Balleløs moderator? Siste Sovjet-stat?

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
10.469
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Inntil Stereo+ går etter alle som driver med denne slags markedsføring og som faktisk bryter norsk lov, så anser jeg dette som et ørlite overtramp mot den det gjelder og en PR-jippo fra Stereo+ sin side. Jeg venter i spenning.
Når det er sagt, selvsagt skal man ikke tillate at såkalte modifiseringer ikke dokumenteres! Men det hadde holdt å påpeke det. Mange her inne har gått langt og gått på person. Det anser jeg ikke som nødvendig.
Da oppfattet jeg deg rett likevel og gjentar:

"Skal man ikke kunne gå et produkt eller en leverandør etter i sømmene uten at man forplikter seg til å gå alle etter i sømmene? Kan man ikke ta fatt i en leverandørs bullshit uten å undersøke alles bullshit? Det høres da oppsiktsvekkende ut for alle som driver med kritisk forbrukerjournalistikk og hvor i alle dager har du dette fra? Stereo+ har opptrådt helt redelig i denne prosessen og Maxwell har hatt alle muligheter til å gjøre rede for seg. De mulighetene har de/han ikke benyttet. "

Det er fristende å trekke denne litt lengere: "Så lenge politiet bare arresterer noen av de som kjører for fort og ikke alle, så anser jeg dette som personforfølgelse".
Politiet arresterer ALLE! Der er det ingen som slipper unna og det er derfor man stoler på de.
Jeg stoler ikke på at det ikke er en PR jippo, men jeg ser nødvendigheten og jeg mener Stereo+ har opptrådt nokså ryddig, i motsetning til enkelte andre her. Men det vil bli enda ryddigere om de fortsetter med dette, slik at vi vet at ikke bare de små blir tatt.
Bare de som er på veien som kontrollen er når kontrollen foregår. Jeg oppfatter ditt synspunkt som om Stereo+ skal være på alle veier til en hver tid - dvs kontrollere alle bransjeaktørers påstander til en hver tid. Det finner jeg urimelig.

D

Desillusjonert

Gjest
Politiet arresterer ALLE! Der er det ingen som slipper unna og det er derfor man stoler på de.
Jeg stoler ikke på at det ikke er en PR jippo, men jeg ser nødvendigheten og jeg mener Stereo+ har opptrådt nokså ryddig, i motsetning til enkelte andre her. Men det vil bli enda ryddigere om de fortsetter med dette, slik at vi vet at ikke bare de små blir tatt.
Bare de som er på veien som kontrollen er når kontrollen foregår. Jeg oppfatter ditt synspunkt som om Stereo+ skal være på alle veier til en hver tid - dvs kontrollere alle bransjeaktørers påstander til en hver tid. Det finner jeg urimelig.
Men i alle dager...??? Hva du oppfatter ser ut til å være det du vil at jeg skal mene! Du får prøve å LESE det jeg skriver.
Politiet har regler og de handhever de likt. Alle som tas blir behandlet likt. Det gjenstår å se om Stereo+ har de samme moralske retningslinjene eller om de, som noen andre, er mere opptatt av inntekt på reklame enn å se på de mere tvilsomme aktørene i markedet.

Det vil være en veldig positivt om Stereo+ ikke stopper sin granskning av hifi Norge nå. Ellers kan dette, for meg, virke som om det er mere en PR jippo i startfasen og det vil ikke være spesielt positivt. I mine øyne. Når det gjelder en del her inne, så oppfatter jeg de som haier som lukter blod og stuper inn i noe uten å tenke på konsekvenser.

PS: jeg ønsker all dyptpløyende journalistikk velkommen og håper at man kan sette litt fokus på en del myter og salgstriks der ute. Men det må være likt for alle!

