BALUBAS KRYPT - THE TWILIGHT ZONE

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    forskjellen mellom V6 og A-DAC(I og II) er vistnok bare strømdelen, like deler
    Det stemmer ikke helt. V6 kan ta 24 bit på USB også, såvidt jeg forstår. Hvis ikke er den uaktuell.
    Da er den uaktuell.

Heldigvis spiller jeg vinyl, med uendelig oppløsning. ;)
    Jepp. Hadde besøk av Dr. Evil i dag for første gang siden jeg fikk både Monopulse og Funk i hus, det nærmer seg tiden når han skal hjelpe meg å få den helt på stell. Men han nikket i alle fall anerkjennende til de radikale forandringene i krypten selv uten å blande vinyl inn. Når det kommer til oppløsning har jeg fått det for meg å bruke innkommende Nakamichi BX-150E til å bevise at kassettopptak fra vinylskive kan være bedre enn CD eller lossless Redbook. :cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for ytterligere japanifisering av krypten, Crusty! :)

I krypten har the keeper vært i det ettertenksomme hjørnet i dag. Da passer det seg også å være i det litt pedagogiske hjørnet. Endte nemlig opp med ei nydelig plate, Gidon Kremers The New Seasons fra 2015. Det består av minimalistiske små verk av mesteren Philip Glass. Supplert av ei vuggevise av Arvo Pärt og stykker av henholdsvis Kancheli og Umebayashi.

Så til den pedagogiske biten, se denne videoen før dere går løs på selve musikken.

Lenke til Tidal.
    Lenke til Spotify.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Etter Glass ++ ble det litt leting etter feil sammen med Dr. Evil, kryptens eier og vokter må jo ha regelmessig psykologbesøk som alle andre alvorlig rammede. Vi kom fram til at det måtte være en refleksjon som skaper forvirring litt til venstre for midten av lydbildet. En uklarhet som ikke finnes i andre ende. Vi funderte over om det kunne skyldes at høyre høyttaler er ideelt plassert ifølge produsentens anvisninger mens venstre høyttaler har for lang avstand til sidevegg. Det er da også en av årsakene til at jeg står foran en 90 graders dreining av lytteretning.

Men problemet viste seg å være adskillig mer enkelt enn som så. I en ryddeaksjon for ikke altfor mange dager siden hadde et maleri av JonG på staffeli blitt satt på skrå mellom høyttaler og benk. Refleksjonen denne sendte fra høyre høyttaler fikk det til å høres ut som en liten fasefeil. Den var mest åpenbar når vi strømmet lossless via A-DAC + headamp og via fem meters lakriskabel til pre. Klaver eller piano er perfekte instrumenter til å luke ut slike problemer. Ikke like åpenbart avspilt fra CD.

Uroelementet signert JonG ble flyttet til et annet sted i krypten, og for å ta den litt ekstra ut gikk jeg tilbake til et tykt fleeceteppe over TV-en som nesten aldri er på når jeg er alene. Det hele falt enda mer til ro, det hele flyter mer uanstrengt og organisk nå. Ikke for det, den organiske flyten i musikken har vel kjennetegnet dagens rigg hele tiden fra Monopulse kom i hus. Det er kropp, det er bra balanse og det er mengder av kropp i instrumentene. Realistisk kropp, ikke larger than life.

Denne innspillingen av Mozart-sonater med Ingrid Haebler ble brukt til denne seansen, og jeg gir den en snurr nå også. Har vært ute på sykevisitt sammen med nevnte doktor til en som står oss nær og ikke er helt i form for tiden. Nå etter å ha kommet hjem får jeg endelig ro til å virkelig høre på Haeblers tolkning av Mozart som faktisk fikk meg til å få interesse for komponisten da jeg kjøpte den på slutten av åttitallet. Jeg husker selv fra den tiden at de som virkelig hadde peiling foreslo det de syntes var mye bedre tolkninger, men jeg likte Haebler og søkte ikke så mye lenger. Var ikke helt i Mozart-modus heller enda, hadde bare våknet litt. Når har faktisk ettertiden fart bedre med Haebler, kritikerne har funnet ut at hennes vakre framførelse også har en stor verdi, selv om den ble oversett som litt gammeldags og trygg for 30 år siden. Litt på bærtur er jeg alltid, men kan ikke ha vært helt på bærtur mht Haebler likevel.

Spiller som nevnt sølvskive, det velges alltid fysisk eksemplar hvis slikt finnes i krypten og hensikten er å nyte når musikken og lyden går opp i en høyere enhet. Med en bitteliten brun skvett i glasset og iført pyjamasbukser og T-skjorte. Varme tova teser på føttene, livet er godt når vi klarer å stenge verden ute. ^-^

Finnes på Tidal. Sikkert på Spotify også, men så mye gidder jeg ikke gjøre siden jeg hører på sølvskive.

Vedlegg

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.094
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sliter litt med klassisk. Tok likevel pedagogikk-utfordringen med Gidon Kremer, men var for ukonsentrert for musikken. Fikk meg av en eller annen grunn til å sette på filmmusikken til Schindlers Liste. Storslagent og vakkert i skjønn forening :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En skal være veldig takknemlig for gode ører som supplerer ens egen gode opplevelser rundt anlegget. Det fine med slike korrigeringer er at en blir enda mer kjent med egne valg :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sliter litt med klassisk. Tok likevel pedagogikk-utfordringen med Gidon Kremer, men var for ukonsentrert for musikken. Fikk meg av en eller annen grunn til å sette på filmmusikken til Schindlers Liste. Storslagent og vakkert i skjønn forening :)
    Jeg har hørt den, men er ikke sikker på om jeg har tilgang til den. Ble en fortsettelse med Mozart på sølvskive for meg nå som det likevel låter så bra. Cosi Fan Tutte under René Jakobs ledelse i Køln. Mitt sølvskiveeksemplar er et highlights-album, men det holder egentlig sånn passe dose akkurat nå i kveld. Den komplette innspillingen finnes på Tidal i alle fall. Sikkert også Spotify. :)

En skal være veldig takknemlig for gode ører som supplerer ens egen gode opplevelser rundt anlegget. Det fine med slike korrigeringer er at en blir enda mer kjent med egne valg :)
    Ja, og spesielt når disse ørene vet hva du er på jakt etter slik at det ligger i bakhodet deres. Det er alltid litt gøy å sette seg inn i hva andre er på jakt etter, han er en av de som er ganske flinke til akkurat det. Og som har en lydhukommelse helt i toppklasse. Husker lyden av mine tidlige anlegg ganske levende, og hva vi var på jakt etter da. Som er mye av det samme vi leiter etter nå, men nå vet vi mye mer om virkemidlene for å nå akkurat dit. :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.094
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Visst du skulle ha lyst å spille den, så ligger den på Tidal, men jeg har ikke dreisen på å linke til musikk på Tidal slik som deg.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den ligger på Tidal, ja. Godt å vite, får legge den inn som favoritt. Nå spiller jeg et album fra Tidal som ikke er så lett å finne hvis du ikke søker på albumtittel, Convergence av Malia og Boris Blank.

Feirer litt at jeg endelig har fått ut fingeren og har bestilt en forsterker basert på Tripath TA2020, nemlig Lepy LP2020A som flere her inne har nevnt som et godt kjøp. Kostet ikke mer enn 200 ferdig levert i Kopervik fra Hong Kong, og er forventet levert mellom 15. april og 7. mars. Blir spennende dette, har lenge tenkt på å få kjøpt meg en slik siden jeg har så gode erfaringer fra demo av KingRex fra flere år tilbake. En dag skal jeg plukke meg opp en brukt Kingrex T20 når jeg kommer over det til en fornuftig pris.

Liker jeg lyden i Lepy/Lepai LP2020A så bestiller jeg en til og gir den ene til junior, hvis han ønsker seg en liten forsterker til å drive sine Jamo-er. Bør egentlig være mer enn nok med en Lepy til det rent effektmessig, og jeg tror han setter pris på både plassbesparelsen og bass/diskant-kontroller. Bør være et greit utgangspunkt med f.eks. en Dragonfly Black.

Sist redigert:

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Visst du skulle ha lyst å spille den, så ligger den på Tidal, men jeg tishar ikke tdreisen på å linke til musikk på Tidal slik som deg.
    Jeg skulle også gjerne lært det, men det er kanskje på kanten av det lovlige? Å gratis legge ut musikk man egentlig skal betale for å få tilgang til mener jeg?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jo jeg planer om å bli Nakamichi-fundamentalist, så vi er i krig snart. ;) Hvis du ikke sender en Denon horisontal-spiller som fredsgave så kommer jeg utelukkende til å prise drager som faktisk heter Dragon som egennavn når jeg bruker det ordet om kassettspillere. Slik er det bare, det finnes kun en drage. Og siden begrepet dragedreper blir brukt om noen kassettdeck så er det egentlig bare nok et bevis på at dragen er det man strekker seg etter. Det heter ikke Golf-klassen uten grunn. Før klassen ble utvannet var Golf klasseledende, hence klassens navn.

Visst du skulle ha lyst å spille den, så ligger den på Tidal, men jeg tishar ikke tdreisen på å linke til musikk på Tidal slik som deg.
    Jeg skulle også gjerne lært det, men det er kanskje på kanten av det lovlige? Å gratis legge ut musikk man egentlig skal betale for å få tilgang til mener jeg?
    Du skriver en tekst, åpner boksen for å lime inn lenke (en jordklode med lenke-tegn på) og limer lenken inn, klikker ok så er teksten blitt gjort om til en lenke du kan trykke på. Elegant og enkelt. Lenken finner du ved å trykke del i Tidal-appen. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Holdt helt på å glemme at det kom en pakke i posten i dag fra en selger på Discogs. Bestilte på lørdag, tror jeg det var. Gikk i posten på mandag, kom fram i dag. Altså torsdag, ikke fredag. Den tar jeg med meg inn på sengen i kveld, putter i CD-spilleren i vintageracket og spiller den slik den var ment å bli spilt. Forhåpentligvis sovner jeg før den er ferdig. God natt. :)

Ligger på alle strømmetjenester for de som vil ha en times sammenhengende ambient uten å ha CD-en eller lokale filer. Til og med på YouTube ligger den, blant ambientmusikkens mesterverk og bærebjelker IMHO. Ser virkelig fram til å legge den perfekte (NM/M) disken i Sony-spilleren og finne det perfekte volum å sovne til. Loudness aktivert på grunn av svært lavt volum. Det er nesten litt hellig feeling å gå til sengs med denne fra fysisk sølvskive, mange år siden den sist fantes i min fysiske samling. Noen ganger holder det ikke med Tidal eller Spotify. Holy holy holy! :cool:

Vedlegg

Sist redigert:

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Alltid spennende med pakker. Særlig når det er plater i dem. Jeg husker forventningen når det var kommet en hentelapp fra daværende Tandy's Records. Det var jo LP den gangen. De var for store for postkassen, så de måtte hentes på postkontoret. Jeg husker den aller første LP'en jeg kjøpte fra Tandy's. Det var Songs for Beginners med Graham Nash ex Hollies. Jeg har alltid hatt et spesielt forhold til det albumet.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Det hadde jeg ikke ventet fra deg. Såpass åpenlys "fundamentalisme", altså.. Horisontale Denons finnes i stort antall, men greier du ikke finne en skal jeg gjerne finne en for deg..:rolleyes: Bare innrøm det..du har lyst på en 810 , du og..Min blir her.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.094
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg antar man likevel må være innlogget Tidal for å få åpnet og spilt linken, så det skulle være uproblematisk og ikke på kanten I det hele tatt :)

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg antar man likevel må være innlogget Tidal for å få åpnet og spilt linken, så det skulle være uproblematisk og ikke på kanten I det hele tatt :)
    Nei du har sikkert rett. Jeg tenkte bare på at jeg som Tidal-abonnent betaler en månedlig sum for å få adgang til musikken, men jeg eier den jo ikke. Så hvilken rett har jeg da til å legge den ut offentlig slik at andre kan lytte til den uten å betale. Det er vel noiaen som slår inn tenker jeg ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nei du har sikkert rett. Jeg tenkte bare på at jeg som Tidal-abonnent betaler en månedlig sum for å få adgang til musikken, men jeg eier den jo ikke. Så hvilken rett har jeg da til å legge den ut offentlig slik at andre kan lytte til den uten å betale. Det er vel noiaen som slår inn tenker jeg ;)
    Tvert imot. De som mottar betaling fra strømmetjenestene får det jo basert på antall klikk på deres filer. Om de klikkene kommer fra andre nettsider er helt likegyldig, klikket blir registrert når filens spilles av. YouTube stiller det seg annerledes med. Hvis det ikke er plateselskapet eller artisten selv som har lagt det ut så blir det ingen penger ut av det, men hvis selskap eller artist har lagt det ut så får de reklameinntekter på avspillingen.

Så for artisten er det vinn vinn å få sine lenker til strømmetjenester spredd på fora rundt omkring, og spør du meg fungerer YouTube-videoer som smakebiter før du velger å gå løs på hovedretten, som enten er strømming eller kjøp av filer eller fysiske medier. Hvis du derimot legger ut lenker til torrent-sider eller direkte til torrents så begår du en forbrytelse mot opphavsrettighetene.

Nå som bildevisningen ser ut til å være fikset igjen så kan jeg legge ut et bilde av den TA2020-baserte forsterkeren jeg har bestilt.

Håper den leveres med riktig støpsel så jeg slipper å kjøpe et adapter fra Clas eller Biltema.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.094
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ville ikke holdt pusten angående når billedvisningen er fikset. Forsterkeren vises sikkert på din side, men ikke på min....

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ville ikke holdt pusten angående når billedvisningen er fikset. Forsterkeren vises sikkert på din side, men ikke på min....
    Da er bildevisningen helt på tur nå. Ser du coveret til den Ingrid Haebler CD-en med Mozart lenger oppe? Og Brian Eno?
    Hvilken nettleser bruker du?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.094
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er bildevisningen helt på tur nå. Ser du coveret til den Ingrid Haebler CD-en med Mozart lenger oppe? Og Brian Eno?
    Ingrid Haebler vises, men post 1814 har heller ikke bilde.... Når jeg redigerer i avansert modus ender det opp med at bare jeg ser bildet, mens andre bare ser en liten tom firkant, noe som er tilfelle på et par av postene dine.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Bruker du Internet Explorer? Det rapporteres at bildevisningen skal fungere andre steder på forumet, men at IE ikke henger helt med. Har ikke redigert i avansert modus, den tabben gjorde jeg i forrige uke.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.094
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bruker du Internet Explorer? Det rapporteres at bildevisningen skal fungere andre steder på forumet, men at IE ikke henger helt med. Har ikke redigert i avansert modus, den tabben gjorde jeg i forrige uke.
    Bruker IPad, så kanskje det bare er jeg/vi som sliter.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, for det ser ut til å virke i Chrome. Jeg ser at andre også får vanlig bildevisning i Chrome. Vel vel, du vet vel hvordan en Lepy LP2020 ser ut fra før.
    Gikk inn på bestillingen og fant ut at de har forandret leveringsdato til "en dag tidligere" enn opprinnelig oppgitt, men de gir seg selv fra 14 februar til 6 mars å levere den. Altså bør den være framme før bursdagen min 5 mars. Det som står i profilen er av en eller annen årsak feil, vet ikke helt hvorfor det. Men jeg lar Høvdingen styre på med å få orden på ting før jeg spør om å få forandret på det manuelt.

Gleder meg litt til å få Tripath-forsterkeren i hus. Har egentlig ikke noe sted å bruke den, men jeg har flere par høyttalere som er aktuelle. Den går vel til junior og så bestiller jeg en til for meg selv. Kanskje jeg går for den litt svakere 2024-chippen isteden? Er det noen som vet om det er noen forskjell i lyden på dem?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.094
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, for det ser ut til å virke i Chrome. Jeg ser at andre også får vanlig bildevisning i Chrome. Vel vel, du vet vel hvordan en Lepy LP2020 ser ut fra før.
    Gikk inn på bestillingen og fant ut at de har forandret leveringsdato til "en dag tidligere" enn opprinnelig oppgitt, men de gir seg selv fra 14 februar til 6 mars å levere den. Altså bør den være framme før bursdagen min 5 mars. Det som står i profilen er av en eller annen årsak feil, vet ikke helt hvorfor det. Men jeg lar Høvdingen styre på med å få orden på ting før jeg spør om å få forandret på det manuelt.

Gleder meg litt til å få Tripath-forsterkeren i hus. Har egentlig ikke noe sted å bruke den, men jeg har flere par høyttalere som er aktuelle. Den går vel til junior og så bestiller jeg en til for meg selv. Kanskje jeg går for den litt svakere 2024-chippen isteden? Er det noen som vet om det er noen forskjell i lyden på dem?
    Vet i hvert fall nå hvordan den ser ut. Google er min venn :)

Får du ikke endret bursdagsdatoen under Mine Innstillinger, Rediger Profil, eller er det bare Høvdingen eller modaratorerer som kan gjøre endringer der.....

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Får du ikke endret bursdagsdatoen under Mine Innstillinger, Rediger Profil, eller er det bare Høvdingen eller modaratorerer som kan gjøre endringer der.....
    Akkurat det har jeg ikke funnet ut av er mulig å redigere. Andre ting har jeg jo redigert opp gjennom tiden.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.094
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Akkurat det har jeg ikke funnet ut av er mulig å redigere. Andre ting har jeg jo redigert opp gjennom tiden.
    Testet, og det gikk greit hos meg. Har jo en IPad :cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Da får jeg prøve på nytt. Var kanskje ikke helt våken da jeg sjekket.

Bestilte forresten også noen spade til banan-adaptere til mine vintage Radionette TK-600. Da blir det litt enklere å koble dem av og på siden de opprinnelig kun har et par skruer på baksiden. Bør fungere som snus det. På sikt får jeg rett og slett bytte ut de skruene med noen skikkelige terminaler. Kan jo ikke ha det slik i lengden med såpass flotte høyttalere. De bør jo være litt up to date, kanskje ta en kikk på delefilteret når jeg først setter igang. Elementene er helt tipp topp.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Min far stakk innom for en kaffekopp og litt musikk i går. Han er glad i country og jeg vet han har liker Buck Owens, så jeg satt på noe jeg visste han ikke hadde hørt men kom til å like, Dwight Yokam. Det ble albumet Guitars, Cadillacs Etc Etc. Siden det fortsatt lå framme satt jeg det like godt på igjen nå.

Med den kaffepraten fulgte det også en historie fra min fars mangslungne erfaringer fra hele kloden, og denne gang Lisboa. Da jeg var liten seilte han som chief på amerikanske seismiske leteskip, og da var han kollega av Buck Owens bror, som var supervisor. Da de tilfeldigvis la til kai i Lisboa etter at Owens hadde spilt konsert der fikk de besøk ombord av selveste Buck, som ville hilse på sin brors kolleger. Artig for min far som allerede hadde vært Owens-fan siden han seilte på amerikansk linjefart rundt 1960. Og en morsom historie for meg å høre. Han har såpass mange på lager at jeg neppe kommer til å oppleve at den siste historien er fortalt. Snart 80 og ved god helse, så jeg tror nok jeg får høre mer artige anekdoter fra afrikanske jungler og asiatiske havnekneiper i det som jeg omtaler som skikkelig gamle dager til min arveprins. ;)

Må forresten få fram at den stødig gode (eventuelt fraværet av) musikksmak som deles av familien balubas tre brødre nok stammer fra senior, gamle far i huset som vi er så heldige å fortsatt ha blant oss. Det er fint å oppleve at ens egne arvinger også får oppleve den velsignelsen det er å ha både bestefar og bestemor, som har mye å lære bort som kanskje vi i foreldregenerasjonen har glemt. :)

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.094
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Helt nydelig den posten din om din far!
    En riktig god helg, balubaen :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Se her har du bakgrunn for nick'et ditt her på sentralen :) Mulig du kjenner historien har sett dette men uansett litt artig; https://tv.nrk.no/serie/eides-spraaksjov/DVFJ68006415/sesong-1/episode-4#t=21m11s
    Der lærte alle noe om hvordan vi balubaer kan være, og kannibalisme kan jeg i alle fall avkrefte. ;)

God helg til hele bunchen der ute, det er dere vel forunt. Jeg har kjøpt meg en irriterende venteprosess har jeg funnet ut, skulle så gjerne hatt den lille ampen i hus før vinterferien. For da skal det endelig bli lyd på gutterommet til baluba junior, så han også får lage litt baluba med lyd i huset. :cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Synda kom også i farger, fra Easybeats er det enkel overgang til Box Tops.

Og nå man først har kommet fram til Alex Chilton så kommer jeg ikke utenom å snurre dette kongealbumet av Big Star på sølvskive. :cool:

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Hva skjer egentlig? Alle youtube videoer viser seg bare som en svart skjerm? Merkelig... Jaja, jeg får vel lønn i himmelen.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hva skjer egentlig? Alle youtube videoer viser seg bare som en svart skjerm? Merkelig... Jaja, jeg får vel lønn i himmelen.
    Alle vises i Chrome for Windows, så for meg er alt i orden. Ser for meg nå at jeg må legge tilside noen kassetter for å tape litt av dette materialet fra den oppadstigende sols rike. Det passer godt på kassett IMO, og Cibo Mattos produksjon er jo ikke så stor. Den EP-en ligger ikke på Tidal, men flere av låtene er på andre album, som samlealbumet deres. Her blir det i alle fall litt mat til kassettspilleren, en C90 og en C60 tenker jeg. :cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn