^ Er ihvertfall sluttet å knurre når jeg er på besøk.Det har vært en finfin dag. Kaffe og vietnamesiske vårruller på St. Paul, litt tid med baluba junior som var strålende fornøyd med den seddelen pappa hadde på lur, og nå i kveld et deilig koldtbord hos min gamle sensei, master Farhad. Der ble jeg også kjent med en uvanlig skapning, en Sarloos ulvehund ved navn Pax. Espege kjenner nok Pax bedre enn meg, men det så ut til at Pax har godkjent meg som medlem av ulveflokken.
Et vakkert dyr med et intelligent blikk som avslørte at han evaluerte meg aktivt og grundige hele tiden. Artig og fascinerende. Men vanskelig å ta bilde av som solo objekt, for han reagerer på IR AF. Jeg fikk et fint bilde av Pax med eier som jeg tok med Sigma DP2 Merrill Generation på manuell fokus, men iPad har ikke denslags luksus. Så dette litt uskarpe bildet er alt jeg kan dele med dere. Eier, som forøvrig også eier en rigg bestående av Lenco, DPA og Altec Model 19, skal få slippe å bli avbildet i krypten saga.
Ha ha, såpass ja. Pax ser ut til å like meg, men driver fortsatt og måler meg opp og ned for å finne ut av min rolle i flokken, og knurring har jeg sluppet å oppleve. Forsøkte forresten å ringe deg sist jeg var i Bergen, men kom ikke gjennom på telefon. Greit nok, for hensikten med samtalen var å fortelle at jeg ikke rakk over alt jeg skulle. Skal på basketkamp med junior som spiller på Ulriken 2000 på lørdag, så sjansen er bedre denne gang. Vi pratet om den pepinoen da Trygve kom på 17de, han fortalte at dere hadde pratet sammen om den. Jeg slår på tråden når jeg har oversikt. Er noe jobbing som må unna først.^ Er ihvertfall sluttet å knurre når jeg er på besøk.Det har vært en finfin dag. Kaffe og vietnamesiske vårruller på St. Paul, litt tid med baluba junior som var strålende fornøyd med den seddelen pappa hadde på lur, og nå i kveld et deilig koldtbord hos min gamle sensei, master Farhad. Der ble jeg også kjent med en uvanlig skapning, en Sarloos ulvehund ved navn Pax. Espege kjenner nok Pax bedre enn meg, men det så ut til at Pax har godkjent meg som medlem av ulveflokken.
Et vakkert dyr med et intelligent blikk som avslørte at han evaluerte meg aktivt og grundige hele tiden. Artig og fascinerende. Men vanskelig å ta bilde av som solo objekt, for han reagerer på IR AF. Jeg fikk et fint bilde av Pax med eier som jeg tok med Sigma DP2 Merrill Generation på manuell fokus, men iPad har ikke denslags luksus. Så dette litt uskarpe bildet er alt jeg kan dele med dere. Eier, som forøvrig også eier en rigg bestående av Lenco, DPA og Altec Model 19, skal få slippe å bli avbildet i krypten saga.
esp
Bilde fra krypten!?!? Mye tyder på at det må smøres tykke lag med tålmodighet før det lydrelaterte materialiserer segDet kom forresten noe lydrelatert til krypten. Dere får se når jeg får tatt bilde av den, vintage er rett ord.
Ha ha, det stemmer at han er på besøk. Og selv om han er vintage på sin måte så er det noe jeg dro med meg hjem fra Bergen. Dessverre defekt, men i pen stand og jeg skal klare å få den til å virke med litt hjelp av venner, tror jeg. Om ikke så blir den en fin dekorasjon. Får vel finne fram noe å ta bilde med.Kommer noe lydrelatert vintage til krypten?
Det høres kryptisk ut, men egentlig ikke.
Jeg kan jo begynne å tippe. Prøver meg. Broderen på besøk ?
Kan det være de usannsynlig stygge teppene???Er det noen som klarer å identifisere albumene som ligger bak Dorsey-albumet? Når jeg får ånden over meg skal jeg ta noen flere bilder fra krypten slik at dere forstår hvorfor det låter så bra her.
Det er bare et stygt teppe, og det som er under er et enda styggere vegg-til-vegg-teppe. Det er nok en av årsakene til den gode lyden i krypten, her har ingen interiørarkitekt fått lov til å ødelegge så mye som en liten frekvens. Men det er selvsagt de to platene som dere ikke er tittel eller artistnavn jeg lurer på om dere kjenner igjen. Begge er eksempler på klassisk, britisk åttitall.Kan det være de usannsynlig stygge teppene???Er det noen som klarer å identifisere albumene som ligger bak Dorsey-albumet? Når jeg får ånden over meg skal jeg ta noen flere bilder fra krypten slik at dere forstår hvorfor det låter så bra her.
O
Ja, er det ikke moro å se ungdommen engasjere seg i sunne aktiviteter. All minstøtte til deg og junior: ikke bare å synke ned i deilig lyd i krypten, men også sunn kropp i bevegelse. Tilsammen er det vinneroppskrift, baluba.Det ble en tredjeplass på Ulriken Eagles U17 i helgens turnering i Haukelandshallen. Baluba junior med ballen i dette bildet. ;D
Vis vedlegget 441578
Det var faktisk målgang omtrent hundre meter fra min brors hus, så vi fulgte alt som foregikk ellers i løpet på TV og så gikk vi ut på verandaen foran leiligheten og fikk med oss når de passerte oss. Huset ligger like bak der TV-produksjonen hadde hovedsete med OB-busser og bom like før mål. Gøy når slikt foregår fra balkongplass i eget hus. I vakkert vær som viser fram Kopervik på sitt beste. Må si tiden fra det vi lokale kaller Fina-svingen (Shell-stasjonen ved vannet) til målområdet ved min brors hus ble kjapt unnagjort. La det nevnes at det er 30-sone i storparten av den strekningen.Det var vel målgang hjemme hos deg idag baluba med sol å greier
Den coverversjonen av Pere Ubus Final Solution åpner ballet, men den har jeg også fra før på den originale EP-en den kom ut på en gang på nittitallet. Den får nok spilletid i løpet av de nærmeste dagene. Ellers var det endel andre Best Of-samlinger som fulgte med fra Fretex. Creedence Clearwater Revival, Nina Hagen, Elton John (dobbel) og noe annet knask som Naxos-innspillinger av Saent-Säens (hans mest kjente orkesterverk som orgelsymfonien) og Händels Messias (komplett). Men i dag har jeg altså latt Robert Wyatt få rampelyset. Det fulgte også med tre vinylplater fra Fretex, en av dem er avbildet i bildet fra Hifi-girl77s stue og en annen er avbildet øverst i bunken i bildet av Philips koffertgrammofon.Bob hund er fett. Ett fall och en lösning, ett vykort från far, og fem meter upp i luften
Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk
UB40 var et singleband. Albumene holdt egentlig ikke helt mål, men de hadde mange fine singlehits. Det er derfor et av de få banda man faktisk bør satse mer på ei god samleplate. Eller en sånn passe kort liveplate som dette. Rødvin og Kingston Town er vel det de fleste forbinder dem med i dag, men jeg har mer forhold til de tidlige singlene fra 1980. Ikke et kjempeband, men et band som faktisk førte til endel forandring i lydbildet på åttitallet. Der jeg hegner mer til modkulturen og ska så må jeg likevel innrømme at for massemarkedet hadde nok UB40 og Madness større betydning enn 2Tone-band som Selector og Specials. Det gjør at de får litt mindre cred i våre dager, men som så mange andre band i kjølvannet av punken så klarte de å holde kredibilitetsfanen høyt en stakket stund.Tror ikke jeg skal gi UB40 et gjenhør, men anekdoten var ny for meg. Hedrer heller gruppen med et glass rødvin i kveld
Endelig noen som har hørt om Klaus Nomi! LIKER!Tillater meg å poste denne vrien, bringer frem minner om svunnende tider og om da alt kunne vokse inn i himmelen.
Å nei men det så litt kjent ut, og fint!På besøk hos min bror, og vi føler oss nå ganske fornøyd med hvordan av sub fra GoldenEar fungerer i rommet. Et litt vanskelig rom gjør at sub må stå til venstre for venstre høyttaler, men selv når vi deler ved 95 Hz virker den å sømløst integrere seg i lydbildet slik den skal. En kjapp og overfladisk måling med iPhone-app viser at vi treffer ganske bra med ørene her.
Dette låter virkelig bra nå. Et typisk jazz og kammermusikkanlegg på mange måter, men det takler også større orkestermusikk sålenge den ikke er for krevende. Fine moderne produksjoner som Gregory Porter låter selvsagt krem. Men musikk som krever bittelitt areal og volum avhjelpes ikke i like stor grad av subwoofer, Led Zeppelin for eksempel. Det låter litt uforløst, men Stones' Exile On Main Street fikk rockefoten til å gå.
Vis vedlegget 443013
Slik ser det ut fra sweetspot.