BALUBAS KRYPT - THE TWILIGHT ZONE

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Familie først. Men får du Naka sendt over?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Familie først. Men får du Naka sendt over?
    Det finnes flere alternativer for å få den kjørt over fjellet på en sikker måte, bare det ikke tar for lang tid. Om ikke veldig lenge skal jeg også til Oslo igjen, har takket ja til et nytt verv som binder meg sterkere til Oslo igjen.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sånn kan det være.
    Regner med at du sikter til festivalens adferd? At det er mulig å behandle grunneiere som har soverom 50 meter fra festivalens utendørs hovedscene såpass kjipt er utrolig i utgangspunktet, men at de i tillegg bruker den grunnen vedkommende eier som parkeringsplass for backline-trucken gjør det parodisk. Neste år skal det koste dem dyrt å parkere den lastebilen.

Kan dere forestille hvordan det er å ha en metallfestivals hovedscene 50 meter fra stue og soveromsvindu? Med bygninger over flere etasjer på hver side av trakten lyden må gjennom for å nå huset?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Kan dere forestille hvordan det er å ha en metallfestivals hovedscene 50 meter fra stue og soveromsvindu? Med bygninger over flere etasjer på hver side av trakten lyden må gjennom for å nå huset?

besvimte i en leilighet rett ved trondheimstorg etter et nachspiel som varte til ni på morran.
    klokken 13 brølte tusenvis av trøndere RAI, RAI! i kor med dde.
    torgfest eller hva faen det var.
    jeg smalt igjen vinduet og krøllet meg sammen under puta.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ja, er vel mest hippe ungfoler som deg som digger dde.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Sånn kan det være.
    Regner med at du sikter til festivalens adferd? At det er mulig å behandle grunneiere som har soverom 50 meter fra festivalens utendørs hovedscene såpass kjipt er utrolig i utgangspunktet, men at de i tillegg bruker den grunnen vedkommende eier som parkeringsplass for backline-trucken gjør det parodisk. Neste år skal det koste dem dyrt å parkere den lastebilen.

Jeg har hatt både russefester utfor døra og i blokka, så jeg mener å ha relevant erfaring.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    kan du ikke ringe Falken/Viking hvis de parkerer på tomten din?
    Det har vært en avtale i årevis, helt siden festivalen flyttet til den lokasjonen den bruker nå. Men det er festivalen som har forandret på avtalen uten å spørre oss, før fikk vi en håndfull dagspass og nå et eneste festivalpass. Og det er ikke akseptabelt, for leiligheten er så og si ubeboelig den tiden festivalen varer og parkeringsplassen i bruk. Som jeg skrev lenger oppe førte det i fjor til grovt hærverk på min brors eiendom.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Herregud for noen gamle nisser dere er :cool:
    De kan forvente seg en mail de nærmeste dagene om at de enten reforhandler avtalen med oss eller glemmer å bruke den parkeringsplassen neste år. Det får være grenser for hvordan en suksessfull festival kan behandle de som eier hus så og si i festivalområdet. Vi har hvert år innfunnet oss på Karmøygeddon som publikummere, men ikke i år. Et enkelt festivalpass til en grunneier som de låner parkeringsplass av og gjør boligen ubeboelig for i dagesvis kompensasjon er latterlig lite. Butikkene som ligger nær får to festivalpass hver, selv om de ikke får noen plager privat etter jobben er ferdig og i tillegg nyter høyere omsetning på grunn av at hovedgaten er full av turister.

D

Danke

Gjest
    Det er sikkert bare en glipp, du får nok svar på mail. Mulig det er noen nye i administrasjonen som ikke kjenner traddisjon...

Når jeg måtte melde avbud på Tons of Rock I nabobyen så synes jeg de var kjempe seriøse...

Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er sikkert bare en glipp, du får nok svar på mail. Mulig det er noen nye i administrasjonen som ikke kjenner traddisjon...

Når jeg måtte melde avbud på Tons of Rock I nabobyen så synes jeg de var kjempe seriøse...

De fikk en mail på første festivaldag, men de har bare oversett den. Jeg gikk også ned til vaktene og bad dem gi beskjed til de ansvarlige om å gi et svar på henvendelsen, men ingen svar har kommet. Det er en ny aktør som er med i festivalen dette året, utelivspesten fra Haugesund, Inventum. Jeg tipper de er ansvarlige for blemmen.

D

Danke

Gjest

De fikk en mail på første festivaldag, men de har bare oversett den. Jeg gikk også ned til vaktene og bad dem gi beskjed til de ansvarlige om å gi et svar på henvendelsen, men ingen svar har kommet. Det er en ny aktør som er med i festivalen dette året, utelivspesten fra Haugesund, Inventum. Jeg tipper de er ansvarlige for blemmen.
    Har de ikke noen hjemmeside med tlf nummer?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Har de ikke noen hjemmeside med tlf nummer?

Vi vet hvor vi skal henvende oss. Sendte først en mail til den adressen som sendte oss melding om at et festivalpass var lagt av. Så fikk vi svar fra den adressen at det ikke var deres bord, men at de hadde videresendt den til de som hadde med det å gjøre. Etter det var det tyst. Vi vet til og med privatnummeret til festivalssjef, dette er Kopervik, ikke Stockholm.

Det som gjør meg forbannet er at hver butikk som er innenfor en viss radius får to pass hver, mens privatpersoner som faktisk bor i sonen døgnet rundt får et pass. Det dreier seg om svært få som bor så sentralt som i hovedgaten, så de tenker vel som så at de driter vi egentlig i. Privatpersoner kan ikke skape så mye kvalm som en misfornøyd handelsstand kan stelle istand. Skjønt, den er neppe misfornøyd uansett hvordan man snur og vender på det med den økte omsetningen de får grunnet tilstrømmingen av tusenvis av musikkturister over noen få dager.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vel, mail er forfattet og nå gjenstår bare å sende den. Istedenfor å la meg irritere meg så går jeg tilbake til arkivene og spiller en låt som har betydd endel i min karrière. Simple Minds Theme For Great Cities var kjenningsmelodi for Egil Houelands radioprogram Det du ellers ikkje hører på Radio 102. Det programmet tok jeg over men forandret tittel til Grenseløs musikk. Tittelmelodien derimot beholdt jeg, så dette er altså kjenningsmelodien til det radioprogrammet jeg er mest stolt over å ha vært programleder for.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Da jeg kom hjem fra Oslo var det ankommet en pakke fra det store utland. Denne skiven (med bonusdisk som inneholder opptak av Beatles som jobber sammen i studio og på øving) var en av de to som lå i konvolutten. Jeg har selvsagt Beatles' Let It Be med Phil Spector som produsent i samlingen fra før, men det er absolutt gøy å høre denne betydelig råere og upolerte versjon av platen. :cool:

Let It Be... Naked.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ansvar i livets høst

Jeg gir denne posten egen tittel, for min far har i dag vist en ansvarlighet i livets høst som jeg ikke har opplevd hos andre like oppegående gamle menn som ham før. For et par måneder siden bestod han ikke legetesten for å få fortsette å kjøre bil, noe som overrasker alle som kjenner ham. En kognitivt fullt oppegående mann på 80 som har god helse og er sterk i både kropp og sjel bør da ikke få kjøreforbud?

Ifølge ham var det den delen av testen der han skulle stave ord baklengs at det gikk skeis. Det at han faktisk er dyslektiker gjør at han burde klage på avgjørelsen til fastlegen, han kjører jo fortsatt tilsynelatende prikkfritt. Men så viser det seg i dag at han ikke selv føler han kjører prikkfritt lenger. Han har ikke klaget på avgjørelsen fordi han i praksis egentlig saboterte sin egen legeattest. Han mener at han ikke lenger bør kjøre bil fordi han er så altfor klar over at romfølelsen ikke er god nok lenger, og fordi han som diabetiker er redd for at han kan oppleve svimmelhet når han er ute og kjører. Han vil rett og slett ikke utgjøre en fare i trafikken lenger, slik så mange av hans jevnaldrende gjør.

Jeg tar av meg hatten for min 80 år gamle fars klarsyn og vilje til å ta ansvar. Den gamle maskiningeniøren har lagt rattet på hylla for samfunnets beste ifølge ham selv. Sjelden har jeg respektert min far mer enn akkurat i dag som han fortalte det etter at min mor maste på at han måtte klage slik at ikke jeg skal være eneste sjåfør i familien for tiden.

For slik er det nå, jeg må være privatsjåfør fordi min mor brakk hoften for få uker siden. Om henne kan jeg melde at framgangen er som jeg forutså tidligere i tråden, hun er så sterk i både kropp og vilje at hun har forsert trappene opp til andre etasje uten store problemer på egenhånd allerede siden den dagen hun kom hjem fra sykehuset, men noen må bære den andre krykken siden hun må støtte seg til rekkverket. Men med hoftebrudd så kan hun selvsagt ikke kjøre bil enda, så en stund framover vil jeg nok være privatsjåfør.

Det er i alle fall litt vårlig på Karmøy i dag. Friskt og kjølig, og mørke skyer finnes, men det er et lys som vi ikke har i de mørke årstidene. Forsøker derfor å tilføre den ekstra mengden varme som behøves med en av min fars favorittartister, Bob Marley.

Uprising på Tidal, gidder ikke gå i platehyllene akkurat nå. O0

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt å høre at det går fremover med din mor! Jeg letter på min imaginære hatt i ærbødighet for din fars klarsyn og konsekvenstenking.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Takker så mye. Slike uhell er alltid litt skremmende, men hun er heldigvis ei tøff dame som spretter tilbake igjen med full kraft etterhvert. Bare hun kunne lære litt av min fars evne til å se egen utilstrekkelighet. Mest av alt håper jeg det er lærdom som setter seg i meg slik at jeg kan være like selvkritisk og klarsynt når den dagen kommer. Og tar konsekvensen av det.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Vel..det er bare å fortsette som sjåfør, det. Far din har innsett sin egen begrensning. Noe som i den alderen kan være vanvittig hardt å gjøre. Spesielt for en som kanskje har vært "strong man" i familien før. Det fortjener han din respekt for, og det måtte komme før eller siden. Spørs hvordan far MIN takler det når den tid kommer. For ikke å snakke om hvordan han reagerer den dagen han går ut av porten på jobb for godt om noen år. Det tror jeg blir det verste for ham..etter førti år på-

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Med enebolig og lange ferier i varmere strøk har nok pensjonsalderen fart fint med min far, han har holdt seg aktiv hele tiden. Jobben hans gav mye tid til lesing, så han leser mye. Mine foreldre vet å nyte livet og å fylle det med aktiviteter og sosiale kontakter. Venner faller fra hele tiden, men det ser ut til å være nok supply av dem en stund til ser det ut for. Det trenger ikke være så ille å bli gammel, du må bare forberede deg litt og kanskje være litt ekstra selvkritisk/realistisk noen ganger. :)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Jeg trenger ikke det personlig- enda. Men det å lytte til hva ens legeme sier...det er noe jeg har gjort hele livet allerede. På tross av at jeg ikke selv er så gammel som feks. deg har jeg ofte måttet se livet fra sidelinjen, om du vil. Det hjelper på perspektiv, forståelse og akseptans av realiteter, det der. Det hele dreier seg om å få mest mulig kvalitet ut av alle livets aspekter. For eksempel vet jeg at det er en av tre ting som kommer til å kverke meg. Det er uvanlig at folk i min tilstand blir noe særlig eldre enn 65..Modern rakk ikke engang 60. Så de relativt få år jeg har igjen skal passes på som det gullet de er. Både for meg og min bedre halvdel. Vi har opplevd så utrolig mye livsendrende guff de siste år at det ikke kan løses på annen måte enn å tenke kvalitet i alle ledd. Så far din har skjønt det, han. Forresten kan gamle Bob ha hatt noe med det å gjøre:rolleyes:

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Han er jo 80, så han tilhører den opprinnelige rock'n'roll-generasjonen. Det var nok med stolthet han så meg bli tour manager for Carl Perkins i sin tid, og fikk møte legenden bak scenen før en konsert. Selv var han i USA da det var det store nye, på linjefart. På sekstitallet ble det Stones og Cash som festet seg som de største favorittene, og jeg husker ham med Black Sabbath blastende over Radionette-høyttalerne endel år senere. Den kassetten hadde han lånt fra mitt gutterom. I vår familie har alltid musikken gått over generasjonsgrensene, fra brass til hardere metall. :cool:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Slik gjør en rakrygget herre med ydmykhet, selvinnsikt, fellesskapsfølelse og samfunnsansvar. Jeg er imponert av din gamle far, og kan bare håpe jeg vil være i stand til å opptre like uselvisk når jeg kommer i den alderen. Jeg kjenner selvfølgelig ikke din far, men jeg er likevel ikke overrasket. Jeg kjenner sønnen hans, og deri ligger det en grad av gjenkjennelse, for å si det sånn. Gode gener, skulle jeg mene!
    Det er fint å høre at det går bedre med din mor.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Etter litt prat om russiske biler i en annen tråd, så kom jeg på en liten anekdote fra min periode som tour manager. Etter å ha turnert med Carl Perkins i 1986 fikk vi et kuriøst tilbud fra ungdomspartiet til det Sovjetiske kommunistparti. De tilbydde oss ikke mindre enn 500 splitt nye Zetor-traktorer som honorar for en spillejobb for partiungdommer i Moskva. De hadde rett og slett ikke tilgang til hard valuta som dollar eller pund, så det var det eneste de kunne tilby. Det ble ingen konsert i Moskva, for selv om tilbudet egentlig var godt så ville det jo blitt en hel haug problemer forbundet med å importere alle de traktorene til vesten, og hvordan i alle dager skulle vi klare å omsette dem i Norge?

500x:
    zetor-6245-FaALMQjWRs-l.jpg

for en konsert med:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Nå er ikke Zetor det verste merket, Baluba. Bygget i Tsjekkia av et folkeferd kjent for sine "golden hands" mht håndverk- det være seg øl eller mekanikk.. Skoda har færre feil enn VW. Flere norske bønder har disse røde arbeidsjerna. Men det skal sies at papirarbeidet nok hadde kunnet bli NOGET komplisert..Hadde kanskje vært noe for Zetor - importøren, dog..Kunne dekket inn ti prosent av den norske traktorparken, vel..

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Da er det på tide å rømme Haugalandet for å feire nasjonaldagen med junior i morgen. Dessuten har den unge sesongens siste kamp på lørdag, så det er ut på reisefot i ettermiddag. I alle fall fire dager borte fra krypten, men jeg har med hodetelefoner og kanskje får jeg låne Dragonfly Black også. :cool:

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Kan jo bare være godt med en ferie fra krypten :) Selv så sendte jeg av gårde forsterker i går så her er det stille et par dager. Ny forsterker er på vei hit og høyttalere er også bestilt. Gleder meg til det, gleder meg også til å overlevere monopulse til hcs i sommer :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ha en fin feiring i vestlandets perle i morgen. Skulle gjerne vært hjemme selv, men her blir det en vanlig arbeidsdag. Kompenseres glatt med en tur til Munchen i helgen :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kan jo bare være godt med en ferie fra krypten :) Selv så sendte jeg av gårde forsterker i går så her er det stille et par dager. Ny forsterker er på vei hit og høyttalere er også bestilt. Gleder meg til det, gleder meg også til å overlevere monopulse til hcs i sommer :)
    Du går spennende tider i møte. Apropos Monopulse satt jeg et par timer med en felles venn av espege og meg i kveld som heter Trygve. Han hadde godord å melde om lyden til Hans, eller Audiomix som han er mer kjent som her på asylet. Ikke visste han da han fortalte om sine opplevelser fra Hans' stue at han snakket om nettopp Monopulse Model A, nyeste inkarnasjon av mine egne 82A. Det er høyttalere med såpass besnærende egenskaper at hvis det ikke klør for fælt så vil nok mange føle at de er i mål med en modell i A-serien. Du har enda ikke sluttet å klø, så du får kose deg med leken. Men jeg lurer på om du i praksis vil oppnå objektiv oppgradering uten å ta den skikkelig ut, for ved skifte av topologi blir det ofte et sideveis bytte.

Spesielt når det gjelder skifte fra rør til ss i øvre mellomklasse eller rimelig high end. Sluket får ha meg tilgitt for å referere til våre private samtaler, men jeg mener å huske at vi var enige om at sålenge synergien er god så kommer du lenger for pengene med rør sålenge det dreier seg om passive systemer i klasser under high end. Det er nok spesielt i øvre mellomklasse at rør og dertil passende passive ht utgjør en magisk synergi i forhold til ss og passive ht i samme klasse. Beveger vi oss over i high end blir problematikken med topologi mindre interessant, og de laveste klassene lar vi den gemene hop bekymre seg over.

Men lykke til i prosjektet. Har ikke besøkt tråden din i det siste så jeg aner ikke hva du har på vei. Jeg har nok kommet dit der min økonomi gjør at det å foreta like radikale skifter ikke er tilrådelig. Først og fremst fordi det skal endel til for å få en objektiv forbedring, og utover det så spiller never change A winning team inn. Strengt tatt er det mindre justeringer som skal til for å ha utnyttet forholdene til det ytterste i krypten, hvis jeg ikke skal begynne på scratch med minst 50 prosent høyere budsjett.

Jeg er litt nysgjerrig på nettopp dine planer som fordrer mer kraft enn din heftige LM leverer. For det virker som om du planlegger en totalt annerledes løsning. Det er modig gjort, men du er nok mer eventyrlysten enn det jeg er i dag. :)

Ha en fin feiring i vestlandets perle i morgen. Skulle gjerne vært hjemme selv, men her blir det en vanlig arbeidsdag. Kompenseres glatt med en tur til Munchen i helgen :)
    Snart er du hjemme i Bergen permanent igjen, så hvis du ikke lever på kjent lånt tid så tror jeg neppe du synes det er en fæl trade off. Vi får heller ta oss en kaffe når du har kommet deg opp med flyttelass og hele sulamitten, for jeg er spent de de sexy høyttalerne dine. :D

GOD 17. MAI, FOLKENS. Og husk å smile til alle små barn som tilsynelatende ikke er såkalt etnisk norske men synes det er stas å gå i folketoget med sine små flagg.

Noen av de mest rørende øyeblikkene jeg har hatt i voksen alder har hatt sammenheng med 17. mai og barn av flyktninger. Barneøyne som tindrer enda mer enn de til barn som er født inn i dette som en selvfølgelighet. Et av mine mest leste innlegg sosiale medier handlet om et møte med en 8-9 år gammel gutt med fysiske vansker for å gå, men som modig og stolt ville gå hele ruten på egne bein istedenfor å bli båret på sin fars skuldre. Han var elev på Nygård skole, altså relativt ny i landet. Jeg var glad for at det var en solrik nasjonaldag, for der jeg gikk i toget nesten ved siden av ham (St Paul gikk foran Nygård) så hadde jeg konstant tårer i øynene på grunn av den fantastiske, lille gutten. Jeg håper han og hans familie lever trygt her i Norge i dag, for jeg har aldri sett noen være så stolt over å være en del av vårt fellesskap og trosset sine fysiske handikap for å vise verden det. Et vakkert øyeblikk som handlet om følelsen av fellesskap og takknemlighet, om å trosse vansker og fare for å til slutt finne et trygt hjem.

Jeg blir faktisk litt fuktig i øynene bare av å tenke på den lille gutten fra Afrika, sannsynligvis fra de urolige delene i vest og ikke øst ut fra det jeg observerte av genetiske trekk i faren. Det var så vakkert. God natt, og god nasjonaldag. :cool:

Sist redigert:

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Jeg planlegger ikke noe i high end segmentet, det har jeg ikke råd til. Det blir et enklere oppsett med god lyd.

Gratulerer med dagen, kos deg i Bergen. Ser ut som det er flott vær der :)

J

Jim I Hendriksen 2nd Edt.

Gjest
    GOD 17. MAI, FOLKENS. Og husk å smile til alle små barn som tilsynelatende ikke er såkalt etnisk norske men synes det er stas å gå i folketoget med sine små flagg.

Noen av de mest rørende øyeblikkene jeg har hatt i voksen alder har hatt sammenheng med 17. mai og barn av flyktninger. Barneøyne som tindrer enda mer enn de til barn som er født inn i dette som en selvfølgelighet. Et av mine mest leste innlegg sosiale medier handlet om et møte med en 8-9 år gammel gutt med fysiske vansker for å gå, men som modig og stolt ville gå hele ruten på egne bein istedenfor å bli båret på sin fars skuldre. Han var elev på Nygård skole, altså relativt ny i landet. Jeg var glad for at det var en solrik nasjonaldag, for der jeg gikk i toget nesten ved siden av ham (St Paul gikk foran Nygård) så hadde jeg konstant tårer i øynene på grunn av den fantastiske, lille gutten. Jeg håper han og hans familie lever trygt her i Norge i dag, for jeg har aldri sett noen være så stolt over å være en del av vårt fellesskap og trosset sine fysiske handikap for å vise verden det. Et vakkert øyeblikk som handlet om følelsen av fellesskap og takknemlighet, om å trosse vansker og fare for å til slutt finne et trygt hjem.

Jeg blir faktisk litt fuktig i øynene bare av å tenke på den lille gutten fra Afrika, sannsynligvis fra de urolige delene i vest og ikke øst ut fra det jeg observerte av genetiske trekk i faren. Det var så vakkert. God natt, og god nasjonaldag. :cool:
    En litt annen refleksjon over dagen enn hva andre har. En stor likes til Balubaen!

Finnes det en bedre bekreftelse på hva vi har fått til i dette landet enn at folk fra andre deler av verden vil feire den sammen med oss, og uansett i hvilken situasjon de er i?

Her er nettopp den egentlige nasjonalsangen avspilt; Mellom bakkar og berg (selveste Nordmannen..), denne gangen i versjonen med Fliflet & Hamre sammen med hele Voss Idrettshall. Slik blir det gåsehud av.

Skål!

Sist redigert:

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.105
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med dagen i den fine 17.mai-byen Bergen!
    Byen er som skapt for 17.mai. Alle muligheter for en fin dag der.
    Jeg har idag mottatt signaler fra slekt og venner der oppe at gleden og feststemningen sprer seg fra tidlig morgen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn