Støtter at Dynaudio Contour 20 må testes, uansett er B&W 805D3 litt av en høyttaler. Det er også 804d3....Ville spesielt hørt Dynaudio Contour 20 før jeg bestemte meg her. De har ca lik pris som 805, mye av de samme kvaliteter i bass og mellomtone, men en overlegen diskant. Faktisk hadde jeg problemer med å tro det, men synes toppen i C20 også var bedre enn 802 (som altså koster 200k). Hørte dem med 20 minutters mellomrom.
I samme prisklasse får du nå også nye PMC Twenty5-serie. Superlativene om disse finner du i mange tester rundt om.
Ser at du er veldig glad i den Kii Three, hva er veiledende pris og hvor kan man få prøve lyttet på disse? I tilfælde av at utskiftnings viruset går i utbrudd.Du bør ta en titt på Kii Three også. Sparer deg for mye kvalme ang matching med elektronikk og er samtidig langt enklere å få til i vanskelige rom grunnet mange justeringsmuligheter.
Riktignok dyre, men du får høyere budsjett ved å selge unna elektronikk du ikke trenger. Anbefaler å ta et google Søk på dem.
Ønsker du ikke aktive høyttalere ville jeg tatt en titt på Dynaudio contour c20. Den diskanten deres er noe helt spesielt
Skal vi være treffsikker i anbefalinger må vi forøvrig få mer informasjon om musikksmak, størrelse på rom, hvor høyt du liker å spille osv, men du har fått veldig gode tips fra alle her.
Har du DAC og forsterkeri av god kvalitet allerede, eller skal dette kjøpes i tillegg?Vurderer sterkt B&W 805 D3. De er svært gode og har mye av det jeg ønsker i en høyttaler, men jeg skal ikke se meg helt blind.
Har dere forslag på andre stativhøyttalere som jeg bør vurdere?
Si gjerne hvorfor også
Smak er noe som er vanskelig å forholde seg til i forhold til anbefalinger, man må nesten bare høre litt forskjellig og se an hvilke kvaliteter man favoriserer.Ok tak, Focal har ikke helt passet til min smak, Det bedste jeg har hørt var et MBL opset i Horten Men da er vi over i et opset money no.option.
Parasound Hint er en god og behagelig forsterker! Kan du fortelle oss litt om rommet ditt?Oi, her var mange fine svar! Jeg har en parasound hint i dag, men vurdere å gå opp et hakk til m12\22. Jeg har riktignok ikke hørt nad sitt på 805 enda.
Av musikk går det mye i type Mark Knopfler, Leonard Cohen og Pink Floyd musikk. Litt clapton også.
Oi, her var mange fine svar! Jeg har en parasound hint i dag, men vurdere å gå opp et hakk til m12\22. Jeg har riktignok ikke hørt nad sitt på 805 enda.
Av musikk går det mye i type Mark Knopfler, Leonard Cohen og Pink Floyd musikk. Litt clapton også.
Mest sannsynlig skyldes det akustikken. Kan være at du rett og slett finner 805 litt lys, jeg gjør det, men som regel er refleksjoner fra harde flater skyldneren for skarp og hard lyd.Jeg er helt enig i at Parasounden er behagelig å høre på. Jeg har testet 805'ene på parasounden hjemme, og det er svært behagelig å høre på ved medium volum (ca. 75-80 DB ett sted), men når jeg spiller høyere så blir lyden litt "kvass", eller "hard". Jeg har innbilt meg at det skyldes at parasounden.
Kanskje jeg svarer litt god-dag-mann-økseskaft-aktig her, men har du vurdert aktive høyttalere i den grad at du vet hva du velger bort? For 50.000 pluss noen kroner til ny elektronikk har du ganske mange muligheter blant aktive høyttalere. Aktive høyttalere er den åpenbare veien å gå hvis man ikke liker komponentmatching som hobby eller sikter helt mot stjernene hva lydkvalitet angår (hvilket du ikke gjør med et budsjett på rundt 50.000 kroner).Oi, her var mange fine svar! Jeg har en parasound hint i dag, men vurdere å gå opp et hakk til m12\22. Jeg har riktignok ikke hørt nad sitt på 805 enda.
Hvilken forsterker vil du anbefale?Har hatt B&W 805 s , 805 diamond og nyeste 805 D3 alle med stort hell , men i mine ører så gjør di absolutt best med kraftig kvalitets forsterkeri i den dyrere enden.
Spesielt diskanten er i en egen klasse på diamond og d3 , har pr.i.dag Dynaudio C1 sign som er den absolute beste jeg har hatt i hus , superb oppløsning , herlig varm mellomtone , fast og dynamisk bass.....men ikke helt samme nivå i diskanten som B&W 805 s3 ,
Hvilken elektronikk hørte du dem på?Kanskje jeg svarer litt god-dag-mann-økseskaft-aktig her, men har du vurdert aktive høyttalere i den grad at du vet hva du velger bort? For 50.000 pluss noen kroner til ny elektronikk har du ganske mange muligheter blant aktive høyttalere. Aktive høyttalere er den åpenbare veien å gå hvis man ikke liker komponentmatching som hobby eller sikter helt mot stjernene hva lydkvalitet angår (hvilket du ikke gjør med et budsjett på rundt 50.000 kroner).Oi, her var mange fine svar! Jeg har en parasound hint i dag, men vurdere å gå opp et hakk til m12\22. Jeg har riktignok ikke hørt nad sitt på 805 enda.
B&W 805 er for øvrig veldig gode høyttalere. Har hørt dem selv, men da med elektronikk som brakte pakkeprisen opp i nesten 100.000 kroner.
Husker ikke helt. Husker bare at det var noe halvdyre greier. Spør hifiklubben i GrensenHvilken elektronikk hørte du dem på?Kanskje jeg svarer litt god-dag-mann-økseskaft-aktig her, men har du vurdert aktive høyttalere i den grad at du vet hva du velger bort? For 50.000 pluss noen kroner til ny elektronikk har du ganske mange muligheter blant aktive høyttalere. Aktive høyttalere er den åpenbare veien å gå hvis man ikke liker komponentmatching som hobby eller sikter helt mot stjernene hva lydkvalitet angår (hvilket du ikke gjør med et budsjett på rundt 50.000 kroner).Oi, her var mange fine svar! Jeg har en parasound hint i dag, men vurdere å gå opp et hakk til m12\22. Jeg har riktignok ikke hørt nad sitt på 805 enda.
B&W 805 er for øvrig veldig gode høyttalere. Har hørt dem selv, men da med elektronikk som brakte pakkeprisen opp i nesten 100.000 kroner.
Her har jeg et par kommentarer.Har eid 805s, som da ikke blir helt samme, men de falt hvertfall totalt gjennom opp mot
f.eks Dynaudio C1. Som forøvrig er høyest på listen min totalt sett. Dette var med Bladelius
Thor MkIII Novitas. Kjempematch. Contour C20 ville vært mitt tips. Da denne har arvet
den herlige Esotar2 diskanten fra C1. Samt de har nok forbedret basselementet da dette
er av senere teknologi og erfaringer. Glem heller ikke Dali Epicon 2 oppi dette med seriøse
stativmodeller. De stod lenge side om side hos meg og kjempet om plassen med C1.
Så de spiller utrolig godt. Hat en absolutt fantastisk bassgjengivelse. Må være den mest
kontante og definerte jeg har hørt fra en stativer. Med din Hint vil den nok holde styr på
Dalis litt mer livlige diskant enn C1 hadde. Ble i grunn aldri for frempå med Bladelius.
Men de balanserte på knivseggen. Men spilte veldig oppløst og friskt og med en fin dynamikk.
Her kommer det an på hva man liker. Vil nok si at Dynaudio blir den mest allsidige blant dem alle.
De gjengir "all" musikk på en måte som gjør at man ikke blir lyttetrett. Viktig syns jeg selv i lengden.
Hvis du leser den første linjen en gang til min gode mann, vil du se at jeg skrev nettopp det at de nye 805 ikke var samme som 805s. Så hold din kjeft selv før du tar andre.Og trådstarter ber om alternativer til 805D3. Som jeg kom med. Og jeg finner det svært irriterende å få din forhastede kommentar tilbake. Jeg vet svært godt hvordan de høyttalere jeg har nevnt låter da jeg har eid dem selv. Så dette var som tips til trådstarter og ikke for din gravende nese. TakkHer har jeg et par kommentarer.Har eid 805s, som da ikke blir helt samme, men de falt hvertfall totalt gjennom opp mot
f.eks Dynaudio C1. Som forøvrig er høyest på listen min totalt sett. Dette var med Bladelius
Thor MkIII Novitas. Kjempematch. Contour C20 ville vært mitt tips. Da denne har arvet
den herlige Esotar2 diskanten fra C1. Samt de har nok forbedret basselementet da dette
er av senere teknologi og erfaringer. Glem heller ikke Dali Epicon 2 oppi dette med seriøse
stativmodeller. De stod lenge side om side hos meg og kjempet om plassen med C1.
Så de spiller utrolig godt. Hat en absolutt fantastisk bassgjengivelse. Må være den mest
kontante og definerte jeg har hørt fra en stativer. Med din Hint vil den nok holde styr på
Dalis litt mer livlige diskant enn C1 hadde. Ble i grunn aldri for frempå med Bladelius.
Men de balanserte på knivseggen. Men spilte veldig oppløst og friskt og med en fin dynamikk.
Her kommer det an på hva man liker. Vil nok si at Dynaudio blir den mest allsidige blant dem alle.
De gjengir "all" musikk på en måte som gjør at man ikke blir lyttetrett. Viktig syns jeg selv i lengden.
Da den Nye B&W 805 er en hel anden konstruktion en den gamle , blandet andet er enhederne helt nye, ville det kansje være på plass at holde lidt igjen på kæften, når du ikke har hørt denne.
Thor forsterkeren har jeg hørt på Dynaudio focus 220, og den kombi var ikke hver at skrive om.
Er derimot enig med dig i at nogen av Dynaudio modeller er helt ypperlige, med vil nok påstå at Hint vil være en bedre kombi en Thor med både 805d3 og Dynaudio c 20 da begge høytalere er neutrale og åbne i gengivelsen deres.
Generel vil jeg anbefale forsterkere m Mosfett eller Sanken transistorer til de to nevnte høytalere vi her prater om.