De nye utgangstransformatorene har tynnere viklinger, lavere impedans, og dermed noe bedre frekvensbredde. Men ja, som du sier, ikke store nok endringer til å mk'e dem. Jeg har den nye typen utgangstransformator i den ene blokken, men er så langt ikke i stand til å høre forskjell mellom dem. Nå er jo ikke den nye tranformatoren i nærheten av å være innspilt, så om jeg skulle oppdage forskjeller på sikt ryker det inn en ny OT i den andre blokken også!Gago skrev:det har forresten kommet en mk3 av silver night (og en rekke andre audion-produkter).
golden dream har også blitt finpusset på opp gjennom årene, men ikke store nok endringer til at man har klistret "mk2" på dem.
Fnis.kjoenik skrev:Det var en svært god pris. Ny pris er 44000,-NOK. Du bør nok ikke vente for lenge...Tst skrev:Audion Silver Night MKII 300B parrallel. Er disse noe bra?
Que??emokid skrev:Fnis.kjoenik skrev:Det var en svært god pris. Ny pris er 44000,-NOK. Du bør nok ikke vente for lenge...Tst skrev:Audion Silver Night MKII 300B parrallel. Er disse noe bra?
emokid skrev:;D
Leste kjapt et sted at det IKKE var å anbefale å kjøre 300b SET på tungdrevne HT. Skulle gjerne ønske å teste disse før jeg får mine lettdrevne HT. Kan jeg gjøre noen skade ved å sette på mine Dynaudio C3 (relativt flat ohms last, aldri under 3.8, 86db)?
Aii!
Javel, men de jeg prøvde var ennå billigereGago skrev:jeg snakker om emokid.
tror han har gjort det som veldig mange andre burde ha gjort: kjøpt de sn mk2 til spottpris fra sverige.
emokid skrev:To utganger pr. monoblokk, men står ikke last på dem. I manualen står det at det er til biwire, for de som tøver med slikt.
Gago skrev:tror det vil spille bedre enn forventet
emokid skrev:Gago skrev:tror det vil spille bedre enn forventet
.......NEI NÅ KØDDER DU?
Jeg er i sjokktilstand.
;Demokid skrev:Gago skrev:tror det vil spille bedre enn forventet
.......NEI NÅ KØDDER DU?
Jeg er i sjokktilstand.
gs skrev:Hei, Gago, har du noen tilbakemeld. på Telefunken EC 806S, regner med det erstatter ec 86. Tar gjerne noen gode forslag på E 280F rør og his du har.
gs skrev:Takker så mye for tilbakemeld. Ang. e280f var det Mr.Anderson himself som sa at dette kan erstatte cvx120 røret. Har spilt på Siemens og Philips SO, foretrekker nok Siemens. Syns Philips kan bli litt frempå i øvre mellomtone, Siemens virker glattere og en aning varmere. Har ikke hatt noe problem, ulyder i ampen med disse røra. Høres ut som ec86 til siemens halske er et spennende alt., ja.
kjoenik skrev:Jeg må innrømme at jeg er nyskjerrig på å prøve Audion sitt CVX100-rør. Foreløpig har jeg kun brukt EC86 fra TFK. Men jeg har et par Valvo EC86 som jeg må få testet.
Jeg har vel etter hvert kommet til en erkjennelse av at jeg er veldig glad i lydsignaturen til TFK. Bruker EC81 (12AT7) i cd-spilleren, og den danker ut alt annet jeg har prøvd (og det er MYE). TFK 12AX7 (EC83) fungerte også glimrende (best) i Conrad Johnson CAV50 som jeg hadde før.
Du trenger ikke sende dem hvis du har testet og foretrekker TFK.Gago skrev:kjoenik skrev:Jeg må innrømme at jeg er nyskjerrig på å prøve Audion sitt CVX100-rør. Foreløpig har jeg kun brukt EC86 fra TFK. Men jeg har et par Valvo EC86 som jeg må få testet.
Jeg har vel etter hvert kommet til en erkjennelse av at jeg er veldig glad i lydsignaturen til TFK. Bruker EC81 (12AT7) i cd-spilleren, og den danker ut alt annet jeg har prøvd (og det er MYE). TFK 12AX7 (EC83) fungerte også glimrende (best) i Conrad Johnson CAV50 som jeg hadde før.
jeg har en tendens til å foretrekke enten tfk eller siemens halske i de aller fleste forsterkere og cd-spillere jeg har hatt her hjemme.
du skulle gitt meg beskjed om at du var hypp på å prøve cvx100, så kunne jeg lagt de i den konvolutten som gikk over fjellet nettopp.
får se om jeg rekker en tur innom posten kommende uke.
jeg har et par som jeg plukket ut etter å ha hatt blokkene i noen få uker.
testet de mot tfk ec86 og likte tfk best.
Ligger et bilde av denne i en av trådene på DIY-forumet. Ikke til salgs, men jeg har fått låne den av Rune B for test før jeg bestemmer meg for å bygge min egen.kjoenik skrev:Hva er dette for noe?
Mener å ha sett denne ganske nylig, på børsen?
Lekkert med alt det kobberet
gs skrev:Er på jakt etter "ny" pre til mine Silver Night pse mk2 blokker. Setter pris på innspill og forslag. Inntil ca 20 kkr brukt. Har brukt en Rogue 99 Mag, fornøyd, men lyst på å prøve noe annet. Ser det fra tid til annen at det ligger Audio Note M2 og M3 på bruktbørsen, er det en fornuftig match til Audion? Audiovalve eklipse? CJ 17? , hva med Audion sine?, eller noe annet spennende, fyr løs folkens.
emokid skrev:"After a dozen years listenint go "peanut tube" preamps using 12AX7s or 6dj8s, I asked Eric Barbour to design a simple, good sounding octal-based preamp. As many of you know, the reason there are so many "peanut tube" preamps is because these tubes are small and cheap. By the way, so is their sonic performance"
emokid skrev:Skal dog sies at denne pre'en (med begrenset test mot andre rørpreer) spiller opp til det den lover på papiret.
emokid skrev:Skal til Oslo i morgen
Hvis dette blir noe av vil jeg gjerne ha en rapportGago skrev:emokid skrev:Skal til Oslo i morgen
å? stikk innnom en tur med rune b-preampen, da.
jeg er hjemme mellom 15-17.
dette kan vi btw ta på pm.
kjoenik skrev:Hvis dette blir noe av vil jeg gjerne ha en rapportGago skrev:emokid skrev:Skal til Oslo i morgen
å? stikk innnom en tur med rune b-preampen, da.
jeg er hjemme mellom 15-17.
dette kan vi btw ta på pm.