Mute - du har rätt i att "tillbehör" till mina Monos är ett par Avanti, i mitt fall version 5.1 utan HHCM mellomtone tillsvidareMute skrev:Dette må vi høre mer om! Dette selvutviklede klasse D forsterkeriet med tilhørende forforsterker skal låte ytterst bra har jeg hørt. Tør jeg tippe på Avanti eller Caldera som tilhørende "tilbehør"?
Du kan din Audiophysic historie du RoysenRoysen skrev:Før alt for mye godsnakk omkring disse forsterkerne frister eventuellt potensielle kjøpere ønsker jeg å dryppe litt kaldt vann i blodet ved å fortelle litt mer om historikken bak disse forsterkerne.
Etter at Mircia Naiju hadde ferdigstilt designet bad disse forserkerne, samt den tillhørende forforsterkeren PRE og den tilhørende RIIA trinnet STRADA som alle bygger på samme teknologi ble produksjonen satt ut til underprodusenten Meracus som også har produsert forsterkerne i APs subwoofere LUNA, RHEA, MINOS og forsterkerne i de semi-aktive høytalerne MEDEA, CERUBIN og KRONOS.
Uten at AP ble informert om det endret Meracus en del komponenter i disse produktene for å spare produksjonskostnader. Det førte til at svært mange av disse produktene ble levert tilbake med garantireparasjoner. Joachim Gerhard som på denne tiden var svært mye inn og ut av sykehus så i et av sine friske øyeblikk ikke annen mylighet enn å tilby alle eiere av disse produktene om å få returnere de mot full tilbakebetaling.
Mvh
Roysen
Tack för input Roysen. Som sagt kan du din Audio Physic bättre än de flesta.Roysen skrev:Før alt for mye godsnakk omkring disse forsterkerne frister eventuellt potensielle kjøpere ønsker jeg å dryppe litt kaldt vann i blodet ved å fortelle litt mer om historikken bak disse forsterkerne.
Etter at Mircia Naiju hadde ferdigstilt designet bad disse forserkerne, samt den tillhørende forforsterkeren PRE og den tilhørende RIIA trinnet STRADA som alle bygger på samme teknologi ble produksjonen satt ut til underprodusenten Meracus som også har produsert forsterkerne i APs subwoofere LUNA, RHEA, MINOS og forsterkerne i de semi-aktive høytalerne MEDEA, CERUBIN og KRONOS.
Uten at AP ble informert om det endret Meracus en del komponenter i disse produktene for å spare produksjonskostnader. Det førte til at svært mange av disse produktene ble levert tilbake med garantireparasjoner. Joachim Gerhard som på denne tiden var svært mye inn og ut av sykehus så i et av sine friske øyeblikk ikke annen mylighet enn å tilby alle eiere av disse produktene om å få returnere de mot full tilbakebetaling samtidig som besluttningen om å stoppe produksjonen ble gjennomført.
Mvh
Roysen
Har selv Krell Kav 400xi sammen med mine Virgo V. Dette er jo en forsterker det er en del av på bruktmarkedet innenfor ditt budsjett. Har også hørt denne forsterkeren med Tempo, og det låt kanonbra. Eller hva med en Burmester?sevo skrev:Hei,
Har et par AP spark V. Drives for tiden av naim cd5i/nait5i. Er fornøyd med naim, men det mangler litt på 3D og opløsning i frekvensfløyene. Vurderer å skifte ut forsterkeren. Har dere noen forslag til en forsterker i prisklassen 15-25000kr som passer godt sammen med høyttalerne? Vurderer bladelius thor/tyr evt. electrocompaniet, krell, primare. Noen som har erfaring med denne høyttaleren i kombinasjon med forskjellige forsterkere? På sikt blir vel også cd-spilleren byttet ut, men jfr. et av de siste nummerne av hifi & musik bør cd5i kunne følge med et stykke.
Hilsen Øystein
på konstruksjoner som padua f.eks:stereo skrev:Jeg har i dag krell kav400xi på virgo v og lyden er meget detaljert, åpen og oppløst. Solid "kropp" og bra drag nedover i bassen. Tredimensjonalt og med "mellomrom"/ "stillhet" mellom instrumentene/vokal. Smaken av "high end" lyd. Burmester 082 integrert og 061 cd spiller er i mine drømmer. Eller den nye krell S300i ( topp test i hifi news).
Høyttalerne er merket med A og B. Og jeg mener å ha hørt at den ene skal stå på venstre side. Er det slik??
Hvilken høyttaler A eller B skal stå til venstre?
mvh
Vet ikke helt om dette gjelder Virgo V og kan heller ikke finne noe materiale på siden til AP om dette. Men de er merket a og b. Prøvde å bytte de om og kanskje er det en liten forandring mot "tykkere" vokal, men ikke særlig mye. På grensen til at det er innbilning.Titleist skrev:på konstruksjoner som padua f.eks:stereo skrev:Jeg har i dag krell kav400xi på virgo v og lyden er meget detaljert, åpen og oppløst. Solid "kropp" og bra drag nedover i bassen. Tredimensjonalt og med "mellomrom"/ "stillhet" mellom instrumentene/vokal. Smaken av "high end" lyd. Burmester 082 integrert og 061 cd spiller er i mine drømmer. Eller den nye krell S300i ( topp test i hifi news).
Høyttalerne er merket med A og B. Og jeg mener å ha hørt at den ene skal stå på venstre side. Er det slik??
Hvilken høyttaler A eller B skal stå til venstre?
mvh
"They are cleverly staggered, with the left-facing woofer higher than the right, hence the oval grill cover. This allows a modicum of in-room tuning by reversing the left/right speaker and shifting tonal balance from neutral to slightly warmer."
Enig, men man bør ha et STORT rom og sikkert nok av krefter til denne mastodonten.larkrla skrev:På bruktbørsen ligger det nå ute et par Caldera..slå til den som har anledning. Skulle ønske det var meg!
Hei.oyvjorge skrev:Uff, den som jeg er så fornøyd med og kanskje koster mest å få gjort noe med. Fikk et tilbud fra OHC på en Belcanto for, sikkert god, men utseendemessig kommer den ikke til å gi noen eierglede tror jeg.
Beklager hvis jeg tråkket noen på foten med min uttalelse . Har sett flere bilder bl.a i Belcanto tråden og andre steder. Den er ikke så værst å se på, så er lyden en del bedre enn i EC 4,7 så.........Titleist skrev:og jeg som trodde eiergleden kom når lyden satt som en kule ???oyvjorge skrev:Uff, den som jeg er så fornøyd med og kanskje koster mest å få gjort noe med. Fikk et tilbud fra OHC på en Belcanto for, sikkert god, men utseendemessig kommer den ikke til å gi noen eierglede tror jeg.
hmm.. bel canto, den er jo ikke direkte stygg.
hadde det stått krell og ikke bel canto på chassi hadde saken vært en helt annen ?
har ikke noen erfaring med den pre ampen der bortsett fra på horten messa. etter litt googling gir den hvertfall inntrykk av å være skikkelig skrudd sammen med gode specs, og hvis den låter mer mot det nøytrale er den definitivt verdt å teste ut.
Velkommen hitgmortens skrev:Ikkeno spes å melde p.t., men kjøpte nettopp Tempo VI og melder meg dermed inn i dette venneforumet
JEPS! Men Krellen får duge et par år til...Mute skrev:Tror du kan glede deg. Når jeg har hørt Tempo har jeg blitt mektig imponert gang på gang. Hva blir det neste nå? 051?