TheFlair

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.06.2014
Antall liker
73
Så, så, både den mye omtalte aktøren og Stereo+ har fått sin velfortjente ris så det holder, og kanskje vel så det. På tide å fokusere på sistnevntes nye initiativ. En "blind test", ev. blindtest, forhåpentligvis dobbelblindtest er på trappene. Regner med, for ikke å si tar for gitt, at Asbjørn, kortvarig, m.fl. har meldt seg til tjeneste? ;-)

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.230
Torget vurderinger
32
Så, så, både den mye omtalte aktøren og Stereo+ har fått sin velfortjente ris så det holder, og kanskje vel så det. På tide å fokusere på sistnevntes nye initiativ. En "blind test", ev. blindtest, forhåpentligvis dobbelblindtest er på trappene. Regner med, for ikke å si tar for gitt, at Asbjørn, kortvarig, m.fl. har meldt seg til tjeneste? ;-)
Det hadde vært fint, men så langt glimrer de med sitt fravær.

Roy

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Antall liker
1.139
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
Ris hjelper ikke her tydeligvis. Han bare kjører på som om ingenting har skjedd! Ref dagens nye annonser, feks; FINN.no - Mulighetenes marked

* - MX Tunet I.H.T. egenspesifisert Reference hen mot U.S.-made - Viola Audio Labs. I tillegg er produktet balansert med sammenføyningsteknologi og bør utstyres med Spesial-tilpasset Power Chord og Neutrix-kabel.( - Her inkludert ).

TheFlair

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.06.2014
Antall liker
73
Det hadde vært fint, men så langt glimrer de med sitt fravær.

Roy
Prøv med en offentlig utfordring til Hegels Anders Ertzeid, som hevder å høre forskjell på litt av hvert. Noen fra Soundgarden, Hi-fi-klubben m.fl. burde også være sporty nok til å stille opp. Hvis ikke, bør de få kritiske spørsmål og så dyptgravende journalistikk rundt ståstedet sitt at de får et hull å falle ned i ;-)

TheFlair

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.06.2014
Antall liker
73
Ris hjelper ikke her tydeligvis. Han bare kjører på som om ingenting har skjedd! Ref dagens nye annonser, feks; FINN.no - Mulighetenes marked

* - MX Tunet I.H.T. egenspesifisert Reference hen mot U.S.-made - Viola Audio Labs. I tillegg er produktet balansert med sammenføyningsteknologi og bør utstyres med Spesial-tilpasset Power Chord og Neutrix-kabel.( - Her inkludert ).
Da blir dette en sak for finn.no og offentlige instanser, dersom noen skulle ta seg bryet verdt med å rapportere fyren inn, i stedet for å rope på mørke makter her inne.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
og meningen med denne tråden er?

jeg minner om:

Vis vedlegget 335877
HFS har vært et samlings- og kranglingspunkt i en årrekke, og skulle man ta "samlingspunkt" bokstavelig ut fra de kriteriene du synes å legge til grunn, har man litt grovarbeid foran seg hvis man skal rydde opp. Med mindre jeg har misforstått deg totalt, da. :)

Denne tråden er vel ikke mer meningsløs enn mye annet her inne.
det går jo i det minste an å prøve å skape noe positivt her inne
mvh
Leif
Selvfølgelig går det an. Ikke minst du har vært en eksponent for dét, med dine kunnskaper. Og det finnes mange andre. Men skal det være litt takhøyde her inne, må det være plass noe ikke fullt så positivt enkelte ganger. Og jeg ser at det kan bli litt mye negativt noen ganger.

Men Maxwell og Stereo+ er nå en gang et kontroversielt tema, og så lenge man tillater tråder om emnet, er det ikke til å unngå at det skeier ut litt i blant.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.570
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
fyren er jo så far out in the twilight zone, at det er umulig å ta det seriøst
når man i tillegg ser det svulstige dyslektiske språket, kan man ikke annet enn å le....:cool:

Z

Zomby_Woof

Gjest
Skjønner egentlig ikke dette. Bidra med noe positivt, hva innebærer det? Skal vi kun starte tråder om det vi bygger eller kjøper selv? Enda smalere, det vi er fornøyd med, og så kun tillate bekreftende og forsterkende kommentarer til det andre er i gang med? Skal vi være et ekkokammer av enighet og bekreftelser på vår egen og hverandres fortreffelighet?

Nei. Litt uenighet må vi da tåle.

Z

Zomby_Woof

Gjest
når man i tillegg ser det svulstige dyslektiske språket, kan man ikke annet enn å le....:cool:
Men samtidig tar han betalt for det, av folk som lar seg lure. Det ene er kanskje morsomt, det andre definitivt ikke.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.570
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
Men samtidig tar han betalt for det, av folk som lar seg lure. Det ene er kanskje morsomt, det andre definitivt ikke.
folk som er sååå KORKA, fortjener nesten ikke bedre....

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
38.857
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jo, det hadde vært morsomt å være med på det, men kalendermessig vil det være krevende å få til for min del. Jeg kan alltids kverulere på kabelhjørnet også når jeg er på reise, men å fysisk stille opp på de aktuelle stedene på bestemte tider er en annen historie.

TheFlair

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.06.2014
Antall liker
73
Jo, det hadde vært morsomt å være med på det, men kalendermessig vil det være krevende å få til for min del. Jeg kan alltids kverulere på kabelhjørnet også når jeg er på reise, men å fysisk stille opp på de aktuelle stedene på bestemte tider er en annen historie.
Det er vel ikke slik at man må forplikte seg til å være med hver gang? Det vil nok bli vanskelig for de fleste.

Z

Zomby_Woof

Gjest
folk som er sååå KORKA, fortjener nesten ikke bedre....
På grensen til å være enig.... :)

Men som en eller annen nevnte i en av de mange lange trådene om temaet: Det kan lett handle om konfirmasjonsanlegget, og da er det er ikke greit. De som fortsatt etter å ha lest himmelen alene vet hvor mange innlegg her inne, fortsatt insisterer. Vel. Det er ikke mulig å hjelp alle...

TheFlair

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.06.2014
Antall liker
73
Konfirmasjonspengene går til de største Cerwin Vega-ene budsjettet tillater og en underdimensjonert forsterker ;-)

JCP

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.04.2014
Antall liker
368
Sted
Moss
Behersker du virkelig ikke teleportering, Asbjørn? :D

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
38.857
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Sliter litt med det ennå. To steder på en gang kan til nød gå, men tre er verre. :)

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
1.829
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
Skjønner egentlig ikke dette. Bidra med noe positivt, hva innebærer det? Skal vi kun starte tråder om det vi bygger eller kjøper selv? Enda smalere, det vi er fornøyd med, og så kun tillate bekreftende og forsterkende kommentarer til det andre er i gang med? Skal vi være et ekkokammer av enighet og bekreftelser på vår egen og hverandres fortreffelighet?

Jeg håper at vi er audiofile fordi vi opplever noe positivt ved det. Vårt utgangspunkt er i første omgang gledene ved god lyd og musikk, i andre omgang deling av erfaring, støtte, oppmuntring, gode idéer og hjelp i en eller annen motbakke. Å kalle dette "..et ekkokammer av enighet og bekreftelser på vår egen og hverandres fortreffelighet.." er å snu ting på hodet.

Erstatt glede, støtte, oppmuntring osv. med mistenksomhet, negativ kritikk, avsløring og latterliggjøring, avkreving av bevis osv., og stemningen skifter fra positiv til negativ.

Vi kan godt være kritiske og uenige innenfor rammene av en positiv grunnholdning. Det kommer til syvende og sist an på hva vi vil: Skal vi rive ned eller bygge opp?

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.243
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Virker som forumet har en svulst som vokser seg større av egosentriske, negative kverulanter som minner meg om enkelte balleløse vektere rundt om. Her gjemt bak tastatur som våpen klar til å angripe. Uke etter uke klar til å pisse på de som allerede ligger nede. Mobbere som burde hatt en lærepenge.
Så lenge dere fokuserer og bruker tid på hva som er negativt og galt mer enn alt som er positivt og bra, går dere glipp av mye her i livet. Med deres engasjement, så er det nok av grusommheter i denne verden vi slipper å føle på kroppen. De klager neppe over MX utgaver døgnet rundt uke etter uke.
Ønsker dere en opplevelsesrik og hyggelig helg alle sammen.

Jeg håper at vi er audiofile fordi vi opplever noe positivt ved det. Vårt utgangspunkt er i første omgang gledene ved god lyd og musikk, i andre omgang deling av erfaring, støtte, oppmuntring, gode idéer og hjelp i en eller annen motbakke. Å kalle dette "..et ekkokammer av enighet og bekreftelser på vår egen og hverandres fortreffelighet.." er å snu ting på hodet.

Erstatt glede, støtte, oppmuntring osv. med mistenksomhet, negativ kritikk, avsløring og latterliggjøring, avkreving av bevis osv., og stemningen skifter fra positiv til negativ.

Vi kan godt være kritiske og uenige innenfor rammene av en positiv grunnholdning. Det kommer til syvende og sist an på hva vi vil: Skal vi rive ned eller bygge opp?

• Liker
Reaksjoner: oct

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
38.857
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Virker som forumet har en svulst som vokser seg større av egosentriske, negative kverulanter som minner meg om enkelte balleløse vektere rundt om. Her gjemt bak tastatur som våpen klar til å angripe. Uke etter uke klar til å pisse på de som allerede ligger nede. Mobbere som burde hatt en lærepenge.
Jaha. Hvor positivt oppbyggende var dette innlegget, da?

Z

Zomby_Woof

Gjest

Vel. Ut fra sammenhengen innlegget mitt står i, og er ment som en kommentar til, så synes jeg dette er en kreativ, for ikke å si regelrett frekk tolkning av det jeg skriver.

Denne tråden handler om en forhandler som påstår at han får custom-/spesialproduserte produkter fra sine leverandører. Det handler om at produsentene kan fortelle at det ikke er tilfelle, og at de ikke påtar seg garanti- og reklamasjonsansvar for produkter som i ettertid er modifisert av samme forhandler.

Det er en tråd som er smekkfull av folk som faktisk kritiserer Stereopluss for å i det hele tatt publisere en sak om dette.

Hvis disse uriktige påstandene om produktene man selger ikke skal kunne tas opp og kritiseres, eller man ikke kan tillate seg å forsvare det journalistiske arbeidet og den redaksjonelle linjen til Stereopluss, så er vi nettopp et ekkokammer av selvforsterkende audiomytologi.

Sorry.

Sist redigert av en moderator:

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.243
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21

Vel. Ut fra sammenhengen innlegget mitt står i, og er ment som en kommentar til, så synes jeg dette er en kreativ, for ikke å si regelrett frekk tolkning av det jeg skriver.

Denne tråden handler om en forhandler som påstår at han får custom-/spesialproduserte produkter fra sine leverandører. Det handler om at produsentene kan fortelle at det ikke er tilfelle, og at de ikke påtar seg garanti- og reklamasjonsansvar for produkter som i ettertid er modifisert av samme forhandler.

Det er en tråd som er smekkfull av folk som faktisk kritiserer Stereopluss for å i det hele tatt publisere en sak om dette.

Hvis dette ikke skal kunne tas opp og kritiseres, eller man tillater seg å forsvare det journalistiske arbeidet og den redaksjonelle linjen til Stereopluss, så er vi nettopp et ekkokammer av selvforsterkende audiomytologi.

Sorry.
Les både overskriften og første innlegg, så bommer du totalt hva tråden handler om. Lenge siden jeg har hørt ordet balleløs moderator nå!

TheFlair

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.06.2014
Antall liker
73
Les både overskriften og første innlegg, så bommer du totalt hva tråden handler om. Lenge siden jeg har hørt ordet balleløs moderator nå
Fikk igjen på skatti', no ha ho silikooon i tatti' ...

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
1.829
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
Litt metaperspektiv kan vel ikke skade, Zomby_Woof? LMC minte oss på HFS' logo og identitet, og det inspirerte til å slå et slag for mer positivitet i mer generell forstand. Min kommentar var ikke knyttet til begredelighetene rundt en bestemt forhandler, Stereo+ eller HFS' redaksjonelle behandling som sådan.

Tror nok jeg har sett frekkere innlegg enn mitt, altså.

Z

Zomby_Woof

Gjest
For all del, awe. Frekkere innlegg skrives i eninga. :)

Men, altså, dette er i mine øyne i bunn og grunn en viktig sak. Det handler om forhandlere som 'slår ei plate i' kundene sine. I beste fall er det å føre folk ut på en lydmessig blindvei. Lydinteresserte som føler at de kaster penger ut av vinduet uten å få en lydmessig gevinst tilbake, kommer sannsynligvis til å 'gå sure' på hele greia.

Jeg klarer rett og slett ikke å se det som noe annet enn en bra ting at det tas opp til diskusjon. Med litt flaks fører det kundenes penger, og dermed produsentenes og forhandlernes innsats over på faktorer som har reell betydning for ytelsen på produktene, og til slutt bedre lydgjengivelse i de tusen hjem (snart 100, siden folk flest knapt spanderer å flire av oss audiofile lenger).

Så. Vi får tåle litt uenighet, som jeg sa tidligere. Der alle tenker likt er det ingen som tenker.

Academic_South

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2013
Antall liker
402
Lgrons58: Det finnes jo en del uerfarne der ute som kan risikere å gå på den limpinnen av tullemarkedsføring, derfor burde det vært stoppet. Ikke for erfarne folk som de som er her inne, for de skjønner jo hva som er svada markedsføring.
.......utgangspunktet for hele diskusjonen var jo at en herværende hifi-forhandler ble avkrevd dokumentasjon på at hans påstander om at apparatene var spesiallagd for ham faktisk stemte. Det kunne han ikke dokumentere. Tvert imot, produsentene var tydelige på at slik spesialproduksjon ikke finner sted. Touché: En stk hififorhandler tatt på fersken i villedende markedsføring (for å bruke et mildt uttrykk).....
Jeg vil minne om det Asbjørn og Lgrons58 har skrevet tidligere i tråden. Jeg er enig i hvert eneste ord. Ja, MX-saken er mye mer alvorlig enn den relativiseringen som skjer i denne tråden. Det er nok å vise til denne ekstra-saken om MX:

Hifi-produsent vil hjelpe MX-kundene - Stereo+

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
10.469
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Men i alle dager...??? Hva du oppfatter ser ut til å være det du vil at jeg skal mene! Du får prøve å LESE det jeg skriver.
Politiet har regler og de handhever de likt. Alle som tas blir behandlet likt. Det gjenstår å se om Stereo+ har de samme moralske retningslinjene eller om de, som noen andre, er mere opptatt av inntekt på reklame enn å se på de mere tvilsomme aktørene i markedet.
Dessverre. Politiet tar ikke alle, bare de de kontrollerer. Du virker å mene at Stereo+ har plikt til å kontrollere alle. Der er jeg uenig, selv om jeg godt kunne ønske meg noe annet.

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Antall liker
784
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
En lille teaser:

Man skal som sagt nyte solen mens den skinner, men det kunne se ut til at der er mørke skyer i horisonten.
Så kan man jo altid, håbe på, at det ikke trækker op til storm.

Vi skal blandt andet se på, om det at vareta forbrugerne interesserer, er hoved formålet.
Eller om der kan være skjulte agendaer,som kan spille en underliggende rolle her.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
38.857
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jeg tror du ser skjulte agendaer under hver busk. For noen innlegg siden ble det spurt om hva som var min skjulte agenda. Den er jo ikke skjult i det hele tatt - jeg vil ha slutt på tullpratet, slik at både kundenes kroner og produsentenes utviklingsinnsats går til det som gir oss best mulig lydkvalitet. Hvis alt mulig sprøyt skal få stå uimotsagt er det bare de mest skruppelløse løgnhalsene som får oppmerksomheten. Så mye for den "skjulte agendaen".

Ellers tror jeg du får konkretisere de antydningene dine eller ti stille. "Either shit or get off the potty", sier amerikanerne. Den typen hviskekampanje med ufullstendige antydninger om "noe" har jeg veldig lite sans for.

TheFlair

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.06.2014
Antall liker
73
Hi-rex reagerer vel på et nytt stikk til den mye omtalte aktøren fra den høyst objektive journalisten.

Armand

Bransjeaktør
Ble medlem
13.08.2005
Antall liker
7.610
Sted
Kongsberg
"Either shit or get off the potty"
Den har jeg ikke hørt før. Lenge siden jeg har humret så godt. ;D
Men også midt på spikeren! Har heller ikke sansen for denne typen antydninger.
Forøvrig kan jeg virkelig ikke skjønne hva det er som IKKE har kommet frem i denne tråden til nå...

Topp Bunn