Roysen skrev:
Det man må være klar over her at det nye koaks elementet som nå befinner seg både i Caldera og Kronos ble laget for Caldera med tilhørende delefilter. At denne løsningen ikke fungerer spesiellt bra i Kronos med sin delefilterløsning behøver nødvendigvis ikke bety at dette ikke fungerer i Caldera. Derav kommer min oppfordring om å få høytalerne målt.
Mvh
Roysen
Legger meg til i rekken av de som mener dette er en alvorlig oppdagelse på en høyttaler i denne prisklassen! Kronos var vel fra dag en en høyttaler AP slet med å forsvare økonomisk - trolig pga at de ventet høyere omsetning på den??
Å sette inn en øvre mellomtone/diskant løsning designet for en annen høyttaler for å redusere kostnader (eller hva grunnen måtte være) er nærmest forkastelig fra en produsent av AP's kaliber.
Jeg er for egen del eier av Caldera II, en høyttaler som blir i mitt lytterom leeeenge! Det skal legges til historien at Caldera II i utgangspunktet fikk en relativt lunken mottakelse, om jeg har forstått det riktig?
Når det er sakt, legger jeg til at jeg aldri selv bruker tester av noe slag i min utvelgelse av utstyr. Om det er dumhet eller selvtillit til egne lytteegenskaper og preferanser kan være tema for an annen diskusjon
Føler jeg skriver meg litt bort fra egne poenger her, og får avslutte med en todelt konklusjon:
-Rekonfigurere Kronos som beskrevet over - helt utrolg :-[
-Caldera II - vel, jeg finner ikke bedre høyttaler. Punktum.