Så ikke så galt ut det der. Var omtrentlig sånn jeg hadde plassert mineErikMe skrev:Mine er plassert ganske nærme bakvegg/sidevegg. pr nå ca 35-40 cm begge veier. Mange sier AP må plasseres godt fra side/bakvegg. Selv har jeg kun mulighet til å sammenligne med mine tidligere høyttalere SA Explorer og Ranger. Disse skal være "enkle" å plassere.
Kan ikke si AP'ene mine lider så mye mer av nær side/bakvegg en SA Explorer/Ranger.
Bladelius har jeg tro på. Vurderte(vurderer) denne selv.ErikMe skrev:Noen som har tips til forsterker for Scorpio 2 i "fornuftig prisklasse" ? Vil feks en "Bladelius Thor mkII" duge ? Håper å slippe et beist av en effekt da jeg har begrenset plass i rack. Kjøper gjerne brukt..
Gikk samme vei som deg. Fra Ranger til Scorpio II.ErikMe skrev:Mine er plassert ganske nærme bakvegg/sidevegg. pr nå ca 35-40 cm begge veier. Mange sier AP må plasseres godt fra side/bakvegg. Selv har jeg kun mulighet til å sammenligne med mine tidligere høyttalere SA Explorer og Ranger. Disse skal være "enkle" å plassere.
Kan ikke si AP'ene mine lider så mye mer av nær side/bakvegg en SA Explorer/Ranger.
hehe takk for tipset. Da får jeg holde meg til spontankjøp på elektronikk. Enig med deg, Ranger har en "klarhet" i lyden som er veldig bra. Denne har jeg ikke fått enda på Skorpionene men det kan jo være innspilling og matching det handler om. Expertisen sier jo Scorpio2 er en bedre høyttaler på alle punkter.ganilsen skrev:Gikk samme vei som deg. Fra Ranger til Scorpio II.ErikMe skrev:Mine er plassert ganske nærme bakvegg/sidevegg. pr nå ca 35-40 cm begge veier. Mange sier AP må plasseres godt fra side/bakvegg. Selv har jeg kun mulighet til å sammenligne med mine tidligere høyttalere SA Explorer og Ranger. Disse skal være "enkle" å plassere.
Hos meg måtte jeg ha de ganske nære sidevegg, men over 70cm fra bakvegg. Det ga en sinnsyk dybde. Mye bedre enn Ranger. Skyvet i bunn er som du sier helt villt. Men ellers er de ganske like. Syntes Scorpio er noe mer kjølig i mellomtonen og noe mer tilstede i toppen (føler Ranger er litt bakpå sammenlignet med øvrig SA) men det er mer detaljer i mellomtonen. Diskanten er den eneste plassen jeg syntes Ranger kanskje var bedre.
Kan love deg at du har mange fine stunder foran deg. Og mitt beste tips; ikke spontankjøp noe når du har Scorpio II. Det endte for meg med mye anger.
Geir Arne
Jeg ville slått til på denne:ErikMe skrev:Vil denne duge som en "fattigmanns- vente løsning" på Scorpio 2 ?
Emotiva Audio UPA-2. Effektforsterkere på 2 x 185 Watt
4000,- pr monoblokk 125w 8 ohm / 185 W 8 ohm
jeg endte opp med Densen Beat 150+ ampen etter tre-fire forskjellige på lån. mindre krefter enn bladelius og bel canto s500, men i mine ører bedre på alt bortsett i fra volum.ganilsen skrev:Bladelius har jeg tro på. Vurderte(vurderer) denne selv.ErikMe skrev:Noen som har tips til forsterker for Scorpio 2 i "fornuftig prisklasse" ? Vil feks en "Bladelius Thor mkII" duge ? Håper å slippe et beist av en effekt da jeg har begrenset plass i rack. Kjøper gjerne brukt..
Selv har jeg testet Hegel H200, og den var god i bassen og behagelig i mellomtonen. Diskanten var eneste ankepunkt, men det kan godt være at den bare sa ifra at innspillingene jeg hørte på var dårlige.
Neste test for meg på Scorpio II blir NAD M3. Har troen på denne.
OHC anbefaler naturlig nok T+A Powerplant og Densen (usikker på modell). Bel Canto S300i kan fungere. Syntes ikke de låt så værst med kl.D heller.
Vincent 238 burde være en outsider. Fikk veldig godt resultat med 998 monoblokkene.
Geir Arne
Kanskje jeg også må snuse på den når jeg skal ha ny amp.Dynamic skrev:jeg endte opp med Densen Beat 150+ ampen etter tre-fire forskjellige på lån. mindre krefter enn bladelius og bel canto s500, men i mine ører bedre på alt bortsett i fra volum.ganilsen skrev:Bladelius har jeg tro på. Vurderte(vurderer) denne selv.ErikMe skrev:Noen som har tips til forsterker for Scorpio 2 i "fornuftig prisklasse" ? Vil feks en "Bladelius Thor mkII" duge ? Håper å slippe et beist av en effekt da jeg har begrenset plass i rack. Kjøper gjerne brukt..
Selv har jeg testet Hegel H200, og den var god i bassen og behagelig i mellomtonen. Diskanten var eneste ankepunkt, men det kan godt være at den bare sa ifra at innspillingene jeg hørte på var dårlige.
OHC anbefaler naturlig nok T+A Powerplant og Densen (usikker på modell). Bel Canto S300i kan fungere. Syntes ikke de låt så værst med kl.D heller.
Vincent 238 burde være en outsider. Fikk veldig godt resultat med 998 monoblokkene.
Geir Arne
H
Jeg får lyst til at spørge, hvordan er dine AP i forhold til SA explorer?. blev Explorer for stor i din stue, eller hvorfor skiftede du?.ErikMe skrev:Mine er plassert ganske nærme bakvegg/sidevegg. pr nå ca 35-40 cm begge veier. Mange sier AP må plasseres godt fra side/bakvegg. Selv har jeg kun mulighet til å sammenligne med mine tidligere høyttalere SA Explorer og Ranger. Disse skal være "enkle" å plassere.
ville jeg absolutt gjort, bare vær obs på at den ikke har utømmelige krefter. spiller dog høyt nokganilsen skrev:Kanskje jeg også må snuse på den når jeg skal ha ny amp.Dynamic skrev:jeg endte opp med Densen Beat 150+ ampen etter tre-fire forskjellige på lån. mindre krefter enn bladelius og bel canto s500, men i mine ører bedre på alt bortsett i fra volum.ganilsen skrev:Bladelius har jeg tro på. Vurderte(vurderer) denne selv.ErikMe skrev:Noen som har tips til forsterker for Scorpio 2 i "fornuftig prisklasse" ? Vil feks en "Bladelius Thor mkII" duge ? Håper å slippe et beist av en effekt da jeg har begrenset plass i rack. Kjøper gjerne brukt..
Geir Arne
H
Geir Arne
Jeg likte det høye, slanke designet til SA Explorer/ranger. Det samme har AP Scorpio. I mitt rom med mitt forsterkeri synes jeg den største forskjellen er bass. AP har mer bass og "trykk". Selv på lavt volumfull blown skrev:Jeg får lyst til at spørge, hvordan er dine AP i forhold til SA explorer?. blev Explorer for stor i din stue, eller hvorfor skiftede du?.ErikMe skrev:Mine er plassert ganske nærme bakvegg/sidevegg. pr nå ca 35-40 cm begge veier. Mange sier AP må plasseres godt fra side/bakvegg. Selv har jeg kun mulighet til å sammenligne med mine tidligere høyttalere SA Explorer og Ranger. Disse skal være "enkle" å plassere.
Mvh F.B
Nice! Lekre de. Hvilken finish?Skink_123 skrev:Melder meg inn som ekte venn med to stk Rhea II subwoofere! Før var jeg kun skapvenn!
Gratulerer, "kongesubber"Skink_123 skrev:Melder meg inn som ekte venn med to stk Rhea II subwoofere! Før var jeg kun skapvenn!
Hehe, problemet med to er at den ene er invertert og den andre ikke. Hvilken plasseres hvor?!gismo skrev:Gratulerer, "kongesubber"Skink_123 skrev:Melder meg inn som ekte venn med to stk Rhea II subwoofere! Før var jeg kun skapvenn!
Hadde satt meget stor pris på bare en jeg
gismo
Det er lyst treverk, maple!oyvind skrev:Nice! Lekre de. Hvilken finish?Skink_123 skrev:Melder meg inn som ekte venn med to stk Rhea II subwoofere! Før var jeg kun skapvenn!
Da må du kanskje si ifra om de skal selges.Skink_123 skrev:Hehe, problemet med to er at den ene er invertert og den andre ikke. Hvilken plasseres hvor?!gismo skrev:Gratulerer, "kongesubber"Skink_123 skrev:Melder meg inn som ekte venn med to stk Rhea II subwoofere! Før var jeg kun skapvenn!
Hadde satt meget stor pris på bare en jeg
gismo
Det er lyst treverk, maple!oyvind skrev:Nice! Lekre de. Hvilken finish?Skink_123 skrev:Melder meg inn som ekte venn med to stk Rhea II subwoofere! Før var jeg kun skapvenn!
Ingen som har noe å "lekke"? ;D ;DKjendis skrev:World premiere på nye audiophysic høyttalere!! Mon tro hva som kommer fra den kanten. Jeg er jo audiophysic fan fordi høyttalerne er en genial kombinasjon med Densen.
Noen som vet om den nye modellen som blir presentert på Vår Puls?
Du har vel noen bilder også?wizard skrev:Det er vel Avantera de skal vise.
Nytt for meg men er dette en "ny Avanti" dette da?wizard skrev:Det er vel Avantera de skal vise.
gismo skrev:Nytt for meg men er dette en "ny Avanti" dette da?wizard skrev:Det er vel Avantera de skal vise.
Bilder liker vi ;D
gismo
Tror nok du fant den jasandecker skrev:gismo skrev:Nytt for meg men er dette en "ny Avanti" dette da?wizard skrev:Det er vel Avantera de skal vise.
Bilder liker vi ;D
gismo
http://www.i-fidelity.net/termine/t...tpremiere-bei-system-reference-in-berlin.html
Kan det være denne?
Var mest sannsynelig Avantera som var tildekket tenker jeg :ErikMe skrev:Var innom OHC en snartur i dag siden jeg uansett var i nærheten. De var travelt opptatt med messe forberedelse men tok seg allikevel tid til en prat.
På et rom hadde de ett sett Scorpio 25 og en annen Audiophysic høyttaler som sto under et svart forheng. Ca samme høyde som Scorpio 25 (litt høyere?) men bredere baffel så det ut som.
Viste ikke Scorpio 25 eksistere en gang, den hadde iallefall nye diskant og delefilter. Så ikke så mange andre forskjeller.
Gleder meg både til å høre Scorpio 25 og den under forhenget. Håper jeg ikke blir altfor kjøpe-sugen |