yasman
Hi-Fi freak
Hvilken er dette?Mute skrev:Fra München 2011.
Hvilken er dette?Mute skrev:Fra München 2011.
1 stykk Avantera og 1 stykk Cardeas ser det ut til. Forskjellig element bestykning på deyasman skrev:Hvilken er dette?Mute skrev:Fra München 2011.
Mulig å få en liten rapport snart ?ganilsen skrev:Kan vel også legge til at min 5.0 pakke fra AP forsvinner til fordel for Scorpio 25 og High End Center 25. Denne gangen i sort ask.
Tror det kan fungere bra.
Geir Arne
Dempeføtter skal vist være bra. AP har noen som matcher. Bruker disse selv. Kjøpte samtidig med høyttaler så jeg vet ikke hvordan det låter uten.Griffenfeldt skrev:Er det noen som har gode erfaringer med ulike spikes til Audio physic?
Mine står på de orginale skarpe som er plassert på små skiferfliser. Uten disse under, låter bassen litt unyansert. Det går fryktelig mye energi ut igjennom føttene på Sitaraene. Nesten så mye at man skulle tro at stagene under gjør mer skade enn nytte.
I stede for spikes bruker jeg BDR Cones som står rett på 30mm granitt plater.Griffenfeldt skrev:Er det noen som har gode erfaringer med ulike spikes til Audio physic?
Mine står på de orginale skarpe som er plassert på små skiferfliser. Uten disse under, låter bassen litt unyansert. Det går fryktelig mye energi ut igjennom føttene på Sitaraene. Nesten så mye at man skulle tro at stagene under gjør mer skade enn nytte.
Hehe. Har ikke hentet de ennå. Må låne bil siden eskene er så store, så da vil jeg vente til centeren også har ankommet landet. Må nesten ringe de i dag og høre hvordan det ligger an. Men det gjør litt vondt å vite at ett sett Scorpio25 står klar til henting i Oslo.ErikMe skrev:Mulig å få en liten rapport snart ?ganilsen skrev:Kan vel også legge til at min 5.0 pakke fra AP forsvinner til fordel for Scorpio 25 og High End Center 25. Denne gangen i sort ask.
Tror det kan fungere bra.
Geir Arne
jeg ville sjekket ut Densen, meget god match til Scorpio II syntes jeg.cybervision_ skrev:Jeg ser på forsterkeralternativer til Tempo 6, noen som har erfaringer med følgende merker og match:
- Bladelius
- Musical Fidelity
Evt. har andre gode tips under 20 000.
Jeg tester en NAD M3 hjemme nå på ScorpioII, og det låter overaskende potent. God mellomtone og luftig lyd oppover, samtidig som man har en stram og kontrollert bass.cybervision_ skrev:Jeg ser på forsterkeralternativer til Tempo 6, noen som har erfaringer med følgende merker og match:
- Bladelius
- Musical Fidelity
Evt. har andre gode tips under 20 000.
En leverandør som lett kan anbefales cybercybervision_ skrev:Har fått tips om Bladelius Tyr II - er det en vei å gå? Ser den nye versjonen har gjort det skarpt mot et meget imponerende kobbel i test nylig.
Er meget fornøyd! Svinger bra!gismo skrev:Meget flott oppsett, herlig komponenter du har fått inn her.
Liker veldig godt denne kobinasjonen din. Burmester 061 / Burmester 082 / Audio Physic Virgo 25
Mye flott og dine Virgo 25 i den finishen gjorde seg godt hos deg.
Lyden er vel ok den også? ;D
gismo
Her finnes sikkert mange meninger (på lik linje med hva vi syns om forskjellige kvinnebakdeler ), men jeg opplever ikke AP Tempo 6 som lyst klingende. Men mere som i navnet - tempo og dynamikklovemusikk skrev:AP Tempo 6 er det lyst klingende høyttalere? Bare lurer for ser etter en forsterker, krell s300i og den vart nemt at den ikke passet til det, men ellers bedre en krell kav 300 og 400
Ja, ok.gismo skrev:Her finnes sikkert mange meninger (på lik linje med hva vi syns om forskjellige kvinnebakdeler ), men jeg opplever ikke AP Tempo 6 som lyst klingende. Men mere som i navnet - tempo og dynamikklovemusikk skrev:AP Tempo 6 er det lyst klingende høyttalere? Bare lurer for ser etter en forsterker, krell s300i og den vart nemt at den ikke passet til det, men ellers bedre en krell kav 300 og 400
Elektronikk vil jo også spille inn, den Krellen du nevner kjenner jeg dessverre ikke.
gismo
tja. Har selv vurdert å kjøpe de som bakhøyttalere eller å ha på kjøkkenet. Men hvis det er de som ble lagt ut i februar har de allerede byttet eier et par ganger siden da. Var å hørte på de.RJEL skrev:Har lyst å kjøpe de Avanti 5 som ligger på brukten.
Kjekt å ha som reserve høytalere.
Noen som vet hva de koster ny?
Akkurat, er det ikke typisk?ErikMe skrev:tja. Har selv vurdert å kjøpe de som bakhøyttalere eller å ha på kjøkkenet. Men hvis det er de som ble lagt ut i februar har de allerede byttet eier et par ganger siden da. Var å hørte på de.RJEL skrev:Har lyst å kjøpe de Avanti 5 som ligger på brukten.
Kjekt å ha som reserve høytalere.
Noen som vet hva de koster ny?
Ikke litt kraft, mye kraft ! Er du svak for gode frekvenser nedentil må du ha kraft. En normal sub har jo 3 4 5 hundre watt.... Har du testet nad m3 ?lovemusikk skrev:Mer forsterker mas fra meg, men håper dere holder ut og svarer dere som kan.
Tempo 6 blir det + Burmester 991 cd spiller.
Vil ha best kvalitet uten å fire på noe + litt kraft.
selv sett på Krell s300i, men finne det noe annet i den duren og til 10-15 på bruktpriser?
Vet og hørt om merker, men hva er minst like godt?
Evnt har jeg mulighet på en burmester 335MKII pre til 8, men må da ha effekt.
Nope..men må ha lydkvaliteten til krell eller bedre og.. Sier ikke at nad ikke har det da, men er og viktig det.ErikMe skrev:Ikke litt kraft, mye kraft ! Er du svak for gode frekvenser nedentil må du ha kraft. En normal sub har jo 3 4 5 hundre watt.... Har du testet nad m3 ?lovemusikk skrev:Mer forsterker mas fra meg, men håper dere holder ut og svarer dere som kan.
selv sett på Krell s300i, men finne det noe annet i den duren og til 10-15 på bruktpriser?
Hva med de vincent blokkene på børsen. De river nok skinnet av pølsa men vet ikke hvor delikate de erlovemusikk skrev:Mer forsterker mas fra meg, men håper dere holder ut og svarer dere som kan.
lovemusikk skrev:Nope..men må ha lydkvaliteten til krell eller bedre og.. Sier ikke at nad ikke har det da, men er og viktig det.ErikMe skrev:Ikke litt kraft, mye kraft ! Er du svak for gode frekvenser nedentil må du ha kraft. En normal sub har jo 3 4 5 hundre watt.... Har du testet nad m3 ?lovemusikk skrev:Mer forsterker mas fra meg, men håper dere holder ut og svarer dere som kan.
Ja takk,begge deler, for gidder ikke skifte forsterker hele tiden for at det blir for dårligt etter en stund.
Trenger du power kan du prøve Krell Kav300IL eller 400XI - føler ikke at den nye var like vellykket som forgjengerene. Når du allikevel skal ha 992 CD og Tempo 6 ville jeg helt klart hatt is i magen og holdt an til det dukket opp en 991 integrert. Denne vil matche vesentlig bedreErikMe skrev:Nad kan du låne på hifi klubben. Artig å prøve litt vel ?
lovemusikk skrev:Nope..men må ha lydkvaliteten til krell eller bedre og.. Sier ikke at nad ikke har det da, men er og viktig det.ErikMe skrev:Ikke litt kraft, mye kraft ! Er du svak for gode frekvenser nedentil må du ha kraft. En normal sub har jo 3 4 5 hundre watt.... Har du testet nad m3 ?lovemusikk skrev:Mer forsterker mas fra meg, men håper dere holder ut og svarer dere som kan.
Ja takk,begge deler, for gidder ikke skifte forsterker hele tiden for at det blir for dårligt etter en stund.
Ja okai..Det høres jo flott ut, men nå kjenner jeg ikke til Burmester, så spørsmålet blir, er det nok watt for full kontroll?oyvind skrev:Trenger du power kan du prøve Krell Kav300IL eller 400XI - føler ikke at den nye var like vellykket som forgjengerene. Når du allikevel skal ha 992 CD og Tempo 6 ville jeg helt klart hatt is i magen og holdt an til det dukket opp en 991 integrert. Denne vil matche vesentlig bedreErikMe skrev:Nad kan du låne på hifi klubben. Artig å prøve litt vel ?
Greit med nok watt, men et tips er at du også ser litt på strøm (VA-volt ampere) på trafo i den forsterker du velger.lovemusikk skrev:Ja okai..Det høres jo flott ut, men nå kjenner jeg ikke til Burmester, så spørsmålet blir, er det nok watt for full kontroll?oyvind skrev:Trenger du power kan du prøve Krell Kav300IL eller 400XI - føler ikke at den nye var like vellykket som forgjengerene. Når du allikevel skal ha 992 CD og Tempo 6 ville jeg helt klart hatt is i magen og holdt an til det dukket opp en 991 integrert. Denne vil matche vesentlig bedreErikMe skrev:Nad kan du låne på hifi klubben. Artig å prøve litt vel ?
ja, helt klart smart. Jeg spør bare for å få vite, så håper dere ikke blir lei maset mitt.gismo skrev:Greit med nok watt, men et tips er at du også ser litt på strøm (VA-volt ampere) på trafo i den forsterker du velger.lovemusikk skrev:Ja okai..Det høres jo flott ut, men nå kjenner jeg ikke til Burmester, så spørsmålet blir, er det nok watt for full kontroll?oyvind skrev:Trenger du power kan du prøve Krell Kav300IL eller 400XI - føler ikke at den nye var like vellykket som forgjengerene. Når du allikevel skal ha 992 CD og Tempo 6 ville jeg helt klart hatt is i magen og holdt an til det dukket opp en 991 integrert. Denne vil matche vesentlig bedreErikMe skrev:Nad kan du låne på hifi klubben. Artig å prøve litt vel ?
Kontrollen av f.eks basselementene blir veldig mye styrt av hvor mye strøm du har tilgjengelig for kontroll av selve bevegelsen i elementet.
gismo
Siden Lovemusikk ser på Krell S-300i kan jeg bekrefte at den ikke har noen mangler på element kontroll. I typisk Krell tradisjon vil jeg si stål kontroll på sakene. Absolutt i toppklasse på området En typisk Krell egenskapgismo skrev:Greit med nok watt, men et tips er at du også ser litt på strøm (VA-volt ampere) på trafo i den forsterker du velger.lovemusikk skrev:Ja okai..Det høres jo flott ut, men nå kjenner jeg ikke til Burmester, så spørsmålet blir, er det nok watt for full kontroll?oyvind skrev:Trenger du power kan du prøve Krell Kav300IL eller 400XI - føler ikke at den nye var like vellykket som forgjengerene. Når du allikevel skal ha 992 CD og Tempo 6 ville jeg helt klart hatt is i magen og holdt an til det dukket opp en 991 integrert. Denne vil matche vesentlig bedreErikMe skrev:Nad kan du låne på hifi klubben. Artig å prøve litt vel ?
Kontrollen av f.eks basselementene blir veldig mye styrt av hvor mye strøm du har tilgjengelig for kontroll av selve bevegelsen i elementet.
gismo
Alltid mulig å bli AP-vennroesok skrev:Er det mulig å bli Audio Physic venn med en denne:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27721107
Første utgave av Spark. Hovedelement og diskant byttet. Er på jakt etter nye høyttalere i prisklasse under 10.000,- og har bl.a. sett på denne. Og mye annet...
Ser ikke Spark lenger i sortimentet til OHC men ovenstående ligner på denne:
http://www.oslohificenter.no/produk...page=flypage.tpl&product_id=48&category_id=98