Karajan var jo befengt med førersympatier, så han syntes vel det var helt naturlig med marsjtakt.Kjøpte en boks med Karajan, operainnspillingene. Wagner låter som en marsj - ikke bra.
Fortsett å opplys meg om slik vakker musikk er du snillTilbake til samtiden og samtidsmusikken. Kjartan Sveinsson var medlem i Sigur Rós, og med Der Klang Der Offenbarung Des Göttlichen tar han steget inn i orkestermusikken. Det ambisiøse verket kaller han en opera i fire akter. Fire korte akter, de varer til sammen 35 minutter, så det er ingen langdryg opplevelse for de som måtte frykte det. Ganske så opphøyet og rett og slett ambient i sin sakrale form, føler jeg. Vel verdt å sjekke ut for noen og enhver.
Vis vedlegget 408096
Noe jeg finner interessant er at verket er utgitt på dobbel 10", det er jo litt gøyalt. Fin gatefold og greier, og prisen er jo ikke helt avskrekkende til å være en limited edition-utgivelse. Lurer litt på om jeg skal bestille et til meg selv på nettet?
Skal gjøre mitt beste for å komme opp med noe nytt og spennende. Jeg er litt usikker på om du kommer til å oppfatte Rolf Wallins Manyworlds som noe å skrape på døren for eller om du som meg vil la deg forføre av de vakre klangene til Wallin. Og den flotte framførelsen til Hardenberger på trompet og Bergen Filharmoniske Orkester ledet av John Storgårds.Fortsett å opplys meg om slik vakker musikk er du snillTilbake til samtiden og samtidsmusikken. Kjartan Sveinsson var medlem i Sigur Rós, og med Der Klang Der Offenbarung Des Göttlichen tar han steget inn i orkestermusikken. Det ambisiøse verket kaller han en opera i fire akter. Fire korte akter, de varer til sammen 35 minutter, så det er ingen langdryg opplevelse for de som måtte frykte det. Ganske så opphøyet og rett og slett ambient i sin sakrale form, føler jeg. Vel verdt å sjekke ut for noen og enhver.
Hørte dette albumet da jeg spiste frokost i dag tidlig, og hadde mer lyst til å spille det en gang til enn å gå på jobb Jeg har aldri vært noen lytter til opera/klassisk, men slikt som dette får meg til å ønske å høre mer.
Tenkte nok det. Du er nok mer en mann for Pärt og kanskje den snillere siden av Glass? Denne her fant jeg i dag da jeg søkte på versjoner av Tabula Rasa. Kan være et greit sted å begynne for å komme inn i Pärts verden?Manyworlds ble nok for sært og spesielt for meg, det er nok musikk jeg må "øve" på for å skjønne
Hehe, bær over med megSeskage: Kaller du det sært??? Easy as pie, det der. Hva er IKKE sært i din bok?
Den spiller allerede herGi Rufus en sjanse, Seskage. Musikken er svært variert utover platen, en liten reise i både genre og uttrykk som er fin underholdning.
dette er et album som vil bli spilt flere gangerDen spiller allerede herGi Rufus en sjanse, Seskage. Musikken er svært variert utover platen, en liten reise i både genre og uttrykk som er fin underholdning.
Jeg prøver å ha et åpent sinn til musikk, og selv om ikke alt "treffer" umiddelbart så kan jeg prøve igjen. Noe forblir, kall det uforståelig og noe vokser og blir interessant etter noen gjennomspillinger
Her er mitt åttitall:Den store fine keyboard lyden pluss kvalifisert koring - DET er The 80's for meg. Og godt håndverk både fra musikerne og produsentene.
Kjenner til dette ja, har spilt sammen med trommisen. I et band som kalles "Nidingr".Bøyer meg i hatten for din mangesidige musikkunskap, baluba. Men kjenner du, eller andre, til dette bandet?
QUOTE]
Se der, ja, moro! Skulle bare skryte litt av brorsan som var han som spelte på gitaren
Viktig og gøyalt arbeid det der å alfabetisere og katalogisere Nå vet jeg ikke takhøyden i krypten men det funker med utgåtte Benno tok meg friheten å legge inn ett bilde av musikk veggen avd digitalis her hjemmeEllers er hele CD-samlingen båret opp i stuen, så Sluket får viljen sin. De digre stablene rundt og foran benken er borte, og nå skal alt være klart for alfabetisering og katalogisering. I morgen er samlingen på plass i krypten igjen med alt på sin rette plass.
Det var ikke så rent lite plater du har M13 Benno søyler
mvh
Samlet en stund, det står noen hyller med vinyl i ett annet rom også, der har jeg vært litt mer slurvete oppigjennom, byttet, solgt litt osv underveis! Det tar vel mer fart der også ettersom som jeg snart (forhåpentligvis) kommer i mål med stereo´nDet var ikke så rent lite plater du har M13 Benno søyler
mvh