BALUBAS KRYPT - THE TWILIGHT ZONE

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Rangeres langt høyere enn de to nevnte begge to IMHO. Liker på Clapton og Stevens, men de har ikke samme integritet og spennvidde som John Cale og Lou Reed for meg. Virkelig store låtskrivere og performers.

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Låtskriverdelen er vi enige om, men jeg foretrekker Lous låter fremført av andre. Og hører jeg Take A Walk on The Wild Side i Lous egen tolkning...da er ikke radioen trygg noe sted..Får jeg tak i den da..Off The Wall...Da ryker den i veggen:mad:

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er da en nydelig låt, selv om den er litt spilt ihjel av media. Men det sliter de fleste store artister med. For min del liker jeg stemmen til Lou Reed, og musikerne på spesielt Transformer og Berlin er glimrende. Herbie Flowers tuba har alltid fascinert meg, og Mick Ronson er jo MR. Sistnevnte har også gitt det en flott produksjon sammen med David Bowie, og selv om Walk On The Wild Side er en litt slitt klassiker etterhvert er perler som Satellite Of Love fremdeles like freshe som de var i 1972.

En av årsakene til den flotte produksjonen kan forklares med to ord i tillegg til de to produsentene, Trident Studios. Albumet er også et vitnesbyrd om Mick Ronsons talent, og da mener jeg ikke bare som gitarist og co-produsent. Han står nemlig også bak strykerarrangementene på Perfect Day.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    2. mai satt jeg i en liten leilighet på Løkka og pilset med Goggen. Siden vi holdt oss innendørs ble ingen taua av snuten og ingen fikk ketchup på skjorta og sennep i ræva. Den Goggen, ja. Han pratet om broren til hans gamle bestekompis' nye prosjekt som han hadde vært å kikket på.

Delvis på grunn av praten med Goggen endte jeg på en bar i dag. Her er dokumentasjonen. Jeg regner med at det er enkel skuring for de fleste som våger seg inn i krypten å vite hvilken bar som ble beæret med balubsk visitt, eller er dere litt treige og lite oppdatert på hva som er hot or not?

IMG_0343.PNG

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Definitivt! Skulle egentlig bare bytte en plate og kom tilfelgivis over disse 2. Og selv om de er brukt ser platene nesten ny ut. Snart ferdig å tørke etter rens, så er det rett på snurren med dem :D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nielsens relativt nyåpnede misfornøyelsesbar!
    Det stemmer på en prikk. Artig konsept med noiadasser og en dårekiste på kvisten. Men skuffende fritt for narvere. I alle fall for en gammel narver som meg. Alle Kopervikinger startet sitt partyliv som ekte narver. :cool:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Apropos steder man oppsøker i hovedstaden;

Et sted hvor vi planla å spise på en av dine kommende hovedstadsturer går desverre og uventet inn i historien, baluba.

Min definitive stamrestaurant i byen, bejublede Lokk, ser seg nødt til å stenge dørene for godt !. Juli.. Kjøkkensjef og deleier Markus har jobbet så intenst de siste ti årene at det vel nesten var et spørsmål om tid før han gikk i veggen. Da den dagen kom, ble det ansatt folk som skulle holde skuta flytende i hans fravær. De gjorde nøyaktig det motsatte, og nå er grunnstøtingen et faktum. Kanskje hovedstadens aller beste sted for rimelig og kreativ gourmetmat, eller "Ufin dining" som Lokk-folket så treffende uttrykte det, er snart ikke mer.

Å spise i hovedstaden blir aldri det samme igjen.
    Med mindre de gjenåpner...

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Teddys Soft Bar :D
    Teddys var jeg derimot innom natt til i dag. Må innom en tur når jeg først er i huset, for etter å ha vendt tilbake fra båtforeningen på Hovedøya ble bunkersen under softbaren destinasjonen. Der har min bror og venner av ham et enkelt prosjektstudio og øvingslokale i kjelleren. Det ble en fryktelig lang og litt fuktig natt, men jeg har da våknet til liv og har kommet meg ut til Hølen. Har hatt det hyggelig med impulse og 65finger, og for kort tid siden var jorwed innom og leverte noen komponenter han har plukket opp for meg hos selger. ;D

IMG_0347.PNG

Her er tre av totalt fire komponenter jeg skal hente i Oslo, alle i samme serie. Min versjon av lifestyle-hifi. :rolleyes:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.799
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Impulse ringte meg forleden og annonserte møtet mellom dere herrer. Vel, jeg er jo midt i pakke-helvete, men hadde likevel tenkt meg ut en snartur og hilse på dere. Ringte inpulse, men han tok ikke telefonen. Jajaja, det kommer vel en annen anledning, balubaman. God tur tilbake til Bergen med fangsten. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Impulse ringte meg forleden og annonserte møtet mellom dere herre. Vel, jeg er jo midt i pakke-helvete, men hadde likevel tenkt meg ut en snartur og hilse på dere. Ringte inpulse, men han tok ikke telefonen. Jajaja, det kommer vel en annen anledning, balubaman. God tur tilbake til Bergen med fangsten. :)
    Fangsten går til Kopervik i denne omgang. Det hadde vært hyggelig hvis du stakk hodet innom døren, gunner. :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.799
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk for laget, impulse, baluba og 65finger (og ikke minst Anita, impulse' andre halvdel)! Veldig hyggelig. Det er rart, men HFS har den effekten at man "kjenner" hverandre før man har møtt F2F. Og så er man plutselig dus og praten går som om man har kjent hverandre i flere år. Ikke at det alltid er slik, seff, men denne gangen var det sånt. Jeg er iaf sikker på at en fuktigere kveld med dere gutta hadde vært veldig morsomt!

Uansett, det var krutt i noen av de utmerkede pølsene impulse serverte, gitt!:eek:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det viktige å få med seg når en er i Spania er Iberico-skinke. Namnamnam! :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det viktige å få med seg når en er i Spania er Iberico-skinke. Namnamnam! :)
    Standard på frokostbordet under oppholdet, og som lunch og kvelds når jeg er hjemme igjen. ;D

Gøy at du fikk tid til å stikke innom, gunner. Tusen takk til 65finger og jorwed for hjelp med transport. Ikke minst takk til herlig vertskap i form av impulse og hans bedre halvdel Anita. Vi hadde virkelig en fin ettermiddag og kveld sammen, og det er rett som gunner skriver, noen ganger er det som å møte gamle venner når åndsbrødre møtes for første gang IRL. ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk for besøket til baluba, fingers og Gunner! Det ble virkelig en helt strålende søndag, selv om maten ble litt mer enn planlagt improvisert på grunn av at den første delen av dagen var ganske preget av gårsdagens litt heftige alkoholinntak.
    Men det ble godt likevel, heldigvis!
    En fuktigere kveld med dere er jeg med på når som helst, karer. Bare ikke i dag!
    Utrolig hyggelig å se fingers, det var lenge siden sist!

Noen dager har noen helt egne farger over seg fordi de tilbringes med mennesker det er noe ved. Denne søndagen var en sånn dag.

Takk for besøket, alle tre. Neste gang har vi mer tid, mer mat og mer å drikke på!

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fristet nok ikke mye med alkohol for meg heller i dag. Selv om jeg ikke var dårlig i dag så var jeg en smule redusert etter gårsdagens lag. Men neste gang, ja da blir det ingen nåde. Kom deg safe hjem fra Vietnam og dra med broder'n neste gang, gunner. I will be ready to rumble! :cool:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.799
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, jeg stiller nok i fluevekt blant dere forvaklede sjeler hva alkoholkonsum angår:p. Helt greit, har ingen store ambisjoner i den retning likevel.

Vietnam, ja. Kommer til å savne mitt gods og gull, aka musikk & stereoanlegg:( . Har bestemt meg å ikke drasse på noe som helst av avspillingsutstyr, være totalt uten musikk, altså. Får jeg abstinenser, så blir det å ligge i hengekøya og klimpre på de få akkordene jeg kan på gitaren, synge falskt de strofene jeg husker og nippe i meg kokosmelk :cool:

Btw, Vietnam gunner = Vinagunner, for de som måtte lure :rolleyes:

D

Danke

Gjest
    2. mai satt jeg i en liten leilighet på Løkka og pilset med Goggen. Siden vi holdt oss innendørs ble ingen taua av snuten og ingen fikk ketchup på skjorta og sennep i ræva. Den Goggen, ja. Han pratet om broren til hans gamle bestekompis' nye prosjekt som han hadde vært å kikket på.

Delvis på grunn av praten med Goggen endte jeg på en bar i dag. Her er dokumentasjonen. Jeg regner med at det er enkel skuring for de fleste som våger seg inn i krypten å vite hvilken bar som ble beæret med balubsk visitt, eller er dere litt treige og lite oppdatert på hva som er hot or not?

Vis vedlegget 446324
    Kødder du mener du den Goggen eller?

Imponerende hvor mye folk du kjenner i og rundt musikken i så fall. Historisk legende...

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.799
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk for laget. Det var usedvanlig hyggelig. Gøy å treffe godt kjente for første gang! Ble inspirert til comeback! Får fyre opp tråden
    Hehehe, du får sagt det, fingers. Det er folk man treffer hver dag på jobben som man ikke kjenner i det hele tatt, og ikke ønsker man å bli bedre kjent med heller!;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 446324
    Kødder du mener du den Goggen eller?

Imponerende hvor mye folk du kjenner i og rundt musikken i så fall. Historisk legende...
    Det var ikke kødd, vi var en liten gjeng glade gutter som satt hos legendariske Harry N fra Oral Constitution og drakk øl. Jokke kjente jeg også litt overfladisk, han var ansvarlig for at jeg for første gang ble nektet i døren på et utested i sin tid. Og det var på den rufsete brune Stasjonen pub i Haugesund :rolleyes:

En litt vittig avslutning på samværet i mai, da det nesten var tomt for øl skulle Goggen og to andre videre til hans leilighet. Mens Goggen var på dass sa en av dem -nå går vi og træsjer kåken til Goggen... ;)

Men det er ikke så imponerende at jeg kjenner mange i og rundt bransjen. Jeg har jo vært i og rundt bransjen selv siden 1985.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    He he, måtte komme. ;)

Er i broderen hule.

Vis vedlegget 445458

Seqerra Metronome 7 MkII er koblet ned for full restaurering. Potmetret til diskanten skurrer. Derfor har Radionette TK600 fra Kryptens aller helligste blitt lånt bort som vikarhøyttalere. Det snurres hornmusikk, og mer horn tror jeg det blir. Dette låter gøyalt med Quad II, AI LS preamp, Xindak DAC 8 og GoldenEar ForceField 3 sub. :)

Vis vedlegget 445459
    Savner bilder fra krypten, eller har jeg oversett noe? :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tror han har sovna fra minst like mye moro :cool:
    Jepp, det kan nok stemme. Kanskje ikke like mye, men... Heldigvis er ikke mine venner av den typen som tegner pikk i pannen på folk som sover i en krok. ;)

Bilder fra krypten finnes i starten av tråden. Det har ikke skjedd noe særlig siden da, så det er egentlig bildekvaliteten som er årsaken til at nye bilder trengs. Siden det er noe nytt på vei inn så er det på tide. Krypten i seg selv er ingen severdighet, så jeg ser ingen grunn til å pøse på med bilder av den.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skulle gjerne lagt ut et bilde av en liten dings jeg har hentet i dag som vil interessere mange, men det er noe galt med forumet som gjør at knapperekken for bl.a. opplasting av bilder er borte vekk. :(

Edit: ser nå en løsning på problemet. Jeg kan laste det opp i etterkant ved hjelp av håndtering av vedlegg. Denne lille esken tok jeg en tur på bysykkel for å hente.

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det holdt å legge Safari helt ned så var knappene på plass igjen. Bruker ikke iPad så ofte, så jeg er ikke vant med slike snodige tekniske problemer. PC gir beskjed når du trenger å gjøre slike ting. Vel vel, her er et par unboxing-bilder.

IMG_0352.PNG

Henry Audio kommer med ny DAC forhåpentligvis før jul. Den har SPDIF og balanserte utganger i tillegg til headamp og USB. Kanskje litt få innganger, men til den prisen vi kan forvente er det ingen grunn til å klage. Men i mellomtiden får jeg teste ut DAC 128 USB for å bli kjent med signaturen til konstruktør Børge og hans Henry Audio. Hvis dette faller godt i smak så er det fullt mulig at den nye og større modellen havner i krypten når den kommer på markedet.

IMG_0353.PNG

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Gratulerer med ny dac. Aldri hørt den selv men har lest veldig mye positivt :)

D

Danke

Gjest
    Sexy bilder.. Alltid stas med unboxing!

Fortell gjerne hva du syns om den..

Sjekket pris, mange toppkarakterer til en svært god pris. Spennende

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn