BALUBAS KRYPT - THE TWILIGHT ZONE

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det har vært en finfin dag. Kaffe og vietnamesiske vårruller på St. Paul, litt tid med baluba junior som var strålende fornøyd med den seddelen pappa hadde på lur, og nå i kveld et deilig koldtbord hos min gamle sensei, master Farhad. Der ble jeg også kjent med en uvanlig skapning, en Sarloos ulvehund ved navn Pax. Espege kjenner nok Pax bedre enn meg, men det så ut til at Pax har godkjent meg som medlem av ulveflokken.

Et vakkert dyr med et intelligent blikk som avslørte at han evaluerte meg aktivt og grundige hele tiden. Artig og fascinerende. Men vanskelig å ta bilde av som solo objekt, for han reagerer på IR AF. Jeg fikk et fint bilde av Pax med eier som jeg tok med Sigma DP2 Merrill Generation på manuell fokus, men iPad har ikke denslags luksus. Så dette litt uskarpe bildet er alt jeg kan dele med dere. Eier, som forøvrig også eier en rigg bestående av Lenco, DPA og Altec Model 19, skal få slippe å bli avbildet i krypten saga. :rolleyes:

IMG_0246.PNG

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Legg merke til at Pax har fått drikkevannet sitt servert på intet mindre enn en trommekrakk som ble brukt som sidebord til sofaen ulven slappet av på med sin menneskelige pappa. En pappa som kunne fortelle at Pax faktisk aktivt ser ut til å like musikk, og at favorittmusikken er synthmusikk fra Tangerine Dream og lignende. Pappaen har vurdert å presentere ham for The Orb for å gjøre Pax mer kontemporær i smaken, og det er ikke en tøysehistorie. :cool:

espege

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71
    Det har vært en finfin dag. Kaffe og vietnamesiske vårruller på St. Paul, litt tid med baluba junior som var strålende fornøyd med den seddelen pappa hadde på lur, og nå i kveld et deilig koldtbord hos min gamle sensei, master Farhad. Der ble jeg også kjent med en uvanlig skapning, en Sarloos ulvehund ved navn Pax. Espege kjenner nok Pax bedre enn meg, men det så ut til at Pax har godkjent meg som medlem av ulveflokken.

Et vakkert dyr med et intelligent blikk som avslørte at han evaluerte meg aktivt og grundige hele tiden. Artig og fascinerende. Men vanskelig å ta bilde av som solo objekt, for han reagerer på IR AF. Jeg fikk et fint bilde av Pax med eier som jeg tok med Sigma DP2 Merrill Generation på manuell fokus, men iPad har ikke denslags luksus. Så dette litt uskarpe bildet er alt jeg kan dele med dere. Eier, som forøvrig også eier en rigg bestående av Lenco, DPA og Altec Model 19, skal få slippe å bli avbildet i krypten saga. :rolleyes:
    ^ Er ihvertfall sluttet å knurre når jeg er på besøk.

esp

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

^ Er ihvertfall sluttet å knurre når jeg er på besøk.

esp
    Ha ha, såpass ja. Pax ser ut til å like meg, men driver fortsatt og måler meg opp og ned for å finne ut av min rolle i flokken, og knurring har jeg sluppet å oppleve. Forsøkte forresten å ringe deg sist jeg var i Bergen, men kom ikke gjennom på telefon. Greit nok, for hensikten med samtalen var å fortelle at jeg ikke rakk over alt jeg skulle. Skal på basketkamp med junior som spiller på Ulriken 2000 på lørdag, så sjansen er bedre denne gang. Vi pratet om den pepinoen da Trygve kom på 17de, han fortalte at dere hadde pratet sammen om den. Jeg slår på tråden når jeg har oversikt. Er noe jobbing som må unna først.

Kanskje Pax har en skepsis til rockere siden han er et ambient teknohode? Han kan jo ikke vite at du var sentral i kunstkollektivet på krydderen. Kanskje du kan finne en måte å forklare det for ham, du finner sikkert noen ulvefraser på Internett som Pax kan skjønne. ^-^

Utover det så har det vært en produktiv dag. Jobber litt med leting etter proffe ressurser i NGO-verdenen som passer i vårt konsept, og letingen har båret frukter. Kan selvsagt ikke lekke noen detaljer før ting er offisielle, men det ligger an til at jeg snart skriver noen pressemeldinger med et stort glis. Må bare få lov til å klappe meg selv litt på skulderen siden ingen andre har gjort det i det siste. Det er jo så få som leser dette at den patetiske siden av en slik adferd får begrenset effekt. Takk for oppmerksomheten. :rolleyes: ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hjemme hos Hifi-girl77

Jeg har endelig besøkt hifijenta i Bergen, og det var et artig gjenhør med mine gamle høyttalere. Det er praktisk at jeg kjenner lyden godt i dem, for det ble i praksis en test av Veridian Utopia for meg. Gjenhøret med KEF Q55,2 var som ventet, men med litt større opptur enn forventet på materialet de takler best. Og selvfølgelig et par bekreftelser på hvorfor de fikk reisepass på innspillinger de ikke taklet like godt.

Rommet hennes er nok ikke like godt som krypten, og det var vel det som utgjorde største objektive forskjell fra minnene. Men hun observerte nok en mine hos meg som avslørte at jeg ble positivt overrasket innimellom. Mest positivt var hvor utrolig analogt DAC-en låter. Stilt direkte opp mot hennes Luxman PD 282 er den en fantstisk ambassadør for digitallyd, den gjør i og for seg formatdebatten litt overflødig.

Nok om det, her er et bilde av hennes smakfulle anlegg. Platen er min og kjøpt på Fretex for en tikroning på torsdag. Snille hifijenta vasket den med Knosti og egenblandet rensevæske, og resultatet ble uklanderlig. Takk skal du ha girl, for både en trivelig stund og god lyd. Og for å lufte spennende høyttalerplaner som jeg håper hun gjennomfører.

IMG_0250.PNG

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    En kjekk stund og for meg også en bekreftelse på at ørene mine tar riktige valg. Jeg har alltid satt pris på den naturlige sounden som heller mot det varme, og med Psvane TII rør har jeg fått nettopp dette.
    Vår lille diskusjon om høyttalere var nyttig og gav meg litt tanker om veien videre, så får vi se hva det blir til på sikt. Det er allerede flere alternativer under vurderering som forhåpentligvis vil passe inn i stuen med tanke på både stil og lyd med den størrelse og byggemateriale stuen min har.

Takk for besøket, baluba! :)

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Og nå skal du holde oss i åndeløs spenning? Husk at ikke alle klarer å ta en baluba, høy riskofaktor for masing på bilder ;)

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.092
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Kommer noe lydrelatert vintage til krypten?
    Det høres kryptisk ut, men egentlig ikke.
    Jeg kan jo begynne å tippe. Prøver meg. Broderen på besøk ? :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kommer noe lydrelatert vintage til krypten?
    Det høres kryptisk ut, men egentlig ikke.
    Jeg kan jo begynne å tippe. Prøver meg. Broderen på besøk ? :)
    Ha ha, det stemmer at han er på besøk. Og selv om han er vintage på sin måte så er det noe jeg dro med meg hjem fra Bergen. Dessverre defekt, men i pen stand og jeg skal klare å få den til å virke med litt hjelp av venner, tror jeg. Om ikke så blir den en fin dekorasjon. Får vel finne fram noe å ta bilde med.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Denne var det jeg plukket opp i Bergen. Det er en Philips koffertgramofon fra rundt 1970, helt identisk til den jeg selv hadde. Tapebitene holder på plass løse deksler som trenger nytt lim. Har koblet den til strøm men den var helt død. En iransk venn som er utdannet svakstrømelektriker i hjemlandet og en av dem som får liv i saker som andre har gitt opp skal få gjøre et forsøk på å fikse den når jeg er ferdig med det kosmetiske.

Når jeg kikker litt nærmere på armen tror jeg den er helt i orden og ikke så ødeleggende for plater som den moderne versjonen fra Crosley, som med 10 grams stifttrykk graver seg dypt ned i vinylen. Jeg får måle stifttrykket på et tidspunkt for å sjekke om en den i restaurert stand kan bli en reisekompis sammen med min Aiwa CD-walkman. Hvis den overhodet lar seg reparere. Jeg velger å være optimist, og uansett blir den en fin dekorasjon borte med vinylhyllene.

IMG_0304.PNG

IMG_0305.JPG

Takk til en forumets ekte rockere, espege, for å gi den reisepass. Philips koffert var visstnok også hans start i vinylverdenen, men i rødt, så da blir det ikke så mye nostalgi i å eie en defekt blå som det er for meg. :cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som klarer å identifisere albumene som ligger bak Dorsey-albumet? Når jeg får ånden over meg skal jeg ta noen flere bilder fra krypten slik at dere forstår hvorfor det låter så bra her. :cool:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.934
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Er det noen som klarer å identifisere albumene som ligger bak Dorsey-albumet? Når jeg får ånden over meg skal jeg ta noen flere bilder fra krypten slik at dere forstår hvorfor det låter så bra her. :cool:
    Kan det være de usannsynlig stygge teppene??? :):)

O

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kan det være de usannsynlig stygge teppene??? :):)

O
    Det er bare et stygt teppe, og det som er under er et enda styggere vegg-til-vegg-teppe. Det er nok en av årsakene til den gode lyden i krypten, her har ingen interiørarkitekt fått lov til å ødelegge så mye som en liten frekvens. Men det er selvsagt de to platene som dere ikke er tittel eller artistnavn jeg lurer på om dere kjenner igjen. Begge er eksempler på klassisk, britisk åttitall.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.343
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Mulig det har gått meg hus forbi, men har det seg slik at Funk´n nå er oppe og spiller?

Ref innlegg #2774
    Vi hadde også en periode (i min spede barndom) en tilsvarende bærbar, batteridrevet platespiller i familien. Husker ikke merke, eller modell - bare noen vage minner om at vi spilte plater ut i hagen, og platene lå strødd over halve plenen:cool:

Sist redigert:

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Det ble en tredjeplass på Ulriken Eagles U17 i helgens turnering i Haukelandshallen. Baluba junior med ballen i dette bildet. ;D

Vis vedlegget 441578
    Ja, er det ikke moro å se ungdommen engasjere seg i sunne aktiviteter. All minstøtte til deg og junior: ikke bare å synke ned i deilig lyd i krypten, men også sunn kropp i bevegelse. Tilsammen er det vinneroppskrift, baluba;).

Kanskje en ny side av deg kan utfordres:confused:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det var vel målgang hjemme hos deg idag baluba:) med sol å greier ;)
    Det var faktisk målgang omtrent hundre meter fra min brors hus, så vi fulgte alt som foregikk ellers i løpet på TV og så gikk vi ut på verandaen foran leiligheten og fikk med oss når de passerte oss. Huset ligger like bak der TV-produksjonen hadde hovedsete med OB-busser og bom like før mål. Gøy når slikt foregår fra balkongplass i eget hus. I vakkert vær som viser fram Kopervik på sitt beste. Må si tiden fra det vi lokale kaller Fina-svingen (Shell-stasjonen ved vannet) til målområdet ved min brors hus ble kjapt unnagjort. La det nevnes at det er 30-sone i storparten av den strekningen. :cool:

Jeg liker tur i marka selv, Harald. Vi har jo masser av natur å ta av, og i tillegg pleier min bror, en god venn og meg selv å dra på fisketurer til et område som ikke kom fram under Tour de Fjords. Det innebærer litt klatring og bevegelse i ulendt terreng for å nå lyrplassen vår. Hallidrett lar jeg junior ta seg av, men befinner meg gladelig på tribunen. :)

På tide jeg presenterer dere for et nytt album, og i dag har jeg kommet fram til et som jeg kjøpte på Fretex på Nordnes 18. mai. Iblant alt hyllefyllet som står der pekte et par album seg spesielt ut, det ene var ei flott samleplate med Bob Hund og det andre var dette, Robert Wyatts Cockooland fra 2003. Det var da hans første langspiller siden Schleep fra 1997, som ble et slags ente comeback for mannen. På Cockooland er han tilgjengelig som aldri før siden det helt tidlige åttitall, selv om jeg personlig mener at Old Rottenhat også er et ganske tilgjengelig album.

Cockooland er som så ofte før spilt inn i Phil Manzaneras hjemmestudio i London i 2002 og 2003. Listen over gjester i studio er som vanlig imponerende, Brian Eno er blant dem. Men på dette albumet er det veldig mye mannen selv som står for det instrumentale. Blant annet spiller han noen sublime soloer på både kornett og trompet, en relativt ny side av denne multikunstneren. I en artikkel på Tidal står det at han selv står for det grafiske, det er selvsagt tøys. Det er hans kone Alfreda Benge som som på alle hans soloalbum siden de ble gift. Hun har også bidratt til det lyriske innholdet, hun er jo også kjent som lyriker blant annet for andre artister.

Finnes på Tidal.

D

Danke

Gjest
    Bob hund er fett. Ett fall och en lösning, ett vykort från far, og fem meter upp i luften

Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk

D

Danke

Gjest
    Så de på Roskilde, husker ikke hva år det var. Metallica, Glucifer og Marilyn Manson husker jeg også samt Monster magnet

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Bob hund er fett. Ett fall och en lösning, ett vykort från far, og fem meter upp i luften

Den coverversjonen av Pere Ubus Final Solution åpner ballet, men den har jeg også fra før på den originale EP-en den kom ut på en gang på nittitallet. Den får nok spilletid i løpet av de nærmeste dagene. Ellers var det endel andre Best Of-samlinger som fulgte med fra Fretex. Creedence Clearwater Revival, Nina Hagen, Elton John (dobbel) og noe annet knask som Naxos-innspillinger av Saent-Säens (hans mest kjente orkesterverk som orgelsymfonien) og Händels Messias (komplett). Men i dag har jeg altså latt Robert Wyatt få rampelyset. Det fulgte også med tre vinylplater fra Fretex, en av dem er avbildet i bildet fra Hifi-girl77s stue og en annen er avbildet øverst i bunken i bildet av Philips koffertgrammofon.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har det litt travelt disse dagene, så det blir lite tid til å slakke i krypten. Men jeg har fått hørt litt musikk i min brors leilighet, han begynner å få orden på integreringen av sub i rommet. Nå skal han foreta litt målinger, så får han se hva han ikke hører. :rolleyes:

Selv har jeg flere ting på gang. Først og fremst beveger min Naka seg i sneglefart mot krypten i vest, tipper den er et sted på Jæren akkurat nå. Fraktpersonen har nok tatt seg litt vann over hodet, slik er det ofte med oss menn, så turen tar litt lenger tid enn opprinnelig opplyst. Og det er greit for meg, så stor hast har jeg ikke. Har også takket ja til et annet tilbud jeg har fått hos en venn, og det er noe NOS vintage som er omtrent en kvart århundre gammelt. Er litt usikker på i hvilket rom komponenten kommer til å regjere foreløpig, og venter med mer spekulasjoner om slikt fram til jeg har fått hentet den. Det kan ta noen uker.

Ellers, alt fint både i og rundt krypten for tiden, selv om det ikke blir så mye tid til musikk og sosial omgang på HFS.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dagens dont er unnagjort, så jeg har fått tid til å spille et album i ettermiddag. Det er en CD jeg hentet fra det jeg har stashet i min Bergens-residens. Var litt overrasket over noe av det jeg hadde valgt å la ligge igjen, blant annet Page/Plant x2 og denne, UB40s irske liveplate fra 1982. De ble liksom aldri bedre enn det de var i kjølvannet av den første langspilleren sin, men enn sålenge var alt glimrende i oktober 1981. Politisk korrekt i Thatchers dager, det vil selvsagt si alt annet enn torry-vennlig.

Bandnavnet er faktisk det skjemaet du måtte fylle inn for å søke om dagpenger på åttitallet, om det er fortsatt UB40 som er navnet på skjemaet vet jeg ikke. Men det satt vel tonen litt an når bandet altså kalte seg Unemployment Benefit form 40. :cool:

Platen heter bare UB40 Live og finnes på din favoritt strømmetjeneste.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tror ikke jeg skal gi UB40 et gjenhør, men anekdoten var ny for meg. Hedrer heller gruppen med et glass rødvin i kveld :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke jeg skal gi UB40 et gjenhør, men anekdoten var ny for meg. Hedrer heller gruppen med et glass rødvin i kveld :)
    UB40 var et singleband. Albumene holdt egentlig ikke helt mål, men de hadde mange fine singlehits. Det er derfor et av de få banda man faktisk bør satse mer på ei god samleplate. Eller en sånn passe kort liveplate som dette. Rødvin og Kingston Town er vel det de fleste forbinder dem med i dag, men jeg har mer forhold til de tidlige singlene fra 1980. Ikke et kjempeband, men et band som faktisk førte til endel forandring i lydbildet på åttitallet. Der jeg hegner mer til modkulturen og ska så må jeg likevel innrømme at for massemarkedet hadde nok UB40 og Madness større betydning enn 2Tone-band som Selector og Specials. Det gjør at de får litt mindre cred i våre dager, men som så mange andre band i kjølvannet av punken så klarte de å holde kredibilitetsfanen høyt en stakket stund. :)

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    I senere tid må jeg vedkjenne at musikken ikke er fantastisk, men jeg har en del gode minner til dem fra 15-16 års alderen. Så et best of album har jeg skaffet meg så jeg kan stikke ned memory lane innimellom :)

Denne var nok mest populær på den tiden.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Personlig synes jeg de startet på toppen, og denne har jeg fortsatt på 7". Skal være i perfekt stand. Den kom ikke ut på noe album i det hele tatt før det kom samleplater med dem. Slik jeg oppdaget dem i 1980/81, da jeg kjøpte akkurat denne singlen på Narvesens platebar.

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Jepp, denne finnes på mitt best of album. Vi var nok mest opptatt av listepop, så låten "Can't help falling in love" kunne ikke engang Elvis hamle opp med på den tiden. Så gale kan det gå med 16 åringer :rolleyes:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat det siste er litt skummelt, men slik er det med tenåringer. :rolleyes:

Fortsatt er det de britiske øyer som mål for mine musikalske valg. Men vi skal bevege oss til Manchester. Oasis syntes jeg var sånn passe bra, men jeg likte helt klart Blur bedre. Men Noel Gallagher overrasket meg stort med sitt band High Flying Birds og deres debutalbum, så det kom kjapt på plass i samlingen på sølvskive. Nå har Noel feiret femtiårsdag med sin nye bestekompis, Damon Albarn fra Blur! Den mannen kan virkelig kunsten å overraske. ;)

Sjekker ut albumet Chasing Yesterday på Tidal i anledning unge Gallaghers akk så fåfengte forsøk på å ta meg igjen i alder. Han vil alltid ligge et steg bak meg på det området. Men albumet faller i smak. :cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    På besøk hos min bror, og vi føler oss nå ganske fornøyd med hvordan av sub fra GoldenEar fungerer i rommet. Et litt vanskelig rom gjør at sub må stå til venstre for venstre høyttaler, men selv når vi deler ved 95 Hz virker den å sømløst integrere seg i lydbildet slik den skal. En kjapp og overfladisk måling med iPhone-app viser at vi treffer ganske bra med ørene her.

Dette låter virkelig bra nå. Et typisk jazz og kammermusikkanlegg på mange måter, men det takler også større orkestermusikk sålenge den ikke er for krevende. Fine moderne produksjoner som Gregory Porter låter selvsagt krem. Men musikk som krever bittelitt areal og volum avhjelpes ikke i like stor grad av subwoofer, Led Zeppelin for eksempel. Det låter litt uforløst, men Stones' Exile On Main Street fikk rockefoten til å gå.

IMG_0312.jpg

Slik ser det ut fra sweetspot.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke alle hørt om Nomi? Han er jo en av de mest herlig eksentriske personene under no wave-perioden i NY. Christina Yuin, markedssjef i Tone Publishing, er en begavet fotograf. På den tiden Nomi fortsatt levde pleide hun å henge backstage på CBGB's og andre hot spots på Manhattan med kameraet sitt. Der tok hun et fantastisk bilde av Nomi som sminker seg før han skal på scenen. Et nesten utenomjordisk skikkelse.

NAK_JanMichael_Jaegermeister_Klaus-Nomi-2013_72-573x600.jpg

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.092
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    På besøk hos min bror, og vi føler oss nå ganske fornøyd med hvordan av sub fra GoldenEar fungerer i rommet. Et litt vanskelig rom gjør at sub må stå til venstre for venstre høyttaler, men selv når vi deler ved 95 Hz virker den å sømløst integrere seg i lydbildet slik den skal. En kjapp og overfladisk måling med iPhone-app viser at vi treffer ganske bra med ørene her.

Dette låter virkelig bra nå. Et typisk jazz og kammermusikkanlegg på mange måter, men det takler også større orkestermusikk sålenge den ikke er for krevende. Fine moderne produksjoner som Gregory Porter låter selvsagt krem. Men musikk som krever bittelitt areal og volum avhjelpes ikke i like stor grad av subwoofer, Led Zeppelin for eksempel. Det låter litt uforløst, men Stones' Exile On Main Street fikk rockefoten til å gå.

Vis vedlegget 443013

Slik ser det ut fra sweetspot.
    Å nei men det så litt kjent ut, og fint!
    Beskrivelsen av lyd, karakter og ytelse stemmer godt med slik jeg ville tenkt.
    Du får bearbeide broderen i retning av rendyrking av strykekvartett og triojazz. Det finnes et rikt liv der også :)
    Og hilse så mye fra J !

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn