. Ifølge han var det skikkelig fin klang i stua:p Enda godt jeg ihvertfall har fått inn en sofa, rimelig tomt ellers. Men igjen er det utrolig morsomt å se hva DNx produktene og EQ kan gjøre.

Ser for meg at mange som er ute etter ny dac også burde vurdere DNC. Da får du mye av moroa, men slipper evt å bytte ut forsterkere.

Min overgang til Audionet har ihvertfall endelig gjort at jeg ikke lenger føler noe byttetrang på forsterker siden. Håper derimot at jeg klarer å lande på noen høyttalere også, mye som frister, men ikke bare å få prøvd hjemme.

A.J.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.477
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo
    Men, er ikke logitechen mer anvendelig? Forøvrig enig når det gjelder design, men man får jo nesten en ny Dayens Ampino til prisen som forlanges. Tror jeg beholder logitechen inntil videre.....???
    Mest trolig er din logitech mer allsidig, uten at jeg kjenner den nye fjernkontrollen til Audionet.
    har jo ikke merket lenger selv, men noe med feeling og eier glede kommer også inn her:confused:
    Denne her på toppen f.eks har ennå dyrere fjernkontroll....:p:p

Gismo

Vedlegg

M

musicus

Gjest
    Hadde et lite besøk av Ganilsen igår. Ifølge han var det skikkelig fin klang i stua:p Enda godt jeg ihvertfall har fått inn en sofa, rimelig tomt ellers. Men igjen er det utrolig morsomt å se hva DNx produktene og EQ kan gjøre.Ser for meg at mange som er ute etter ny dac også burde vurdere DNC. Da får du mye av moroa, men slipper evt å bytte ut forsterkere. Min overgang til Audionet har ihvertfall endelig gjort at jeg ikke lenger føler noe byttetrang på forsterker siden. Håper derimot at jeg klarer å lande på noen høyttalere også, mye som frister, men ikke bare å få prøvd hjemme. A.J.
    Du burde få prövd deg ett par Wilsson Benesch Vector, Audionet og WB= Sant ;):cool: ...mvh

AJ_82

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Hadde et lite besøk av Ganilsen igår. Ifølge han var det skikkelig fin klang i stua:p Enda godt jeg ihvertfall har fått inn en sofa, rimelig tomt ellers. Men igjen er det utrolig morsomt å se hva DNx produktene og EQ kan gjøre.Ser for meg at mange som er ute etter ny dac også burde vurdere DNC. Da får du mye av moroa, men slipper evt å bytte ut forsterkere. Min overgang til Audionet har ihvertfall endelig gjort at jeg ikke lenger føler noe byttetrang på forsterker siden. Håper derimot at jeg klarer å lande på noen høyttalere også, mye som frister, men ikke bare å få prøvd hjemme. A.J.
    Du burde få prövd deg ett par Wilsson Benesch Vector, Audionet og WB= Sant ;):cool: ...mvh
    Skulle gjerne ha prøvd de, men det er vel ikke mange forhandlere av det merket her dessverre? Vil gjerne ha noen oppløste ht som spiller klart og åpent med lite forvregning. Foreløpig frister det litt å prøve ut Marten, men er veldig åpen for forslag. Vet du om det befinner seg noen Vector i Norge?

A.J.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.477
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Skulle gjerne ha prøvd de, men det er vel ikke mange forhandlere av det merket her dessverre? Vil gjerne ha noen oppløste ht som spiller klart og åpent med lite forvregning. Foreløpig frister det litt å prøve ut Marten, men er veldig åpen for forslag. Vet du om det befinner seg noen Vector i Norge?

A.J.
    Marten tilfredsstiller dine ønsker, var å hørte et sett sist helg hos TOMZ her på sentralen og alle dine kriterier var fullt tilstede ;)
    Han spiller på Karan kraftverk elektronikk! Men du har jo selv meget gode ressurser ;)

gismo

M

musicus

Gjest

A.J.

En telefon til Arild på hifi guiden eller Eric Finsaas (importör) vet jeg ville kunne gi svar, jeg TROR det er ett par, iaf har jeg hört snakk om det, så det er mulig, bare ta den telefonen og spör, begge er heldigvis sindige og ikke tvinger på deg ett salg om du viser interesse ;)

WB er i den gata du skisserer der, Audionet og Marten, litt mer tvilende der gitt, det er imo, litt for mye "over the top " de gangen jeg har hört de :rolleyes:

http://www.wilson-benesch.com/reviews/Wilson-Benesch-Vector-loudspeaker-HIFIplus-2012-small.pdf

mvh

Sist redigert:

AJ_82

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Da skal jeg ihvertfall ta en telefon og høre ang WB. Marten er jo litt mer utbredt, så der er det større muligheter for demo regner jeg med.

A.J.

M

musicus

Gjest
    Da skal jeg ihvertfall ta en telefon og høre ang WB. Marten er jo litt mer utbredt, så der er det større muligheter for demo regner jeg med.

A.J.
    Får du mulighet så test! det er en meget god kombinasjon, jeg eier jo Audionet og har eid Marten å jeg liker begge meget, men ikke sammen! det kan väre verdt anstrengelsene åpröve å få testet Vector, prismessig er det vel også i samme leie, designmessig, vel WB er hestehoder fremfor, imo selvsagt men les testen i linken ,de har som sagt dine krav og mye til ;) ...

mvh

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.962
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    JEG tror ny-Audionet og Marten kan fungere gull. Ikke så mye trua på gammel-Audionet og samme.
    Men tror også at WB og Audionet funker, og funker godt.

AJ_82

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    JEG tror ny-Audionet og Marten kan fungere gull. Ikke så mye trua på gammel-Audionet og samme.
    Men tror også at WB og Audionet funker, og funker godt.

Mener du at det lydsignaturen har endret seg? Personlig har jeg bare hørt på DNA og DNP...

A.J.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.477
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Enig med deg der RoDa, hørt dine begge SAM versjoner og hatt din SAM V2 i hus her hjemme en stund, i tillegg har jeg jo hatt mitt PRE1 G2/AMPI oppsett over tid tidligere. Din SAM G2 er et steg i meget riktig retning etter min smak:)
    Så jeg tror også på nye Audionet sammen med Marten:D

gismo

M

musicus

Gjest
    Öhhhi, mobber dere gamle folk her!? han gamle SAM er god han, men han har ikke disse nymotens greiene, hehe ;) ...

Alvorlig, det er nok riktig som RoDa sier, nyere Audionet har en annen signatur, men mine erfaringer Marten Audionet er basert på den nyere Audionet, begge er glimrende i seg selv, men sammen tar det ikke meg til toppen! spes om man sammenligner med Audionet og WB.
    Godt vi er forskjellige :cool:

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.477
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Öhhhi, mobber dere gamle folk her!? han gamle SAM er god han, men han har ikke disse nymotens greiene, hehe ;) ...

Alvorlig, det er nok riktig som RoDa sier, nyere Audionet har en annen signatur, men mine erfaringer Marten Audionet er basert på den nyere Audionet, begge er glimrende i seg selv, men sammen tar det ikke meg til toppen! spes om man sammenligner med Audionet og WB.

mvh
    Nettopp og det er jo flott, tenk om vi alle skulle like den samme signaturen, kjedelig og meget urettferdig for
    mange leverandører:cool: Det ville jo vært et fåtalls som fikk solgt ;)

gismo

M

musicus

Gjest

mvh
    Nettopp og det er jo flott, tenk om vi alle skulle like den samme signaturen, kjedelig og meget urettferdig for
    mange leverandører:cool: Det ville jo vært et fåtalls som fikk solgt ;)

gismo
    Presis!! hehe det vill värt kjedelig for alle andre enn Audionet og WB ;):cool: ....

mvh

AJ_82

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6

mvh
    Var det Miles III du hadde?

A.J.

M

musicus

Gjest

mvh
    Var det Miles III du hadde?

A.J.
    Jepp! Miles III og må jeg få tillegge, ubeskjeden navngiver til Marten Memento (etter navn konkuranse) ;) ...

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Jeg ser det diskuteres litt om Marten og Audionet her. Jeg har personlig ikke hørt så mye på "gammel" Audionet men jeg har god erfaring med de nye modellene. Det samme gjelder igrunn også Marten og da hovedsaklig sammen med Audionet. I mine ører er Audionet blant den elektronikken som får Marten til å skinne mest.

Om det stemmer at Audionet senere tid har gått over til en litt "varmere" lyd kan jeg informere om at det samme har skjedd hos Marten. I forrige generasjon Heritage kunne Marten nærmest oppleves som litt vel frempå i toppen og samtidig nesten kunstig tørr i bunn. De nye modellene derimot er blitt mer laidback i spillestilen. En positiv effekt av dette er at sammenhengen mellom elementene nå er markant bedre enn tidligere, faktisk blant det beste jeg har hørt. Django-serien var når denne kom mørkere i målet enn Heritage, men tiden har vist at dette var starten på en dreining i signatur fra Marten iom at nye Heritage er ennå roligere oppover enn Django. Marten er nå etter min mening ikke like nøytrale som dem har vært tidligere, men dem har blitt mer lyttevennelige uten at detaljer og små nyanser forsvinner.

Håper dette kan være til litt hjelp i diskusjonen. Ikke meningen å tråkke på noen tær her.... :)

Geir Arne

B

Briern

Gjest

mvh
    Tror SAM spiller bra med de fleste ht bare de ikke blir for tungdrevne. Spiller iallfall utmerket med Guru QM 10 two, oj ja, med en deilig varme. Høre ut som en god rørforsterker.. Enkelt sagt.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.962
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Moro, Briern.
    Sett denne?

The Fifth Element #36 Page 2 | Stereophile.com

"Still, the SAM V2 sounded neither spare nor lean but rather creamy, perhaps even "tube-like," and its dynamics were excellent. The SAM V2 was able to push the ESP Concert Grands to greater-than-concert levels with David Stanhope's performance of Sibelius' "The Tryst" without getting congested or raucous. "

AJ_82

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Noen som har en formening om jeg burde bruke AES utgangen fra Auralic streamer i steden for coax til DNP?

A.J.

B

Briern

Gjest
    Moro, Briern.
    Sett denne?

The Fifth Element #36 Page 2 | Stereophile.com

"Still, the SAM V2 sounded neither spare nor lean but rather creamy, perhaps even "tube-like," and its dynamics were excellent. The SAM V2 was able to push the ESP Concert Grands to greater-than-concert levels with David Stanhope's performance of Sibelius' "The Tryst" without getting congested or raucous. "
    Nei, men nå har jeg lest det, og må si meg enig. Nå har jeg ikke hørt V2, men den ligger vel ikke så langt unna G2 i lydkarakter.
    Artig at han setter V2 i nesten samme klasse som darTZeel, og også deler min oppfatning, og mange andres, om at dette låter topp rørforsterkeri. Har innmontert riia, og den funker også meget bra. Synd at prisene stiger så raskt, med riia koster SAM G2 nå
    45000 kr. Selv om lyden er like bra som de til 100000 kr, så blir det jo færre som har råd til og kjøpe denne fantastiske forsterkeren, den hadde fortjent å nå et større marked.

PeterD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.01.2005
    Antall liker
    18
    Phonomodul til Audionet

Jeg skrev til Audionet for å spørre om denne modulen kunne brukes på min 'gamle' PRE I G2 og svaret var:

"auch das aktuelle Phonomodul für Audionet DNP, & PRE I G3 ist mit Ihrem PRE I G2 kompatibel.
    Der Preis des Phonomoduls beträgt 490,- Euro. Das Modul ist innerhalb einer Woche verfügbar"

Det jeg lurer på er om noen av dere kjære Audionet-fans og eiere har installert og bruker dette modulen.
    Og det viktigste: hvordan låter den egentlig? Og hva kan den sammenliknes med?

Er den verdt investeringen?

PeterD

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Såvidt jeg vet kan disse brukes om hverandre. Du kan altså installere dagens RIAA-modul i eldre modeller da disse er ganske like. Dette må naturligvis sjekkes opp spesifikt mot produktet for å være helt sikker.

Når det gjelder kvaliteten kan jeg bare henvise til testen av DNA med innebygget RIAA gjort for en stund siden i WATT. Sikkert noen eiere som også kommer på banen og har noen formeninger om dette.

Geir Arne

PeterD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.01.2005
    Antall liker
    18
    Har du lest det som stod i Watt? I så fall hva var konklusjonenÅ

Peter

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Et temmelig ordrett sitat:

"Deter verdt å nevne riaakortet også, selv om det ikke er standard påDNA. For 4000 kroner kan du imidlertid gjøre forsterkeren tilkraftverk også for platespilleren din. Med fjernkontrollen kan duvelge forsterkning (fra 40 til 70 dB gain) og om det er MM- ellerMC-pickup på platespilleren din. Noen vil kanskje savne enda flerejusteringsmuligheter, men sammen med min platespillerrigg, fungertedet ypperlig.
    [FONT=Arial, sans-serif]Lyden[/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]For åfortsette med riaa-delen i forsterkeren, så var jeg mildt sagtsjokkert over hvor bra den lød. Oppløsningsmessig er den nok ørlitemindre avslørende enn min egen riaa fra Plinius, men klangmessig erdet lite som skiller de to. Jeg tror faktisk jeg kunne klart meg heltfint med den riaaen selv med min relativt dyre platespiller. Atprisen på riaakortet til Audionet er under 20 prosent av kostnadenpå min egen riaa er det i hvert fall klin umulig å høre. [/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Selvmed riaakortet, koster DNA et godt stykke under halvparten av minegen forsterkerkombinasjon fra Krell. DNA er ikke halvparten så godsom Krell. Den er faktisk plagsomt tett på mitt eget forsterkersett."

Geir Arne[/FONT]

B

Briern

Gjest
    Et temmelig ordrett sitat:

"Deter verdt å nevne riaakortet også, selv om det ikke er standard påDNA. For 4000 kroner kan du imidlertid gjøre forsterkeren tilkraftverk også for platespilleren din. Med fjernkontrollen kan duvelge forsterkning (fra 40 til 70 dB gain) og om det er MM- ellerMC-pickup på platespilleren din. Noen vil kanskje savne enda flerejusteringsmuligheter, men sammen med min platespillerrigg, fungertedet ypperlig.
    Lyden
    For åfortsette med riaa-delen i forsterkeren, så var jeg mildt sagtsjokkert over hvor bra den lød. Oppløsningsmessig er den nok ørlitemindre avslørende enn min egen riaa fra Plinius, men klangmessig erdet lite som skiller de to. Jeg tror faktisk jeg kunne klart meg heltfint med den riaaen selv med min relativt dyre platespiller. Atprisen på riaakortet til Audionet er under 20 prosent av kostnadenpå min egen riaa er det i hvert fall klin umulig å høre.
    Selvmed riaakortet, koster DNA et godt stykke under halvparten av minegen forsterkerkombinasjon fra Krell. DNA er ikke halvparten så godsom Krell. Den er faktisk plagsomt tett på mitt eget forsterkersett."

Geir Arne
    Jeg må justere gain med jumpere i SAM G 2, men er den ellers lik den riiaen som er montert i DNA?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn