Tenker du har har rett, Apollon høres riktig ut, takk!Apollon? Vector Research?
Hej Rock!Audioscan Wien høyttalere
Audioscan Rio
Audioscan New York
Audioscan Kingston
Audiophile prøvde dette i 2005: Byggesett med rør - DIY i ferien?Jepp, det stemmer. Er det noen som har noen erfaring med disse? Må si jeg grublet litt på dem for noe over 20 år siden.Du kanske tänker på Welleman?Hadde ikke Jostykit en ganske kraftig rørforsterker som kostet rundt 10k som byggesett på starten av nittitallet?
Førsteinntrykket er vel at de trenger noen minus-db på diskantene. Låter mye mer behagelig når jeg henger noe forran diskantene.Jeg tok aldri modeller som Audioscan Rio seriøst, delvis på grunn av termineringen og en aversjon mot hornmating i diskant og mellomtone. På den andre siden har jeg tatt feil i ganske mye opp gjennom årene og vært nødt til å forandre oppfatning om diverse. Horn er blant de tingene.
Bange anelser fra 35 år tilbake bekreftes, men det forandrer ikke mitt positive forhold til hornmating pt. Det ble nok laget litt for mange skjærebrennere med hornmating på den tiden som var grunnlaget for fordommene. Så totalt på bærtur var kanskje ikke unge baluba. Hva med en skikkelig romantisk røramp? Trengs ikke mye for å drive dem, så gammel vintage med EL34 eller 84 som ruller behagelig av i toppen kan kanskje frambringe magi summa summarum?Førsteinntrykket er vel at de trenger noen minus-db på diskantene. Låter mye mer behagelig når jeg henger noe forran diskantene.Jeg tok aldri modeller som Audioscan Rio seriøst, delvis på grunn av termineringen og en aversjon mot hornmating i diskant og mellomtone. På den andre siden har jeg tatt feil i ganske mye opp gjennom årene og vært nødt til å forandre oppfatning om diverse. Horn er blant de tingene.
Noen som vet årsmodell på disse?
Heldigvis hadde jeg noen skruterminaler liggende i riktig størrelse.Jeg tok aldri modeller som Audioscan Rio seriøst, delvis på grunn av termineringen:
Takk for info!!De er i fra tidlig 80 tall ,Jeg solgte de i min tid i Audioscan 83-88.
Alle reversible tiltak er verdt å prøve. Disse får nok aldri noen samleverdi i originalstand, så kjør på. Tror ikke de hadde så dype tanker om klangen siden de utstyrte dem med skittbillige piezohorn.Heldigvis hadde jeg noen skruterminaler liggende i riktig størrelse.Jeg tok aldri modeller som Audioscan Rio seriøst, delvis på grunn av termineringen:
Slipper å lage større hull i kassene.
Kan jeg legge på litt bitumen på hornene? Altså på utsiden av hornene inni kassene?
Eller ødelegger jeg klangen på noe måte da?
Nei, de oser ikke av kvalitet akkurat.Alle reversible tiltak er verdt å prøve. Disse får nok aldri noen samleverdi i originalstand, så kjør på. Tror ikke de hadde så dype tanker om klangen siden de utstyrte dem med skittbillige piezohorn.Heldigvis hadde jeg noen skruterminaler liggende i riktig størrelse.Jeg tok aldri modeller som Audioscan Rio seriøst, delvis på grunn av termineringen:
Kan jeg legge på litt bitumen på hornene? Altså på utsiden av hornene inni kassene?
Nå virker ofte gode basser billige helt til du ser magneten, så den kan teoretisk være ålreit. Men piezotweeteers er og blir en billig løsning, som tidligere nevnt. Og kanskje det låter skapelig med litt tweeking og riktig elektronikk. Kom plutselig på at kanskje en Radionette-receiver kan være en artig kompanjong i tillegg til et ekstra lag skum eller lignede foran hornet.Nei, de oser ikke av kvalitet akkurat.Alle reversible tiltak er verdt å prøve. Disse får nok aldri noen samleverdi i originalstand, så kjør på. Tror ikke de hadde så dype tanker om klangen siden de utstyrte dem med skittbillige piezohorn.Heldigvis hadde jeg noen skruterminaler liggende i riktig størrelse.Jeg tok aldri modeller som Audioscan Rio seriøst, delvis på grunn av termineringen:
Ryddige filter om ikke noe annet??????
Bassene virker også veldig billige.
Den må vel da ha en del positive sider siden den fremdeles er i ditt eie?Eg har ein Hiraga Le Tube ståande. Verdas galnaste forforsterker, trur eg.....
''Like god'' da sikkert med rett partnere,Tja,,, Franske L'Audiphile påstod i si tid at Le Tube var (minst) like god som ARC SP 10, noko eg absolutt kan avkrefte. Med 40 kOhm på utgangen kan ein høyre skilnad ikkje berre på kablar, men også på flod og fjøre, månefasar og dagsform. Eignar seg godt til asterologisk bruk.
HeiBodde i 3 etg over Audioscan 1979-82.
Det ble vel en AudioPro B2-50 kjøpt til mine RogersLS3/5A der om jeg husker rett, men ellers ble det mest sikling. Største investering i perioden var vel noe GAS utstyr kjøpt på Oslo HiFi senter, samt en dyr Nakamichi kassettdeck (582???)som jeg ikke husker hvor ble kjøpt.Hei
Det ble vel en del fristelser i den perioden ?