BALUBAS KRYPT - THE TWILIGHT ZONE

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det hjalp, og resten gled glatt. Noe som er veldig bra, for jeg opplevde dette som kanskje det beste bidraget til nå rent musikalsk. Nå er det tid for mye yngre Bjørsvik Brass, som skal spille verket Revelation. Det er inspirert av Henry Purcell, skrevet av Philip Wilby i 1995. Dette blir spennende!

Edit: Sjokkmelding, programlederen plasserer barokken i middelalderen når han snakker om Purcell. :eek:
    Utover det, svært Wilby, og det er utrolig at den lille bygda i Nord-Hordaland har hele to orkestre som er i elitedivisjonen.

Sist redigert:

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Nå består Nordhordaland riktignok av 4 kommuner, men ja, vi er sterkt representert. Hilsen fra en Nordhordalending :)

T

TT.

Gjest
    Jeg savner strengt tatt ikke Boklöv, men Matti var en fornøyelse å følge med på. Og ørna er jo den typen karakterer en sport kan trenge for å gi litt perspektiv på tingene. ;)
    Som Boklöv sa da han ble konfrontert med sin særegne V stil: Jag hoppar, dom dömer!
    Han var et av de største paradigmeskiftene i moderne vinteridrett, men fikk ikke nyte det selv i så stor grad som man skulle tro på sikt. I dag tenker vi ikke engang på det lenger, men i sin tid opplevde vi stilen hans som uestetisk. Har du på streamen av NM for brass nå, TT? Det er det beste Norge har å by på som spiller i dag, og det betyr også noe av verdens beste. Lenke lenger oppe. :)
    I’m dickering at the moment ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nå består Nordhordaland riktignok av 4 kommuner, men ja, vi er sterkt representert. Hilsen fra en Nordhordalending :)
    Jeg siktet bare til de to korpsene Eikanger-Bjørsvik og Bjørsvik, som kommer fra samme kommune. Ellers har vi jo andre også, Manger overbeviste tidligere i ettermiddag. Fram til nå har jeg opplevd de tre og Stavanger som best. Herlig at det går direkte med anstendig lyd over verdensveven. Sist gang jeg fulgte NM på avstand så måtte jeg ta et ukes abonnement på TV2 Zebra. :)

Litt merkelig at så få av våre musikkelskende kumpaner får med seg dette her, det virker som om jeg er alene sammen med TrompetN. Og ottone som selv er tilstede i Grieghallen og spiller.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg savner strengt tatt ikke Boklöv, men Matti var en fornøyelse å følge med på. Og ørna er jo den typen karakterer en sport kan trenge for å gi litt perspektiv på tingene. ;)
    Som Boklöv sa da han ble konfrontert med sin særegne V stil: Jag hoppar, dom dömer!
    Han var et av de største paradigmeskiftene i moderne vinteridrett, men fikk ikke nyte det selv i så stor grad som man skulle tro på sikt. I dag tenker vi ikke engang på det lenger, men i sin tid opplevde vi stilen hans som uestetisk. Har du på streamen av NM for brass nå, TT? Det er det beste Norge har å by på som spiller i dag, og det betyr også noe av verdens beste. Lenke lenger oppe. :)
    I’m dickering at the moment ;)
    GRISEGUTT!!! ;)

• Liker
    Reaksjoner: TT.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dickering er et øststatsbegrep i USA og det betyr å kjøpslå, got it? :cool:
    Det finnes også en mer moderne, internasjonal og ungdommelig utgave av begrepet som gjør at jeg ikke ville brukt det lenger. ;)

When you start arguing with someone while your cock is inside of them.
    A guy is fucking his girl when she starts asking him whether or not he thinks her sister is hot. When he gives the wrong answer they begin dickering
    Fra Urban Dictionary. Den gamle definisjonen er nevnt som sekundær.

Språk er i stadig forandring, huff og huff. :rolleyes:

• Liker
    Reaksjoner: TT.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.274
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Om det så skulle være en homoerotisk hymne tåler vi lett det. :)
    Ingen problem! men om det handler om ungdoms prostitusjon så litt mer tragiskt. Jeg skjønte nok ikke dette helt når det blev utgitt, Mozz var en textforfatter av store format i ung alder.

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Jeg siktet bare til de to korpsene Eikanger-Bjørsvik og Bjørsvik, som kommer fra samme kommune. Ellers har vi jo andre også, Manger overbeviste tidligere i ettermiddag. Fram til nå har jeg opplevd de tre og Stavanger som best. Herlig at det går direkte med anstendig lyd over verdensveven. Sist gang jeg fulgte NM på avstand så måtte jeg ta et ukes abonnement på TV2 Zebra. :)

Litt merkelig at så få av våre musikkelskende kumpaner får med seg dette her, det virker som om jeg er alene sammen med TrompetN. Og ottone som selv er tilstede i Grieghallen og spiller.
    Ah, ser nå at jeg leste din første post feil. Ikke så nøye. Jeg fikk dessverre bare med meg deler av dette i dag, og Eikanger Bjørsvik og Manger spilte i et tidsrom jeg ikke hadde anledning til å sitte foran pc. Husker før når vi hadde helgeseminarer til forberedelse av NM i Janitsjar for skolekorps, at vi hadde instruktører fra Eikanger Bjørsvik og Manger Musikklag. Dette var flinke folk som jeg så opp til, mye gøy å se tilbake på fra den tiden som jeg ikke ville vært foruten. Litt synd jeg ikke fikk hørt dem i dag, må sjekke resultatene når de blir tilgjengelige.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du kan se det I reprise ved å gå inn på lenken. Du kunne i alle fall gjøre det tidligere i kveld. :)

Sist redigert:

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Dickering er et øststatsbegrep i USA og det betyr å kjøpslå, got it? :cool:
    Det finnes også en mer moderne, internasjonal og ungdommelig utgave av begrepet som gjør at jeg ikke ville brukt det lenger. ;)

When you start arguing with someone while your cock is inside of them.
    A guy is fucking his girl when she starts asking him whether or not he thinks her sister is hot. When he gives the wrong answer they begin dickering
    Fra Urban Dictionary. Den gamle definisjonen er nevnt som sekundær.

Språk er i stadig forandring, huff og huff. :rolleyes:
    Ja, det sa brura og...;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Håper linken virker i morra også! Pga andre gjøremål fikk jeg såvidt med meg Stavanger og Ottone.... Gennialt! :)
    Dessverre viste det seg at informasjonen om ottones plass på scenen ikke stemte, det var en liten glipp av en annen av våre venner. :)

Håper også det vil være mulig å se sendingen om igjen innen jeg finner det for godt å finne fram en kassett. Noen av de framføringene kunne jeg godt tenkt meg å bevare, spesielt Eikanger-Bjørsvik som stakk av med seieren for tredje år på rad, og spilte helt magisk flott slik at det bare var å fokusere på musikken og glemme at det var en konkurranse. Manger og Stavanger kom på de to neste plassene på toppen av elitedivisjonen. Akkurat som jeg hadde antatt, med litt usikkerhet om hvilket av de to sistnevnte som kom på hvilken plass. Godt å konstatere at jeg ikke er her helt på bærtur i år heller.

Ingen i Norge behersker den kunsten å spille så stort, dynamisk og samtidig uanstrengt som Eikanger-Bjørsvik gjør, de er uten tvil vårt hjemlige Black Dyke Band. :)

Vis vedlegget 480093
    (Foto: Bergens Tidende/Ørjan Deisz)

Gratulerer med seieren, den var vel fortjent!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Crystal Gayle kjenner de fleste her inne som Tom Waits' duettpartner på soundtracket til One From The Heart. Og det var nettopp gjennom det albumet jeg ble kjent med henne tidlig på åttitallet, jeg var nok ikke så bevandret innen hennes egen genre på den tiden. Men det var da jeg oppdaget den genren også, og hennes album We Must Believe In Magic fra 1977 er et fint album til å utforske en litt var og fin side av Nashville på syttitallet. Det har visse likhetstrekk med The Carpenters, og da på deres gode dager. :)

Finnes selvsagt på din favoritt strømmetjeneste, jeg hører den på Tidal.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Litt feil å vinne gull i en så klassisk distanse i skiskyting ved at konkurrentene skyter seg like langt bort som en selv, da blir det egentlig et langrenn vi har sett hvis vi sammenligner løpene til Tingnæs Bø og Fourcade. Men gull er gull, og det er gøy at vi endelig har fått hull på den bullen og fått oss et skiskyttergull i et OL igjen. Endelig kan vi glemme Sotchi.

Været her vestpå er nok ganske annerledes enn det jeg har sett på TV fra OL i dag. Liten kuling fra sørøst er ikke bra, dårligste vindretning for oss her oppe i høyden. For de på vestsiden og ute på øyene utenfor Karmøy, som Utsira, så er det ille samme hvor vinden kommer fra.

utsirabaaten i hardt vaer foto tor arne johannesen.jpg

Foto: Johannessen/Haugesunds Avis

HeyHo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Antall liker
    3.202
    Torget vurderinger
    2
    Første individuelle gull til Sogn & Fjordane,greit å få det i boks før fylket slutter å eksistere.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Første individuelle gull til Sogn & Fjordane,greit å få det i boks før fylket slutter å eksistere.
    Ha ha, dagens første gapskratt i Krypten. ;) Det verste er at vi ikke engang kan si hvil i fred/RIP, siden det eneste som forsvinner er noen grenser... Selvstyre og desentralisering kan vi kanskje lyse fred over, og det er ikke udelt positivt i alle fall. :rolleyes:

Her spilles Dylans Infidels på original kassett fra åttitallet. Det er kanskje siste kassett som spilles av NAD 613 på en stund, Nakamichi Cassette Deck 2 er allerede ute av esken etter å ha blitt beundret av en hifiglad gjest som ønsket å høre på kassett nesten under hele besøket.

s-l300.jpg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvilken Naka er det du skal ha mister? Sitter å hører på Monopulse. Slett ikke ille :)

HeyHo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Antall liker
    3.202
    Torget vurderinger
    2
    Ha ha, dagens første gapskratt i Krypten. ;) Det verste er at vi ikke engang kan si hvil i fred/RIP, siden det eneste som forsvinner er noen grenser... Selvstyre og desentralisering kan vi kanskje lyse fred over, og det er ikke udelt positivt i alle fall. :rolleyes:

Her spilles Dylans Infidels på original kassett fra åttitallet. Det er kanskje siste kassett som spilles av NAD 613 på en stund, Nakamichi Cassette Deck 2 er allerede ute av esken etter å ha blitt beundret av en hifiglad gjest som ønsket å høre på kassett nesten under hele besøket.

Vis vedlegget 480865
    Nytt fylke og ny kommune....syns det kvalifiserer til litt Hvil i fred stemmning :-\
    Infidels har jeg og på tape men det begynner å bli en stund siden sist den ble spillt,får kanskje sette den på :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvilken Naka er det du skal ha mister? Sitter å hører på Monopulse. Slett ikke ille :)
    Etter at LX-3 ble knust under transport skal det med et lite tillegg i pris være en slik jeg som venter på meg. :)

nakamichi_dr-1_cassette_deck.jpg

Hyggelig at du liker det du hører i MonoPulse. Hvem er det som har invitert deg på lytteseanse?
    Røde LEDs i Krypten, matcher powerlysene i ampene mine. Lekkert! Alle lys inkludert display i CD er røde nå. Old School rules!

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har mine egne Monopulse jeg da :). Kjøpt i 2009. Sammen med Snell e3 er de litt sånn for gøy. For meg blir det noen begrensninger på begge de overnevnte høyttalere, men selge de vil jeg ikke :).

Fin spiller det der.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Knopfler har definitivt satt sitt preg på Infidels. Da jeg googlet bilder av klassiske Dieter Rams-design i natt fikk jeg det for meg å finne det anlegget jeg vokste opp med som mine foreldres. Det var min far som kom hjem fra en lang jobbperiode i Tyskland (han superviset ombyggingen av digre trålere til supplyships i både USA og Tyskland for Bugge Rederi) med en ITT Stereo 5500 HiFi Cassette. Det må nesten ha vært da det var en ny modell i 1973. Høyttalerne kan ikke ha vært all verdens siden min eldre bror gav dem et par Radionette TK-400 i gave et par år senere, så det er i kombinasjon med ganske bra Radionette-høyttalere jeg har mine minner om det anlegget.

ITT_5500_(2).jpg

Ganske stilig, og vi har det fortsatt liggende på loftet i fungerende stand vil jeg tro. I alle fall forsterker og radiodelen. Jeg har ingen minner om hvor god kassettspilleren var, det er nok noe begrenset selv om den er kompatibel med chromebånd. Men den var ikke i ustand da anlegget ble lagt bort på åttitallet, og jeg vet jeg har noen Mark normalbånd med opptak fra nattrock på TV liggende som er gjort på ITT Stereo 5500 HiFi Cassette.

radionette tk-400.jpg

Avslutter posten med et bilde av Radionette TK-400, som er de høyttalerne jeg har minner om ble brukt på ITT-anlegget. Disse ligger til salgs nå på FINN, men til kroner 1000 er de ikke et kupp, selv om de er i perfekt stand. Selv betalte jeg 200 for mine TK-600, som er treveis og fem liter større enn TK-400. Jeg vil tro at de begge hører til rundt 500 kronersklassen i dagens bruktmarked.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har mine egne Monopulse jeg da :). Kjøpt i 2009. Sammen med Snell e3 er de litt sånn for gøy. For meg blir det noen begrensninger på begge de overnevnte høyttalere, men selge de vil jeg ikke :).

Fin spiller det der.
    Det har jeg helt glemt ut. Fra 2009, da kan det være 82A du også har. Stemmer det, eller er det 72A? Etter det jeg har forstått var 42A mer vellykket enn 72A, og 82A trumfer begge to med sin lineære frekvensgang som skiller dem fra de andre modellene som kom før Model A.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Lurer på om jeg ikke bør begynne å se Hit for Hit på NRK, det dukker jo opp stadig flere morsomme klipp fra den serien. ;)

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Begynner du å få dårlig hukommelse Baluba? . Jeg hadde jo 72A som viste seg å være tyvegods :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Fin spiller det der.
    Det har jeg helt glemt ut. Fra 2009, da kan det være 82A du også har. Stemmer det, eller er det 72A? Etter det jeg har forstått var 42A mer vellykket enn 72A, og 82A trumfer begge to med sin lineære frekvensgang som skiller dem fra de andre modellene som kom før Model A.
    Usikker på hvilken det er. Skal sjekke. Mine har Michell Engineering Big Mother terminaler. Spesial bestilt da terminalene som Allan bruker er noget kjipe. En får mye for pengene med disse høyttalere og de er lette å like.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Begynner du å få dårlig hukommelse Baluba? . Jeg hadde jo 72A som viste seg å være tyvegods :)
    Hukommelsen er ikke noe å skryte av... Har du ikke lest jazztråden? Der har jeg en teori om at jeg har fått hurtigvirkende demens i går kveld. :rolleyes: Men ærlig talt så husker jeg jo det, men tenkte ikke mer over saken når jeg ikke kan huske å ha sett at de faktisk ble overdratt til opprinnelige eier igjen etter intensjonene. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jazztråden er nok ikke noe for et metalhue som meg :)
    Om du ikke liker jazz så er vel Korda Pandid i alle fall innenfor en fredags ettermiddag?

The Godfather of Exotica! ;D Finnes på din favoritt strømmetjeneste. Som jeg skrev i TTs tråd for kort tid siden var ikke et sete tørt når amerikanske husmødre tunet inn på hans TV-show når mannen var ute. Ei skikkelig perle fra TV-ens barndom.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Aldri hørt om, men selv om det ikke var noe for meg så setter jeg pris på musikktips i alle sjangre :) Her går det i noe som kanskje er hakket hardere. Hehe.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn