BALUBAS KRYPT - THE TWILIGHT ZONE

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Uoffisiell utgave av Beatles' monoboks på CD var det som lå i pakken. Kostet med rundt 350 kroner med porto, men avsender har skrevet $ 6.50 i verdi på pakken for at kunder i Norge skal slippe MVA på de få overskytende kronene over frigrensen.

beatles mono box.jpg

beatles mono.jpg

(Bilder fra Discogs)

Har hatt hendene på den originale boksen tidligere, og noe sier meg at denne boksen ikke er like pertentlig laget som den originale, men det får stå sin prøve. Kostet nesten ingenting, så jeg er strålende fornøyd. Pakken brukte eksakt tre uker fra selger i Kina til meg. Det tok nesten ei uke før sporingsnummeret til det kinesiske postvesenet ble aktivt, så kom det en haug med aktivitet innad i Kina før den fikk status sendt fra avsenderland. Så skjedde ingenting i drøyt to uker før hentelappen endelig lå i postkassen min. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sommervarme... vil ikke si at Yrs varsel om temperatur i Oslo denne uken slo til. Freden har senket seg over campen vår i Nordmarka, men direkte tropevarme kan jeg ikke påstå det er. Junior nekter å gi opp bålet, men den gamle tenker sovepose og telt. Den eldste bror baluba er allerede i gapahuken sin. Nå går junior i vårt telt og ruller ut sitt liggeunderlag og soveposen. Snart er vi alle tre i drømmeland...

Bilde blir det ikke. Elektronikk var bannlyst fram til for kort tid siden. Men nå er natten her.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Meditasjon det der.
    Har akkurat pakket sammen fluestanga, og kommet meg inn foran peisen på hytta.
    Herlig med litt frisk fjell luft :)

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Sommervarme... vil ikke si at Yrs varsel om temperatur i Oslo denne uken slo til. Freden har senket seg over campen vår i Nordmarka, men direkte tropevarme kan jeg ikke påstå det er. Junior nekter å gi opp bålet, men den gamle tenker sovepose og telt. Den eldste bror baluba er allerede i gapahuken sin. Nå går junior i vårt telt og ruller ut sitt liggeunderlag og soveposen. Snart er vi alle tre i drømmeland...

Bilde blir det ikke. Elektronikk var bannlyst fram til for kort tid siden. Men nå er natten her.
    En rekke gode valg er gjort i baluba-familien. Tegner til en uforglemmelig dag og natt og ny dag i Nordmarka;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dessverre er jeg allerede på vei til sentrum for å møte en av våre økonomer. No rest for the wicked. :rolleyes:
    Det var en deilig tur til Lille Åklungen, men noen ørret som var stor nok til å ta med hjem bet ikke. Her er junior under nedpakking. :cool:

IMG_0398.JPG

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Deilig med ei normal seng igjen, selv om annekset på Kampen som er gjesterom var utedass fram til oppussingen for 31 år siden. Madrassen er i alle fall ikke liggeunderlag. Men her kommer dagens anbefaling. Plukket opp denne på PK Oslo City for 59 kroner i går. En veldig god investering.

IMG_0400.JPG

The Music of John Lewis (Modern Jazz Quartet ++). Swinger som faen og litt av den pludringen av Marsalis vi forventer av slike konsertinnspillinger fra det senteret. Over nå, får finne noe annet på TIDAL.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Så godt som hjemme. Floskelen borte bra men hjemme best er ikke helt sann, i alle fall ikke etter ei svært snau uke borte. Kunne godt tenkt meg fire-fem dager til i Oslo med junior, aber so ist das leben. Trøster meg med litt soft westcoast i det vi nærmer oss Haugesund med stormskritt. Vel, utenfor er det mye finere vær enn både Oslo og hele turen over fjellet, så alt er ikke kjipt. Og musikken er fin. :)

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Wynton og LCJO anbefales!! Ser ut til at jeg må nedom PK selv når jeg ikke er sengeliggende lenger. Leita lenge etter den der, og skal også ha den nye 13CD Focus-boksen..

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Wynton og LCJO anbefales!! Ser ut til at jeg må nedom PK selv når jeg ikke er sengeliggende lenger. Leita lenge etter den der, og skal også ha den nye 13CD Focus-boksen..
    Spiller nyinnkjøpet for første gang i krypten, og det er gøy å høre en av de flotte konsertene fra Lincoln Center uten komprimert TV-lyd. Min bror og jeg pleide å sitte oppe til langt på natt for å få med oss direktestrømming av konserter der med Wynton Marsalis som leder. Siden jeg tok en forlenget Facebook-pause har jeg ikke fått følge med på de konsertene lenger, men det er en sterk anbefalt å følge Wynton Marsalis på Facer'n for å få med seg når han holder slike direktekonserter med både lyd og bilde fra The Lincoln Center.

13-discer med Focus var da voldsomme saker. Jeg liker Focus, men er nok ikke så stor fan at jeg vil ha det komplett. Men kos deg med boksen når den kommer, det var (og er) et unikt band som kan være direkte underholdende å høre på. Når det kommer til disse Lincoln Center-konsertene så skjønner jeg at de er gitt ut på CD. Neppe alle, men jeg har ingen oversikt og har ikke funnet fram til dem på Tidal enda. Har du noen gode anbefalinger av Wyntons Lincoln Center-konserter som ligger på strømmetjenester? Akkurat den som jeg kjøpte i Oslo må du bare ha, Harald. Jeg vet at dette er midt i blinken for deg og din smak, og jeg synes kanskje dette er en beste av hans serie konserter med det orkesteret. Av alle de konsertene i serien jeg har hørt så tror jeg sannelig dette er den som har fenget meg mest. Det helhetlige og organiske i John Lewis komposisjoner kommer fint fram her, og Lewis er en av de viktigste stilskaperne i moderne tid.

John Lewis fra Modern Jazz Quartet var en av de som ledet The Lincoln Center Orchestra før Marsalis ble resident chief. Han forteller en historie om at siste gang de spilte under ledelse av Lewis i 1999, jeg kan ikke helt huske om det er verbalt eller noe jeg leste i liner notes. Okke som, såga er slik at i pausen mellom settene måtte Lewis faktisk ha blodoverføringer, han var med andre ord meget syk. På spørsmål om han ville fortsette svarte han at det ikke var noe viktigere i verden enn å gjennomføre konserter. Han stod på til etter at han stupte, kan man si.

De har sikkert flere eksemplarer, og flest mulig bør sikre seg et eksemplar før den er utsolgt. For dette er nok utgivelser som ikke kommer i flere opplag med det første, så hvis den ikke finnes på Tidal så må den kjøpes i form av sølvplate eller nedlasta filer. New Orleans-kongen Jon Batiste er også stor på dette albumet, og orkesterets bassist og kapellmester Carlos Henriquez er en av jazzens mer ukjente helter i vår tid fortjener adskillig mer oppmerksomhet. God ny uke, folkens! :cool:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Jeg er halvt prog-dyr....andre halvparten er jazz. Hadde flere eldre BASFer med Focus på, men alle sammen sprakk i sammenføyninga av huset...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, du progger noe voldsomt til tider. Men du har da din softspot for syttitallspop også, nevner bare Elton men kan nevne flere. :)

Her går det i jazz foreløpig, borderline yachtrock. Nathan East med Bob James, The New Cool i Tidal Masters. Du må få deg en medalje i stjernerekken din, så får du et tremåneders prøveabo på Tidal Hifi. Sentralen fortjener dine 200 kroner, og du fortjener å få prøvd strømming i hifikvalitet siden du har en bra DAC med USB som kan utnytte Masters i 96k i alle fall. Du må jo øve deg litt på framtiden, og det er ingenting å tape på et gratis abonnement.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    21st Century Yacht Rock

Med den voksende aksepten for yacht rock, AOR og annen westcoast kom det også nye artister til da genren fikk sin renessanse for få år siden. Og akkurat nå sitter vi vel midt i den renessansen. I Norge har vi hatt våre innslag, Ole Børud (fra den familien, ja) for å nevne en enkelt. Svenskene har egentlig holdt på lenger, både Lisa Nilsson og Erik Gadd er strengt tatt en del av genren, og de har holdt på siden tidlig nittitall. Det som preger de norske artistene i genren er at de ikke har blitt profeter i eget hjemland, nevnte Børud er vel mest av alt big in Japan på den positive måten.

Den svensk-franske duoen Geyster er noe jeg har plukket opp i senere tid. Musikken deres hviler tungt på arven fra LA, noe som ikke er rart siden de møttes i nettopp den byen da de studerte musikk ved samme utdanningsinstitusjon. Down On Broadway er tittelsporet fra deres 2013-utgivelse.

Du finner Geyster på din favoritt strømmetjeneste. Tror de kommer til å bli mye spilt både i og rundt krypten denne sommeren. Til nå har jeg spilt gjennom det albumet som bare heter Knight Games (ikke de som heter vol. 1, 2 og 3) i tillegg til Down On Broadway, men ut fra de to albumene så virker det som om det er mye deilig California-stemning å trekke ut av deres katalog. :cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Litt skuffet over at noe jeg hadde forventet dukket opp i dag ikke dukker opp før i morgen så endte jeg på en liten shopping spree på Discogs for å trøste meg litt. Så nå er det en liten håndfull CD-er og vinyl på vei fra den stor verden. Før jeg går løs på å klippe plenen fyrer jeg løs med litt sommermusikk fra noen år tilbake, da jeg fortsatt var i min prime.

Manu Chaos Próxima Estación: Esperanza var hans andre soloalbum, spilt inn med minimalistisk utstyr over hele verden. Finnes på din favoritt strømmetjeneste, jeg spiller den av fra CD. :cool:

Sist redigert:

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Da er vi to. Jeg skulle fått noe i posten fra Oslo Hifisenter i dag som jeg må ringe og etterlyse i morgen. Antar det ikke kommer før på mandag dersom det sendes i morgen, for posten leveres vel ikke på lørdager lenger såvidt jeg husker. Ingen big deal, men litt kjedelig å vente når jeg laget avtale om noe annet.

Takk for påminnelsen om denne låten, den hadde jeg glemt :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fin låt, veldig España for meg. Selv om mannen egentlig er argentinsk så har han vel bodd og virket mest i Spania. Og denne kom ut på den tiden jeg begynte å reise til Spania. Tror nok jeg hørte den hjemme før jeg hørte den der nede, og hadde den med meg på CD til min Aiwa gåmann. Og Koss Porta Pro. Noen låter får en emosjonell betydning til andre steder enn der du hørte dem først, denne låte var slik at den forbindes utelukkende med Roma for min del. Det var den store hit-en første gang min yngre bror kom på besøk til oss i Olgiata. Albumet til Zero Assoluto med denne låten finnes på Spotify, men ikke Tidal. Skal befinne seg på tape i krypten om noen dager, for dette er siste måned med både Tidal og Spotify Premium.

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Ja, jeg har vel kanskje hørt den mest her hjemme. Likevel forbinder jeg den med Spania :) Ryker Tidal ut? Det er jo synd.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nei, Spotify ryker ut. Og denne finnes bare på Spotify. Min bror hadde den på CD-single for tolv år siden, men en kompis av han lånte den til en fest og da gikk det som det ofte går. Den forsvant. Men på Spotify Premium er den, så Fidelify fyres opp og musikken overføres til analogt bånd for avspilling når jeg sier opp abonnementet i slutten av august. Tidal er jeg svært fornøyd med sett bort fra der de har hull, spesielt inni album. Har nettopp bestilt en CD over Discogs på grunn av det, og kjøpte en i Oslo i fjor sommer av samme årsak. Men ellers er jeg fornøyd. Her i krypten skal jeg foreta en evaluering av MQA etterhvert, nå som jeg har Henry Audio til testing. Fram til nå kan jeg kun konkludere med at de funker og blir ikke spesielt øretrettende i mitt anlegg.

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Var det du mente, fant det litt rart at du skulle kutte begge. Men så er jeg trøtt i trynet etter en laaaang dag. I dag har jeg reist Alicante - Madrid, Madrid - Barcelona og til slutt Barcelona - Bergen. Slik går det når en blir utsatt for overbooking. Men ok, kompensering kommer og reisen har tross alt gått veldig fint. Deilig å komme hjem, så nå må jeg bare finne litt roen før puten kaller.

MQA. Må innrømme at jeg ikke har gått inn for å finne de store forskjellene. Synes uansett at det låter fint fra Tidal slik det er nå hos meg takket være DACen. Vel, sett opp mot at produksjonen på musikken i seg selv er OK. Det finnes jo album som låter mindre godt uansett hvilket format de kommer i.

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Litt skuffet over at noe jeg hadde forventet dukket opp i dag ikke dukker opp før i morgen så endte jeg på en liten shopping spree på Discogs for å trøste meg litt. Så nå er det en liten håndfull CD-er og vinyl på vei fra den stor verden. Før jeg går løs på å klippe plenen fyrer jeg løs med litt sommermusikk fra noen år tilbake, da jeg fortsatt var i min prime.

Manu Chaos Próxima Estación: Esperanza var hans andre soloalbum, spilt inn med minimalistisk utstyr over hele verden. Finnes på din favoritt strømmetjeneste, jeg spiller den av fra CD. :cool:
    Fant låten i Tidal, den ligger som et spor til filmalbumet Once Upon a Time in Mexico. https://tidal.com/track/2664089

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hele albumet ligger på Tidal, og på Spotify. Det er den låten med Zero Assoluto som ikke finnes på Tidal.

Har forresten mottatt dårlige nyheter om det som var på vei til meg. De som har sendt det melder i dag at budfirmaet har knust alt sammen da en tung last av arkivskap ikke var sikret skikkelig. Heldigvis har selger et eksemplar til av hver komponent, så jeg får de men henter de personlig når jeg drar til Oslo neste gang. En Nakamichi Amp 2, en LX3 og 40 stk TDK SA-X c90 ble knust til fillebiter ifølge firmaet som har tatt på seg ansvaret. Etter å ha løyet om kommunikasjonsproblemer i en periode.

For meg betyr det at ferdigstillingen av soveromsanlegget som nå ikke har forsterker ikke blir før i slutten av august, og at hovedspilleren for kassetter til krypten heller ikke er på plass før det. Riktignok er jeg sikret med at selger tar på seg ansvaret og gir meg nye produkter, helt make til de jeg opprinnelig kjøpte. Men det er ikke å fornekte at dette er en psykisk nedtur for meg, for jeg hadde virkelig gledet meg til å ta LX-3 i bruk snarest. Og de kassettene trenger jeg virkelig, men nå blir alt utsatt i alle fall i tre uker og kanskje lenger for meg. Alle prosjekter står på stedet hvil, noe som frustrerer kolossalt. Dette skulle jeg bruke sommerferien til, og nå er sommerferien snart over så det ble det ingenting av. :(

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vel, det er mye trøst i god musikk. Har spilt soundtrack-et til Robert Altmans dokumentar om James Dean fra 1957, The James Dean Story. Musikalsk ansvarlig var Leith Stevens, som komponerte og dirigerte. På Tidal krediteres platen også solistene, Chet Baker og Bud Shanks. Med andre ord lett å finne for de som bryr seg. Hele filmen ligger forresten på YouTube. God fornøyelse.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.819
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dritt med Nakamichien :mad: Du får smøre tykke lag med tålmodighet noen uker, så går det forhåpentligvis bedre når du selv tar ansvar for transporten.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dritt med Nakamichien :mad: Du får smøre tykke lag med tålmodighet noen uker, så går det forhåpentligvis bedre når du selv tar ansvar for transporten.
    Ja, dette ble jo så katastrofalt som det overhodet er mulig å bli. Men med selgere som har æren i behold (og et rikholdig lager med vintage Nakamichi) så taper jeg ikke noe annet enn tid på dette. Og at jeg blir nødt til å reise langs landeveien fra Oslo til Haugesund nok engang i sommer. :rolleyes:

Nå rykker Nakamichi Cassette Deck 2 fra tidlig nittitall inn i hovedriggen som vikar i påvente av en ny LX-3. Så Nakamichi ruller taper i krypten uansett, bare ikke med deres in house high end-mekanikk. De rimeligste modellene deres hadde ikke det fra åttitallet og utover.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Er det mulig 😳

Får komme med en liten trøst da...

Et av de herligste opptakene jeg vet om. Quizas Quizas Quizas med Ibrahim Ferrer og Omara Portuondo.
    Er vel snart 12 år siden Ferrer døde.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Best kjent fra Buena Vista Social Club, ja. Flott musikk! Var litt deppa tidligere i dag, men tar det ikke så tungt nå. Vet jo at jeg har handlet med en seriøs fagperson med ære, så erstatningen visste jeg var sikker. Var mest utrygg på om jeg klarte å skaffe flere SA-X i riktig lengde, men det lot seg også gjøre. Så da får jeg bare senke skuldrene selv, og lar selger baske videre med erstatning fra transportør. For å ikke skape kluss i det de har å gjøre opp så peker jeg ingen fingre, men dette er klart et budfirma som ikke skal brukes til noe som helst i framtiden.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    The genius of Butch Vig?

Fra midten av nittitallet og utover var Butch Vig mer eller mindre geniforklart som produsent, og det nesten umulig at ikke hans nye band Garbage skulle vise solid igjen på samme tid. Og deres selvtitulerte debutalbum gjorde akkurat det. Kritikerne digget det, og top 20 for albumet ble toppet av ei rekke singler. Stupid Girl var den siste i rekken, og vant vel Grammy for beste rockelåt det året.

Garbage var produsentrock. Alle de tre gutta i bandet er velrenommerte produsenter hver for seg, så at et album som de spilte inn og produserte sammen med Shirley Manson (forøvrig skotsk i motsetning til sine amerikanske bandkompiser) har blitt stående igjen som et eksempel på cutting edge studiojobbing overrasker ikke. Her brytes lydteknikerlover over en lav sko på en måte som fikk studioteknikere og produsenter verden over til å måpe av beundring over kreativiteten. De med god hukommelse vil kanskje klare å trekke en parallell til en av de produksjonene fra eget studio som jeg har fortalt om flere steder på forumet. Vi (Morten Arnetvedt og meg) var utvilsomt inspirert, og jeg husker at vi faktisk blåste støv av CD-en og hørte endel på den.

Et fysisk eksemplar står selvsagt i hyllene, men jeg gadd ikke gå bort å plukke den ut. Kjekt for noen av dere, for det betyr at jeg har det kjørende i Tidal og lett kan kopiere adressen. :cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sogndals glemte perle?

Jeg tror kanskje TT og Mteinum er enig med meg i at Olav Stedjes yacht rock-periode i starten av karrièren er den beste eksporten til resten av landet Sogndal har prestert utover husholdningsaft og syltetøy på glass. Det er litt vanskelig å finne de beste låtene på YouTube, av en eller annen merkelig grunn. Nydelige Sommar-song var ikke å oppdrive. Heldigvis har Tidal mer enn de mest kjente radiohitsene å tilby, så her er ei lenke direkte til den låten på det albumet den kom på.

For å gi det litt visuelt innhold kan vi ta med coveret til hans selvtitulerte andrealbum fra 1982, som låten er hentet fra.

Olav_Stedje_Stedje__1982.jpg

Produsent, Svein Dag Hauge vil jeg tro.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    The Dells Freedom Means er såvidt jeg vet kun gitt ut på CD enn en gang, den er i alle fall ikke så lett å få tak i. Vinyl derimot er det godt utvalg i. Litt rart, en soulklassiker som den er. Men kanskje den har kommet litt i historiens skyggedal på grunn av det stort sett er The Dells tidlige historie og hits det har blitt fokusert på.

Jeg blir mer og mer begeistret for soulmusikken fra den sene psykedeliaperioden. Mitt favorittalbum fra The Temptations er utvilsomt Cloud Nine. Psychedelic Shack og Puzzle People av Temptations bør også nevnes. Og dette albumet fra The Dells faller inn i samme periode, 1971 for å være presis. Fantastic Fours Alvin Stone (The Birth and Death of a gangster) er at av mine definitive favorittalbum, og havner egentlig utenfor den psykedeliske perioden siden det kom ut i 1975.

