Balleløs moderator? Siste Sovjet-stat?

C

cruiser

Gjest
Jeg synes spekulasjoner om sykdom eller ikke er veldig malplasserte her. En ting er at han selv skrev at han har vært dødssyk i en epost han senere provoserte stereo+ til å offentliggjøre, men hans "forsvarere" behøver ihvertfall ikke spekulere videre i det temaet.
Nei, for "angriperne" har tatt "livet" av mannen... Økonomisk såvel som på alle plan. Både det forretningsmessige og kanskje på det personlige plan.. Dette for å forsvare "forbrukere".. Hvor noen av disse oppfører seg som bermen fra helvete her inne! Spent på når aktører som Lyric, Hifistasjonen og Hifihuset skal "tas"..
Merkelig argumentasjon, minner meg om alle kriminelle som mener det er politet sin feil at de sitter inne
 

Juggernaut

Medlem
Ble medlem
13.08.2015
Innlegg
30
Antall liker
9
Jeg synes spekulasjoner om sykdom eller ikke er veldig malplasserte her. En ting er at han selv skrev at han har vært dødssyk i en epost han senere provoserte stereo+ til å offentliggjøre, men hans "forsvarere" behøver ihvertfall ikke spekulere videre i det temaet.
Nei, for "angriperne" har tatt "livet" av mannen... Økonomisk såvel som på alle plan. Både det forretningsmessige og kanskje på det personlige plan.. Dette for å forsvare "forbrukere".. Hvor noen av disse oppfører seg som bermen fra helvete her inne! Spent på når aktører som Lyric, Hifistasjonen og Hifihuset skal "tas"..
Merkelig argumentasjon, minner meg om alle kriminelle som mener det er politet sin feil at de sitter inne
Godt det er noe du kan kjenne deg igjen i ifht argumentasjon.
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.545
Antall liker
784
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Jeg synes spekulasjoner om sykdom eller ikke er veldig malplasserte her. En ting er at han selv skrev at han har vært dødssyk i en epost han senere provoserte stereo+ til å offentliggjøre, men hans "forsvarere" behøver ihvertfall ikke spekulere videre i det temaet.
Nei, for "angriperne" har tatt "livet" av mannen... Økonomisk såvel som på alle plan. Både det forretningsmessige og kanskje på det personlige plan.. Dette for å forsvare "forbrukere".. Hvor noen av disse oppfører seg som bermen fra helvete her inne! Spent på når aktører som Lyric, Hifistasjonen og Hifihuset skal "tas"..
Merkelig argumentasjon, minner meg om alle kriminelle som mener det er politet sin feil at de sitter inne
Skal man gå ut med sådan en såg offenlig skal man jagument ha beviser som kan holde i retten, hva har Stereo? som vil holde i en retsag. med en eventuel syg man som eventuel er påvirket av medisiner han får, eller eventuel mentale problemer,- som i sidste ende vil bevirke han ikke kan stilles ansvarlig i en eventuel retssag.

Begynder det at demre her?

De har for øjebjikket intet som kan holde i en retsag, vi troede er ikke godt nok.
De aner ikke hva de modificationer der eventuel er foretaget er!, eller hvordan en retsag vi ende i denne sag. Manden har tros alt ikke lagt skjult på at der er foretaget modificationer.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
24.484
Antall liker
40.861
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Jeg synes spekulasjoner om sykdom eller ikke er veldig malplasserte her. En ting er at han selv skrev at han har vært dødssyk i en epost han senere provoserte stereo+ til å offentliggjøre, men hans "forsvarere" behøver ihvertfall ikke spekulere videre i det temaet.
Nei, for "angriperne" har tatt "livet" av mannen... Økonomisk såvel som på alle plan. Både det forretningsmessige og kanskje på det personlige plan.. Dette for å forsvare "forbrukere".. Hvor noen av disse oppfører seg som bermen fra helvete her inne! Spent på når aktører som Lyric, Hifistasjonen og Hifihuset skal "tas"..
Merkelig argumentasjon, minner meg om alle kriminelle som mener det er politet sin feil at de sitter inne
Skal man gå ut med sådan en såg offenlig skal man jagument ha beviser som kan holde i retten, hva har Stereo? som vil holde i en retsag. med en eventuel syg man som eventuel er påvirket av medisiner han får, eller eventuel mentale problemer,- som i sidste ende vil bevirke han ikke kan stilles ansvarlig i en eventuel retssag.

Begynder det at demre her?

De har for øjebjikket intet som kan holde i en retsag, vi troede er ikke godt nok.
De aner ikke hva de modificationer der eventuel er foretaget er!, eller hvordan en retsag vi ende i denne sag. Manden har tros alt ikke lagt skjult på at der er foretaget modificationer.
Hva har du fått i deg i dag :confused:

mvh
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.458
Antall liker
37.452
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Sylsing, formodentlig.

Jeg synes fortsatt spekulasjoner om sykdom eller ikke sykdom er malplasserte. Så vidt jeg husker ble tilsvarende moderert bort fra forrige tråd.
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.545
Antall liker
784
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Ja men det var vel før det fremgik at sygdom kan være inde i bildet, av korespodansen mellem 2 aktører.

For mye kaffe, vis nogen lurer:eek: men nu vil jeg ha en øl.

Vi ta en pause til over helgen.
 
Sist redigert:

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.918
Antall liker
5.941
Torget vurderinger
2
Nå begynner debatten å skli ut, og som Asbjørn sier, det er kanskje greit å holde evnt. sykdom utenfor.
 
  • Liker
Reaksjoner: oct

Juggernaut

Medlem
Ble medlem
13.08.2015
Innlegg
30
Antall liker
9
Reaksjon og motreaksjon... Simple as that. Og ja, evt sykdom har ingen noe med. Selvom det virker som om flere finner det relevant for noe så ubetydelig som hifi..
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.598
Antall liker
1.380
Sted
Saksvik - Trøndelag
Jeg tror alle her har vondt av Vindheim hvis det viser seg at denne saken er med på å ta fra han levebrødet. Såpass med empati har jeg tiltro til at forummedlemmene her inne har. Likevel er det ikke greit å drive villedende markedsføring. Det er ulovlig, rammer kunder som har kjøpt disse produktene og til syvende og sist svekker det hele bransjen om slike ting får fortsette.

Det går an å ha omtanke for personen dette gjelder samtidig som man sier at denne måten å drive butikk på ikke er greit.
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.956
Antall liker
772
Ja, det begynner vel etterhvert og bli nok nå. Hvis hensikten er å advare folk, har helt sikkert alle som kan å lese og har vært innom Forumet i løpet av august fått med seg saken og vel så det.

Jeg bor i Trondheim og har aldri vært innom Maxwell eller handlet noe der. Så jeg vil ikke uttale meg om dem. Vedr. Stereo+ så kan jeg innrømme at jeg ikke så den saken komme der. Kan ikke huske at jeg har lest noe lignende i noen hifi-blader tidligere, hverken norske eller utenlandske. Så dette var nye takter fra en hifi-journalist. Som flere andre har vært inne på lar jeg dem få litt tid, så får jeg se om Stereo+ er noe jeg gidder å lese fremover. Men jeg vil ikke kritisere et nytt web-magasin for mye nesten før de har kommet seg online, så jeg ønsker dem fortsatt lykke til.
 
M

MusicBear

Gjest
Syntes Stereo+ har opptrådt med klokskap og kløkt i denne saken, kort og godt god journalistikk og slik det BØR være.

Takk for at dere gidder Stereo+ fordi denne saken ER viktig uansett hvor trist den måtte være...
 

jakobzen

Medlem
Ble medlem
14.11.2012
Innlegg
11
Antall liker
2
Syntes Stereo+ har opptrådt med klokskap og kløkt i denne saken, kort og godt god journalistikk og slik det BØR være.

Takk for at dere gidder Stereo+ fordi denne saken ER viktig uansett hvor trist den måtte være...
Uenig, det er noe totalitært i fremstilllingen som fremkaller min antipati. Det ligger vel en slags korrekthet i tidsånden i påstandene, politisk og sosial kun i sitt uttrykk.
 
M

MusicBear

Gjest
Syntes Stereo+ har opptrådt med klokskap og kløkt i denne saken, kort og godt god journalistikk og slik det BØR være.

Takk for at dere gidder Stereo+ fordi denne saken ER viktig uansett hvor trist den måtte være...
Uenig, det er noe totalitært i fremstilllingen som fremkaller min antipati. Det ligger vel en slags korrekthet i tidsånden i påstandene, politisk og sosial kun i sitt uttrykk.

Tror din antipati er det samme folk føler når de mener å bli forsøkt lurt, tror med det du er noe i utakt med alle disse. Samtidig som dette og andre avsløringer i et moderne samfunn avspeiler at det ikke er OK å drive med lureri.
 

TheFlair

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.06.2014
Innlegg
319
Antall liker
73
Jeg må si at mange her inne vil kunne hevde seg i et norgesmesterskap i stråmannsargumentasjon. Hvem i all verden forsvarer "lureriet"? Om noen, må det være alle de som står til anklene i slangeolje fra før. Men for all del, det er viktig i ikke "drepe moroa" i interessen.
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.545
Antall liker
784
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Anklene ? Er vel heller oppunder haka :)
Morsomt;)
Hva jeg ser er en man liv ødelagt på alle måder( indleg 359 ka neppe sige det tydeligere), som resutat av sylsing. samt det faktum at Stereo+ benyttede slagtning av en aktør, som verktøjet for at promosere sig for deres kommende læsere.
Og at dette fik lov til uhindret at foregå her på dette forum uden at de ansvarlige tog tag, før det det var away to late.

Men pøbelen regere tydeligvis indeher.
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.261
Antall liker
8.274
Sted
Oslo
Anklene ? Er vel heller oppunder haka :)
Morsomt;)
Hva jeg ser er en man liv ødelagt på alle måder( indleg 359 ka neppe sige det tydeligere), som resutat av sylsing. samt det faktum at Stereo+ benyttede slagtning av en aktør, som verktøjet for at promosere sig for deres kommende læsere.
Og at dette fik lov til uhindret at foregå her på dette forum uden at de ansvarlige tog tag, før det det var away to late.

Men pøbelen regere tydeligvis indeher.
Leste innlegg 359. Er enig, til en viss grad. Hi-Fi stasjonen er forøvrig en seriøs aktør. Aldri noe tull der.



mvh
 
Sist redigert:

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
319
Antall liker
108
Sted
Ein plass i Stavanger
Torget vurderinger
1
Jeg kan ikke fatte og begripe at noen skal synes synd på denne Maxwell / Sveinung. Har vert innom der et par ganger. Første gangen ble til den mest selsomme butikkopplevelsen jeg noen gang har opplevd. Andre gangen ble jeg rett og slett forbannet da han åpenbart ga meg villedende informasjon. Jeg støtter Stereo+ fullt ut i denne saken. Og jeg håper de fortsetter i samme sporet om de kommer over aktører som sprer rundt seg meg løgner. Nå mener visst noen at aktører som Maxwell skal beskyttes for enhver pris, mens andre mener dette må slås ned på. Jeg er definitivt en av sistnevnte. Skal jeg bruke mine hardt opptjente penger vil jeg ha sannheten om produktet, og ikke en masse svada og løgn.
Dette innlegget ble vel kanskje en tanke hardt. Men jeg ser ikke noen grunn til å pynte på dette da det er Maxwell selv som har lagt opp til dette, og ikke oss forbrukere /Stereo+.
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Syntes Stereo+ har opptrådt med klokskap og kløkt i denne saken, kort og godt god journalistikk og slik det BØR være.

Takk for at dere gidder Stereo+ fordi denne saken ER viktig uansett hvor trist den måtte være...
Stereo + har gjort profosjonell jobb synes jeg og di fortjener ros

Imagine
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Syntes Stereo+ har opptrådt med klokskap og kløkt i denne saken, kort og godt god journalistikk og slik det BØR være.

Takk for at dere gidder Stereo+ fordi denne saken ER viktig uansett hvor trist den måtte være...
Stereo + har gjort profosjonell jobb synes jeg og di fortjener ros

Imagine
neppe.


mvh
Å hvorfor ikke da oct forklar meg det. Hva er det stereo + har gjort feil , vi alle inne på hfs begynte og merke fjusk av maxwell etc etc og at det var noe så ikke stemte , så gikk stereo + og maxwell selv sammen og skulle vise folket at han , hadde alt på stell noen han ikke hadde.

Imagine
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.261
Antall liker
8.274
Sted
Oslo
@ Imagine: Skulle så gjerne vært enig m. deg. Kort fortalt synes jeg lite om gravende journalister. R.E.S. burde ha sondret mellom egen profitt (om der er nogen), og det faktum at her er det et menneskes økonomiske grunnlag som blir revet bort. Produktene det er snakk om er i en prisklasse som man stort sett omhandler som bruk & kast.


mvh
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
24.484
Antall liker
40.861
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
@ Imagine: Skulle så gjerne vært enig m. deg. Kort fortalt synes jeg lite om gravende journalister. R.E.S. burde ha sondret mellom egen profitt (om der er nogen), og det faktum at her er det et menneskes økonomiske grunnlag som blir revet bort. Produktene det er snakk om er i en prisklasse som man stort sett omhandler som bruk & kast.


mvh
Hva sier du oct? mener du at dette er billige produkter som kan betegnes som bruk og kast :confused:
Ikke ofte jeg er uenig med deg men denne dro du litt langt

mvh
 
C

Cyber

Gjest
Det snodigste for tiden er at man kan lage en tråd om no god musikk eller annet oppbyggelig innhold og få to svar. Lag en tråd med grobunn for høylydt diskusjon så kan du gange antall innlegg med 100. :)
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.261
Antall liker
8.274
Sted
Oslo
@ Imagine: Skulle så gjerne vært enig m. deg. Kort fortalt synes jeg lite om gravende journalister. R.E.S. burde ha sondret mellom egen profitt (om der er nogen), og det faktum at her er det et menneskes økonomiske grunnlag som blir revet bort. Produktene det er snakk om er i en prisklasse som man stort sett omhandler som bruk & kast.


mvh
Her gikk jeg nok litt/meget for langt. Jeg har ingen erfaringer m. produktene LaO selger. Har heller aldri vært i butikken.

Hva sier du oct? mener du at dette er billige produkter som kan betegnes som bruk og kast :confused:
Ikke ofte jeg er uenig med deg men denne dro du litt langt

mvh
Her har jeg gått for langt. Har ingen formening om produktene. Har heller aldri vært i butikken, el. møtt mannen. Kun min intuitive sans som sier at han får mer juling enn fortjent.


mvh
 

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
319
Antall liker
108
Sted
Ein plass i Stavanger
Torget vurderinger
1
@ Imagine: Skulle så gjerne vært enig m. deg. Kort fortalt synes jeg lite om gravende journalister. R.E.S. burde ha sondret mellom egen profitt (om der er nogen), og det faktum at her er det et menneskes økonomiske grunnlag som blir revet bort. Produktene det er snakk om er i en prisklasse som man stort sett omhandler som bruk & kast.


mvh

I alle dager...? For det første; journalister skal grave for å få fram sannheten. Det er tross alt jobben deres. For det andre; det er Maxwell som snubler i egne bein og ødelegger for seg selv. For det tredje; kanskje du e slik hen bemidlet at du kan bruke & kaste f.eks en vinylsnurrer til 15-20.000...men for folk flest e det galskap.
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.261
Antall liker
8.274
Sted
Oslo
^^ Ble kluss m. quotingen, men håper det kan forstås.


mvh
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.261
Antall liker
8.274
Sted
Oslo
@kjetil71: Vinylsnurrere til 15- 20 k. Har gått i bosset hos meg noen ganger. De har da vært utslitt el. på annen måte vært ubrukelige. Synd for T.T. muligens.


mvh
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
24.484
Antall liker
40.861
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
@kjetil71: Vinylsnurrere til 15- 20 k. Har gått i bosset hos meg noen ganger. De har da vært utslitt el. på annen måte vært ubrukelige. Synd for T.T. muligens.


mvh
Gi meg et vink neste gang du skal kaste noe oct ;)
Ha en fortsatt fin helg

mvh
 
  • Liker
Reaksjoner: oct

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.261
Antall liker
8.274
Sted
Oslo
@ motoren: Har kommet over "kastestadiet", men var pokker så irriterende m. platespillere som brummet;).


God helg til deg og.


mvh
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.248
Antall liker
2.850
Torget vurderinger
16
Kort fortalt synes jeg lite om gravende journalister. R.E.S. burde ha sondret mellom egen profitt (om der er nogen), og det faktum at her er det et menneskes økonomiske grunnlag som blir revet bort.
mvh
Er det virkelig Stereo+ som har revet vekk det økonomiske grunnlaget? Jeg er forbauset over hvor mye sympati Maxwell får. Er man like tilgivende overfor en bruktbilselger som skrur tilbake kilometerstand eller en håndverker som tar betalt for sveisemembran han unnlot å legge inn?
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.338
Sted
Smurfeland
@ Imagine: Skulle så gjerne vært enig m. deg. Kort fortalt synes jeg lite om gravende journalister.
mvh
Jeg har etter hvert blitt veldig klar over at dette er en hobby hvor kritisk sans ødelegger moroa for mange.
Litt som med damer dette her da, jo mer ukritisk man orker være, jo mer gøy kan man ha det. :p
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
@ Imagine: Skulle så gjerne vært enig m. deg. Kort fortalt synes jeg lite om gravende journalister. R.E.S. burde ha sondret mellom egen profitt (om der er nogen), og det faktum at her er det et menneskes økonomiske grunnlag som blir revet bort. Produktene det er snakk om er i en prisklasse som man stort sett omhandler som bruk & kast.


mvh

Det er jo jobben deres men nok om stero + og maxwell god helg til alle.''9

Imagine
 
  • Liker
Reaksjoner: oct
U

utgatt25555

Gjest
Kort fortalt synes jeg lite om gravende journalister. R.E.S. burde ha sondret mellom egen profitt (om der er nogen), og det faktum at her er det et menneskes økonomiske grunnlag som blir revet bort.
mvh
Jeg er forbauset over hvor mye sympati Maxwell får.
Man behöver ikke sympatisere med Maxwell for å synes det er en usympatisk behandling han har fått.

mvh
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.545
Antall liker
784
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
ER fuldt klar over at dette er en betændt sag, men har et spørsmål til høvdingen.

Vil vi i fremtiden opleve at en relateret bransjeaktør for lov til at Promosere sig på denne måtte og samtidig ødelægge forretningen og omdømmet til en anden bransjeaktør under det regelverk som eksistere pr dags dato på dette forum.

Mvh.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.793
Antall liker
5.319
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Stereo+ har hvertfall lagt lista for fremtidige utgivelser, kommer det ikke mer kritiske blikk på bransjen var dette kun som ett stunt å regne. De har jo selv sagt at de er på gang med en ny sak, så blir jo spennende å se.

Fint å spenne ben på useriøse aktører, men er vel liten vits å fortsette å sparke når de ligger nede. I ukesvis.
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.545
Antall liker
784
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Stereo+ har hvertfall lagt lista for fremtidige utgivelser, kommer det ikke mer kritiske blikk på bransjen var dette kun som ett stunt å regne. De har jo selv sagt at de er på gang med en ny sak, så blir jo spennende å se.

Fint å spenne ben på useriøse aktører, men er vel liten vits å fortsette å sparke når de ligger nede. I ukesvis.
Spørsmålet er,- om den ene bransjeaktør skal have lov til at benytte dette forum i fremtiden, som virkemiddel mod modparten.

Har i 2 tidligere inleg i denne tråd været inde på dette emne, da jeg tror at der er en vis almen interresse blandt bransje aktører i at få avklareing på hva de vil kunne forvente i fremtiden.

Men stilheden fra ledelsen av dette forum er alamerende,- så man må jo gå ud fra at emnet, er for betændt, til at man ønsker at oplyse brugerne og bransje aktørene om hvad man ser for sig i fremtiden.
 

TheFlair

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.06.2014
Innlegg
319
Antall liker
73
Ser absolutt problemstillingen med at bransjeaktører skal gå hverandre i næringen, når de begge bruker sentralen til markedsføring. I akkurat dette tilfellet er ikke aktørene i konkurranse, så jeg tenker at det må gå an.
 
Topp Bunn