BALUBAS KRYPT - THE TWILIGHT ZONE

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En liten oppdatering om vinylfronten: Jeg fikk tekstmelding i dag om at han jeg har en avtale med har hatt sykt travle uker, men plukker opp Xindak MT-3 på postkontoret i dag og så er prosessen i gang. Håper alt han trenger for å sette sammen vinylsnurren til meg er i havn snart, så skal det ikke gå all verdens tid før jeg snurrer vinyl igjen. Det er jo bare omtrent fem-seks uke til jul, så det er fortsatt tid for den deadline-en. Familiemedlemmer vet det er snurre på vei inn, så jeg forventer at det ligger sort gull under juletreet i år. :D

Denne brukes som veggklokke nå. Den fortjener å spilles for første gang på 20 år. Dette er den tekkelige siden som Facebook vil godta. Det er andre siden som henger ut på veggen, men jeg har ikke noe passende å ta bilde med akkurat nå. ;)

MARILYN_MONROE_MARILYN+MONROE-356380b.jpg

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.788
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Blir nok stas med vinyl igjen,Baluba ;)
    Du spiller mye musikk som jeg også spiller,har en kompis som kommer over mye vinyl. Du kan sende meg en liste over hva du vil ha,så kan jeg sende den videre til han. Det er mye mulig han har det eller skaffer det.

O

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tror løsningen vil overraske flere her inne, men enn sålenge holder jeg tett. Det er i alle fall endelig litt bevegelse i prosessen igjen, så nå kan jeg begynne å tenke på å glede meg nå. Har sluttet å studere bilder av komponentene som inngår for å ikke opprettholde en voksende hunger for flere uker siden. :rolleyes:

Ellers har jeg kommet til del III i trilogien Swordfishtrombones/Rain Dogs/Frank's Wild Years. På sølv fra åttitallet. :cool:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: W800??? Det skal du gjøre. Om så er, be ham om å få kjøpe den tilbake, ta den med over fjellet og få den oversett..Da har du det ekstra decket ditt..Du er ellers klar over at picture discs IKKE skal spilles?:cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den skal jeg selvsagt be om å få kjøpe tilbake, men han er litt prylbög så det kan bli vanskelig. Kanskje bytte i noe, en Abrahamsen A-DAC hvis den har gått ut av tjeneste innen den tid? Eller et sett gode kabler? Det vil nok bli en vrien jobb å vri den utav ham, men jeg skal klare det. Hvis han fortsatt har den. WM-D6C har jeg her i ei eske. Vinduet i toppdekslet hadde løsnet da jeg pakket den ned, men det er ikke noe problem å lime på plass. For ellers skal den fungere slik den gjorde da jeg la den bort en gang sent på nittitallet.

Har ikke sett noe til vesken og reimen, derimot. Den fungerte jo mest som kassettdeck i mitt hjem. Håper de også dukker opp i en annen av kassene som fortsatt står i Bergen. Sony Super Walkman i begge varianter kommer jeg nok tilbake til. Når jeg ser på Sonys historie så ser det ut for at jeg eier og har eid begge verstingene deres. Ikke verst! :D

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Akio Morita visste hva han gjorde..

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har jo litt lyst på en av disse slanke DD-spillerne med Dolby C også. Kan jo brukes som rent avspillerdeck både her og der, og brukte lite batterier. For det er ulempen med den største, den bruker da også batterier. Ser at strømforsyning til WM-D6C ligger på rundt 500 kroner på verdensveven. Det er det verdt, selv om en variant fra Clas sikkert også fungerer glimrende. Noen som har en anbefaling til en strømforsyning fra Clas eller Kjell til Sony WM-D6C? Har vel ganske standard plugg.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.079
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Her er det mye god info å fordøye for travle folk.
    Skjønner at du har en slags vinylspiller på vei, og det må støttes!
    Gi beskjed om du skulle trenge mc PU og/eller riaa.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.637
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Tror løsningen vil overraske flere her inne, men enn sålenge holder jeg tett. Det er i alle fall endelig litt bevegelse i prosessen igjen, så nå kan jeg begynne å tenke på å glede meg nå. Har sluttet å studere bilder av komponentene som inngår for å ikke opprettholde en voksende hunger for flere uker siden. :rolleyes:

Ellers har jeg kommet til del III i trilogien Swordfishtrombones/Rain Dogs/Frank's Wild Years. På sølv fra åttitallet. :cool:
    Kjenner jeg blir litt irritert over slike "holde kortene tett til brystet" episoder! "Throw us a bone, Master?!" :confused::mad::rolleyes:

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Her er det mye god info å fordøye for travle folk.
    Skjønner at du har en slags vinylspiller på vei, og det må støttes!
    Gi beskjed om du skulle trenge mc PU og/eller riaa.
    Det skal jeg gjøre. Det er nemlig ingenting som er avklart på det området. Og jeg har foreløpig ikke satt av budsjett til det. Det ble snakket om en mulig Muffsy på telefonen forleden. Men har du noe liggende så vil jeg gjerne ta en kikk. :D

Kjenner jeg blir litt irritert over slike "holde kortene tett til brystet" episoder! "Throw us a bone, Master?!" :confused::mad::rolleyes:
    Pffft, du ønsker bare å se den andre siden av picturediscen av Marilyn Monroe. :rolleyes:
    Sist gang jeg holdt kortene tett til brystet gikk det veldig bra, gjør dette til en vane framover.

Sam Cookes Portrait Of A Legend snurrer i sølvplatespilleren.

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Avdelingen for ting som burde vært gjort for lenge siden:

Hyllest til Bruce Springsteen på NRK1 nå. Og endelig har jeg fått meka meg til å koble TV-tuneren til forsterkeren, så for første gang spilles det TV-lyd over høyttalerne i krypten. Var liksom Bruce som måtte til, vet ikke helt hvorfor. :confused:

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.985
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

Hyllest til Bruce Springsteen på NRK1 nå. Og endelig har jeg fått meka meg til å koble TV-tuneren til forsterkeren, så for første gang spilles det TV-lyd over høyttalerne i krypten. Var liksom Bruce som måtte til, vet ikke helt hvorfor. :confused:
    -Fordi det var et musikkprogram?

Misunner deg litt, i tkr Towers står TVen i rommet ved siden av der anlegget står....Ikke særlig meningsfylt å kople TV-lyden til anlegget her....:(

mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

-Fordi det var et musikkprogram?

Misunner deg litt, i tkr Towers står TVen i rommet ved siden av der anlegget står....Ikke særlig meningsfylt å kople TV-lyden til anlegget her....:(

mvh
    He he, du treffer nok spikeren på hodet der. Merkelig nok hadde jeg spilt Greetings From Ashbury Park bare en time eller to før programmet startet, uten å vite at det var på sendeplanen. Og kanskje fordi det fortsatt var litt Bruce i blodet så var det rett tid å foreta den kablingen. :cool:

Du har vel en løsning i TV-stuen også, tipper jeg. Kanskje ikke like god som hovedanlegget, men det skal jo litt til. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har havnet på et lite Roger Waters-kjør i dag siden jeg endelig fant Amused To Death. Den skuffer jo aldri. Etter det har jeg nå satt på A Saucerful Of Secrets. Den har spilt en stund, og jeg tror sannelig det må være over 25 år siden jeg sist hørte den fordi den framstår som "ny" for meg nå. Den er kjøpt sammen med flere andre CD-er og jeg har ikke kommet på å spille den før nå.

Jeg hadde ventet mer eksperimentelle landskaper og melodiføringer enn det er, for dette er da ganske melodisk og pent. Noen steder lånes det nesten av harmonimestere som The Beach Boys. I det hele tatt et album som ikke er helt slik jeg husket det var. Kanskje fordi jeg har hørt så mye rart de kanskje 30 årene siden jeg hørte den sist.

Det forteller nok mest av alt historien om hvordan mitt eget perspektiv har forandret seg med årene. Det som tidligere framstod som svært psykedelisk og rart framstår plutselig mye mer normalt og melodisk enn det hukommelsen tilsier. Nå er sølvskiva ferdig, og jeg tror sannelig jeg følger opp med DSOTM, redbook-laget av SACD-en fra 2003. Med kaffe som substitutt for psykedelia spacer jeg ut litt nå... :cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Da var vi kanskje på samme konsert. Var du der året da Bradley spilte like før henne?
    Her spilles forresten en annen avdød funky artist nå, Prince. Nærmere bestemt albumet Diamonds And Pearls.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    God lørdagskveld i krypten, baluba.

Det er en utsøkt befrielse å kikke innom tråden din på en langsom, ettertenksom lørdag her ute i landsbyen, og oppdage at du har satt på en av mine favoritt-compilations, Sam Cookes "Portrait of a legend". Jeg måtte rett og slett finne den fram selv og forgylle kvelden ytterligere.

Det er skremmende mange storheter som har reist over elven i år, og at Sharon Jones hadde løst billett på den aller siste reisen var nok en trist nyhet.
    Det er godt alle som har lagt fra seg mikrofoner og gitarer for godt har gitt oss opptak vi kan vende tilbake til.

laidback

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    38
    Yepp, Bradley samme år. Noen solide artister på Bergenfest de åra.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Baxter Dury slet med vær og publikum, men leverte likevel en konsert som gjorde meg nysgjerrig. Anja Elena Viken overbeviste, men en annen populær norsk artist jeg ikke nevner med navn men som spilte på samme scene som Bradley senere på kvelden kjedet meg. Men bare det å oppleve Bradley og Jones samme dag ville uansett være verdt billetten alene. :cool:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Sånn blir det når man utvider perspektivet som voksen:cool: Avhengig av de neste dagers hendelser kan det være det skjer en hel del her også...Følg med boksen..Ser feks at jeg har en og annen oppgave i Tidal kommende uke..How to make the best of one´s allocated time..???

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.637
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Da var vi kanskje på samme konsert. Var du der året da Bradley spilte like før henne?
    Her spilles forresten en annen avdød funky artist nå, Prince. Nærmere bestemt albumet Diamonds And Pearls.
    Ett høydepunkt i hans rekke! Selv om Around the wolrd in a day er hakket bedre (imho)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ett høydepunkt i hans rekke! Selv om Around the wolrd in a day er hakket bedre (imho)
    Around The World og Sign O' The Times sammen med denne for min del.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.637
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Vanskelig liste... Så mye bra :) Er vel en av de få artister jeg virkelig har ett forhold til (tom som avatarbilde :)

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    I kveld er jeg glad for å ha koblet opp TV-tunere i går, for nå går det en dokumentar om Janis Joplin på NRK2. :cool:
    Det var godt du nevnte denne ellers hadde jeg ikke fått den med meg siden jeg ikke har vært hjemme i kveld. Men web TV er en god ting, da får jeg sett det likevel. Så nå sprettes det en Nøisom Bearded Porter øl som skal nytes med Joplin på TV :)

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.079
    Torget vurderinger
    0
    OSCAR PETERSON (1925-2007)

Baluba, lenge siden jeg våget meg ned i krypten din...

Jeg gjorde et grundig søk i krypten uten å finne O.P. Han fortjener vel en innbydelse ned til deg i krypten din?

Jeg kom tilfeldigvis over Quiet Nights of Quiet Stars fra vinyl forleden (preposisjonen "fra" er korrekt i dette tilfellet, for jeg hørte innspillingen fra en 24/96-fil, med vinyl som kilde). Og så har jeg fortsatt å høre på flere fra O.P.

Spent på å høre din mening om den avdøde pianisten og komponisten. Og ikke minst hva du mener om innspillingsvalg og -kvalitet (kanskje vanskelig å si fordi han lagde så mange innspillinger).

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg liker godt Oscar Peterson, svart-hvitt. Men det spilles ikke så ofte fordi jeg ikke har noe særlig av ham. Det må jeg gjøre noe med. Jeg liker ikke bare musikken til Peterson, jeg liker også hans forhold til innovativ teknologi. Han var tidlig ute med å bruke midi-notasjon, og jeg tror faktisk det første jeg lærte om midi-notifikasjon lærte jeg av å se et intervju med ham om blant annet det på NRK en gang på åttitallet.

Det var virkelig tidlig, den tiden da maskiner som BBC Acorn faktisk var store på det området. Husker ikke hvilket system Peterson brukte, men jeg har faktisk selv hatt et BBC Acorn system for midi-sequencing. Dette er ikke et bilde av mitt system, som jeg fikk gratis da jeg jobbet med å realisere mitt første studioprosjekt. Var aldri meningen å bruke det, bare å ha det som en morsom kobling til barndommen til computerbasert musikkproduksjon.

Hybrid.jpg

Ps: Det er da ikke så skummelt her inne? Edderkoppene som vever bassfeller og lignende er godt dresserte og biter ikke mennesker uten at de har blitt gitt angrepsordre. Og slikt gjør jeg jo ytterst sjelden. 8)

Mvh The Cryptkeeper

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    I kveld er jeg glad for å ha koblet opp TV-tunere i går, for nå går det en dokumentar om Janis Joplin på NRK2. :cool:
    Det var godt du nevnte denne ellers hadde jeg ikke fått den med meg siden jeg ikke har vært hjemme i kveld. Men web TV er en god ting, da får jeg sett det likevel. Så nå sprettes det en Nøisom Bearded Porter øl som skal nytes med Joplin på TV :)
    Kjekt med jenter som både har gane for godt øl og ører for god musikk og lyd. :D

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hmm.. Slanka deg krypt-ulf? Lite spm vedr Monopulse. Står de på de kjipe knottene som følger med eller har du gjort noe med det? :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn