BALUBAS KRYPT - THE TWILIGHT ZONE

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fortsatte med Karin Krog, denne gang fra lenge før hun og Surman ble samboere. De hadde vel møttes, men det var en annen saksofonist som ble hennes makker på det glitrende gode albumet, Dexter Gordon. Strømmes over Tidal, bør vel strengt tatt bare bestille dette snart. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pakket og klar for avreise til bartehovedstaden. Det er godt jeg ble med på movember i år, selv om det ser ut til at movember ikke er et tema dette året. Sist gang jeg var i Trondheim var under en Makt og muligheter-konferanse på det gamle misjonshotellet (Gestapos hovedkvarter under krigen) for noen år siden på omtrent samme tid på året som nå. Da var det et så grisevær som førte til store forsinkelser i flytrafikken på hjemveien og direkte ufyselig å bevege seg utendørs. Håper Trondheim viser seg fra ei bedre side denne helgen, slik at jeg får med meg severdigheter som Rockheim i tillegg til møtene. :)

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Pakket og klar for avreise til bartehovedstaden. Det er godt jeg ble med på movember i år, selv om det ser ut til at movember ikke er et tema dette året. Sist gang jeg var i Trondheim var under en Makt og muligheter-konferanse på det gamle misjonshotellet (Gestapos hovedkvarter under krigen) for noen år siden på omtrent samme tid på året som nå. Da var det et så grisevær som førte til store forsinkelser i flytrafikken på hjemveien og direkte ufyselig å bevege seg utendørs. Håper Trondheim viser seg fra ei bedre side denne helgen, slik at jeg får med meg severdigheter som Rockheim i tillegg til møtene. :)
    Du kommer trolig bedre ut av det denne gangen. Uvær varer vanligvis ikke så lenge, selv i bartebyen, baluba. Sjøl satt jeg tre timer på Værnes onsdag. Pluss en time i flyet etter boarding. Før vi tok av til den friskeste takeoff-en jeg noensinne har opplevd. Bare for å oppleve at siste Bardufossflyet hadde forlatt Gardermoen ca ett minutt før vi landet. Det brakte meg inn i kø hos Norwegian hvor jeg trakk kølapp nr 174. Ikke ille, før jeg oppdaget at før de igjen begynte å telle till 174. Så sviktet hele kølappsystemet. Jeg valgte da å dra til nærmeste hotell med ledige plasser, og sende regningen til Norwegian. Hvor? Moss. Siste tog kl 0048. Så kl 0200 kunne jeg legge mitt hode på en deilig pute i Moss hotell. Stille vekkeklokke på 0600 slik at jeg rakk ni-flyet hjem.

Klimaforandringer? Tror det. Så får andre diskutere om de er menneskeskapt eller ikke...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vel, det gikk greit. Selv om jeg mistet det korresponderende flyet til Trondheim i Oslo på grunn av forsinkelse fra Haugesund, og også fikk en forsinkelse på vei tilbake til Gardermoen igjen. Heldigvis rakk vi siste flytoget til Oslo S.

Været i bartebyen var helt akseptabelt. Møtene ble en suksess, og Rockheim viste seg å være verdt å anbefale videre. Mulig jeg supplerer med noen flere bilder innenfra senere.

20171126_235809.jpg

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Hifi-Girl77: Den der var da direkte tøff!!:rolleyes: Er vel ikke verste bybilen, vel?? Ordentlig motor har den og..

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Hifi-Girl77: Det er meninga med slik branding, det:rolleyes: Dog, kan det vel hende det i dette tilfelle er en annen slags Baluba...Hva tror du? Ikke akkurat klassisk bensinmotor deri, men den fløtter seg da..

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hifi-Gilrl77: Det er meninga med slik branding, det:rolleyes: Dog, kan det vel hende det i dette tilfelle er en annen slags Baluba...Hva tror du? Ikke akkurat klassisk bensinmotor deri, men den fløtter seg da..
    Brukernavnet mitt har en litt obskur og uventet bakgrunn for dere som kjenner meg. De fleste som har litt innsikt i min produksjon vet at den første CD-en jeg selv rattet i studioet mitt ble gitt ut som innspilt i Baluba Studio. Da jeg kjøpte meg inn i studioet het det Studio USF. Siden det ikke lenger var drevet av stiftelsen USF så måtte vi skifte navn, og under den første produksjonen under mitt eie ble det drukket endel Baluba-brus fra Grans. Egentlig en litt ufyselig brus som var et resultat av at endel fargestoffer var legalisert for å harmonisere norske næringsmiddellover med EU-regulativer. Det var med andre ord en brus med en litt uvanlig farge, en kraftig blåfarge som før den tid kun var noe du fant i utlandet. Om vi virkelig syntes at den var god husker jeg ikke, tror vi drakk den mest fordi den så "kul" ut og fordi vi var så streite at vi jobbet rusfritt i studio.

Baluba-brusen eksisterte i en så kort periode at jeg ikke har klart å google bilder av den. Ikke at jeg prøvde med mer enn et søk på "baluba brus". Men jeg fant et par lenker til diskusjoner på nettet som enten fantastisk god eller grusom. Gikk ut av produksjon i 1998 ifølge en diskusjon, men jeg lurer på om ikke deler av den innspillingen foregikk i 1999. Så jeg tror året før millenniumskiftet var det året den gikk ut, og jeg tror den kun ble produsert det ene året. Mangel på suksess gjør at jeg tipper den var luguber... Men så er da også jeg en smule luguber, så det passet nok bra. Og baluba er jeg flink til å lage, jeg kan være skikkelig hassegai til tider. :rolleyes:

Hei balubamannen:)
    Håper alt står bra til med deg!

O
    Takk for omtanken, Ove. Det står ganske bra til nå, men jeg er ikke akkurat uthvilt. Har bodd i en koffert siden september/oktober, og er mer enn en smule lei og sliten akkurat nå. I tillegg fikk jeg jo først en sykdomskrise i min familie og senere en boligkrise for familien i Bergen. Begge kriser er nå under kontroll, selv om det fortsatt jobbes med en permanent boligløsning for min eks og baluba junior. Om senest to år har han fløyet ut av redet som den uavhengige og viljesterke unge mannen han er. Ikke ulik gamle baluba å den måten.

Men du har rett i å stille spørsmål med tilstanden, for jeg er både sliten og lei akkurat nå. Ankom Krypten i ellevetiden i kveld, og i morgen er det pinadø tid for Bergen igjen. Tøffe og uavhengige baluba junior er i stand til å klare seg selv noen dager slik enhver "voksen" syttenåring bør kunne, men ikke i morgen. For i morgen skal han under kniven igjen. Han har vært inne til to operasjoner tidligere, men må ha en tredje fordi han er i en alder der han fortsatt vokser og utvikler seg. Det dreier seg om en abnormal vekst av kraniet i øyehulen som gjør at han har press ovenfra på det ene øyet. Det medfører ikke noe spesielt ubehag eller svekkelser så det er like mye en kosmetisk operasjon som en nødvendig. Men nødvendig er den, og i morgen er det på'an igjen. Tidligere fru baluba må til Italia for å hente noen papirer hos offentlige myndigheter der en må møte personlig på kontoret for å få dem utlevert. For andre gang på under en måned. Italiensk byråkrati er virkelig noe å bryne seg på, i likhet med banker. De er kommet omtrent til slutten av åttitallet der nede, med innslag av sent nittitall. Hun har enkepensjon etter hennes ektemann før meg etter at han ble påkjørt av bussen i Roma, de kjører jo som noen svin. Så da må pappa stille opp. Det blir ikke tid til å besøke noen av dere fordi jeg skal være med junior nesten hele tiden, og når han blir utskrevet fra sykehuset tro jeg vi reiser til Kopervik for litt R&R hos farmor og pappa for den unge pasienten. Det er fint å ha en snill farmor etter retur fra operasjon på sykehus. Bare favorittmat og lov til å tilbringe tiden i sengen med laptop og hodetelefoner og en diger pose smågodt fra Spania er garantert god medisin under rehabilitering.

Men, det er litt tøft for gamle far når ungdommen skal under kniven. Overlege Shashi Gulati har vært hans kirurg i alle operasjonene, og jeg regner med at det er er han i morgen også. Det føles selvsagt trygt fordi jeg vet hvilken kompetent spesialist Gulati er, kanskje det skyldes litt at jeg kommer god overens med ham. Vi har interessant samtaler blant annet om hans nevø, Himansju Gulati. Så midt oppi de nervene som en far selvsagt har når junior skal under kniven gleder jeg meg litt til å møte doktor Gulati igjen, det er alltid interessant.

rockheim mirror.jpg

Fra et eller annet speilrom på Rockheim. Føler meg litt slik i hodet. Det er innlevering av søknad til direktoratet om to uker, men nå vil jeg pakke ut kofferten og insistere på at resten av årets arbeid blir gjort fra hjemmekontor. Framstøtet i Trondheim var helt nødvendig for å få forent kreftene i nord- og sørfylket før årets utgang, å gi nytt liv til frivillighetsarbeidet innen den sektoren i Trøndelag. Noe som er nesten fraværende ifølge den oversikten Batteriet i Trondheim sitter med. Det blir en organisasjon med unikt stort nedslagsfelt når de er fullt operative, for Trøndelag er et langstrakt fylke som det kreves litt ressurser å rekke over. Det får bli litt i nasjonal interesse at vi gir dem litt ekstra støtte fra nettverket i 2018 siden de nesten starter fra scratch etter omorganiseringen. Men jeg opplever at vi har klart å rekruttere de riktige folkene der oppe til å sy sammen fylket over de gamle fylkesgrensene, og å få opp aktiviteten i det sosialpolitiske engasjementet i landsdelen som ikke springer ut fra partiene eller fagbevegelsen.

notes arent only for music.jpg

Kongresshotellet til Clarion på Bratørkaia like overfor Jernbanegården og Rockheim synes visst de er litt artige når de finner på ting de kan skrive på papirblokkene de gir til de som bruker møtelokalene deres. Vel, sålenge pennene er gode og papirene faktisk eksisterer så skal jeg vel ikke klage. Hotellet hevder såvidt jeg husker på infokanalen på TV at de er Norges største kongresshotell. Om det stemmer vet jeg ikke, men det var litt dimensjon over foajeen der deltakere kunne slappe av i pausen. De fleste møblene var av det overdimensjonerte slaget som var deilige å legge seg ned på, men som møteleder i tillegg til å være styreleder fikk jeg ikke mye tid til å sitte ned i dem. De innkalte delegatene og de inviterte gjestene derimot så ut til å like seg der mellom slagene.

clarion hotel og kongressenter.jpg

Litt langt å gå til kaffemaskin og te, stasjonen lå i andre enden av rommet. Dere ser kaffestasjonen omtrent midt i bildet, sitteplassene utenfor møterommet er langt utenfor venstre bildekant. Så de fikk i alle fall bittelitt bevegelse og trim før de var tilbake igjen.

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kids, altså. Den lille duden til venstre for Tennessee Ernie Ford kommer skikkelig inn i grooven. Yeah, boy, go for it! ;)
    (Det er visstnok Fords sønn ifølge kommentarfeltet)

Og dermed har julen kommet til Krypten, siden dette vel må kategoriseres som en form for julesang.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Den venta jeg nesten fra deg, ja...Tøft!! Du kan jo hente fram Aasmund og Odd Nordstoga samtidig. Med en absolutt hørbar Vinjemålsversjon av "Twelve Days Of Christmas" . Samt Moya (Maire) Brennans "The Wexford Carol". Som du kanskje husker: Odd har en fin en av den og- med tekst av Stein Versto;) Hvis du syns du drar kjensel på Moya: Ja, hu ER storesøstra til Enya...

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Må innrømme at den irske ambientfolken ikke er min greie. Det gjelder også Enya. For meg blir det ambisiøs muzak. Julemusikk foretrekker jeg dessuten i tradisjonell form slik vi kjenner den I Norge, for julen er ei kulturell greie for meg utover det som er budskapet. Og med kulturell mener jeg faktisk nasjonalt kulturelt. For meg hører den til blant de nasjonale feiringen fordi jeg ønsker det nærmest mulig gamle dager.

Utover et par pop/rocklåter son Pogues Fairytale og Chris Reas Driving Home så oppfatter jeg moderne musikk for sesongen som subjektivt dårlig fordi jeg ikke ønsker noe forhold til den. Tror jeg oppfatter julehits som billig og en del av forbrukssamfunnet.

Gi meg Jesus' fødsel slik vi får den i tradisjonen. Blir aldri lei av de gamle julesangene og den klassiske musikken for julen. Noen av de som ikke framføres i Norge tradisjonelt som Little Drummer Boy hører også med til julen for meg. Mahalia Jacksons engelske gospelversjon av Glade Jul hører også selvsagt med. Men den finnes jo på alle språk. Og de siste årene har Dylan froskejuleplate blitt et fast innslag, men det er jo tradisjonelle låter fra en favoritkvekker.

Nordstoga-brødrene derimot kan få meg til å skru opp radioen når julen ringes inn, og det er mulig jeg lager en spilleliste på Tidal eller Spotify med Nordstoga-brødrene blant utvalget.

Og slik står det til med julerelatert musikk I Krypten. :)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.132
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Bachs Juleoratorium er eneste faste juleinnslaget her i tkr Towers. Jeg har også en julecd fra KKV som var giveaway i Musikkmagasinet for mange år siden, men den finner jeg ikke igjen på harddisken.

mvh

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Da veit vi iallefall det...:cool: Her har jula bestandig blitt lagt mye i- feiringa basert på tidsprøvde familietradisjoner nordfra. Enkelte ting SKAL på bordet, ellers kommer ikke jula. Får besøk hele romjula, så hele uka er planlagt ned i detaljer. Endel julebord og.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er noe som bare må til I julen. For meg er det ikke 7 sorter. Ei heller julemiddagen. Det vil si, julen må by på enten pinnekjøtt eller ribbe. Helst begge deler I løpet av julen, men en av dem kan ofres. Det som ikke kan ofres er sylteflesk. Det må jeg ha på frokostbordet senest 24. desember. Sylteflesk med nellikspiker er nesten like hellig som Juleoratorium. Det blir ikke jul uten. :)

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Julestemning får jeg helt klart mest av når filmene om Narnia står på i bakgrunnen :)

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Filmene er av nyere dato ja men historien har noen år på baken, gitt ut som bok i 1950 og tv serie på 70/80 tallet.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den tv-serien har jeg et eller annet minne om. Tror ikke jeg har sett den. Bøkende har jeg alltid kjent til, men aldri lest. Utover det er det faktisk ålreite filmer, og jeg har sett dem, men har ikke fått noen tradisjon knyttet opp til å se dem. Er vel ikke så glad i å se filmer om og om igjen. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Steike balle! I går la jeg dagens tips fra impulse inn I min offline-mappe i Tidal. Sovnet før jeg fikk hørt den, men nå snurrer den over den innebygde høyttaleren i Samsung S4. Og selv den lille duppeditten i hendene mine klarer å formidle storheten i dette albumet.

Southside Johnnys album med Waits-covre har min varmeste anbefaling. Et tips til Hifi-girl77, dette er helt i din og ditt systems gate. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jepp. Sitter nå på trappen utenfor et av asylets avholdte pasienter med en latte to go og Southside over hodetelefonene. En Golden Virginia er årsaken til trappesittingen. Knall album!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg må få sagt at mobilversjonen av HFS virker helt vilkårlig. I det siste har den nektet å publisere bilder i png, slik at redigerte bilder fra min Samsung ikke er kompatible. Noe som gjør at jeg har måtte laste ned en applikasjon ekstra for å kunne legge ut bilder som ikke er i landskapformat og beskjært. Slik som dette bildet av nyanskaffelser av julemusikk til Krypten. Nå begynner jeg også å irritere meg over det tilsynelatende store gapet mellom kompetanse og fakturering hos grekeren som har fått jobben å tilrettelegge forumet teknisk. Det er et av problemene med å velge open source, faren for å havne i klørne på halvkompetente sjarlataner med gaffelpenn er stor. På tide å si opp kontrakten å finne bedre supportfolk IMO. Det er sannsynligvis bedre å sette jobben bort til en vernet bedrift for rehabilitering av psykisk syke it-arbeidere. :rolleyes:

aviary-image-1512076589071.jpg

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Du får jammen sagt det som jeg tenker @baluba ;)

Helseth plata er en fryd!

W

WayAhead

Gjest
    Jeg må få sagt at mobilversjonen av HFS virker helt vilkårlig.----------------- tide å si opp kontrakten å finne bedre supportfolk IMO. Det er sannsynligvis bedre å sette jobben bort til en vernet bedrift for rehabilitering av psykisk syke it-arbeidere. :rolleyes:
    Mener å huske at det var en menyknapp helt i bunnen av web siden her som en kunne velge "desktop" versjonen via Safari på min iOS/5SE og siden har elt fungert som på MACen.

Se om du kan laste ned en nettleser tilvsarende iCab til telefonen - den "simulerer" alt av OS og nettlesere slik at du burde komme langt med den.

Sjekk dette som en start: https://icab.en.softonic.com/android/alternatives.

Chrome pleier generelt å være full-prostituert og takle det meste og.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Bruker Chrome, og for å overhodet få lagt ut bilder må jeg bruke såkalt normal, altså samme GUI som på pc og Mac. Noe som er jævlig upraktisk når mobiler har ganske liten skjerm.

Prosedyren blir som følger:
    Lese forumet og kommentere i mobilversjonen, slå over til normal visning når bilder skal legges ut. Det siste fordi mobilvisning ikke har opplastingfunksjon. Det er heller ingen knapp for å like poster I mobilversjonen av forumet.

Problemene står I kø. Filtyper av type png skal være kompatible men er det ikke. Et problem jeg fikk i går var at skal du rette en feil I teksten så slettes hele posten når du plasserer markøren der rettingen skal foretas i mobilvisning. To lengre innlegg I henholdsvis impulse og Olav2 sine tråder ble slettet uten varsel. Jeg gadd da ikke skrive dem på ny så bevingede ord som hadde forandret verden gikk tapt for alltid. Kremt kremt...

Jeg mener at Høvdingen snakker sant om kostnadene. Men han er I klørne på en utvikler som priser sine tjenester som om han var en seriøs aktør, noe jeg etterhvert begynner å tvile på. Kjipt og dyrt for Høvdingen, irriterende for brukerne. Men ikke mer irriterende enn at jeg vil fortsette å støtte forumet med fornyelse at medlemskapet i vinter, for dette er ikke Høvdingens skyld.

Jeg har jobbet med webutvikling på høyt nivå I Aller-konsernet. Vi kom fram til at open source har økonomisk lav terskel, men er dyrere I drift på sikt uten fast ansatte supportfolk. Derfor valgte vi en proprietær løsning etter en tid med open source fordi det ble rimeligere siden dette datterselskapet var for lite til å ha egen driftavdeling.

Det er dette Høvdingen opplever nå. Siden open source gjorde det mulig å starte forumet er han nå låst til denne løsningen med grådige konsulenter som fakturer sin minste fis når du egentlig burde ha anstendighet til å rette opp sine egne feil gratis. Gresk yrkesmoral er åpenbart en dårlig vits i dette tilfellet.

Men la meg presisere: Høvdingen er også et uskyldig offer, så det er ingen grunn til å ikke støtte forumet av den grunn.

W

WayAhead

Gjest
    Ok, vrien sak mht redigering av tekst men har du forsøkt å "dobbelttappe" på teksten som skal redigeres og så plassere markøren (fingeren) der du skal starte redigeringen? Mener jeg gjør det slik og at det fungerer greit med litt øvelse. Selvsagt bug-like men det funker i allefall her.
    Se også om teksten du skal redigere plutselig finnes litt lengre ned på siden i et annet felt - det er noe "rart" ute å går ved redigering men sjekk for sikkerhets skyld.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du får jammen sagt det som jeg tenker @baluba ;)

Helseth plata er en fryd!
    Takk. Nå nekter forumet å gå I normalvisning slik at jeg ikke gi deg en like. Noen ganger må en ut I trådoversikten for å skifte visning, og det gidder jeg ikke.

Helseth-plata er ei perle. Hennes Mitt hjerte alltid vanker er magisk vakker. ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Litt sent å sjekke nå, et døgn I etterkant. Jeg legger heller om rutinene mine for å omgå slike bugs.

Men jeg husker at hele innlegget forsvant og jeg ble sendt til trådenes første side, så teksten ble borte.

Jeg åpnet redigeringsboks og i det øyeblikket jeg plasserte markøren (et eneste tapp) ble hele posten slettet. Mulig den bug-en kun var i går kveld og er rettet nå, men det gidder jeg ikke sjekke. Jeg er ikke beta-tester så det er ikke noe bryr meg om å gå I dybden på.

Legg også merke til at i stad ville ikke knappen for normal visning fungere inni tråden. For en stund siden fungerte det. En annen sak som virker vilkårlig er når du vil tilbake til oversikten så må du noen ganger være raskere enn din egen skygge for å velge hvor langt bak du vil, et par forsøk senere så funker det helt normalt. Bugsy er forordet.

Alt dette er ulemper som nok har å gjøre med at moduler utvikles av supportfolk underveis (og halvveis), slik at forumet til enhver tid er en utested betaversjon med brukerne som testere.

Men, igjen til Høvdingens forsvar, dette er noe han og vi må leve med. For forumet har ikke gode nok budsjetter til å velge andre løsninger enn open source. Selv om det er dyrere å drifte.

Det er som vi sosialpolitiske høringsanstalter til stadighet forteller politikerne, det er dyrere å være fattig enn å være bemidlet. Noe de med penger ikke helt skjønner. Verden er full av ordninger der fattigfolk tar en større del av regningen enn resten av befolkningen.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nå kom jeg ut av egen tråd på noen annen måte enn å trykke på hfs-logoen oppe til venstre. Havnet da et nivå høyere enn jeg ønsket. Ikke at det I seg selv er et stort problem, men...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Glemt er frustrasjonene fra tidligere i uken. De ble formulert liggende på en madrass på et sykehusgulv eller et annet gulv. Men å bruke forumet på tlf suger big time. Heldigvis sitter jeg foran anlegget i Krypten nå. Chiller med Trailer Park Boys på Netflix, 2017-sesongen. Uken har blitt reddet av hodetelefoner og Tidal, nærmere bestemt et forslag fra impulse, Southside Johnnys Grapefruit Moon. Til og med på bussen til og fra sykehuset hadde jeg den på ørene. I dag våknet jeg etter første natt i god seng denne uken, og jeg merker at høstens hardkjør har tatt på kroppen. Føler meg rett og slett mørbanket, som om jeg nettopp var kommet inn etter en tur i høyt tempo rundt lysløypen. Kanskje det er fordi jeg nå har vendt hjem etter siste reise i 2017? I alle fall føles det godt å ikke ha en flybillett liggende eller en landevei å ta fatt på. ;D

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.818
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Bruker Chrome, og for å overhodet få lagt ut bilder må jeg bruke såkalt normal, altså samme GUI som på pc og Mac. Noe som er jævlig upraktisk når mobiler har ganske liten skjerm.

Prosedyren blir som følger:
    Lese forumet og kommentere i mobilversjonen, slå over til normal visning når bilder skal legges ut. Det siste fordi mobilvisning ikke har opplastingfunksjon. Det er heller ingen knapp for å like poster I mobilversjonen av forumet.

Problemene står I kø. Filtyper av type png skal være kompatible men er det ikke. Et problem jeg fikk i går var at skal du rette en feil I teksten så slettes hele posten når du plasserer markøren der rettingen skal foretas i mobilvisning. To lengre innlegg I henholdsvis impulse og Olav2 sine tråder ble slettet uten varsel. Jeg gadd da ikke skrive dem på ny så bevingede ord som hadde forandret verden gikk tapt for alltid. Kremt kremt...

Jeg mener at Høvdingen snakker sant om kostnadene. Men han er I klørne på en utvikler som priser sine tjenester som om han var en seriøs aktør, noe jeg etterhvert begynner å tvile på. Kjipt og dyrt for Høvdingen, irriterende for brukerne. Men ikke mer irriterende enn at jeg vil fortsette å støtte forumet med fornyelse at medlemskapet i vinter, for dette er ikke Høvdingens skyld.

Jeg har jobbet med webutvikling på høyt nivå I Aller-konsernet. Vi kom fram til at open source har økonomisk lav terskel, men er dyrere I drift på sikt uten fast ansatte supportfolk. Derfor valgte vi en proprietær løsning etter en tid med open source fordi det ble rimeligere siden dette datterselskapet var for lite til å ha egen driftavdeling.

Det er dette Høvdingen opplever nå. Siden open source gjorde det mulig å starte forumet er han nå låst til denne løsningen med grådige konsulenter som fakturer sin minste fis når du egentlig burde ha anstendighet til å rette opp sine egne feil gratis. Gresk yrkesmoral er åpenbart en dårlig vits i dette tilfellet.

Men la meg presisere: Høvdingen er også et uskyldig offer, så det er ingen grunn til å ikke støtte forumet av den grunn.
    Aha, nå forstår jeg at du hadde problemer og jeg ikke hadde det. Jeg nevnte for deg i en annen tråd at min Samsung fungerer utmerket her på Sentralen, til info så bruker jeg desktop versjonen på alt av utstyr jeg bruker, både mobil, nettbrett og PC. Bruker Chrome på alt...
    God lørdagskveld forresten, finner mye fin musikk i tråden din :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Normalt omgår jeg problemer i det stille, men noen ganger blir det et problem for mye å forholde seg til og da gjør det godt å dele et av dem. Ferdig med den saken. Kjekt du finner mye god musikk i Kryptens krønike, men det siste eksemplet kan du takke impulse for. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kjekt for oss som har blitt glade i lyden til Henry Audio DAC er at Win 10 endelig har fått UAC2-drivere, og dermed er ASIO Bridge unødvendig for å spille av 24 bit. Tidligere har jeg slitt litt med maskinressursene under avspilling av Masters i Tidal, noen ganger har avspillingen stoppet mellom to spor. Det skyldes den ressurskrevende ASIO Bridge jeg har vært nødt til å bruke når jeg skal spille av Tidal via Jrivers UAC2-driver. Nå fungerer Tidal, Spotify og nettleser akkurat som når jeg bruker Jriver, sømløst teknisk og deilig sonisk.

Henry Audio USB DAC 128 MkII må være det beste en kan få til 2000 kroner IMO, men fram til nå har jeg ventet litt med å hevde det før Microsoft inkluderte UAC2 i sitt operativsystem. Nå som riktige drivere finnes native mode i Windows har jeg absolutt ingen motforestillinger mot å anbefale denne herlige lille boksen til absolutt alle som er på jakt etter en USB-DAC i prisklassen under 5000 kroner. Ytelsen til denne lille boksen ligger godt over det den er priset til, det er det ingen tvil om i mine ører.

fb_share01.jpg

Feires med å la Masters-katalogen stå for musikkutvalget i dag. Etta James klassiske At Last-album er absolutt passende på en søndags ettermiddag. Og snart er det middagslukt som pirrer sansene. :)

1200x630bb.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vilde Frang opplevde jeg ta overgangen fra barnetalent til voksen utøver på Lysøen i 2010. I min leting etter Masters i Tidal fant jeg hennes helt nye album Homage, en innspilling som passer fint for en sen søndags ettermiddag. :)

vilde frang homage.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn