|
ixos_76 skrev:Noensteder det går an å finne ut hva disse koster,samt bilder.?? ;D
Linkwitz oppgir flg. retningslinjer for å få optimal ytelse fra Orion:ELEL6200 skrev:(...)
Hva med Oris, Orion og Tannoy i små rom?
(...)
Hvis det er hos Lyric du mener, er det vel ganske kjent at de har dårlige demoer av Avantgarde.Lyngen skrev:Hørte litt på Avatgarde Duo hos Tor. Jeg tenkte at dette er ikke en høyttaler for alle. For min smak låt det for slankt og "farget" i den forstand at det ikke var vanskelig å høre at lyden kommer fra horn. Ikke helt homogent lydbile. Syntes lydbildet var slankt og manglet bredde også.
Beste egenskap; - dynamikk(makro og mikro), hurighet og detaljer.
IMO.....![]()
Hva legger du i "dårlige demoer"? Dårlig lytterom? Dårlige demo-eksemplarer av høyttalerne? Dårlig service av personalet under demoen? Nå er det riktignok noen år siden jeg lyttet til Uno'ene (og endte med å kjøpe dem!), men jeg kan ikke huske at noe var "dårlig" under den demoen.Frode skrev:Hvis det er hos Lyric du mener, er det vel ganske kjent at de har dårlige demoer av Avantgarde.Lyngen skrev:Hørte litt på Avatgarde Duo hos Tor. Jeg tenkte at dette er ikke en høyttaler for alle. For min smak låt det for slankt og "farget" i den forstand at det ikke var vanskelig å høre at lyden kommer fra horn. Ikke helt homogent lydbile. Syntes lydbildet var slankt og manglet bredde også.
IMO.....![]()
Frode
Jeg har alltid hatt inntrykk av at AG låter så som så hos Lyric. Her er for eksempel et par sitat her fra sentralen:Steinar_Lund skrev:Hva legger du i "dårlige demoer"? Dårlig lytterom? Dårlige demo-eksemplarer av høyttalerne? Dårlig service av personalet under demoen? Nå er det riktignok noen år siden jeg lyttet til Uno'ene (og endte med å kjøpe dem!), men jeg kan ikke huske at noe var "dårlig" under den demoen.
Tor har (dessverre) ALDRI fått Avantgarde til å låte bra hos seg. Husker godt den gangen jeg selv var interessert i å kjøpe, det var så absolutt ikke hans demo som fikk meg til å kjøpe horn.
Vet ikke om det er like ille der enda, men........
FrodeHar aldri hørt noe Avantgarde spille godt på bakrommet til Lyric. Det har alltid vært mye å sette fingrene på. Hjemme hos folk som har satt dett ordentlig opp har det vært en annen verden.
Jeg har hørt Trio hos Tor og hos LMC. Forskjellen var vel omtrent som Gøy saft kontra årgangsvin. Tor får imidlertid til Proac riktig godt. Veldig synd at han får redusert butikken så mye må jeg si.Steinar_Lund skrev:OK takk for svar. Lurte bare på hva konkret "dårlige demoer" gikk ut på. Undres forresten på hvordan det går med Lyric og Tor? Ser på nettsidene deres at han innskrenker butikkarealet ganske heftig. Synd...
Jeg vet ikke hvordan det spiller i butikken til Tor, men jeg er helt uenig i at det låter slankt og "farget" (med mindre fargen på horna virket inn) :Lyngen skrev:Hørte litt på Avatgarde Duo hos Tor. Jeg tenkte at dette er ikke en høyttaler for alle. For min smak låt det for slankt og "farget" i den forstand at det ikke var vanskelig å høre at lyden kommer fra horn. Ikke helt homogent lydbile. Syntes lydbildet var slankt og manglet bredde også.
IMO.....![]()
Tenkte mer på mellomtonen, alså jeg liker mer fyldig klang.bobbob skrev:Slankt? Det kommer bla. spesielt mye ann hvordan bassene er stilt inn, hvor mye de er vinklet inn mot lytter/tilt etc. og selvfølgelig kilde/forsterkeri.
Hva med å ha Klipsch LaScala med i tankene når horn skal vurderes, mener de takler små rom?ELEL6200 skrev:Det var det jeg ville høre, MPT
Virker ut som Avantgarde høyttalere er endestedet for mange hifilomane. Hva er det med disse høyttaleren som gjør at de er verd å leve resten av livet sammen med?
Hva med Oris, Orio og Tannoy i små rom?
Lf
Trio + basshorn tar vell ca 14 kvm, hvor skal jeg sitte da ;Dbambadoo skrev:Så du trenger Avantgarde Trio og kanskje basshorna som hører til til rommet ditt på 14m2.. Ikke noe vei utenom![]()
Selvom jeg synes det alltid har vært problemer med lyden når jeg har hørt Avantgarde hos Tor så skinner likevel høyttalerenes ekstreme egenskaper igjennom. Tor er jo også grei med hjemlån så hvis man er seriøs så er det nok mulig å låne hjem horna.Rotekroken skrev:Det er vel ikke bare hos Tor det kan låte litt grusomt på demoer.?
Dette er vel noe som "alle" butikker og kjeder sliter mer eller mindre med.?
PS: bare slik at dere ikke henger ut noen spesifike her, det er nok heller ikke meningen deres regner jeg med![]()
Den er godLyngen skrev:Hvis kjennere av dem synes Tor ikke får til horna helt så ikke legg stort vekt på det jeg skrev om slank mellomtone takk. Kunne jo vært forårsaket av forsterkeren også (husker ikke modellen).
Nettopp! Og her er det ulike svarhaden skrev:Har du drevet med dette en stund så hører en som regel uannsett om dette er noe for "meg".
Har hørt begge, men under såpass forskjellige forhold og oppsett at det blir litt vanskelig for meg å gi noen generell kommentar rundt forskjellene, synes ikke de var så ulike, bortsett fra størrelsen da.ELEL6200 skrev:Heisan Bobbob
Har du sammenlignet Nanoene dine med Uno?
Du bor tilfeldigvis ikke i Stavangerområdet, Bobbob?
Lf
Rojoh skrev:To ting som vel er aktuelle temaer for horn i lytterommet ditt Ellef; er basseksjonene i Avantgarde og Oris og avstanden mellom høyttaler og lytteposisjon. M.a.o: Hvordan låter disse horna på mellom to og tre meters avstand? Både Avantgarde og Oris krever vel separat/har egen forsterker til basseksjon - i verste fall kan kanskje en EQ kobles inn?
Mvh. Johan
Nesten komplettELEL6200 skrev:;D
Etter å ha spredd dine vellydende komponenter til kjente og kjære, så ser jeg at samlingen din igjen er komplett
AN lager uten tvil fantastiske komponenter, Rune. Du skal derfor ikke se bort fra at ANE høyttalere får hedersplassen når rock ikke er første prioritet. Føler at disse høyttalerene ikke har sin store styrke her. Arrester meg om jeg tar helt feil. Jeg må også si at jeg bare har hørt gamle ANE som lydmessig minnet sterkt om Snell E II.
Har du kjøpt kit eller har du de orginale?
Drømme høyttaleren min er nok forsatt AG Nano selv om også ANE frister.
Lf