Heldigvis finnes alle på våre favoritt strømmetjenester. :cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    I dag ankom to av de diskene jeg handlet under min frustrasjon i forrige uke, og merkelig nok kom den som er minst kortreist først, Elvis Costellos Punch The Clock. Den tok hele veien fra Connecticut til meg, et unntak i min handling på Discogs på grunn av den høye portoen fra USA. Litt snodig at den skulle komme før de som er bestilt fra nærmere destinasjoner.

Finnes dessverre ikke komplett på strømmetjenester siden flere av låtene har vært med på filmsoundtracks. Det kom også en annen konvolutt i posten, og den kom fra Irland (republikken) og inneholdt Rickie Lee Jones' Pop Pop. Det er et album som på mange måter har gått inn det ene og ut det andre øret helt fram til senere år. Dessverre koster den to små formuer på vinyl, men er så god at jeg må ha den i samlingen så nå er sølvskive i alle fall representert. :cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Oversette mesterverk

The Mamas and the Papas er et band mange har et forhold til. Personlig synes jeg de står blant noe av det ypperste av popmusikk hippietiden gav oss. Og årsaken til det er ikke bare de fine harmoniene og den skjønne sangen, men kvaliteten på låtene til John Phillips. I dag kom jeg til å tenke på ham siden denne sommeren har stått i yachtrockens tegn. Og for meg representerer han på mange måter en av stamfedrene til den innstillingene som ligger bak yachtrock og AOR.

I 1970 gav han ut sitt første soloalbum, og å hevde at det var en suksess er en sterk overdrivelse. Den rakk såvidt inn på Billboard 200 på plass 181, og det er en stor skam. For det er på mange måter et perfekt album som inneholder "alt". Det er spesielt John Phillips låtskriverkunst som overbeviser, men også instrumenteringen og hele produksjonen. John Phillips var en perfeksjonist, en av forgjengerne til Steely Dan når det kom til studiojobbing.

John Phillips' John The Wolfking of LA finnes på din favoritt strømmetjeneste, med svært gode og interessante bonusspor.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Olav holder seg som "målmann", han. Ikke mye nytt derfra siden 2013, men hva kan man egentlig vente.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.599
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13

Hyggliga folk i Manu Chaos fölge! Flög honom/de under en veckas Europa-turné i 2001. Hämtade de i Brest i Frankrike, så var vi inom Scicilien, Sardinien, Brindisi och tillslut Geneve, där de gick av och vi flög tomt hem till Skandinavien.

Var på konserten i Catania. Minnesvärt!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Hyggliga folk i Manu Chaos fölge! Flög honom/de under en veckas Europa-turné i 2001. Hämtade de i Brest i Frankrike, så var vi inom Scicilien, Sardinien, Brindisi och tillslut Geneve, där de gick av och vi flög tomt hem till Skandinavien.

Var på konserten i Catania. Minnesvärt!
    Artig historie, crosswind. Da har vi på en måte noe felles, vi har begge vært "på veien" med kjente artister. Riktignok har ikke jeg chartret noe fly til mine turneer, men jeg har brukt fly på noen av dem. At Manu Chao er en trivelig person tviler jeg ikke et sekund på. Han virker som en svært sympatisk person.

Fantastisk tråd du har skapt her Baluba! Bøyer meg i hatten. :)
    Takker så mye, El-sykkel. Har store forventninger til din tråd også, gøyal gjennomgang av barndommens lydopplevelser. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fin tur innom postkassen i dag. Fem sølvskiver fra forrige ukes shopping spree på Discogs dukket opp. Det gir meg anledning til å poste denne videoen jeg aldri har sett før. Lyden er litt dunkel, men sangen er sabla fin og det er fint å se Gram Parsons synge.

Flying Burrito Brothers doble samleplate var en av de som kom i den ene pakken. Utover den kom Eurythmics' Touch, Talking Heads' Stop Making Sense, Jan Johanssons' Folkvisor (Jazz på svenska + Jazz på ryska) og Edith Piaf 30 Anniversaire. Alle disse utenom Stop Making Sense finnes på din favoritt strømmetjeneste. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn