BALUBAS KRYPT - THE TWILIGHT ZONE

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Haha, spørs det ja. Om du holder musepeker over E'en i masters mappen kommer det tooltip med "Explicit", hva nå enn det betyr.

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.963
    Sted
    Bartistan
    Tipper Gores hjertebarn fra dengang da :p

EDIT: PMRC - Parents Music Recource Center eller noe sånt
    Episk når Dee Snyder møter Al-og Tipper Gore i høring om såkalte perverse tekster. Gikk ikke akkurat i Gore-klanens favør..
    Ligger vel på youtube en plass
    PMRC brukte vel Aerosmiths Walk This Way som eksempel på en såkalt sømmelig tekst?
    Ho ho hOOO ;D

Edit: you ain't seen nuthin' 'til you're down on the muffin :p

Edit II : starta dagens Stjernepose på P13 på spoleradioen nå, og gjett hva som er første låt 8)

Sist redigert:

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Tipper Gores hjertebarn fra dengang da :p

EDIT: PMRC - Parents Music Recource Center eller noe sånt
    Det stemmer. Populært kalt Washington Wifes i sin tid for enkelthets skyld. ;)
    Tror kanskje ektemennene gremmet seg litt, selv om de sa noe annet offentlig. :rolleyes:
    Jeg har sett innslaget med fru Gore, det er stort! Men det gikk ikke bedre med herr og fru Gore enn at de ble skilt til slutt, utrolig nok med alt snakket om familieverdier... Kanskje fru Gore i hemmelighet begynte å like musikken hun i utgangspunktet mislikte..?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Eller kanskje det var Al som hele tiden likte den musikken?

al gore metalhead.jpg

Nå må jeg forlate krypten og tråden en stund. Min bror har vært på Bokn for å møte en selger, og har kommet hjem med Rega Ela MkII som blir de nye hovedhøyttalerne i hulen hans. Tror det går veldig bra med Quad II rørforsterkere og disse kompakte, gulvstående høyttalerne fra Roy & Co. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og det funker veldig bra. Like lettdrevne som Radionette han har lånt av meg. Disse får nok litt levetid i hulen til broder'n. Er det noen som har noen innspill om bruk av Ela mkII å komme med?

IMG_0376.PNG

IMG_0375.JPG

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.609
    Torget vurderinger
    23
    Eller kanskje det var Al som hele tiden likte den musikken?

Vis vedlegget 446960

Nå må jeg forlate krypten og tråden en stund. Min bror har vært på Bokn for å møte en selger, og har kommet hjem med Rega Ela MkII som blir de nye hovedhøyttalerne i hulen hans. Tror det går veldig bra med Quad II rørforsterkere og disse kompakte, gulvstående høyttalerne fra Roy & Co. :)
    AlGoreRythme - den hadde dere ikke regnet med!!! :D

friday  tits.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ha ha ha! ;) Som Trond vet så har jeg mer til felles med denne tøtta som mobilbruker enn de fleste pasientene på dette asylet. Eneste som er meg rangen verdig som vintagetelefonist er 65finger, han har vel noe tilsvarende mitt telefoniapparat.

facadb916cd761cf76e5c35379382edf--adventures-of-superman-vintage-phones.jpg

Ellers sitter jeg nå og lytter til Abbey Road i 24 bit download fra Jriver, deilig å endelig kunne utnytte de filene. Og den ekstra energien i diskanten jeg rapporterte i går er nå helt borte, DAC-en er nok ferdig innspilt og oppvarmet nå. Dette er virkelig gøy! ;D

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.772
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    baluba er jo aktiv i kassettspillertråden også, men mitt svar passer nok bedre her.
    Flere Nakamichier har fått et nytt hjem på vestsiden av de store fjellene ser jeg:) De får det sikkert bra i Kopervik. Gleder meg til at du får koblet opp en komplett Nakamichi rigg. Skulle ikke forundre meg om rørene også må vike plassen for noe skikkelig fra Nakamichi etterhvert. Etter å ha vært i Japan så har jeg blitt enda mer entusiast for ting som kommer derfra. Ikke noe søppel eller tagging å se. T-banen var nøyaktig på sekundet. Folk hilste seriøst på hverandre. Fikk føle!sen av å kunne gå barbeint rundt i byen uten å bli møkkete. Og butikkene gjorde et nummer av at det de solgte var "made in Japan". Selv om språket var en utfordring så følte jeg meg hjemme der. Alt var så gjennomført ordentlig. Så baluba du får kjøre på med Nakamichi, det kommer til å gi deg mange gode følelser, det er jeg sikker på. Spe på med en Nikka from the barrel og et par Asahi øl så tenker jeg vi er der;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det tror jeg også. Det blir nok to separate rigger, en som i utgangspunktet kun regjerer på soverommet. Og det blir den komplette Nakamichi-riggen. Men jeg vet at Amp 2 er en av de virkelig undervurderte forsterkerne fra nittitallet, en velorientert person har tipset meg om at den skal være bedre enn de store Sansui-forsterkerne på nittitallet. Og jeg har hatt en slik, så det er en påstand som lover mye fint. Men noen utfordrer til mini monoblokker i krypten er den nok ikke, i alle fall ikke sålenge jeg spiller på Monopulse. Og akkurat det kommer jeg nok til å gjøre i uoverskuelig framtid ser det ut for.

Først vil Nakamichi-riggen gi lyd til mine vintage Radionette. Det kan faktisk fungere fint, men er ikke den løsningen jeg har i tankene på sikt. Jeg har også gjort avtale om kjøp av noen gulvstående Jamo med 6", det vil bli en estetisk grei løsning på soverommet. Men ideelt så ønsker jeg meg et sett Tannoy med Dual Concentric fra nittitallet, mindre Definition eller andre samtidige serier. Gjerne stativhøyttalere. KEF LS50 er også fristende å koble opp på den. Tilbringer litt tid på soverommet, og en av hovedhensiktene med anlegget og spesielt FM-tuneren er å gjøre Guttemusikken på søndager til en opplevelse fra sengekanten. Radio 102 fortsetter i fem år til på FM, minst. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er begeistra for Pass og Stasis-prinsippet, og har hatt det hjemme før i form av Treshold. Men jeg mener fortsatt at det ikke representerer det samme som rør gjør for meg, så trusselen er ikke veldig stor. Hadde likevel vært gøy å prøve, men den integrerte 100 watteren til Naka får holde. Men tøffe og kule forsterkere er det. :cool:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nå er vel uansett ikke sannsynligheten overveldende hverken for at noe sånt dukker opp i nærmiljøet eller for en billig penge? ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nå er vel uansett ikke sannsynligheten overveldende hverken for at noe sånt dukker opp i nærmiljøet eller for en billig penge? ;)
    Ha ha, heller usannsynlig. Det ligger en Treshold Stasis 300 lokalt som jeg sikkert kunne prutet heftig på for gamle dagers skyld, men det blir likevel for mye penger. Er jo sabla fornøyd om dagen, synes det låter krem i krypten. ;D

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ingenting er bedre enn det.

....vel, kanskje å få opp platespilleren, da. ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Litt trøtt i trynet er jeg tilbake i krypten, og varmer opp med noe mykt og deilig som jeg tror passer perfekt for mange av asylets pasienter. I 1994 leverte bandet Dave's True Story ut et selvtitulert debutalbum som jeg på mange måter har hørt som en forlengelse av den blenden av jazz og pop som Everything But The Girl leverte i starten av sin lange karrière. Ifølge det redaksjonelle innholdet i Tidal ble albumet remastret i 2002, og det er den masteren som ligger der.

At albumet kom ut på Chesky var i alle fall ikke negativt for lyden, og på mange måter var de et band med større substans enn det som ofte er tilfellet med audiofil-labeler som Chesky Records.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Mye fin musikk du legger inn her, kjempebra:)
    Takker! Jeg synes det er viktig å minne folk på litt glemte artister innimellom. Her inne er jo de fleste så kunnskapsrike at de vet om det meste, men det er alltid noe som går litt i glemmeboken opp gjennom årene. Og noen ganger finner vi ut at det er fine ting som har druknet litt i informasjonstrømmen opp gjennom årene. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    I dag har jeg mimret tilbake til åttitallet. Min kompis (og bassist i mitt andre band) Gaute kom hjem med en LP av irske Mary Coughlan i sommerferien under sine studier i Skottland, og den fikk jeg det for meg at jeg skulle finne på Tidal. Der fant jeg den ikke, men jeg fant ei samleplate som inneholdt det sporet jeg husker beste, Seduced. Coveret i videoen er av det albumet jeg husker vi lyttet til sommeren 1986.

Mary Coughlans The Platinium Collection på Tidal.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    I dag har jeg mimret tilbake til åttitallet. Min kompis (og bassist i mitt andre band) Gaute kom hjem med en LP av irske Mary Coughlan i sommerferien under sine studier i Skottland.
    Mary Coughlan gav ut noen bra album mot slutten av 80-tallet.
    Har både Tired & Emotional, Uncertain Pleasure og Under The Influence på vinyl. Relativt enkelt å få tak i bra brukte ex til fine priser.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    I dag har jeg mimret tilbake til åttitallet. Min kompis (og bassist i mitt andre band) Gaute kom hjem med en LP av irske Mary Coughlan i sommerferien under sine studier i Skottland.
    Mary Coughlan gav ut noen bra album mot slutten av 80-tallet.
    Har både Tired & Emotional, Uncertain Pleasure og Under The Influence på vinyl. Relativt enkelt å få tak i bra brukte ex til fine priser.
    Får bli vinyl det, da. ;D

• Liker
    Reaksjoner: ptb

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Noen mennesker jeg har blitt kjent med i mitt musikkvirke har fått en ekstra stor plass i mitt hjerte på grunn av sin personlighet. Bjørn Torske er en av de jeg med stolthet kaller en god venn. Både å jobbe med ham og å tilbringe fritid sammen med mannen er en hyggelig opplevelse, virkelig en av de minst fuzzy personene i mitt liv. Nå er han på ny aktuell med ny utgivelse, denne gang sammen med Prins Thomas. Det normalt discofiserte lydlandskapet deres er laidback og tildels lite dansbart i forhold til eldre utgivelser fra dem begge to, og passer utmerket på en rolig lørdag ettermiddag/kveld. :cool:

Finnes på din favoritt strømmetjeneste, jeg spiller fra Tidal.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    A fat, feminist lesbian from Arkansas

Slik beskriver Beth Ditto seg selv. Med bakgrunn i indiebandet Gossip gav hun nylig ut sin solodebut, Fake Sugar. Etter å ha hørt nesten gjennom hele albumet så synes jeg det er en fin slentring innom pop og rock fra sytti og åttitallet satt i en totusentalls indiesammenheng. Hyllester og referanser går i alle retninger i mine ører, men det bindes sammen av Beth Dittos sterke personlighet og evne til å favne så mange spor i sitt musikalske uttrykk.

På dette sporet synes jeg hun legger seg tett opptil den alternative åttitallssoulen, og spesielt britiske Carmel. Med en egen rocka twist.

Dette er kvalitetspop for sommeren 2017. Finnes på din favoritt strømmetjeneste, jeg fant den på Tidal. :cool:

Creed

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2009
    Antall liker
    151
    Jeg har en mistanke om at du liker albumet Understated av Edwyn Collins.

Creed

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Edwyn Collins fra det lysende post-punk bandet Orange Juice:)
    Husker de mest for deres eneste skikkelige hit, Rip It Up fra 1983. Den er vel ikke helt representativ for resten av katalogen, men den er velkjent blant studiofolk. Det var nemlig der massene fikk møte den legendariske bass-synthen Roland TB-303, så på en måte var en låten med på å forandre lyden av populærmusikken. Det var også det året jeg begynte å spille ute som dj.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn