Audiophysics venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.073
    Antall liker
    6.393
    Prøv for all del ikke Jorma kabler. Det kan fort blir dyrt. ;D
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Når jeg mottok AP høyttalerene, følgte det også med 10års garanti bevis. Det lå også med ett lite hefte, som skulle fylles ut og sendes tilbake innen 14 dager. Er det noe dere AP eiere har gjort ? Eller er det ikke så farlig ?
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.647
    Antall liker
    1.384
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    KentOve skrev:
    Når jeg mottok AP høyttalerene, følgte det også med 10års garanti bevis. Det lå også med ett lite hefte, som skulle fylles ut og sendes tilbake innen 14 dager. Er det noe dere AP eiere har gjort ? Eller er det ikke så farlig ?
    Jeg hadde sendt inn. Men det er meg da.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    KentOve skrev:
    Tusen takk for alle gratulasjoner!

    Nå er det som tidligere nevnt høyttalerkabler som står for tur, og denne gangen blir ikke Nordost vurdert. Jeg snuser på Black Magic, eller Transparent. Det har kommet frem ett tips om at sølvkabler kan være veien å gå, og derfor hadde det vært flott med konkrete navn på produsenter som bruker sølv som materiale i kablene sine.
    Jeg kan varmt anbefale Silent Source The Music Reference.
    Slo Transparent Opus i en test for et par år siden.
    Kjører dem på Caldera 3.
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    yasman:

    Var inne på hjemmesiden til Silent Source igår, men fant ingen norsk importør.

    Har du en ca pris ?
     

    belia

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Innlegg
    562
    Antall liker
    4
    Jeg har byttet diskanter på mine Virgo 2. Fått nye fra OHC.
    Ser at fargen på domen er litt forskjellig. Ser at de har samme navnekode på magneten.
    Noen som vet om det er noe forskjell fra de gamle?

    Har jeg rett i min antakelse om at diskanter ikke trenger særlig innspilling?
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    belia skrev:
    Har jeg rett i min antakelse om at diskanter ikke trenger særlig innspilling?
    De trenger nok endel innspilling de også. De mykner opp etterhvert. Men AP selv mener vel rundt 3 døgn skal holde for høyttalerne, mener det stod det i manualen. Så en uke med litt mye bruk så er du nok nære.


    Geir Arne
     

    belia

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Innlegg
    562
    Antall liker
    4
    ganilsen skrev:
    belia skrev:
    Har jeg rett i min antakelse om at diskanter ikke trenger særlig innspilling?
    De trenger nok endel innspilling de også. De mykner opp etterhvert. Men AP selv mener vel rundt 3 døgn skal holde for høyttalerne, mener det stod det i manualen. Så en uke med litt mye bruk så er du nok nære.


    Geir Arne
    Ok. Da skulle de være nære innspilt nå:)
    Det som står om innspilling i manualen, gjelder ikke det i stor grad delefilter?
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Det er jeg ikke sikker på. Trodde det var elementene, men kan godt hende det er delefilteret også.


    Geir Arne
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Hva anbefales det å bruke til ht-kabling på AP høyttalere, i mitt tilfelle Avanti 5. Jeg tenker da på spade, eller banan? Pass Labs forsterkeren min godtar kun spader, derfor tenkte jeg å høre hva folk bruker her inne.
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Med wbt terminalene blir det hipp som happ. Jeg bruker stort sett banan tvers gjennom, men enkelte terminaler er bedre med spade enn banan og visa versa. WBT terminalene er imo lettest med banan, men fullt mulig å få skrudd skikkelig til med spade også.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Jeg bruker banan på mine Scorpio II.

    Har ikke testet med spade ennå, men det ser ganske trangt ut mellom plastikken som er rundt terminalen. Vet ikke om det går med "vanlige" spader her. Sitara og centeren har ikke plastikk rundt terminalene, og ser ut til å være enklere å bruke spade her.


    Geir Arne
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Takk for svar, gwikse og ganilsen!

    Da var det litt sånn jeg trodde. Ser rimelig trangt ut bak der, som du sier ganilsen, men det skal jo gå. Uansett så er det bedre å safe, og handle bananer. Får bestille høyttalerkabler med spader i den ene enden, og bananer i den andre. Dette er vel ganske vanlig, så det kan vel ikke være noe problem!
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Hva med å kjøpe spade til spade. Passer den ikke på Avanti kan du kjøpe spade til banan adapter. ;) Denne skal vel løse saken:http://furutech.com/a2008/product2.asp?prodNo=89 Bare å skru på spaden i bakkant, og vips, så har du spade til banan. :)

    Over på noe annet mye viktigere. Hvordan syntes du Avanti spiller? Har lyst til å teste disse etterhvert selv. Er de pinlig avslørende eller går det ann å sette på dårlige opptak også?


    Geir Arne
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    ganilsen skrev:
    Hva med å kjøpe spade til spade. Passer den ikke på Avanti kan du kjøpe spade til banan adapter. ;) Denne skal vel løse saken:http://furutech.com/a2008/product2.asp?prodNo=89 Bare å skru på spaden i bakkant, og vips, så har du spade til banan. :)

    Over på noe annet mye viktigere. Hvordan syntes du Avanti spiller? Har lyst til å teste disse etterhvert selv. Er de pinlig avslørende eller går det ann å sette på dårlige opptak også?


    Geir Arne
    Da er det vel bedre å bare kjøre safe, å gå for en spade til banan? Det gjør vel ingenting me lyden, så slipper jeg dette adapteret også.

    Det er synd å si det, men etter at jeg fikk Avanti i hus, har jeg bare vært hjemme 3-4 dager. Nå er jeg på jobb, og kommer hjem igjen i slutten på Januar. Får stresse litt med kabler mens jeg er offshore nå, sånn at de kanskje kan ligge klare til jeg kommer hjem.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    KentOve skrev:
    yasman:

    Var inne på hjemmesiden til Silent Source igår, men fant ingen norsk importør.

    Har du en ca pris ?
    Beklager sen respons på dette, sjekk ut thecablecompany; de har dem.

    Yas
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Det går bra. Høyttalerkabler er kjøpt, og jeg gikk for ett par Kimber Monocle XL.

    Om noen er ute etter ett par Avanti 5, så kan dere ta kontakt med meg!
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.073
    Antall liker
    6.393
    KentOve skrev:
    Det går bra. Høyttalerkabler er kjøpt, og jeg gikk for ett par Kimber Monocle XL.

    Om noen er ute etter ett par Avanti 5, så kan dere ta kontakt med meg!
    Var de så ubrukelige?
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Ubrukelige nei, ikke i det hele tatt.
    Men, som jeg skrev i tråden min har jeg etter en tids tenking, bestemt meg for å nedgradere hifien en stund. Planen er å prioritere litt andre ting fremover, så får jeg se hvor lenge det går før jeg begynner å tulle inn på hifi kontoen igjen. Jeg skal selvfølgelig erstatte Avanti 5 og Ayon spilleren jeg har for salg, men det blir med noe betraktelig billigere.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    gismo skrev:
    Som gammel og trofast venn havnet jeg tilbake hos AP.
    Trapper litt ned en periode, men disse ble pakket ut hos meg i går :)

    gismo
    HÆ? :p

    Eller når jeg tenker på det, du bruker vel Velodyne i bunnen.

    Hvordan syntes du det fungerer?


    Geir Arne
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.740
    Antall liker
    33.043
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    ganilsen skrev:
    gismo skrev:
    Som gammel og trofast venn havnet jeg tilbake hos AP.
    Trapper litt ned en periode, men disse ble pakket ut hos meg i går :)

    gismo
    HÆ? :p

    Eller når jeg tenker på det, du bruker vel Velodyne i bunnen.

    Hvordan syntes du det fungerer?


    Geir Arne
    Jo da , du ser riktig unge mann ;)
    Men de spiller utrolig og har gitt meg en hyggelig overraskelse.
    Enklere og mindre komplisert i lydbildet, renere og klarere definasjoner og flott detaljering ;)
    Litt tynnere i bunnen, noe mindre trøkk og tyngde i fundamentet.
    Kjører akkurat nå uten sub.

    gismo
     

    belia

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Innlegg
    562
    Antall liker
    4
    Noen som har linken til Vidar Mørch (om jeg husker rett) sin modding av delefilteret til Virgo 2?
    Er litt interessert i denne.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    gismo skrev:
    ganilsen skrev:
    gismo skrev:
    Som gammel og trofast venn havnet jeg tilbake hos AP.
    Trapper litt ned en periode, men disse ble pakket ut hos meg i går :)

    gismo
    HÆ? :p

    Eller når jeg tenker på det, du bruker vel Velodyne i bunnen.

    Hvordan syntes du det fungerer?


    Geir Arne
    Jo da , du ser riktig unge mann ;)
    Men de spiller utrolig og har gitt meg en hyggelig overraskelse.
    Enklere og mindre komplisert i lydbildet, renere og klarere definasjoner og flott detaljering ;)
    Litt tynnere i bunnen, noe mindre trøkk og tyngde fundamentet.
    Kjører akkurat nå uten sub.

    gismo
    Har de selv, men hos meg ble de litt for tamme desverre (men de var ypperlig som bakhøyttalere;)). Ellers er de behagelig små, men de trenger likevel endel rom mellom seg og vegg. Disse har jo også de "nye" mellomtonene. Det hadde vel ikke du på dine Scorpio?


    Geir Arne
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    De Sitaraene er utrolig lekre, kom gjerne med noen kommentarer om lyden når du har fått spilt de inn.
    AP er på lista over neste høytaler.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.740
    Antall liker
    33.043
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    ganilsen skrev:
    gismo skrev:
    ganilsen skrev:
    gismo skrev:
    Som gammel og trofast venn havnet jeg tilbake hos AP.
    Trapper litt ned en periode, men disse ble pakket ut hos meg i går :)

    gismo
    HÆ? :p

    Eller når jeg tenker på det, du bruker vel Velodyne i bunnen.

    Hvordan syntes du det fungerer?


    Geir Arne
    Jo da , du ser riktig unge mann ;)
    Men de spiller utrolig og har gitt meg en hyggelig overraskelse.
    Enklere og mindre komplisert i lydbildet, renere og klarere definasjoner og flott detaljering ;)
    Litt tynnere i bunnen, noe mindre trøkk og tyngde fundamentet.
    Kjører akkurat nå uten sub.

    gismo
    Har de selv, men hos meg ble de litt for tamme desverre (men de var ypperlig som bakhøyttalere;)). Ellers er de behagelig små, men de trenger likevel endel rom mellom seg og vegg. Disse har jo også de "nye" mellomtonene. Det hadde vel ikke du på dine Scorpio?


    Geir Arne
    Geir Arne/pahf.

    Ja de er meget bra "bakhøytalere" spør du meg ;)
    Jeg får de til å fungere meget bra som hovedhøytalere også hos meg. Er jo en "letter" ht enn Scorpio var helt klart, men syns de viser meg andre og gode egenskaper. Med masse strøm (som jeg besitter i AMP1) så får de nye mellomtone/bass elementene virkelig liv i seg (også på normale volum :)). Det er jo en 2,5 veis konstruksjon og det siste elementet er delt på jo 500hz og fremviser imponerende egenskaper nedover syns jeg (tross størrelse på elementet). Totalt sett ja jo da... lettere, mindre trykk og ponus enn scorpio selvfølgelig, men viser meg faktisk bedre definert og en reinere og klarere bass i mitt lytterom. Mellom tonen er som de sier nye for meg og viser flotte vokaler og meget hurtige og presise tilslag.
    Diskanten er godt oppløst og detaljert uten å synes/høres, for meg perfekt i mitt oppsett.
    Faktisk meget godt fornøyd med dem ;D Får se om de skal få litt hjelp av en god musikalsk sub, da tror jeg dette kan bli like bra som hva jeg er vant til fra før :)
    De får få mer enn sine ca:30t som de har fått til nå 8)

    gismo
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Hei,

    etter å ha ventet alt for lenge på bestilte høyttalere ga jeg opp og "spontant-shoppet" et par Scorpio 2 på Oslo HifiCenter fredag. Fikk en Ok pris tror jeg.

    Utgangspunktet var at jeg synes Scorpio 2 er pen. Hadde ikke hørt Audio Physic eller vært på OHFC tidligere. OHFC trodde jeg var en sjappe for audiophile særinger men der var det jo riktig så trivelig ! Trodde dette var en butikk der den billigste ting kostet over 100 tusen men det stemte jo ikke.

    Uansett. tidligere hadde jeg System Audio Ranger. Denne brukte jeg sammen med Abrahamsen v2 up og Abrahamsen DAC. Låt riktig så fint synes jeg.

    OHFC sier Audio Physic krever sterk forsterker. Sitter her fortsatt med min V2 up og A-DAC 6. Ser at volumet må dras vesentlig høyere opp på V2'n for å få samme volum som på SA Ranger nå.

    Umiddelbart etter jeg koblet opp høyttalerene låt det crap. Har spilt de ca 24 timer på moderat volum og det låter vesentlig bedre. Merker bassen går dypere en SA Ranger :)

    Noen som har tips til forsterker for Scorpio 2 i "fornuftig prisklasse" ? Vil feks en "Bladelius Thor mkII" duge ? Håper å slippe et beist av en effekt da jeg har begrenset plass i rack. Kjøper gjerne brukt..
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg vil jo si at V2 er langt utenfor sin komfortsone når den skal trekke i vei 14 elementer... :)
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.815
    Antall liker
    723
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Audiophysic låter aldri crap i et riktig oppsett. Jeg tror du har en sammensetning av komponenter som er helt feil.
    Hvis du er villig til å bytte ut alt du har av kabler og forsterker, så kan høyttalerkjøpet ditt ha noe for seg.

    Mitt valg til elektronikk til høytalerne dine er Densen punktum. Du får sikkert en intregrert B130+ for rundt kr 17000.-

    Audiophysic låter også best med Nordost Kabler. Her slipper du rimelig unna med å kjøre Leif Blue Heaven. Ta en tur innom der du kjøpte høyttalerne og få råd om ny forsterker. En kraftig marantz funker sikkert også.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.815
    Antall liker
    723
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Hadde jeg vært deg, ville jeg ringt Andre på Hifi huset i Asker. Han har sikkert monitor Audio GS20 til deg som låter sykt mye bedre på Abrahamsen enn audiophysic, eller så må du starte på en helt ny runde med å kjøpe inn dyr elektronikk.
     

    Lynvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Innlegg
    887
    Antall liker
    302
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Hva med å bytte til en litt kraftigere forsterker?
    Ser det står en Thule ia350 her på bruktbørsen til 6500,-
    Det må da være et kjempekjøp.

    Jeg tror også den litt varme klangen til Thule vil passe bra til AP.
    Effekten på 350 w er i alle fall mer enn nok.

    Mvh
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Audio Physic'ene mine låt Crap de første timene... Etter de har spilt et par døgn låter det ikke crap mer. skrev jo det... angrer definitivt ikke kjøpet :)

    Er egentlig ganske fornøyd med lyden på V2'up og Scorpi 2. sammenlignet med mine tidligere SA Ranger har de alt de hadde ++ og mer i bunn. Synes V2 up er en veldig bra forsterker til prisen.

    kablene mine er jeg fornøyd med. Solid-core fra DACT. Alltid likt disse kablene uansett anlegg. Spiller i mine øyne mye bedre en Nordost til samme pris (5-6 tusen)

    Det jeg lurte på; kan Bladilus Thor mk 2 være en bra forsterker til Scorpio 2 ? Eller må man opp i høyere prisklasser for å få ut det meste ut av disse ? kan det være andre "brukte" man bør lete etter ? Har ikke 50 tusen å bruke på forsterker.

    Setter stor pris på tips. Har fått litt dilla på Audio Physics nå :)
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Kjendis skrev:
    Hadde jeg vært deg, ville jeg ringt Andre på Hifi huset i Asker. Han har sikkert monitor Audio GS20 til deg som låter sykt mye bedre på Abrahamsen enn audiophysic, eller så må du starte på en helt ny runde med å kjøpe inn dyr elektronikk.
    Nja... har akkurat kjøpt Audio Physic. De skal ikke ut igjen av huset på en stund tror jeg. Digger utseendet og kvalitets-følelsen. Blir nok heller å kjøpe ny elektronikk. Abrahamsen skal jeg alltids bli kvitt.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.740
    Antall liker
    33.043
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med flotte Scorpio II ErikMe, der har du en flott ht, fra en seriøs produsent som lager kvalitetsprodukter :)
    Om du her liker lyd/sound så behold disse og jobb heller med forsterkeriet (strøm er nøkkelord)

    gismo
     

    Lynvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Innlegg
    887
    Antall liker
    302
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg må bare henge meg på jeg og.
    Gratulerer med flotte høyttarere, som bare blir bedre etterhvert som du får spillt litt på de.
    Er enig med Gismo at det kan være fornuftig med en litt kraftig forsterker.

    Du finner mye bra i de nordiske på rundt 200w til rundt 20000kr nytt (Hegel, Primare, Bladelius)
    Og kjøper du brukt er du nede i rundt 10k

    Jeg tror den Thuleforsterkeren til 6500 kr ville vært knall.

    Mvh
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Kjendis skrev:
    Audiophysic låter aldri crap i et riktig oppsett. Jeg tror du har en sammensetning av komponenter som er helt feil.
    Hvis du er villig til å bytte ut alt du har av kabler og forsterker, så kan høyttalerkjøpet ditt ha noe for seg.

    Mitt valg til elektronikk til høytalerne dine er Densen punktum. Du får sikkert en intregrert B130+ for rundt kr 17000.-

    Audiophysic låter også best med Nordost Kabler. Her slipper du rimelig unna med å kjøre Leif Blue Heaven. Ta en tur innom der du kjøpte høyttalerne og få råd om ny forsterker. En kraftig marantz funker sikkert også.

    I følge OHFC låter de sikkert best med Nordost;) Og kansje Leif er den beste...... er i hvert fall ekstremt gode kalkyler på kabler generelt

    Drit i dyre kaber og legg heller mer penger i forsterker til høyttalerne dine! Kablene kan du eksperimentere med og evt oppgradere når alt annet er optimalt så kan du høre om det blir noe forskjell da.
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    ErikMe skrev:
    Hei,

    etter å ha ventet alt for lenge på bestilte høyttalere ga jeg opp og "spontant-shoppet" et par Scorpio 2 på Oslo HifiCenter fredag. Fikk en Ok pris tror jeg.

    Utgangspunktet var at jeg synes Scorpio 2 er pen. Hadde ikke hørt Audio Physic eller vært på OHFC tidligere. OHFC trodde jeg var en sjappe for audiophile særinger men der var det jo riktig så trivelig ! Trodde dette var en butikk der den billigste ting kostet over 100 tusen men det stemte jo ikke.

    Uansett. tidligere hadde jeg System Audio Ranger. Denne brukte jeg sammen med Abrahamsen v2 up og Abrahamsen DAC. Låt riktig så fint synes jeg.

    OHFC sier Audio Physic krever sterk forsterker. Sitter her fortsatt med min V2 up og A-DAC 6. Ser at volumet må dras vesentlig høyere opp på V2'n for å få samme volum som på SA Ranger nå.

    Umiddelbart etter jeg koblet opp høyttalerene låt det crap. Har spilt de ca 24 timer på moderat volum og det låter vesentlig bedre. Merker bassen går dypere en SA Ranger :)

    Noen som har tips til forsterker for Scorpio 2 i "fornuftig prisklasse" ? Vil feks en "Bladelius Thor mkII" duge ? Håper å slippe et beist av en effekt da jeg har begrenset plass i rack. Kjøper gjerne brukt..
    Krell KAV 400 har jeg gode erfaringer med! Hadde Scorpio 2 før og den har ingen problemer med å ha kontroll på elementene.

    Min er for øvrig til salgs da jeg oppgraderer til Burmester.

    Burmester er forøvrig helt rått på AP, men det spørs vel om det kommer under kategorien fornuftig prisklasse
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    lynvingen skrev:
    Hva med å bytte til en litt kraftigere forsterker?
    Ser det står en Thule ia350 her på bruktbørsen til 6500,-
    Det må da være et kjempekjøp.

    Jeg tror også den litt varme klangen til Thule vil passe bra til AP.
    Effekten på 350 w er i alle fall mer enn nok.

    Mvh
    Ville holdt meg unna. Fattern har en slik, og dårlig driftsikkerhet og brukervennlighet har vært stikkordene så langt. Jeg er ikke imponert, ei heller over lyden.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn