BALUBAS KRYPT - THE TWILIGHT ZONE

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det skal jeg ha i bakhodet, berserkr. Har den nemlig ikke på fysisk format lenger. Det er noe eget med den todelingen av plata, du kan enten spille hele eller en halvdel og likevel føle at du har hørt noe komplett. :)

@ Crusty: Verden er sannelig liten. Og du har en ganske imponerende CV musikalsk. :cool: Nå må jeg tenke meg om hva jeg skal starte dagen med musikalsk. Det vil si, jeg kommer til å se videoene med Nidingr før jeg velger en langspiller. Som nok blir i det roligere landskapet.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hele dagen fram til nå har gått til å pløye gjennom hele denne boksen som jeg kjøpte på Platekompaniet for småpenger sammen med en boks med tilsvarende høy standard på innholdet som het Easy Country. Grei bakgrunn til ettermiddagskaffe med broderen på besøk i krypten.

easy acoustic cd box.jpg

easy acoustic cd box flipside.jpg

Et av mange høydepunkter i boksen er en coverversjon som fikk meg til å oppdage en for meg ny artist den gangen jeg kjøpte boksene for flere år siden, og det er Thea Gilmores fine versjon av Van Morrisons Crazy Love. Jeg vet ikke om boksene er på strømmetjenester, dere får eventuelt lete selv. Men Thea Gilmores Loft Music er der, og der finnes også dette fine sporet.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Her er det vi har spilt etter at den boksen tok slutt. Det er et band vi oppdaget ved en tilfeldighet da vi så programmet om australsk grensekontroll som går på Max eller en av de kanalene. Trommeslageren i Hypnotic Brass fra Detroit fikk trøbbel med grensekontrollen på grunn av noen domfellelser i ungdommen, før han ble musiker. Selvfølgelig måtte vi sjekke opp disse gutta på nettet, og fant flere av deres album på Tidal. Det nyeste er det vi spiller nå, og så skal forsterker pakkes og smårør rulles inn i bobleplast og plasseres i dopapirkjerner. Det er på høy tid.

hypnotic brass sound rhythm form.jpeg

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Der skjer det ting, ja, Baluba... Han hadde med seg Pad også, vel?

V

vinyl-mannen

Gjest
    Thea Gilmore var ett flott tips, ser Dipper har hennes siste fra 2015. Må vel
    ta en tur:)
    Hypnotic Brass derimot, fikk jeg ikke fot av men slik er det bare,
    vi kan ikke alltid like det samme.
    mvh
    :cool:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Minst like tøft som Powa, den der..:cool:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nydelig Van-cover av Thea Gilmore, baluba. Når hun covrer så inderlig, synger så dyptfølt, har samme vakre fornavn som min datter, og strør om seg med plater av Nick Drake, Van The Man og His Bobness på sitt eget platecover, får hun selvfølgelig instant favorittstempel her i huset.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nydelig Van-cover av Thea Gilmore, baluba. Når hun covrer så inderlig, synger så dyptfølt, har samme vakre fornavn som min datter, og strør om seg med plater av Nick Drake, Van The Man og His Bobness på sitt eget platecover, får hun selvfølgelig instant favorittstempel her i huset.
    Hun slo meg rett i solar plexus, i alle all. Sjekk også platen hennes med låter hun har skrevet basert på Sandy Dennys etterlatte tekster på oppfordring fra Dennys etterlatte. Den er også nydelig. Den er omtalt tidlig i denne tråden. :)

Siste nytt i krypten er at den integrerte Xindak MT-3 nå har forlatt huset og er på vei i posten. Derfor kan den ikke regnes helt som min lenger, for snart er det noe helt annet som vil kunne kalles mitt med stor grad av fornøyelse. En litt overraskende løsning vil kanskje noen synes, andre igjen vil se det som typisk meg å velge meg en slik løsning.

Ha en nydelig lørdag, godtfolk. :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.247
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her bygges stemningen opp :)
    Thea Gilmore må visst helt klart sjekkes ut!

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Høres spennende ut.
    Ny amp på gang altså?
    Snakker vi ny integrert da eller?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nei, det skal vinylsnurre inn i hus. En byttehandel med Xindak MT-3, det ender vel med litt mellomlegg fra min side til slutt. Uansett ender jeg opp med en vinylsnurre som yter over evne, og en inntil videre uvitende person skal en gang neste år ta over den grå Xindak-en. Må innrømme at jeg savner den aldri så lite allerede. Den er rett og slett tøff med sitt industrielle design, spesielt med rørdekselet på. For å gjøre det klart, MS-3 er monoblokkene jeg bruker i dag, MT-3 var reserveforsterker #2 fram til i dag.

xindak___mt3__intergrated___tube_amp 300 px.jpg

Farvel, lille store kar. Du veide i alle fall nok da jeg slepte deg ut i bilen. Og lykke til på reisen. :)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.603
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Nei, det skal vinylsnurre inn i hus. En byttehandel med Xindak MT-3, det ender vel med litt mellomlegg fra min side til slutt. Uansett ender jeg opp med en vinylsnurre som yter over evne, og en inntil videre uvitende person skal en gang neste år ta over den grå Xindak-en. Må innrømme at jeg savner den aldri så lite allerede. Den er rett og slett tøff med sitt industrielle design, spesielt med rørdekselet på. For å gjøre det klart, MS-3 er monoblokkene jeg bruker i dag, MT-3 var reserveforsterker #2 fram til i dag.

Vis vedlegget 407629

Farvel, lille store kar. Du veide i alle fall nok da jeg slepte deg ut i bilen. Og lykke til på reisen. :)
    Vemodig :)
    Dårlig skjult nyskjerrighet: Har vinylsnurren som er på vei inn vært til salgs på Torget siste månedene? Slik at det blir lettere å gjette?

J

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nei, den har ikke vært på noe bruktforum. Lignende snurrer har kanskje funnet veien, men neppe helt make spesifisert. :rolleyes:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Skal du ut imorra, Baluba? Mega, feks?:cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er planen, Auditor. Jeg måtte til Mega og få levert den forsterkeren til posten i går siden den på andre siden av avtalen begynner å få utgifter i forbindelse med dealen vår. Da bør han også få satt i gang å få gjort i stand forsterkeren til den som til slutt skal motta den i gave. Fikk dermed ikke tid til å drive med kassetter. Men den siste kassetten er ferdig i dag, så i morgen blir det Mega igjen. :)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Da siterer jeg John McClane, og holder argusøyne på kommende sporing;D Vent deg noe bra, forresten..

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.603
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Det er planen, Auditor. Jeg måtte til Mega og få levert den forsterkeren til posten i går siden den på andre siden av avtalen begynner å få utgifter i forbindelse med dealen vår. Da bør han også få satt i gang å få gjort i stand forsterkeren til den som til slutt skal motta den i gave. Fikk dermed ikke tid til å drive med kassetter. Men den siste kassetten er ferdig i dag, så i morgen blir det Mega igjen. :)
    Det var setningene sine det :)

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Kult at du starta tråd, så slapp jeg. Neida. Følger med fra sidelinja. Får se om jeg finner på noe å si etterhvert.
    Bra jobba!

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Det er Britpop det går i ja..?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er Britpop det går i ja..?
    Jepp, i det nyromantiske lynnet. Og det har jeg fortsatt med. Noen holder Upstairs At Eric's som Yazoos beste album, jeg holder med god margin oppbruddsalbumet med den ironiske tittelen You And Me Both. Det er så pedantisk gjennomført som perfeksjonisten Vince Clark ønsket det. Ex-punker Allison Moyet misstrivdes sterkt med den langstrakte produksjonen, men det føler jeg bare gir henne litt ekstra nerve, lettere pissed off som hun var hele tiden.

Jeg synes vel rett og slett at den sterkt strukturerte konstruksjonen av You An Me Both er det som virkelig viser Clarks store talent. Bare sjekk selv på strømmetjenester, i etterpåklokskapens lys er det faktisk det albumet som står igjen og skinner sterkest.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Britpop? Prøv da for all del The Verve og Manic Street Preachers..80s+ Glem ikke Erasure:cool:

Jorwed: Klager du på grammatikken min? Det har du da ingen grunn til..

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det får holde med all den nyromantiske og seksuelt ambivalente popen jeg har spilt til nå. Ble minnet på at jeg nettopp har funnet sampleren Works av Garbarek i de uorganiserte bunkene, gitt ut i 1984 på ECM. Finnes av den grunn ikke på strømmetjenester. Men på skinnende blank sølvskive her i krypten, så den får en full gjennomspilling. Fra den tiden CD var den nye vinen. :confused:

92463838.jpg

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.603
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Britpop? Prøv da for all del The Verve og Manic Street Preachers..80s+ Glem ikke Erasure:cool:

Jorwed: Klager du på grammatikken min? Det har du da ingen grunn til..
    Ha - ha, nei jeg klager sjeldent :) Mine små grå slet med å holde følge.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    ECM Works albumene er jo rett og slett gull.
    Håper de dukker opp i en av de siste eskene jeg bar opp fra kjelleren.
    CDen har fått en ny renessanse her i huset :D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ECM Works albumene er jo rett og slett gull.
    Håper de dukker opp i en av de siste eskene jeg bar opp fra kjelleren.
    CDen har fått en ny renessanse her i huset :D
    Det samme skjedde med meg da jeg fikk Rega Apollo i hus i fjor. Hentet CD-er fra Bergen fordelt over flere reiser, og slik ser det fortsatt ut i samlingen. Men det er alltid like gøy å gå på skattejakt, som var årsaken til at Garbareks Works dukket opp. Det var ikke den jeg lette etter i det hele tatt, og jeg fant også den jeg lette etter. Rega Apollo er en svært habil spiller, og det er sikkert også din nye kineser. :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.058
    Torget vurderinger
    23
    Si ifra når du har kommet rundt det der britpop styret.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Si ifra når du har kommet rundt det der britpop styret.
    Det gjorde jeg allerede i denne posten, Slukster. Hvis ikke det holder, så... :confused:

Det får holde med all den nyromantiske og seksuelt ambivalente popen jeg har spilt til nå. Ble minnet på at jeg nettopp har funnet sampleren Works av Garbarek i de uorganiserte bunkene, gitt ut i 1984 på ECM. Finnes av den grunn ikke på strømmetjenester. Men på skinnende blank sølvskive her i krypten, så den får en full gjennomspilling. Fra den tiden CD var den nye vinen. :confused:

Vis vedlegget 407766
    Må få lesebrillene ned fra pannen når bildene blir så små, de blir lett usynlige for aldrende menn. :rolleyes:

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Rega spillerne er jo bra greier. De har også noe av de egenskapene jeg verdsetter av en CD spiller.
    Organisk lettflytende lyd gjør at man ikke blir trett av å sitte og høre musikk time etter time :)
    Kineseren overrasket meg svært positivt. Den skal også kunne spille av HDCD, men jeg tror ikke jeg har noen av de, og det er vel ikke et vanlig format å finne rundt omkring heller.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn